Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#256 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:35, 15.02.2018

Witam. Accord 2.2 i-dtec,2008, ok 170000 km. Ostatnio zapalila sie kontrolka wypalania DPFu z wykrzyknikiem. Filtr zostal wypalony w ASO. Na raporcie napisali ze jezeli sytuacja sie powtorzy filtr nalezy wymienic. Co najlepiej zrobic? Zamiennik, Orginalny filtr, Mechaniczne czyszczenie, czy kolejne proby wypalani? Chcialbym sie pozbyc problemu na dluzej. Najlepiej na kilka lat.

Drugie pytanie. Podejrzewam ze wzrosl odrobine poziom oleju w silniku na skutek nie udanych prob wypalania sie filtra. Czy nalezy go natychmiast wymienic? Czy wystarczy upuscic? Poprzedni wlasciciel uzywal oleju 5w30! Czy pozostac przy takim oleju?
Prosze o konkretne rady. Nie chce wracac do samochodow niemieckich poki co. Chce Honda sie troche pocieszyc.

Dzieki.
  • 0

#257 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:08, 15.02.2018

nie musisz niczego wymieniać - chyba szukają zarobku; ja miałem wypalany w trybie serwisowym chyba z 10 razy i dalej mam ten sam filtr - przez ostatni rok wykrzyknik zapalił mi się raz;

 

podnoszenia oleju nigdy nie zauważyłem u siebie - wzrasta podobno wtedy, kiedy przerywamy proces wypalania, ale w naszych hondach problemem jest samo rozpoczęcie tego wypalania, jak już się zacznie, to się wypala - raz miałem takie wypalanie prawie że w korku - może chwilowo i na krótko można było wrzucić trójkę, ale się wypaliło i wzrostu poziomu oleju nie zauważyłem;

 

możesz filtr wyczyścić/zregenerować mechanicznie - i to nawet zapchany do tego stopnia, że nie można go wypalić komputerowo... ;) także ASO chce cię naciągnąć na prostą, ale bardzo drogą naprawę (chociaż są już znacznie tańsze zamienniki BluePrint'a za 1500zł)

 

pozdrawiam


  • -1

#258 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:16, 15.02.2018

Dzieki za odpowiedz.

A skad wiecie kiedy proces wypalania nastepuje i czy go nie przerywacie? Ja raz jadac na tempomacie ok 100 km/h poczulem jakies samoistne zwolnienie nastepnie jakby przyspieszenie. Po czym musialem zjechac z autostrady. Moze to byl ten moment w ktorym zaczynalo wypalac DPF?
  • 0

#259 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:21, 15.02.2018

Wzrasta chwilowe spalanie i dźwięk silnika robi się trochę bardziej basowy. A chwilowe spalanie wzrasta momentami do końca skali. Przerwać wypalanie w trakcie jazdy można - przynajmniej teoretycznie - wciskając hamulec.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 07:27, 15.02.2018

  • -1

#260 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 15.02.2018

Czyli zawsze macie ustawiony wyswietlacz na konsumpcji paliwa?

A u mnie w miedzyczasie WYKRAKANE! Drugi raz w ciągu dwóch tygodni kontrolka DPF z wykrzyknikiem. I tryb awaryjny. Wszystko zdarzyło sie podczas włączania sie do ruchu na autostradę. Dodam ze wypalanie w ASO odbylo sie niecały tydzien temu. Od tego czasu moze 150 km przejechane.

Teraz pytania! Wypalić mechanicznie? Czy zamiennik? Czy zamiennik zawsze bedzie
dobrze wspolpracowal z komputerem? Wypalanie w serwisie podobno niszczy silnik. Sam raczej nie bede rozbierał i czyscil ze wzgledu na brak czasu.


Wymienie przy okazji olej i filtr w razie jakby moje obawy o podwyzszenie sie stanu oleju byly sluszne.

Zastanawia mnie rowniez na przyszlosc. Ile mozna jezdzic w takim trybie awaryjnym? Kiedys w trybie awaryjnym w innym samochodzie przejechałem 1000 km i nic sie nie stalo.
  • 0

#261 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:00, 15.02.2018

Sprawdź po wypaleniu serwisowym stan filtra. Może wypalanie serwisowe nie było skuteczne albo jest już niemożliwe. Różnica ciśnienia na filtrze i teoretyczna ilość sadzy coś już powie. Jak problem powtórzył się tak szybko to konieczne może być już czyszczenie albo wymiana, co kto woli. Ja po wypalaniu serwisowym mam zrobione prawie 2500 km bez wypalania i jak na razie auto śmiga bezproblemowo. Przy 1700 km wg kompa miałem 5g sadzy. Jeśli dolało Ci paliwa to wymień olej ale zanim to zrobisz załatw sprawę dpf żeby nie rozcieńczyć znów świeżego.


Użytkownik Wojto edytował ten post 10:01, 15.02.2018

  • 0

#262 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:40, 15.02.2018

"Wypalanie w serwisie podobno niszczy silnik"

To jest akurat g... prawda - chyba, że trzymanie silnika 2 minuty na 3000 tys. obrotów ma go zajeździć.

Ja bym jeszcze raz wypalił tym razem z dodatkiem czyszczącym. Jest na forum jeden przypadek, że dodatek pomógł i problemy się skończyły. A nie chciał nawet ruszyć bez dodatków.

Ps. Poczytaj sobie posty tego usera: http://www.accordklu...586-vanderbart/
Nawet w tym wątku, tylko kilka stron wczesniej. Mi też pomógł Wynns Dpf Cleaner

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 10:43, 15.02.2018

  • 0

#263 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:42, 15.02.2018

"Wypalanie w serwisie podobno niszczy silnik"

To jest akurat g... prawda - chyba, że trzymanie silnika 2 minuty na 3000 tys. obrotów ma go zajeździć.

Ja bym jeszcze raz wypalił tym razem z dodatkiem czyszczącym. Jest na forum jeden przypadek, że dodatek pomógł i problemy się skończyły. A nie chciał nawet ruszyć bez dodatków.

 

Wypalanie 2 minuty na 3000 obrotów trwa? 


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#264 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:44, 15.02.2018

A trzyma na 3 tys. przez cały czas? Może po minucie na początku i na końcu. Reszta czasu 1500 obrotów.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 11:08, 15.02.2018

  • 0

#265 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:46, 15.02.2018

a widziałeś jak sie silnik zachowuje podczas wypalania?


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#266 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:14, 15.02.2018

Z zewnątrz widziałem. W środku nie byłem ;) Osoboście uważam, że lepiej wypalić serwisowo niż kilka razy przerywać w czasie jazdy przy hamowaniu - bo wtedy się na pewno przerywa, ale po wejściu na obroty proces jest wznawiany. Ideał to oczywiście autostrada i jazda ze stałą prędkością, również obrotową.
  • -1

#267 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:55, 15.02.2018

Ja widziałem silnikiem miota jak by miał się urwać, przekracza to najśmielsze oczekiwania... nie wiedziałem że takie wychyły sa możliwe. Z rury leci naprawde ostry strumień powietrza, to mnie utwierdziło w przekonaniu że wydech przy tuningu to podstawa.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#268 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:11, 15.02.2018

O kurde to grubo - u mnie żadnych takich efektów nie ma przez cały czas wypalania. Gdybym nie słyszał trochę podwyższonych obrotów to byłby widok po prostu odpalonego silnika. Pozdrawiam

Ps. Może w innych markach, w czasie wypalania dpfa, silnik jest dużo bardziej pałowany znacznie wyższymi obrotami - wtedy bardziej dostaje po tyłku. W naszych accordach jest kulturalnie :)

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 12:19, 15.02.2018

  • -1

#269 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:14, 15.02.2018

Podczas serwisowego wyzwolonego za pomocą HDS? To ciekawe 


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#270 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:25, 15.02.2018

Tak. W zeszłym roku stałem przy jednym accordzie w ASO w trakcie wypalania i było podobnie jak u mnie - oczywiście maska otwarta ;) Głuchy by nie zauważył, że to coś więcej niż po prostu odpalony silnik. Może niech inni napiszą, jak to u nich wygląda.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 12:27, 15.02.2018

  • -1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq