Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
420 odpowiedzi w tym temacie

#241 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:13, 18.12.2017

Zdecyduję się na czyszczenie prawdopodobnie w eurovat. Możecie opisać jak przeprowadzić adaptację dpf po zamontowaniu czystego?


  • 0

#242 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:36, 29.12.2017

Raczej warsztat/serwis powinien to zrobić, tak jak w moim przypadku, wymaga to podłączenia komputera.
  • 0

#243 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:38, 29.12.2017

Oczywiście, wymaga podłączenia. Pytanie co należy zrobić po podłączeniu.


  • 0

#244 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 29.12.2017

Witam,

Dymienie a Diesel,
Generalnie dobrze spalona mieszanka paliwowo/powietrzna nie powinna dymic co ma miejsce w nowych silnikach gdzie kondycja wspomnianego silnika jest fabryczna. Dymienie obserwuje sie po czasie wraz z zuzyciem raz jeszcze wspomnianego silnika oraz gdy silnik otrzyma chwilowe obciazenie. Dpf to filt czastek stalych i posiada rozne stopnie filtracji zaleznie od wymaganych zalozen producenta. Tzw porowatosc w % oraz malo znany parametr psd czyli rozklad wilkosci porów specyfikuja filtr wraz z silnikiem do odpowiedniej normy euro.
Tak wiec nie wzzystkie samochody z dpf spelniaja te same rystykcje eko.
Sam pracuje w produkcji DPF od nastu lat wiec troche wiem jak to wyglada.
Ekologia motoryzacji stala sie marketingowym napedzaniem sytuacji gdzie głownym problemem ekologii sa domowe gospodarstwa a nie samochody. Ale latwiej nalozyc na producentow nowe wymagania ktore finalnie dotykaja Nas i to my za to placimy.

pozd
  • 0

#245 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:08, 17.01.2018

Kolega był wczoraj zrobić przegląd techniczny passatem 2,0 TDI z wyciętym DPF-em i diagnosta powiedział mu że od maja 2018r. zmieniają się przepisy, tak ze do przeglądu technicznego dojdzie badanie spalin, i diagnosta nastraszył kolegę że nie ma możliwości aby auto bez dpf-a spełniło normę emisji euro 5 i przeszło badanie techniczne, i poradził mu aby zrobił sobie przegląd przed majem tego roku, albo sprzedał auto. (A kolega kupił auto miesiąc temu). Także kolega mocno wystraszany. Ciekawe jak to będzie w praktyce.  


  • -1
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#246 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:23, 17.01.2018

Wg mnie zmiana mocno na +. Stać na konia to stać na siano dla konia.


  • 0

#247 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:01, 17.01.2018

Wg mnie zmiana mocno na +. Stać na konia to stać na siano dla konia.

Stać było na konia, a nie stać na benzynę...?


  • 0

#248 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:15, 17.01.2018

W przypadku diesla hondy, nie będzie problemu ze spalinami. Gdzieś wrzuciłem link, gdzie chłopaki z forum niemieckiego badali i-dtec z pdf i bez pdf. Wyniki były praktycznie do siebie zbliżone. Jak ktoś ma w pełni sprawnego diesla hondy, według mnie nie ma co się obawiać...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#249 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:53, 17.01.2018

Wg mnie zmiana mocno na +. Stać na konia to stać na siano dla konia.


++ i bardzo dobrze, że zamierzają się za to zabrać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • -2

#250 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:06, 17.01.2018

Stać było na konia, a nie stać na benzynę...?

Po co mam płacić więcej podatków niż obecnie to robię? Poza tym ekologia na plus, co jako mieszkaniec Krakowa powinieneś mieć na sercu. Szczerze jak widzę reklamy EGR off, DPF off to mi się nóż w kieszeni otwiera. Do tego jeszcze chip i masa sadzy w powietrze. Miałem diesla (fabrycznie bez FAP, Euro 4) i wiem jaki syf leci z rury wydechowej takiego pojazdu (na zimnym silniku, gdy jeszcze EGR jest zamknięty). 


Użytkownik sky83 edytował ten post 12:09, 17.01.2018

  • 0

#251 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:26, 17.01.2018

Po co mam płacić więcej podatków niż obecnie to robię? Poza tym ekologia na plus, co jako mieszkaniec Krakowa powinieneś mieć na sercu. Szczerze jak widzę reklamy EGR off, DPF off to mi się nóż w kieszeni otwiera. Do tego jeszcze chip i masa sadzy w powietrze. Miałem diesla (fabrycznie bez FAP, Euro 4) i wiem jaki syf leci z rury wydechowej takiego pojazdu (na zimnym silniku, gdy jeszcze EGR jest zamknięty). 

A przypadkiem nie jest tak że na zimnym egr jest otwarty żeby szybciej silnik nagrzać?

 

Co do silnika DTEC mogę powiedzieć że podczas hamowania na hamowni widać zero dymu. Sam z ciekawości bym zmierzył ten silnik na SKP czy spełnia polska norme zadymienia dla euro5 przewidzianego dla tego typu badań.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#252 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:38, 17.01.2018

W HDI na zimnym silniku był zamknięty (bezpośrednio po starcie). Inaczej byłby problem z odpaleniem. 


  • 0

#253 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:45, 17.01.2018

Po co mam płacić więcej podatków niż obecnie to robię? Poza tym ekologia na plus, co jako mieszkaniec Krakowa powinieneś mieć na sercu. Szczerze jak widzę reklamy EGR off, DPF off to mi się nóż w kieszeni otwiera. Do tego jeszcze chip i masa sadzy w powietrze. Miałem diesla (fabrycznie bez FAP, Euro 4) i wiem jaki syf leci z rury wydechowej takiego pojazdu (na zimnym silniku, gdy jeszcze EGR jest zamknięty). 

Nie jestem przeciwnikiem dpf i nie zamierzam go wywalać, chociaż szlak mnie trafił jak samochód zażyczył sobie wypalania jak stałem w korku i nic nie mogłem zrobić...Zastanów się dobrze czy powietrze w Krakowie jest kiepskie tylko ze względu na sporadyczną ilość samochodów z wyciętym dpf'em, które i tak spełniają wymagania normy wyższej niż większość jeżdżących samochodów po naszych ulicach? Jestem pewny, że nie. Problem smogu w Krakowie jest bardzo złożony tak samo jak skomplikowana jest sprawa z dpf. Teraz kupujący są bardziej świadomi bo ogłoszono wszem i wobec wiele problemów, które pojawiają się w czasie eksploatacji diesla z dpf. 10 lat temu jak zaczęto to montować to były tylko zachwyty bo czysty diesel itd itp, Wiele aut zostało kupionych z nieświadomością potencjalnego problemu. Nie każdego użytkownika teraz stać na wymianę na nowy dpf za grube tysiące. Producenci też dali ciała programując silniki na zasadzie ekologia przede wszystkim choćby miał się silini zatrzeć. Wszystko można było rozsądniej unormować. Podsumowując, dyskutować można długo i konstruktywnie na ten temat ale nie lubię takiego uogólniania: "Stać na to to stać na to". 


  • 1

#254 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:01, 17.01.2018

Komunikacja to około 6% smogu w okresie zimowym. Racja dyskutować można, zregenerować dpf też zamiast go wycinać, a do miasta najlepiej kupić hybryde i przerobić na LPG (następne auto to chyba u mnie będzie coś takiego).
  • 0

#255 tomszwed

tomszwed
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Podzamcze
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:15, 13.02.2018

Witam ponownie. Od czasu gdy sam przeczyściłem dpf przejechałem ponad 30 000 km. Na razie problem nie wrócił. Wcześniej jeździła żona na krótkich odcinkach, teraz ja hondę eksploatuję na odcinku 60 km w jedną stronę do pracy. Więc warto było popracować.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq