Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Regeneracja DPF

VIII #dpf #regeneracja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
416 odpowiedzi w tym temacie

#406 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:04, 01.05.2023

Przede wszystkim odczytać błędy, bo dziwny to hds gdzie błąd na desce się pali, a po podłączeniu go błędów brak.

Są dwa banki / czujniki temperatur przed i za. Który robi całe zamieszanie, lub całe czyszczenie nazwijmy to że było mało skuteczne.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#407 Marcinsw

Marcinsw
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 02.05.2023

Dziś wrzuciłem regeneracje z kompa żeby jakoś jeździć. Z powodu upływu czasu nie doszła do końca. Zostało 0.6 g sadzy. Wyzeowałem PM żeby błąd usunąć. Czy u was podczas regeneracji pokazywało temp. tylko czujnika EGT 1? W necie widzę że pokazuje Paski z temp EGT 1 i EGT 2. U mnie temp EGT 1 doszła do 536 stopni.
  • 0

#408 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:08, 02.05.2023

To teraz przeczytaj kilka postów wyżej co zostało napisane odnośnie temperatur. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#409 Pawel88

Pawel88
  • Młodszy Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 30.06.2023

Po próbach czyszczenia i regeneracji, DPF został wycięty i wyłączony w sterowniku. W takim przypadku by skasować błąd z wykrzyknikiem należy za pomocą wprowadzić info o jego wymianie czy wymusić jego wypalanie ?
  • 0

#410 Miszka89

Miszka89
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 14.09.2023

Panowie. Miałem problem z dpfem, tzn nie byl to problem z samym dpfem ale z jego użytkowaniem ale temat jest w accordach prostszy niz sie wydaje. Filtr wypala sie zawsze po przekroczeniu 12gram sadzy w filtrze (sprawdzone w 3accordach 2.2idtec) ogólnie jest tak że w momencie gdy w filtrze jest 12-13gram sadzy rozpoczyna sie proces wypalania. Nie muszą byc spełnione żadne warunki typu jazda ze stałą prędkością itd itp. Jedyny warunek to ilosc sadzy i temperatura robocza auta czyli około 78-80stopni. Wypalanie rozpoczyna sie samoczynnie i trwa około 5-10min, temperatura spalin wzrasta wowczas do około 650stopni. W trakcie jazdy ciężko sie zorientować ze coś się dzieje, natomiast łatwo zobaczyć ze filtr się wypala w momencie gdy się zatrzymamy. Wowczas wentylatory od chłodnicy pracują ostro a wydech wydaje basowy pomruk-to związane z tym że EGR zamyka sie na maksa i następuje dotrysk paliwa na 5wtryskiwaczu. Ogólnie bez podpiętej diagnostyki ciężko widzieć jak napelnia sie filtr ale uwaga. Jeżeli kilkukrotnie przerwiecie proces wypalania wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny tzn DPF z wykrzyknikiem. Ale jezeli zdarzy wam sie wyłączyć auto i zauważycie ze wentylatory dalej chodzą ODPALCIE GO SPOWROTEM ABY PROCES WYPALANIA SIE ZAKONCZYL. bez znaczenie czy będziecie stali w miejscu czy jechali, dopóki wentylatory nie wyłącza się nie gaście auta!!! W testowanych autach jeżdżąc po mieście zapychanie DPFa to około 1gram sadzy na 100km a zależności od stanu samego filtra. U mnie wypalanie występuje po około 1200km jazdy samo miasto lub 1600km na trasie.

 


Dodatkowo wspomnę ze mam u siebie 256tys km przebiegu i filtr jest oryginalny. Żadne przejażdżki po autostradzie ani pałowanie po Esce raz na tydzień nic nie da. Filtr nie przepala sie na biezaco jak twierdza niektórzy lecz pomalutku zachodzi sądzą. Wypali sie dopiero w momencie gdy osiągnie zapełnienie, wtedy wrzuci procedurę. Ostatnio przejechałem 600km trasy i filtr pomalutku odkładał sadze po czym wypalił sie przy następnym uruchomieniu auta przy zapełnieniu 13gram. Wypalanie trwa krotko, zazwyczaj max 10-15km. Podczas jazdy nawet z prędkością 180km/h temperatura spalin to max około 400stopni. Wypalanie zachodzi w tych autach przy temperaturze ~650stopni. W razie pytań zapraszam na priv


  • 0

#411 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:01, 15.09.2023

cenne info, na przyszłość nie pisz dwóch czy więcej wiadomości jedna pod drugą, używaj Edytuj jeżeli chcesz cos dopisać, czytelniejsze jest jako całość, połączyłem


  • 0

#412 Miszka89

Miszka89
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 21.09.2023

Dodatkowo wspomnę, że jeżeli zapali sie kontrolka DPF z wykrzyknikiem, komputer nie będzie widział błędu. Sterowniki odczytuje to jako serwis dpfu i koniecznie jest wtedy wymuszenie wypalania z komputera. DPF Z WYKRZYKNIKIEM zapala sie zawyczaj jeżeli ilość sadzy jest w granicach 20-30gram. Czyli kilkukrotenie przerwana procedura wypalania poprzez zgaszenie auta spowodowała nagromadzenie się takiej ilości sadzy ze sterownik wrzuca auto w tryb awaryjny, obcina moc ze względu na zmniejszoną możliwość przepływu spalin przez filtr. Należy znaleźć kogoś z kompem, wypalić na postoju (około 15min) i jeździć dalej. 


  • 0

#413 veran

veran
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Nicea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:comfort +
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 04.10.2023

Witam,

No i mnie dopadł problem DPF z wykrzyknikiem.

Jako ze mieszkam we Francji i nie jest to kraj przyjazny dla użytkowników Hondy mało kto jest kompetentny by się tym zająć. Włącznie z ASO gdzie życzliwie chcą mi wymienić na nowy oryginalny.

Po wypalaniu komputerem na które czekałem 5 dni autko zrobiło 3 km i weszło znowu w tryb awaryjny.

Czyszczenie na myjce z demontażem wychodzi 2 razy drożej niż zamiennik. No i nie dają żadnej gwarancji trwałości zabiegu.

Zostaje zamiennik.

Jakie są wasze doświadczenia w tym względzie? Co warto kupić? Ktoś pisał kiedyś o blueprint ale nic konkretnego.

Jak na razie znalazłem to z firmy JMJ:

https://allegro.pl/o...008-13846335617

Dzięki za sugestie :)


  • 0

#414 MorganPTP

MorganPTP
  • Klubowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 30.12.2023

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem acco 2008 sprowadzonym z Belgii i przebieg 274tys i narazie żadnych problemów z DPf nie mam. Moje pytanie brzmi jak odczytać kiedy była ostatnia procedura wypalania lub kiedy będzie następna ?
  • 0

#415 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:04, 31.12.2023

Podłączyć HDS lub inny diagnoskop.
  • 0

#416 ArcziKRK

ArcziKRK
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:21, 12.02.2024

Odkopie trochę temat oczywiście objawy takie same jak poprzednicy tylko ja z pytaniem czy jest ktoś może z okolic Krakowa żeby mi przejrzał dokładnie to kompem w jakim stopniu jest zapchany i czy nie są uszkodzone czujniki ?


  • 0

#417 Tomaszek704

Tomaszek704
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:KRA
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:33, 14.03.2024

Stosował ktoś zamienniki DPF AS i JMJ? jak sie to spisuje? Mój dpf też chyba ma juz dość...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, #dpf #regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq