Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak mocy,Swieci sie kontrolka Cisnienia oleju oraz check engine

VI brak mocy cisnienie oleju check engine niskie obroty silnika

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuba1990

kuba1990
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 29.12.2015

Witam, problem jest taki ze samochod ktory posiadam a mianowicie Honda Accord VI 2.0 vtec 147km 1999r.  zrobil sie Bardzo sÅ‚aby, na jaÅ‚owym Biegu obroty silnika wahaja sie w przedziale od 200 do 500 obrotow,przy przegazówce idzie max do 4000 obrotow,przy niskich obrotach na jalowym biegu swieca sie kontrolki Cisnienia oleju oraz check engine, jakies 2 miesiÄ…ce temu silnik wyzar mi olej uzupeÅ‚nilem braki jakies 4l i jezdzilem dalej poniewaz mechanik stwierdzil ze nic sie nie dzieje, dzisiaj zauwazlem znow bardzo duzy brak oleju oraz plame pod silnikiem.. wspomne jeszcze ze samochod od dÅ‚uższego czasu byl wyraznie sÅ‚abszy a teraz jest juz masakra.. czy mam prawdopodobnie zatarty silnik ? czy jest jakis ratunek? jaki jest ewentualny przyblizony koszt naprawy ? Prosze o pomoc..


  • 0

#2 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:32, 29.12.2015

Pierwsze to pomiar cisnienia oleju i cisnienia na topkach , pewnie sie juz konczy zywot silnika


  • 0
kolo

#3 kuba1990

kuba1990
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 29.12.2015

Pierwsze to pomiar cisnienia oleju i cisnienia na topkach , pewnie sie juz konczy zywot silnika

jeżeli okoże sie ze masz racje to co radzisz? remont czy inny silnik w ktorym nie wiadomo co siedzi? orientujesz sie ile moze kosztowac remont tak okolo?


  • 0

#4 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:45, 29.12.2015

remont silnika to nie maly wydatek (nie opłacalne ) za sama głowice to koło tysiaka wyjdzie z uszczelkami . Jezeli bedzie słabo z pomiarem to słupek kupic osprzet przełozyc


  • 0
kolo

#5 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • SkÄ…d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:49, 29.12.2015

Należy wykonać samodiadnostykÄ™ . Na forum jest opisane jak to siÄ™ robi . 

4 litry oleju to bardzo dużo oleju ale na jak dużym przejechanym dystansie ?

Mechanik stwierdziÅ‚ ,że nic siÄ™ nie dzieje ale  4 litry to musi już konkret nieszczelność .


. Jezeli bedzie słabo z pomiarem to słupek kupic osprzet przełozyc

Tylko Panie znajdź dziÅ› zdrowy sÅ‚upek  :) . Ja jestem za remontem , mimo wszystko , że koszty mogÄ… siÄ™gnąć 2500 zÅ‚ to tak myÅ›lÄ™ max. 


  • 0

#6 kuba1990

kuba1990
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 29.12.2015

Należy wykonać samodiadnostykÄ™ . Na forum jest opisane jak to siÄ™ robi . 

4 litry oleju to bardzo dużo oleju ale na jak dużym przejechanym dystansie ?

Mechanik stwierdziÅ‚ ,że nic siÄ™ nie dzieje ale  4 litry to musi już konkret nieszczelność .

 

 na dystansie okolo 4000 km, chociaz moglo byc jeszcze szybciej bo sprawdzalem stan raz na jakis czas i bylo ok az tu nagle suchy  bagnet..


  • 0

#7 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:09, 29.12.2015

Zrób samo diagnostykę zlokalizuj wyciek i przede wszystkim cisnienie jak sprawdzisz to pisz czego sie dowiedziałes bedziesz wiedział w czym problem moze to tylko jakis simer puszcza


  • 0
kolo

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:47, 29.12.2015

Pierwsze to pomiar cisnienia oleju i cisnienia na topkach , pewnie sie juz konczy zywot silnika

A co to sÄ… topki?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • SkÄ…d:biaÅ‚ystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 29.12.2015

Jak musiałeś uzupełnić aż 4 l oleju na raz to pewnie silnik zatarłeś,jak jeździłeś z takim niedoborem oleju.I jeszcze co do sprawdzania stanu oleju,to ja sprawdzam po każdym tankowaniu a nie raz na jakiś czas.


  • 0

#10 kamilx17

kamilx17
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:06, 29.12.2015

Jak już ciśnienie oleju się świeci to raczej ten silnik nie nadaje się do remontu. Bez oleju silnikowego zapewne się zatarl czyli nadaje się do szlifu. To znaczy nowe tłoki nadwymiarowe pierścienie, nie wiadomo co z walem. To przestaje być opłacalne. Na Twoim miejscu szukalbym słupka. Najlepiej takiego co jest jeszcze w aucie i można go odpalić i sprawdzić.
  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:17, 30.12.2015

Do tego silnika łącznie z filtrem wchodzi 4,6 L oleju to jeżeli dolałeś 4 L to silnik pracował na sucho i jest zatarty a przez uszkodzone panewki nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju.

 

Wał na pewno do wymiany na inny używany lub do szlifu, nie wiadomo jaki jest stan tłoków i cylindrów, można zdjąć głowicę i wyciągnąć tłoki żeby zobaczyć czy da się jeszcze uratować ten silnik.

 

Bez problemu kupisz używane części, wał czy po prostu cały słupek silnika ale jeżeli zrobisz sobie remont to silnik jeszcze długo posłuży a używany kilkunastoletni motor na 90% będzie pić olej i za niedługo będzie do remontu.

 

http://www.accordklu...d-vi/?hl=remont


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#12 kuba1990

kuba1990
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 30.12.2015

dzieki za podpowiedzi.. w weekend wjade na kanał i zobacze gdzie dokładnie cieknie.. dam znac co ustaliłem. w pn jestem umowiony z mechanikiem,dam znac co mi powiedzial..


  • 0

#13 kuba1990

kuba1990
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:25, 05.01.2016

witam,jak obiecalem po wizycie u mechanika okazalo sie ze olej cieknie z jakiegos zimera w okolicy rozrzÄ…du.. wczesniej mechanik nalaÅ‚ oleju i przejechal sie jakies 4km (na tyle starczyÅ‚o oleju poprzez wyciek w okolucy rozrzÄ…du jak wspomialem wczesniej) stwierdzajÄ…c ze silnk jest wporzadku. ze ma siÅ‚e,pracuje równo i cicho...opisuje ta sytuacje zeby sie was doradzic, obawiam sie ze trafiÅ‚em na jakiegos papudraka.. tak jk wspominaliscie powinien sprawdzic cisnienie oleju i cisnienie na tÅ‚okach..moze sprawdzi jak zrobi zimmer.. troche mnie zdziwilo ze z silnikiem jest ponoc wszystko ok.. co wy o tym sÄ…dzicie..?? 


  • 0

#14 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 05.01.2016

Jezeli juz sie bierze za wymiane tych uszczelnien to niech zmieni wszystkie   i przydaÅ‚o by sie rozrzad wymianic no chyba ze wymieniaÅ‚es krótko przed tym wyciekiem.Z cisnieniem to masz racje mógÅ‚ to zrobic  byÅ‚byÅ› pewny ze wszystko jest ok 


  • 0
kolo

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:13, 05.01.2016

troche mnie zdziwilo ze z silnikiem jest ponoc wszystko ok.. co wy o tym sÄ…dzicie.. ??

 

Rzeczywiście mógł się wysunąć simmering wałka balansowego (w wątku powyżej innego kolegę spotkało to samo), którego praktycznie nikt nie wymienia przy okazji rozrządu i później można zatrzeć silnik.

 

Warto spróbować wymienić komplet simmeringów + przynajmniej paski i pojeździć, jeżeli nie będzie żadnych stuków lub innych negatywnych objawów to będziesz niezłym szczęściarzem ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, brak mocy, cisnienie oleju, check engine, niskie obroty silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq