Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zbieżność a krzywa kierownica.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 21.02.2016

Dane z wydruku prawidłowe nie za duży kąt nachylenia


Użytkownik tomaszeknce edytował ten post 10:11, 09.03.2016

  • 0

#17 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:11, 09.03.2016

??


  • 0

#18 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:53, 15.03.2016

Przy przestawianiu kierownicy oba drązki się luzuje, jeżeli obrócił nakrętkę tyle samo z jednej i drugiej strony, to skok gwintu jest taki sam, wiec w teorii zbieżność powinna być zachowana w tolerancji, ale w praktyce wiadomo jak jest. Dla mnie przestawianie czegokolwiek w zawieszeniu bez sprzętu "na oko" jest nieprofesjonalne.


  • 0

#19 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 15.03.2016

Aha czyli po zimie najlepiej znowu to sprawdzić ale rozumiem że tyłu już nie muszę sprawdzać bo tam się nic nie zmieniało wystarczy sam przód.

 

Na co zwrócić uwagę aby kierownica była prosto po zbieżności bo gdzie się nie udam to nikt chyba tego nie potrafi :/


  • 0

#20 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:58, 15.03.2016

 

Na co zwrócić uwagę aby kierownica była prosto po zbieżności bo gdzie się nie udam to nikt chyba tego nie potrafi :/

 

 

Kierownica ma być zablokowana dokładnie w pozycji NA WPROST - zerknij na to przy blokowaniu.

Później już tylko regulacja na drążkach i gotowe.


  • 0

#21 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:47, 15.03.2016

Kurdę raz była zablokowana i też po tym krzywa kierownica :/

oki będę zwracał na to uwagę przy następnej wizycie

A dane z wydruku wszystko tam w porządku


Użytkownik tomaszeknce edytował ten post 21:48, 15.03.2016

  • 0

#22 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:58, 16.03.2016

Wszysto zależy gdzie robisz zbieżność, wiadomo co kraj to obyczaj :) i co z tego że ktoś może mieć dobry sprzęt jak korzystać z niego nie umie. Mam nie daleko Siebie diagnostyke, ustawiałem tam zbieżność i jest "miód malina", poprzednio byłem jeszcze gdzie indziej gdzie sprzęt jak się patrzy a tak ustawili że tył był 7 stopni przestawiony.... masakra


  • 0

#23 tomaszeknce

tomaszeknce
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Niepołomice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:44, 16.03.2016

No właśnie to jest ból bo nie można znaleźć nigdzie naprawdę dobrego warsztatu :/


  • 0

#24 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:10, 17.03.2016

Tam gdzie ja byłem, warsztat został mi polecony i ogólnie kto tam nie był to  :fala: :D z tym że dla Ciebie to byłby już za daleki kawałek drogi ^^ a i też nie chciałbym żeby było potem że zachwalam a tu  :czerwona:


  • 0

#25 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:35, 05.05.2019

Odkopię trochę temat. Wrzucam zdjęcie z ustawienia geometrii. Zastanawiam się czy wszystko jest ok czy jednak przejść się do nich jeszcze raz i wyjaśnić sprawę bo samochód delikatnie jeszcze ucieka na prawo. Kiera była chyba delikatnie przestawiona w lewo.
http://imgur.com/IeWRJla
  • 0

#26 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:21, 05.05.2019

jedyne co możesz zrobić to poprawić zbieżność tylnej osi żeby było idealnie tak samo, ale czy to cokolwiek pomoże?... w accordzie ustawia się tylko i wyłącznie zbieżność (mam na myśli fabryczne rozwiązania) tylnej i przedniej osi, nic więcej, kąta pochylenia nie ustawisz (no chyba że kupisz regulowane wahacze), kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy też nie (tu trzeba sprawdzić czy proste są zwrotnica i wahacze, ale różnice masz niewielkie więc raczej jest ok)

a na ściąganie może mieć wpływ np. nierównomierne zużycie opony/opon


  • 0

#27 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:56, 06.05.2019

Dzięki za informację. Trochę mnie to uspokoiło. Tylna oś, jak patrzę, gdy samochód stoi, jest niestety nie do końca prostopadła do podłoża. Prawy tył jest delikatnie ale zauważalnie, pochylony. Tak jakby samochód był zbyt doładowany. Lewy tył wydaje się być w osi do podłoża. I nie wiem gdzie szukać problemu.
  • 0

#28 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:09, 06.05.2019

tylne koła "są w minusie" czyli coś w ten deseń / \ , lewe koło masz idealnie, prawe trochę bardziej pochylone, może być to spowodowane trochę bardziej "siadniętą" sprężyną, ewentualnie guma w wahaczu się "uklepała", ale tragedii nie ma...


  • 0

#29 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:13, 06.05.2019

No dokładnie to widać jak się spojrzy na samochód. Ale czy to powoduje delikatne ściąganie samochodu na prawo? Na przeglądzie w październiku zawieszenie i sprężyny wyszły na zielono - nie pamiętam ile procent niestety.


  • 0

#30 Sebo163

Sebo163
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type-s
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 28.10.2019

Witam Klubowiczów.

 

Ostatnio wymieniłem:

 

- Komplet tarcz hamulcowych na ATE + klocki.

- Dwa dolne przednie sworznie zwrotnicy,

- Cambery tylne gwintowane,

- Sworzeń wahacza przedni górny prawy.

- Łożysko koła przednie prawe,

- Tuleje przednich dolnych wahaczy OEM.

 

Zawieszenie sztywne bez oznak luzów.

 

Przed wymianą delikatnie ściągało w prawo.

Po wymianie i ustawieniu geometrii nadal nic się nie zmieniło nadal delikatnie ciągnie w prawo. Zwłaszcza podczas jazdy z pasażerem, który siedzi z przodu z prawej strony i podczas przyspieszania. Podczas hamowania nie ma tego problemu.

 

Sprawdzałem na dwóch kompletach kół z przekładaniem włącznie (lewe na prawe, tylne na przednie)

1. 17" oem (225/45)

2. 16" 205/55

 

 

Dodatkowo kierownica nie jest ustawiona na wprost. W czasie jazdy muszę delikatnie kontrować w lewo, zwłaszcza jak jadę z pasażerem.

Oczywiście ciśnienie w kołach prawidłowe. 

Dodatkowym objawem jest to iż kierownica płynnie nie odbija do punktu 0. To znaczy wraca jakby skokowo. 

Żadnych drgań,  zaciski tak samo nagrzane nie obcierają, tarcze proste, bez bicia. 

 

W załączeniu wynik ustawionej geometrii.

 

Proszę o porady. 

 

Załączone pliki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq