Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Check Engine po usunięciu filtra DPF

VIII check engine filtr dpf filtra dpf usuniecie wolne obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 camlab

camlab
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:28, 25.12.2015

Witam, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość :) . Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Accorda VIII 2008r z dieslem 2.2 150KM- jak dotąd nie odnotowałem żadnych problemów z samochodem, jednak około tygodnia temu zapaliła się kontrolka od filtra DPF. Auto przeze mnie było użytkowane głównie w mieście, więc nie było to wielkim zaskoczeniem, jednak gdy nie udało mi się go "przeczyścić" robiąc jakieś 150km na autostradzie, postanowiłem udać się do mechanika, rzekomo speca od tych modeli. Została podjęta decyzja o usunięciu filtra DPF i wgraniu odpowiedniego oprogramowania, krótko mówiąc wszystko miało działać jak należy (dostałem nawet pisemną gwarancję).

 

2-3 dni po wywaleniu DPF samochód jeździł naprawdę lepiej, nawet czuć było delikatną poprawę mocy, jednak przy pierwszej dłuższej niż miejskiej podróży (~120km) i uprzednio zatankowaniu na popularnej stacji, na autostradzie jadąc około 140km/h nagle silnik stracił zauważalnie moc, pedał gazu zbytnio nie reagował oraz zapalił się na pomarańczowo Check Engine. Zjechałem na pierwszym możliwym zjeździe, zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie- okazuje się, że wszystko działa jak należy, moc także jest odpowiednia, jednak kontrola silnika dalej się świeci. Dojechałem tak do domu, jak się okazało bez problemów z mocą- auto jechało normalnie- jednak Check Engine jak się świecił, tak się świeci.

 

Moje pytanie brzmi- czy może być to wina nieudanej próby usunięcia filtra DPF, czy też być może pechowo trafiłem na gorszej jakości paliwo tankując w innym miejscu niż zwykle? Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam, jeśli umieściłem temat w złej kategorii.


  • 0

#2 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:29, 25.12.2015

Odczytaj bledy bo tak to wrozenie z fusow
  • 0

#3 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:03, 25.12.2015

Ja sie podepne pod temat.
Silnik K20A9 w hondzie FR-V.
Kat wywalony, wspawana rura, sondy wspawane w takich samych odleglosciach, druga z emulatorem. Wywalilo blad 48 (sonda podstawowa) :/

- Wymienilem uszczelke kolektor-kat na nowa zeby byla pewnosc ze jest szczelnie,
- W emulatorza zaspawalem otworek,
- Wymienilem pierwsza sonde
Nic nie pomaga, po resecie i uruchomieniu silnika, po 10-15s pojawia sie blad. Auto jedzie normalnie... ma moc, spalanie tez w normie.
Jakies pomysly???

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:13, 25.12.2015

Podejrzewam emulator


  • 0

#5 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:49, 26.12.2015

Tez tak pomyslalem ale blad jest pierwszej sondy i po zaspawaniu otworu w emulatorze nic aie nie zmienilo... :/

Wi@S4 via Taptalk

Użytkownik pawel83waski edytował ten post 09:49, 26.12.2015

  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:18, 26.12.2015

A jak pracuje ta sonda.Masz możliwość podglądu parametrów?


  • 0

#7 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:36, 26.12.2015

I tu jest problem... ale myslalem dokladnie o tym samym. Mam LPG Staga wiec mozna sprawdzic parametry przez niego... kupuje kabel!

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:48, 26.12.2015

Podjedz do gazownika niech sprawdzi sondę przy tobie.Zobaczysz w jakim zakresie pracuje i jak szybko reaguje na zmiany


  • 0

#9 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:42, 26.12.2015

Tam jest szerokopasmowa sona pewnie gazownik się podpiął i ma zakłócenia odepnij LPG od sondy i będzie po problemie. korekty powinien sobie czytać przez OBD.


  • 0

#10 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:29, 27.12.2015

Mam Staga Q-box, jest wpiety pod OBD. Gazownika mam konkretnego wiec jego bledu nie biore nawet podvuwage. Zreszta check pojawil sie dopiero po wywaleniu kata. Podjade do niego bo i tak powinienem juz jechac na przeglad po 10k

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#11 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:10, 27.12.2015

Mam Staga Q-box, jest wpiety pod OBD. Gazownika mam konkretnego wiec jego bledu nie biore nawet podvuwage. Zreszta check pojawil sie dopiero po wywaleniu kata. Podjade do niego bo i tak powinienem juz jechac na przeglad po 10k

Wi@S4 via Taptalk

Pierwsza sonda jest oryginalna , zamiennik , używka ?? Wywalenie katalizatora nie ma wpływu na pierwszą sondę ...


  • 0

#12 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 27.12.2015

Oryginal, druga kupilem z CR-V i bez zmian. Blad jest 48 wiec podstawowa....

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#13 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 01.01.2016

Zainstalowalem AC STAG i tu jest foto ekranu.
Zdecydowanie za duze napiecie na sadzie i idacy za tym blad. Tylko jak to poprawic???
To jest wynik na sadzie z CR-V, wloze jeszcze ori i sprawdze.
53ef60cab7c75e2a0dfbc2dba88d9cd0.jpg

Wi@S4 via Taptalk
  • 0

#14 pawel83waski

pawel83waski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:K20
  • Wersja:Edix Executive
  • KM:280Hp 290Nm @ 0,4bar
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:BE3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:50, 01.01.2016

Wlaczylem jeszcze odczyt drugiej sondy.

6e4d563615ec5a7652b35a1420c153fc.jpg

Po rozgrzaniu silnika, rosnie odczyt z drugiej sondy a pierwszej sie nie zmienia.
1fc8ded6b793c1c6ca510a46e41ae003.jpg

Jakies pomysly co zrobic???

Wi@S4 via Taptalk

Użytkownik pawel83waski edytował ten post 16:52, 01.01.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, check engine, filtr dpf, filtra dpf, usuniecie, wolne obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq