Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

czujnik IMRC/ Przyśpiesza od 2500 I-CDTI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#1 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:17, 24.01.2010

Niedawno wrócił do mnie problem z przyspieszaniem na obrotach poniżej 2000. Wymienione wszystkie filtry, wyczyszczony EGR. Podczas pobytu w PL, w ASO spuścili mi sporo wody z filtra jak to opisywałem TUTAJ
Wróciłem do UK i znów to samo, samochód jeździ tak, że czasem strach wjechać na rondo, bo zanim się rozbuja mija kilka dobrych sekund. Wczoraj byłem u mechanika bo myślałem, że znowu uzbierała mi się woda w filtrze, objawy podobne jak wcześniej, ale w filtrze paliwa była tylko ropa. Typek przejechał się kawałek i stwierdził, że na bank nic się nie dzieje w silniku, nic z pompą paliwa itp. bo raczej silniki ctdi są niezawodne w tym temacie, a poza tym nie wyskakują żadne błędy itp. Powiedział mi, że miał kilka identycznych przypadków w VW i Audi. Pomogła wymiana czujnika zaworu IMRC, który steruje dopływem powietrza, mówił że silnik dostaje za mało powietrza na wolnych obrotach, powyżej 2k załącza się turbina i silnik idzie jak burza i to by się wg niego zgadzało z tymi przypadkami wcześniej. Miał ktoś z was do czynienia z czymś takim, bo ja w ogóle pierwszy raz usłyszałem o IMRC. Nie wiem czy to wymieniać bo koszt tego czegoś to ok 180 fuli.
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:41, 24.01.2010

Próbowali Ci zrobić wymienić walnięty termostat,albo czujnik wentyla chłodnicy bo to też może być przyczyna.Zaseguruj i chociaż niech podmienią na używany na próbę.
  • 0

#3 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:16, 24.01.2010

A co ma wspólnego z tym termostat od chłodnicy? Nie czaję za bardzo. A co do wymiany czegokolwiek na próbę to jest mały problem, bo nie mam za bardzo dostępu do używanych części. Tutaj nie Polska, że w każdym mieście masz szrota z używanymi częściami. Tutaj większość aut po stłuczkach od razu idzie na złom albo za parę dni już jedzie na lawecie do Polski. Prosty przykład - typek ode mnie z pracy miał wypieszczone czerwone Mitsubishi FTO - ideał, no i niestety jechał do pracy i jakaś typiara wjechała w niego na skrzyżowaniu tak, że tylne koło trochę weszło do środka, wiadomo wahacz, zderzak itp. do wymiany, ale firma ubezpieczeniowa uznała że naprawa przewyższy ileś tam procent wartości i auto należy zezłomować i za kilka dni samochód już był sprasowany a on jeździ teraz nowym autem.
Ale nie o to, do najbliższego "auto złomu" mam około 150km w jedną stronę i też nie ma gwarancji, że coś będzie do kupienia. Byłem tam raz, dzwoniłem najpierw o pompę do ABS-u, była nawet w dobrej cenie, pojechałem to okazało się, że nie mają w tej chwili jakiejkolwiek części do Accorda :-D . Można też kupić coś na eBay-u, przejrzyj z ciekawości jak mało jest dostępnych części, ale z doświadczenia jak kupowaliśmy z kumplem zawór EGR do Mazdy 6, to raczej odpada. Angol wysłał nie to co trzeba, szło 2 tygodnie i jeszcze nie chciał oddać kasy. Także raczej w grę wchodzi tylko kupno nowej części (ew. zamiennika, ale tym już zajmuje się znajomy angol mechanik z ASO Suzuki gdzie robimy wszystkie naprawy - mój Accord i kumpla Mazda)
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:26, 24.01.2010

Czytałem gdzieś na forum,że tak może być.Dobrze jest spytać dobrego mechanika w Polsce,odpowiedź może być prozaicznie prosta.
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:13, 24.01.2010

IMRC odpowiada za sterowanie dlugoscia kolektora dolotowego. Ta zmienna dlugosc robiona jest przez zapadki, ktore zmieniaja przeplyw powietrza przez kolektor.
Cytujac ESM:
"Zawór IMRC jest zaprojektowany dla zagwarantowania stabilnego spalania paliwa w zakresie małych prędkości obrotowych przez otwieranie i zamykanie zaworu IMRC. Zawór IMRC otwiera się i zamyka, wytwarzając różnicę między natężeniem przepływu przez kanał zawirowujący a natężeniem przepływu przez kanał dodatkowy; steruje więc zawirowaniem ładunku."

A czujnik położenia IMRC mierzy kąt zaworu.


Wychodzi, ze twoj mechanik, moze miec racje.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 aplukasz

aplukasz
  • Forumowicz
  • 372 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:3,0
  • Wersja:SR5
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Double cab
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 24.01.2010

tyle że przy walniętym IMRC nie powinien się jednak zapalić check ?

W VI gen jak siadł mi układ przełączania długości kanału dolotowego to momentalnie komp wszedł mi w tryb awaryjny i max 3500 obr i po jeździe
  • 0

HA 93' CB3 F20A5 - BYŁA
HC 97' EJ9 D14A4 - BYŁA
HC 05' EU7 D14Z6 – BYŁA
HA 01' CH6 F18B2 - BYŁA
A3 06'/07' 8P- 2,0TDI – TERAZ TAK (chwilowo brak galerii)
HA 05' CL7 K20A6 - BYŁA
TH 12' N2 KUN26 1KD 3,0 - I NAJNOWSZA


#7 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:53, 06.02.2010

Sorry, że odkopuje temat, ale właśnie usterka została naprawiona. Winowajcą całego zamieszania okazał się masowy czujnik przepływu powietrza umieszczony w kanale ssącym za filtrem powietrza. 10 minut roboty, włącznie z wyjęciem, umyciem WD40, wysuszeniem sprężonym powietrzem i zamontowaniem. Łączny koszt 10 funtów. Wielki plus dla mojego mechanika, który nie chciał zamawiać nowego czujnika (240 funtów + VAT) postanowił najpierw go wyczyścić. Silnik w końcu odżył na niskich obrotach i przyspieszanie wróciło do normy. Już nie wjeżdżam na ronda z duszą na ramieniu czy zdążę czy nie ;-)
  • 0
-= moja Hania =-
.......................................................................................................................................................................................................

#8 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 01:03, 25.07.2010

Winowajcą całego zamieszania okazał się masowy czujnik przepływu powietrza umieszczony w kanale ssącym za filtrem powietrza. 10 minut roboty, włącznie z wyjęciem, umyciem WD40, wysuszeniem sprężonym powietrzem i zamontowaniem.


Czy chodzi o przepływomierz powietrza??? taki walcowaty czujnik??? A nie IMRC???
Mam podobny objaw a w ASO stwierdzili błąd IMRC, wykasowali i kazali jeździć dalej, że niby się im nie zapalił ponownie.
Nie wiem czy brać się za IMRC 550zł czy to czyszczenie przepływki.
  • 0

#9 marcinstarzec

marcinstarzec
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Farnham, Surrey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 14.04.2013

Witam mam problem polegajacy na tym iz moja Honda po rozgrzaniu zaczyna ciągnąć dopiero od 2500rpm jak wcisnąć pedał do dechy od 2000rpm do 2500rpm auto rozpędza się bardzo wolno jakby wrogole nie reagowalo na pedał gazu zaraz po przekroczeniu 2500rpm wciska w fotel . Na zimnym silniku jest ok auto ciągnie od dołu . Proszę o pomoc co to może być ????
  • 0

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:44, 14.04.2013

byles na jakiejs diagnostyce?
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 14.04.2013

1. W Acco turbina ma zmienną geometrie? Jeżeli tak to może samo turbo, albo wężyki podciśnienia od sterownia nim
2. Wyczyść EGR
  • 0

#12 marcinstarzec

marcinstarzec
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Farnham, Surrey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 14.04.2013

Jeszcze nie bylem myslalem z moze tutaj ktos mi doradzi
  • 0

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:04, 15.04.2013

trudno od reki cos poradzic, jak kolego wyzej suerowal zobacz czy egr drozny, turbosprezarka ma zmienna geometrie ale skoro nie przeladowuje to tez niby to niekoniecznie to, bez jakiejs diagnostyki moze byc klopot, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 adaS4

adaS4
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 02.06.2013

Witam, mam podobny problem bo u mnie ciągnie dopiero tak od 3 tys. Myślałem ze to geometria stanęła wiec ja czyściłem i niby pomogło ale jednak nie, potem oddałem turbo do regeneracji ale tam mi powiedzieli ze jest ok wiec przy okazji wymienili uszczelniacze i wyczyścili wszystko. Myślałem ze będzie lepiej ale jednak nie. rozebrałem egr w którym niby był jakis nagar wiec szczoteczka i benzyna wyczyściłem, nie pomogło :-| Nie wiem co jest grane może ktos ma jakiś pomysł
  • 0

#15 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:41, 06.06.2014

Witam, odświeżę trochę temat.

Poprzedni miałem civica w benzynie i on zbierał mi się w granicach 3000 obrotów, następnie accord 2.0 podobnie, jakiś rok temu zmieniełem na ictdi, powymieniałem oleje, filtry, płyny, pogrzebałem troszkę przy zawieszeniu i ogólnie stan idealny :) zero błędów, zapala ładnie, nie szarpie, trzyma równo obroty, jak mu depne w granicach 2000 to ma kilka sekundową turbo dziure i wyszczeliwuje w oklicach 2700 obrotów jak rakieta. Nigdy nie jeździłem dieselem więc myślałem że taki jego urok. 

Kilka dni temu pomyślałem sprawdzę jaki stan ma mój filtr powietrza, nie był bardzo brudny więc go trochę przedmuchałem i założyłem. Następnego dnia wstaje do pracy wsiadam do auta i poczułem jak by mi go ktoś podmienił, albo z chipował przez noc auto od 1500 zaczeło ładnie ciągnąć a przy 2000 tak jak by w niego jakiś demon wlazł. I wtedy własnie zrozumiałem zalety ropniaka. Następnego dnia auto wzieła żona i jak po nie wsiadłem  chodzi tak jak na samym początku tzn, do 2500, 2700 obrotów go muli a pożniej jest rakieta i wróciła ta ,3-4s turbo dziura.

Macie może jakieś pomysły?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq