Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne uszkodzenie opony

VIII opona

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#16 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:45, 08.12.2015

Coś wywalczyłeś z Plazą?


  • 0

#17 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 08.12.2015

Czekam właśnie w serwisie po jeździe testowej, która potwierdziła drżenie. Nie wiem jeszcze co z oponą.
  • 0

#18 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 08.12.2015

Idą w zaparte że to uszkodzenie eksploatacyjne
  • 0

#19 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:29, 08.12.2015

Bierz rzeczoznawcę i walcz


  • 0

#20 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 08.12.2015

Spróbuję się dowiedzieć jakie mam szanse.

 

Sądzicie, że opona kwalifikuje się do wymiany?


  • 0

#21 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:45, 08.12.2015

....jak by mi ktos tak opone uszkodzl to bym go d..pe kopna.

 

To nie jest normalne.

Opona nie moze miec zadnych uszkodzen po montazu..tzn. musi byc w stanie jak nowa.

 

Jak by nie bylo chodzi  o bezpieczenstwo.

 

Pozdro :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:48, 08.12.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#22 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:54, 08.12.2015

Zwalają to na krawężnik, chociaż można by to raczej powiązać z najechaniem na coś ostrego, pod różnymi kątami, na wysokości rantu i obszarze 1cm2. Jaka jest szansa na coś takiego wobec możliwości uszkodzenia przy nakładaniu?

Mój błąd, że nie sprawdziłem wszystkiego od razu, ale kto cm po cm sprawdza oponę po wymianie w ASO?

 

Dyskusja przypominała kopanie się z koniem albo kłótnię z kobietą (właściwie to była kobieta):

- [HP] przecież wymienialiśmy całe koła

- [ja] ale te koła kupiłem od was, przed założeniem widziałem tylko felgi

- [HP] nie mogliśmy uszkodzić opony bo przekładaliśmy koła

- [ja] ale kto opony zakładał na felgi?

- [HP] kiedy kupił pan te opony?

- [ja] na wiosnę

- [HP] i niczego pan aż dotąd nie zauważył?

- [ja] powtarzam, że koła były cały czas u was, zobaczyłem je dopiero po wymianie

 

Ta kobieta, która uszkodzenia nawet nie widziała a o wyniku badania dowiedziała się od kolegi, nagle z pełnym przekonaniem zaczęła powtarzać i wyjaśniać że to na pewno uszkodzenie eksploatacyjne ...


  • 0

#23 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:32, 09.12.2015

Wysłałem twoje zdjęcia do kolegi który zajmuje się tym zawodowo.Czekam na opinię


Odpowiedz:

Raczej nie, sadze, ze uszkodzenie mechaniczne typu krawężnik, dziura, ale najczęściej bylby slad na feldze w tym samy miejscu na obwodzie. Trzeba zweryfikować czy to powierzchowne, czy doszło do uszkodzenia konstrukcji

Z sensu tego co do tej pory zrozumiałem to dostałeś od nich kpl nowych opon i felg?

Czy na oponach były kolce?takie kawałki gumy które wskazują na nieużywalność opony?bo mam pewną teorię spiskową ;)


  • 0

#24 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 09.12.2015

Kupiłem u nich zarówno felgi i opony jeszcze w lutym. Przechowywali je w swoim hotelu opon aż do wymiany.

Nie było kolców ani kolorowych pasków  - jaka to teoria?


  • 0

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:12, 09.12.2015

Musiało by coś ostrego przejść precyzyjnie przy feldze nie dotykając jej ...co wydaje się wręcz nieprawdopodobne .Na 99% uszkodzili przy zakładaniu .Teraz grają Janów..wiadomo. W ten sezon w ASO też uszkodzili,porysowali dwie letnie alufelgi i też tego od razu nie wyłapałem ,bo były trochę w smarze i było juź ciemno ,a tak dokładnie nie sprawdzałem .Dopiero na drugi dzień zobaczyłem .Też uważali ,że to niemożliwe i takie musiały być wcześniej ale po przyjeździe do nich pokazaniu świeżych wżerów i przyłożeniu całych kół na maszynie i próbach założeniach opony w ten sam sposób ...UWIERZYLI :-D ,że było to możliwe i jak byk pasują ślady do maszyny.Naprawili na swój koszt ale i tak nie jest to już w tym miejscu to co orginał ,bo kolor hiper silver był pewnie ciężki do uzyskania.Na szczęście patrząc z daleka przy samochodzie ciężko to zauważyć

Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:15, 09.12.2015

  • 0
                       

#26 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:24, 09.12.2015

Kupiłem u nich zarówno felgi i opony jeszcze w lutym. Przechowywali je w swoim hotelu opon aż do wymiany.

Nie było kolców ani kolorowych pasków  - jaka to teoria?

Teoria jest taka że jak by to były nowe opony to byś miał kolce-kolorowe paski które ścierają się po jakimś czasie.

Wydaje mi się że ktoś uszkodził te opony na jakiejś dziurze a później tak uszkodzone opony założyli na drugie felgi ztąd brak śladów na feldze.


  • 0

#27 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 09.12.2015

Teoria jest taka że jak by to były nowe opony to byś miał kolce-kolorowe paski które ścierają się po jakimś czasie.

Wydaje mi się że ktoś uszkodził te opony na jakiejś dziurze a później tak uszkodzone opony założyli na drugie felgi ztąd brak śladów na feldze.

 

Jeśli miałbyś rację, to sprawa byłaby naprawdę gruba, to byłoby już oszustwo.


Rzeczoznawca wstępnie składnia się ku mojej wersji (chociaż bez obejrzenia na żywo nie jest to jeszcze przesądzone). Problem w tym, że formalna ekspertyza to koszt 240-350zł


  • 0

#28 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7359 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 16:55, 09.12.2015

Jesli mozna to bym prosil o dokladny model opony, rozmiar, date produkcji.
Czy jak kupowales opony do dostales fakture/rachunek plus dokument okreslajacy warunki gwarancji ?
  • 0

#29 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7359 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:34, 09.12.2015

Nie wiem jaka praktykuje continental, ale gupa goodyear ni oznacza wszystkich opon kolorowymi paskami tak wiec mysle ze to nie moze byc wyznacznik nowosci. Jak rowniez wyplywki/gumowe cycki na oponie. Obecnie od kilku lat opony sa strzyzone recznie lunb automatycznie i bycie lub nie cyckow rowniez nie moze byc wyznacznikiem nowosci opon. To w grupie goodyear, ale mysle ze podobnie jest w continentalu.
  • 0

#30 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 09.12.2015

Continental ContiWinterContact TS 830 P 235/45R18 98V. Produkcja: 36 tydzień 2014. Dostałem fakturę, nie dostałem warunków gwarancji.

Nie ma wypustek, ale jednak widać pozostałości pasków: http://i1275.photobu...zpsn5jozk5d.jpg

Myślę, że pod tym względem jest ok, to był fałszywy trop. Pamiętam, że przy odbiorze zwróciłem jeszcze uwagę, że opony są jakby w talku.

 

Podejrzewam, że ktoś mógł popełnić błąd przy zakładaniu, odciął zadzior a opony przeleżały sobie od wiosny do jesieni (nie znam zasad w ASO, ale potrącenie z pensji wartości takiej opony pewnie by zabolało ...)

Ubytek nie jest duży (choć głęboki) więc nawet przy montażu można go było przeoczyć.

 

Jeszcze raz sprawdziłem felgę - brak najmniejszego zarysowania. Nie wyobrażam sobie by jakiekolwiek najechanie mogło zostawić tak głęboki ślad i nacięcie nie uszkadzając felgi. Nawet przyjmując brak jawnie złych intencji ze strony HP, nie odpuszczę łatwo ze względu na całokształt, w tym to, że musiałem 3h czekać na wyważenie. Swoją drogą podejrzewam, że na początku mogli przyjąć, że skoro nowe felgi i opony to po co wyważać ...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, opona

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq