Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne uszkodzenie opony

VIII opona

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 06.12.2015

Ciąg dalszy zastrzeżeń po wymianie opon w Honda Plaza ...

Dzisiaj pierwszy raz od wymiany jechałem autostradą i okazało się, że od pewnej prędkości kierownica bije a przy jeszcze większej (ok 160) cała buda zaczyna się trząść. Podejrzewam, że koła nie są dokładnie wyważone. Mało tego, na jednym z kół zauważyłem to:

 

http://i1275.photobu...zps695bfg7f.jpg

 

http://i1275.photobu...zpsqf4stnqd.jpg

 

Wewnętrzne nacięcie ma ok 2 mm głębokości. Wygląda to dziwnie, bo jak tak duże uszkodzenie mogło powstać w takim miejscu i to bez uszkodzenia felgi?

To wygląda raczej na zadarcie (przy zakładaniu), które potem zostało odcięte nożem i to zbyt głęboko. Chyba będzie kolejna awantura ...


  • 0

#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Super

Napisano 21:08, 06.12.2015

Masz rację, dowalić babrakom, dziabnęli łyżką (pewnie bez nakładki do alusów), tylko nie zwlekaj.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 06.12.2015

sprawdź ciśneinie i wyważenie. nic innego

opony rozumiem nowe? jeśli tak to straszna kaszana... jak można być takim idiotą i tak zniszczyć oponę... eh... jedź do nich czym prędzej, wymyj wcześniej koła by było widać że brak rys na feldze - stawiam że i tak będą twierdzić że to Twoja wina


  • 0

#4 Heka

Heka
  • Moderator
  • 1500 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 72
Super

Napisano 22:41, 06.12.2015

...stawiam że i tak będą twierdzić że to Twoja wina

Niestety jestem podobnego zdania, bo ciężko będzie udowodnić, że to oni są odpowiedzialni, a nie Ty.


  • 0

Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód :zoltek:

Obecnie

Było

 


#5 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 06.12.2015

Już wstępnie do nich napisałem, od razu z Honda Polska do wiadomości.

To uszkodzenie to nie jedyny problem: opony miały złe ciśnienie (pisałem o tym w innym wątku), są źle wyważone a do tego to ścięcie wyglądające jak od noża.

Mogą oczywiście wmawiać, że uszkodzenie to moja wina, tylko jak wytłumaczą ścięcie akurat w takim miejscu i to bez uszkodzenia felgi? Wyglądające dokładnie jak zadarcie gumy odcięte nieumiejętnie nożem?

Gdyby to było spowodowane najechaniem na krawężnik czy coś ostrego to przede wszystkim byłoby to widać na feldze.

 

Dodam jeszcze, że opony kupiłem w Honda Plaza, a zobaczyłem je po raz pierwszy już na kołach. Przy odbiorze skupiłem się na tym czy felgi są nie porysowane, nie przypuszczałem, że muszę sprawdzać tez oponę centymetr po centymetrze ...

 

Wyjątkowi PARTACZE.


  • 0

#6 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:39, 07.12.2015

Ja mam, podobnie uszkodzone ranty ochronne...doslownie wyrwane kawalki gumy,a felgi sa cale.

Po to sa ranty.A Continental,ma solidnie wystajace ranty,wiec felga nie ulega uszkodzeniu podczes kontaktu np. z kraweznikiem.

Wiec, nie jestem pewien,czy to ich wina.


Użytkownik gebek edytował ten post 06:42, 07.12.2015

  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#7 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 07.12.2015

Masz też ślady jak po nacięciu nożem? :)
Nie najechałem na żaden krawężnik ani cokolwiek innego, w ogóle zrobiłem tylko kilkaset km od momentu wymiany.
To nacięcie jest zresztą skierowane na zewnątrz opony.

Użytkownik msth edytował ten post 09:55, 07.12.2015

  • 0

#8 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:16, 07.12.2015

To nie u Ciebie ci geniusze wymieniali szybę ?


  • 0

#9 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 07.12.2015

To nie u Ciebie ci geniusze wymieniali szybę ?

 

U mnie niestety ... choć w tamtym przypadku oddali do podwykonawcy. To i tak nie jest szczyt ich możliwości w porównaniu z tym:
 

http://www.forumkier...read.php?t=4078


Najnowsze wieści: generalnie do niczego się nie przyznają nawet do niewłaściwego ciśnienia, chcą oględzin i jazdy testowej.

Najchętniej zabrałbym od nich letnie koła i naprawił zimowe gdzieś indziej ... byleby tylko nie mieć już z nimi do czynienia.


  • 0

#10 Heka

Heka
  • Moderator
  • 1500 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 72
Super

Napisano 17:35, 07.12.2015

Czyli niestety tak jak pisaliśmy. :(

Współczuję, bo aż trudno uwierzyć, że można mieć takiego pecha. Pierwsze co, to zdecydowanie zmień Aso.


  • 0

Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód :zoltek:

Obecnie

Było

 


#11 Mariusz-TT

Mariusz-TT
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:14, 07.12.2015

U mnie niestety ... choć w tamtym przypadku oddali do podwykonawcy. To i tak nie jest szczyt ich możliwości w porównaniu z tym:
 

http://www.forumkier...read.php?t=4078


Najnowsze wieści: generalnie do niczego się nie przyznają nawet do niewłaściwego ciśnienia, chcą oględzin i jazdy testowej.

Najchętniej zabrałbym od nich letnie koła i naprawił zimowe gdzieś indziej ... byleby tylko nie mieć już z nimi do czynienia.

Omijać szerokim łukiem-życzę powodzenia w walce ale nie wróże sukcesu.

P.S.

Co Cię podkusiło do nich znowu pojechać?


  • 0

#12 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 07.12.2015

Omijać szerokim łukiem-życzę powodzenia w walce ale nie wróże sukcesu.

P.S.

Co Cię podkusiło do nich znowu pojechać?

 

Razem z samochodem kupiłem felgi i opony zimowe - łącznie z promocyjnym przechowaniem za 1zł, jeszcze zanim pojawiły się jakiekolwiek problemy.

Nie sądziłem, że nawet wymianę opon potrafią spieprzyć. Zrozumiałbym nawet uszkodzenie (zdarza się, chociaż wypadałoby od razu się przyznać), ale złe ciśnienie? Jak bardzo niedbałym trzeba być?

Dzisiaj jeszcze próbowano mi wmawiać, że pewnie manometr, którym sprawdzałem był uszkodzony. Na pytanie jak to możliwe, że komputer dokładnie zgadza się z tym manometrem już nie uzyskałem odpowiedzi.

 

Wczoraj sam przez chwilę myślałem, że to uszkodzenie opony to wynik najechania, którego nawet nie byłem świadomy - w takich przypadkach wygląda to jednak inaczej. Tak jak kolega gebek pisał wcześniej, fragment rantu zostaje wyrwany, pozostaje poszarpany, nieregularny ślad. U mnie natomiast wygląda jak zadzior zrobiony jakimś narzędziem, odcięty nożem i wyrównany. Można to było zrobić delikatnie, bez dodatkowego nacinania ... ale jak widać ktoś doszedł do wniosku, że nie ma co się przejmować ...

 

Co do pecha to niestety muszę to potwierdzić. Wcześniej miałem Civica i wiele przeszedłem z winy mechaników:

- naderwane lusterko (regulowane elektrycznie): zostało przyklejone na sztywno ("panie, nie byliśmy w stanie rozebrać")

- wymiana amortyzatorów: wymieniono na nowe, ale od innego modelu, nie pasowały nawet do sprężyn i ciężko je było potem zdjąć a co dopiero założyć; przejazd przez próg oznaczał huk w zawieszeniu

- wymiana klocków hamulcowych: znów założono od niewłaściwego modelu, pojawiły się dziwne stuki przy hamowaniu; byłem u trzech różnych mechaników i dopiero wymiana klocków (na moją prośbę) pomogła

- przepalona uszczelka pod głowicą: została zdiagnozowana jako uszkodzenie czujnika temperatury; skończyło się przegrzaniem silnika

- po wymianie uszczelki u innego mechanika silnik zaczął brać olej (1l na 200km) - uszkodzony tłok, konieczna wymiana silnika

- w nowym silniku ponownie zdiagnozowano uszczelkę pod głowicą do wymiany, choć nawet ja widziałem, że to pokrywa zaworów jest nieszczelna.

- wymiana kół: mechanik nie trafił z otworem kołpaka na wentyl ....


  • 0

#13 Heka

Heka
  • Moderator
  • 1500 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 72
Super

Napisano 19:11, 07.12.2015

Tylko nie mów, że to też było to samo Aso?!


  • 0

Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód :zoltek:

Obecnie

Było

 


#14 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:14, 07.12.2015

Jak warsztaty maja mię dobrych mechaników jak np. umnie w mieście mechanik w autoryzowanym serwisie fiata zarabia najniższa krajowa. Nie oszukujmy sie ale za taka kasę pracują albo młodzi po technikum którzy jeszcze nie maja takiego doświadczenia albo fachowcy co niewiele potrafią.
A wiadomo kierowcy szukają tanich mechaników a potem klopoty.
Dlatego najlepiej sobie naprawiać auto samemu i nie miec problemów.
  • 0
Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic FN1

#15 msth

msth
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 07.12.2015

Z tym civiciem to 3 różnych mechaników w różnych miastach, nie-aso, w jednym przypadku bosch service gdzie tanio nie jest.
Zapomniałem wspomnieć o uderzeniu w słupek na moich oczach - gdy mechanik wjeżdżał do warsztatu :)


Użytkownik msth edytował ten post 19:44, 07.12.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, opona

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq