Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2.2 cdti stuki w silniku po tygodniowym przestoju

VII 2.2 cdti stuki kopcenie

Najlepsza odpowiedź wojtek040491 , 22:56, 07.12.2015

stan po rewizji silnika: opiłki w oleju, obrócona panewka.
temat stukania praktycznie rozwiązany, dziękuję za wszelką pomoc! :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#31 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:21, 07.12.2015

nie powinno to się zdarzyć , musiał go na zimnym piłować bo na ciepłym to by go nie zatarł


Użytkownik Maxell edytował ten post 23:21, 07.12.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#32 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:22, 07.12.2015

Na pewno dał na zimnym. Tak sie wtedy dzieje. No nic zabieram sie za silnik :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#33 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 08.12.2015

To nie wina oleju, tylko hondy
  • 0

#34 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:42, 08.12.2015

Przede wszystkim w I-CTDI powinien być zalany olej 0W30 lub ew. 5W30 jeżeli ubywa już oleju a nie chcesz ciągle zaglądać pod maskę, w każdym razie nie "W40" i wtedy może miałby odpowiednią płynność i udałoby się uniknąć zatarcia panewki.

 

Tak na offtopie ostatnio mojego kolegę w Volvo D5 AWD zalanie niewłaściwego oleju kosztowało 1,5 tysiąca złotych, producent również zaleca 5W30 a ten zalał 10W40 i silnik dostał takiego ciśnienia, że wywalił olej ze wszystkich simmeringów i trzeba było wyciągać silnik, rozłączać skrzynię AT itd.  ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#35 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 08.12.2015

Zalałem takim olejem jak było wcześniej :) z reszta teraz już w sumie nie ma co gdybać, stało sie to sie stalo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#36 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:46, 08.12.2015

OK, ale po remoncie lub wymianie słupka silnika teraz będziesz już wiedzieć jaki zalać olej ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#37 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 08.12.2015

A to tak, oczywiście :)
Dzięki za radę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#38 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:36, 08.12.2015

kumpel kupił olej (do forda mondeo  2007r. diesel) oczywiście okazyjnie na allegro i zatarł silnik po ok 2000km, i mechanik rozebrał auto i stwierdził że prawdopodobnie przyczyną był podrobiony olej, ale już się z nimi nie dochodził tylko na własny koszt zrobił remont. Swoją drogą moja cr-v od nowości do przebiegu 120 tys km jeździła na oleju shell 10w60 (serwisowana w aso i wszystkie faktury z wszelkich wymian), więc nie można jednznacznie stwierdzić ż gruby olej zabija silnik, aczkolwiek zaraz po odpaleniu auta wiadomo że taki olej nie rozprowadzi się od razu po całym silniku.


Użytkownik Maxell edytował ten post 11:37, 08.12.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#39 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:55, 08.12.2015

To nie wina oleju, tylko hondy

Jakiej Hondy?

W zyciu nie słyszałem o obróconej panewce ICDTI!

Mój motor lata na 4w50 shell helix ultra diesel i ma się świetnie, a na blacie ponad 330tyś, wiec jakby był do bani olej to by juz motor dawno klęknął.

 

A do autora wątku: masz jakieś foto?


Użytkownik podlez edytował ten post 11:57, 08.12.2015

  • 0

#40 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:51, 08.12.2015

Podlez, w dieslach dużo zależy jednak od eksploatacji, "jak dbasz tak masz" ale i tak powinno być W30 także w Twoim przypadku, możesz spróbować przy kolejnej wymianie bo ja po przejściu z W40 na W30 od razu zauważyłem cichszą pracę silnika i nawet rozrządu ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#41 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 08.12.2015

Jak kolega rozbierze, to będę wiedział konkretnie co sie sypnęło. Może cos już było pod*cenzura*e.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#42 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 08.12.2015

Jakiej Hondy?
W zyciu nie słyszałem o obróconej panewce ICDTI!
Mój motor lata na 4w50 shell helix ultra diesel i ma się świetnie, a na blacie ponad 330tyś, wiec jakby był do bani olej to by juz motor dawno klęknął.

A do autora wątku: masz jakieś foto?


Mam 2 takie silniki po zatarciu, uwierz mi honda to tez tylko samochód.

A tak wogóle, po co to rozbierać, nie da sie go dobrze wyszlifowac, uszkadzaja sie gniazda panewek głównych.
  • 0

#43 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:34, 09.12.2015

Mam 2 takie silniki po zatarciu, uwierz mi honda to tez tylko samochód.

A tak wogóle, po co to rozbierać, nie da sie go dobrze wyszlifowac, uszkadzaja sie gniazda panewek głównych.

A wiesz co było przyczyną zatarcia? Po prostu się stalo i juz?

 

Wg mnie remont tego motoru też nie ma większego sensu. To nie B czy D seria z lat 90-tych :)


  • 0

#44 wojtek040491

wojtek040491
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 09.12.2015

Kupiłem Słupek w miarę zdrowy, remontu robił nie będę, nie te koszta i trzeba liczyć siły na zamiary.
Jak to mi powiedział ojciec j*bło to j*ebło. Na c*uj drążyć temat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poza tym nie przywiązuje sie na tyle do auta, żebym miał nim jeździć do konca życia :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#45 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:32, 09.12.2015

Brat sie do kosztów poczuwa?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.2, cdti, stuki, kopcenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq