Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

długo się nagrzewa, ogrzewanie, termostat

VIII ogrzewanie termostat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:00, 15.01.2018

Wydaje mi sie że możesz sprawdzić węże przy termostacie. Dopuki jeden jest zimny to termostat jest zamknięty. Jeżeli wszystkie razem grzeją się od uruchomienia zimnego silnika to będzie znaczyło, że termostat się nie zamyka.
Swoją drogą: Czy wadliwy termostat może otwierać się przy zbyt niskiej temperaturze? Albo przy jakiej powinien się otwierać?

 

Jest to jedna z metod ale mocno na oko. Nie wiem jak wygląda to w dieslu, w przypadku benzyny serii K termostat jest umieszczony niejako na końcu głównego obiegu, za wyjściem z chłodnicy, przed pompą wody. Należało by więc obserwować moment kiedy np. zaczyna się robić ciepły wąż wylotowy z chłodnicy albo wąż wlotowy do chłodnicy, przy samej chłodnicy.

Czy może się otwierać za szybko - nie wiem, pewnie może. Może się nie domykać (jak pisałem, zdarzył mi się taki przypadek w HA V). Co do temperatury początku otwierania - trzeba by spojrzeć do ESM, myślę że nie mniej niż 70 st. C.


Ogólnie dobrze jak by w tym temacie wypowiedziało się parę osób które maja VIII w ON, ja mam ten sam problem i nie przekonują mnie argumenty że ON tak ma. 

Miałem VII w ON i tam silnik o tej samej pojemności łapał temperaturę co najmniej 2 x szybciej jak nie 3 x szybciej. Ja będę testował bo zakładam że ten płyn jaki jest wlany czyli zielony może mieć takie dziwne właściwości. U mnie dziś w teście sprawdzającym do jakie temp minusowej będzie płynny wyszło że do -50. Zdecydowanie za dużo przypuszczam że będę kombinował tak żeby go rozcieńczyć do -40 C - więcej raczej w PL się nie spodziewam. 

Zresztą 90% aut jeździ na płynie w chłodnicy do -35 C.

Tak czy owak coś z tym nagrzewaniem jest nie tak.

 

Jaki jest płyn nie mam tutaj żadnego znaczenia - jaki kolor, temperatura zamarzania itp.

 

Spotykam się z wypowiedziami typu że różne płyny mają różną pojemność cieplną. Pewnie mają ale są to minimalne różnice. Trzeba przede wszystkim pamiętać że nagrzanie silnika to nie nagrzanie tylko 6 litrów płynu lecz 80kg bloku aluminium z którego jest zrobiony blok silnika i głowica od których to nagrzewa się dopiero płyn chłodzący. Tak więc minimalne różnice w pojemności cieplnej tych 6kg płynu (o ile w ogóle są) dodatkowo się zmniejszają jeśli te 6kg jest częścią znacznie większej sumy. Istotna różnica była by gdybyśmy zamiast wody nalali np. rtęci :-) Wtedy trzeba by było nagrzać znacznie większą masę (6 litrów rtęci to było by pewnie z 90kg masy i podwoiło by masę silnika potrzebną do rozgrzania)


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 prusak56

prusak56
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:BARTOSZYCE
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 15.01.2018

Mam 2,2 Diesel kombi w autoamcie, bardzo powoli się nagrzewa kabina jak u kolegi. Dla pewności kupuje nowy termostat i  mechanik wymieni. Zobaczymy jaki będzie efekt.

 

Pisanie że benzyna się szybciej nagrzewa nie ma tutaj racji , bo tu chodzi o słabe grzanie.


  • 0

#18 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:14, 15.01.2018

klosz007 - ogólnie bo badaniach temperatury krzepnięcia płynu w moim aucie zabrakło skali a była do -45 C dla tego myślę że może mieć to wpływ ale i tak i tak pójdzie do wymiany termostat.

W sumie twoja informacja odnośnie nagrzania całego bloku silnika ma sens.


  • 0

#19 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:18, 15.01.2018

Temperatura krzepnięcia ma znaczenie tylko w kontekście przy jakiej temperaturze płyn zamarznie i rozsadzi silnik :-) Jeśli jest zbyt niska to może płyn był wymieniany i został użyty koncentrat który nie został rozcieńczony wodą we właściwej proporcji (albo w ogóle nie został rozcieńczony) ? Jednakże na samo działanie układu chłodzenia nie ma to wpływu.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:28, 15.01.2018

Temperatura krzepnięcia ma znaczenie tylko w kontekście przy jakiej temperaturze płyn zamarznie i rozsadzi silnik :-) Jeśli jest zbyt niska to może płyn był wymieniany i został użyty koncentrat który nie został rozcieńczony wodą we właściwej proporcji (albo w ogóle nie został rozcieńczony) ? Jednakże na samo działanie układu chłodzenia nie ma to wpływu.

Ja szedłem w tą stronę że ma większą gęstość niż płyn przygotowany do zastosowania lub jak napisałeś w dobrej proporcji rozcieńczony płyn. w teorii mniejsza gęstość powinna się szybciej nagrzewać. 

Jednak chyba będę się skłaniał ku twojej wersji że faktycznie różnica jeśli już mogła by powstać to nie aż tak mocno odczuwalna. 


  • 0

#21 MrBlue

MrBlue
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:139
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 16.01.2018

Do tej pory od załorzenia tego temetu nic sie nie zmieniło. W sobote wymieniłem płyn chłodzący na oryginalny hondowski. Odpowietrzone jak trzeba. Po pierwszym uruchomieniu silnika i w drodze do domu było fajnie. Poczułem ciepło zaraz po wejściu do auta. Silnik był wcześniej wyłączony przez 5 godzin i akumulator był odpięty bo zmienialiśmy rurkę od EGRu. Jadąc do domu myślałem że naprawiło sie ogrzewanie. Na drugi dzień zrobiłem test i jednak nez zmian. Auto wystudzone po nocy, 5'C na zewnątrz. 7 minut przebijałem sie przez moasto i potem autostrada. 14 minut do osiągnięcia temperatury nawiewu 50'C. Maksymalna 52,5 maksymalna. Zacząłem bawić sie ustawieniami i klimą. Późnie maksymalna temperatura pokazała 62 stopnie. Wracając do domu nawet 65. Ale zmieniając wysokość temperatury w aucie termometr nie reagował poprawnie. Jak by nie regulacja była uszkodzona.
W vanie combo 1.7 diesel mam 50 'C po 12 minutach takigo testu a maksymalna zamyka termometr na 70 i termometr już sie blokuje bo mu zagarąco.
Jakieś przemyślenia?
Pozdrawiam
  • 0

#22 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:45, 16.01.2018

uszkodzony czujnik temp wewnetrznej albo zew?


  • 0

#23 MrBlue

MrBlue
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:139
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 16.01.2018

Jeżeli czujnik temp. zewnętrznej to ten sam który pokazuje ją przy prędkościomierzu to jego odczyty są poprawne. Wtedy pozostaje pytanie gdzie jest czujnik temp. wewnętrznej lub może czujnik temp. wdmuchiwanego powietrza. Zapewne w trybie 'auto' komputer powinien sprawdzać temperaturę wewnątrz ale w trybie manualnym chyba nie. Jak ustawie 25'C w trybie manualnym to prędkość nadmuchu też jest taka jak ustawie manualnie. Ale po włączeniu trybu auto komputer sprawdza temperature wewnątrz i zmienia siłę nadmuchu. Wydaje się że czujnik temp. wewnątrz auta też działa poprawnie. Zatem co kontroluje temperaturę wdmuchowanego powietrza? Kolejny czujnik?Ma to sens bo wtedy to on byłby uszkodzony. Co myślicie? Może ktoś wie gdzie on jest i jak go zlokalizować?
  • 0

#24 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:31, 16.01.2018

czujnik temp wewnętrznej jest na desce obok prawej manetki albo po lewej obok lewego nawiewu środkowego;)


  • 0

#25 MrBlue

MrBlue
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:139
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 16.01.2018

Poszperałem dzisiaj troszkę i rzeczywiście nie ma trzeciego czujnika, chyba że czujnik nasłonecznienia pod przednią szybą. Pewnie jest tak jak napisał 'mickry'  " po lewej obok lewego nawiewu środkowego". W angliku może być po prawej. W amerykańskiej instrukcji karzą rozebrać konsolę środkową aby się do niego dostać. Tak to wygląda

Załączony plik  TL19E00G24100035301KBLD01.PNG   4,85 KB   10 Ilość pobrań

Niestety nie znalazłem go do kupienia. Szukałem na ebayu, allegro i w googlach. I nigdzie nawet poprawnego zdjęcia nie trafiłem. Za każdym razem odsyłało mnie do czujnika temperatury wody pod różnymi nazwami. Pomożecie go znaleźć? Może podpowiecie co wpisać w wyszukiwarkę?


Użytkownik MrBlue edytował ten post 23:34, 16.01.2018

  • 0

#26 mac2150

mac2150
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:29, 17.01.2018

Sprawdzenie czujnika temperatury wnętrza - 80530-TL1-G01

 Accord_2009_ESM

 
Wymontować czujnik temperatury wnętrza. 
Sprawdzić czujnik temperatury wnętrza, przytrzymując go przed środkowym nawiewem w desce rozdzielczej. 
Zmierzyć opór po ustawieniu układu na maksymalne chłodzenie. 
Zmierzyć opór po ustawieniu układu na maksymalne ogrzewanie. 
Porównać odczytany opór między stykami nr 1 i nr 2 czujnika temperatury wnętrza z wymaganym oporem pokazanym na wykresie.
Opór powinien byś zgodny z wymaganym niezależnie od temperatury otoczenia.
Załączony plik  Zrzut ekranu 2018-01-17.png   46,97 KB   10 Ilość pobrań
Jeśli opór odbiega od wymaganego, wymienić czujnik temperatury wnętrza.  

Użytkownik mac2150 edytował ten post 00:47, 17.01.2018

  • 0

#27 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:45, 23.01.2018

koledzy a ja mam pytanie z innej beczki, co oprócz termostatu może odpowiadać za zbyt wolne nagrzewanie się silnika?


  • 0

#28 Szymooo

Szymooo
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 13.02.2018

Witam.  U mnie w Hondzie Accord 2.2 i-dtec  wskazówka od temperatury dochodzi do takiego poziomu jak na zdjeciu. Czy to nie za mało? Czy u Was wskazówka tez na takim poziomie?

 

 Załączony plik  unnamed.jpg   23,74 KB   14 Ilość pobrań

 

Dodam ze w kabinie tez nie ma rewelacji pod względem ciepła. Poprzedni Diesel 1.9 tdi szybciej sie dogrzewał. 

 

 


  • 0

#29 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:49, 13.02.2018

Tak jest ok ona nie będzie idealnie na 1/2 zawsze będzie poniżej tak 3/5 


  • 0

#30 MrBlue

MrBlue
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:139
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 13.02.2018

Dokładnie jak u mnie. Wskazówka około 2mm poniżej ikonki na wskaźniku i słabe ogrzewanie. Czy może wypowiedzieć się więcej osób, czy też tak macie?
Używałem ostatnio aplikacji Torque połączonej z autem przez złącze OBDII. Super zabawka. Temperatura płynu chłodzącego to maksymalnie 81 stopni przy jeździe po autostradzie. W mieście wacha się między 70 a 80.Temperatura nawiewu mierzona termometrem elektronicznym to ok 54 stopnie max. Temperatura rury biegnącej do chłodnicy to ok 50 stopni i czym bliżej chłodnicy tym zimniejsza. Rurki biegnące do nagrzewnicy też mają nieco ponad 50 stopni. Do pomiarów pod maską używałem termometru laserowego na podczerwień - też fajna zabawka. Mam wrażenie, że termostat pracuje a silnik po prostu się nie nagrzewa. Na ebayu szukając termostatu wyczytałem, że otwierają się one przy temperaturze 74 stopni. Dla porównania dodam, że van Combo 1.7 DI ma temperaturę płynu chłodzącego 90 stopni, nadmuchu ponad 70 stopni, i to w krótszym czasie niż mój Accord. Czekam na Wasze testy i opinie. Jestem pewien, że niektórzy używali aplikacji odczytujących dane ze złącza OBDII.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ogrzewanie, termostat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq