Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

długo się nagrzewa, ogrzewanie, termostat

VIII ogrzewanie termostat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#46 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:50, 02.01.2019

Trochę za mało zwykle oscyluje w granicy 77- 80 stopni . Pewnie termostat za szybko się otwiera. Przy 70 stopniach dolny wąż jest ciepły?


  • 0

#47 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:34, 21.01.2019

kurde na bank mam coś nie tak z termostatem albo czymś innym bo wyjeżdzaliśmy z pracy dzisiaj z kolegą w tym samym czasie, on ma focusa 1.6 b+g i po przejechaniu pewnego dystansu on miał 90st. na zegarach a mi dopiero co wskazówka na skali wystartowała..moje 2.0 powinno się szybciej nagrzać niż 1.6... Jak sprawdziłem po przejechaniu tego kawałka dolny wąż to był zimny, nie puszcza na niego więc o co chodzi w takim razie?


  • 0

#48 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1692 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 22:29, 22.01.2019

Jak Ci się silnik rozgrzeje na postoju i ruszysz to temperatura płynu nie zaczyna Ci spadać ? Ja miałem takie cyrki w V-ce jak termostat się nie domykał - zimą silnik nie chciał się rozgrzać lub robił to powoli a jak już dało radę to temperatura spadała gdy się ruszyło (np. spod świateł na skrzyżowaniu; gdy się zatrzymywałem to wskazówka szła do góry, gdy ruszałem - opadała).

Jednak wtedy dolny wąż robił by się ciepły niemal od razu. Więc nie rozumiem co się dzieje u Ciebie.

 

Jak jest zimno to silnik się wolniej rozgrzewa bo niejako punkt startowy ma niższy - zdefiniuj jaki to był dystans. Latem to wystarczy u mnie z zimnego silnika ujechać dosłownie kilkaset metrów żeby był już całkowicie nagrzany. Zimą jest to już pewnie ze dwa razy dłuższy odcinek a auto trzymam w garażu gdzie jest jednak kilka stopni powyżej zera. Gdyby auto stało na mrozie to ten odcinek byłby jeszcze dłuższy.

Pamiętaj że wskazówka się zaczyna podnosić z tego co się orientuję dopiero gdy temperatura płynu osiągnie jakieś 50 st. C. Tak więc jakiś czas nic się nie dzieje a później szybko idzie do góry.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:30, 22.01.2019

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#49 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:37, 24.01.2019

jak sie nagrzeje to temperatura nie spada, ale wydaje mi się że się cos wolno grzeje kurde jak na benzyne... przydało by się wiedzieć na jakim dystansie powinien złapać max temperaturę...


  • 0

#50 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7339 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 19:33, 24.01.2019

U mnie wąż dolny nie robił się ciepły ale po zmianie termostatu auto się szybciej nagrzewa. Więc może warto zmienić termostat?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#51 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:47, 25.01.2019

tak chyba zrobie;)
  • 0

#52 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:26, 29.03.2019

szybkie pytanko jeszcze, ile plynu wchodzi do układu i czy jest jakiś specjalny myk z odpowietrzaniem??
  • 0

#53 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 19.10.2019

78 albo 82 stopnie tylko takie


Robi się coraz cieplej  i temat ogrzewania na jakiś czas minie. Generalnie wolno się  rozgrzewają nasze diesle u mnie jest tak jak u was czyli słabo  pomimo że wszystko jest sprawne . Nawet jak złapie te 80 stopni to powietrze z kratek takie sobie leci a w innych autach wyraźnie cieplejsze. Co zaobserwowałem jeszcze że wskaźnik temperatury mocno przekłamuje . Podłączyłem  dzisiaj kompa i okazuję się że wskaźnik już przy 58 stopniach jest w pozycji docelowej czyli na godz 10 . Jestem ciekawy czy u was jest podobnie kto może niech sprawdzi zanim zacznę wymieniać czujnik i zegar

 

Triksi, ogarnąłeś temat ze wskazaniami temperatury? Ostatnio zmieniłem auto z CL7 (2006) na CU3 (2009) i zauważyłem taką samą przypadłość.

 

U mnie wskazówka temperatury podnosi się do stanu "roboczego" już przy 57-60°C i stoi w miejscu! Temperaturę sczytywałem przez OBD i Torque Pro. Ostatnio po 8 godzinach pracy i 10°C na zewnątrz wsiadłem w auto i obserwując temperaturę z OBD jechałem przez miasto. Temperatura rosła w miarę żwawo do ok 50°C, 60°C pojawiło się po dłuższej chwili, ale żeby dojść do 80°C to zajęło kilka ładnych kilometrów (już po trasie). O dziwo, już po "rozgrzaniu", podczas normalnej jazdy temperatura oscyluje cały czas około 79-81°C - wg. mnie to trochę mało... Największą temperaturę jaką udało mi się uzyskać to 84°C, ale to Halinka musiała się troszkę napocić przy częstym wyprzedzaniu i prędkościach ok 160km/h.

 

Mierzył ktoś jeszcze temperaturę płynu chłodzącego w jakiś inny sposób? Ostatnio przeszło mi przez myśl, żeby utopić termoparę w płynie chłodniczym i zrobić porównanie na drodze, ale czy ma to sens? Czy po prostu ten typ tak ma i wszyscy jeżdżą niedogrzanymi dieslami?


  • 0

#54 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2328 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 16:39, 19.10.2019

79/81to jest prawidłowa wartość dla tego silnika. Termostat się otwiera przy 78 stopniach, także wszystko jest ok.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#55 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 29.10.2019

79/81to jest prawidłowa wartość dla tego silnika. Termostat się otwiera przy 78 stopniach, także wszystko jest ok.

 

Dzieki za odpowiedz, jest to mój pierwszy w życiu diesel i mam troche paranoje... Szczerze, to myślałem nad zmianą termostatu, ale nie byłem pewien... Dzisiaj na przykład, temperatura na zewnątrz spadła do 3°C i nagrzanie auta do 60°C zajęło dużo więcej czasu. Później przez jakieś 10 km temperatura oscylowała pomiędzy 60-70°C. Finalnie po ok 30 km i trochę żwawszej jeździe, doszła na chwilę do 80°C po czym pod koniec spadła do 75°C. Czy nie jest to trochę za mało? Zastanawiam się czy nie będę miał problemów z DPF przez to, że auto nie trzyma temperatury...


  • 0

#56 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:52, 30.10.2019

Dzieki za odpowiedz, jest to mój pierwszy w życiu diesel i mam troche paranoje... Szczerze, to myślałem nad zmianą termostatu, ale nie byłem pewien... Dzisiaj na przykład, temperatura na zewnątrz spadła do 3°C i nagrzanie auta do 60°C zajęło dużo więcej czasu. Później przez jakieś 10 km temperatura oscylowała pomiędzy 60-70°C. Finalnie po ok 30 km i trochę żwawszej jeździe, doszła na chwilę do 80°C po czym pod koniec spadła do 75°C. Czy nie jest to trochę za mało? Zastanawiam się czy nie będę miał problemów z DPF przez to, że auto nie trzyma temperatury...

wymień termostat;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ogrzewanie, termostat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq