Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

długo się nagrzewa, ogrzewanie, termostat

VIII ogrzewanie termostat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#61 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 00:34, 11.02.2020

Kurde, w szoku jestem. Czyli ten test adac i 25 minut w przed lifcie i ocena wydajności ogrzewania jako "dramat" to jednak prawda... Myślałem że to błąd i czekałem aż ktoś to w końcu zweryfikuje. Tydzień temu rozmawiałem ze znajomym co ma właśnie 2.2 VIII przed lifta i pierwsze co zrobił zakładał webasto żeby się silnik szybciej nagrzał jak i kabina... Teraz już wiem czemu :p
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#62 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:51, 12.02.2020

Dzisiaj zrobiłem mały test... wyniki mniej więcej potwierdzają to co odkryło ADAC, niestety...

 

Więc tak:

- Temperatura zewnętrzna 1 oC

- Auto stało zaparkowane całą noc, więc temperature wnętrza przyjmuję jako równą temperaturze zewnętrznej

- Dystans 35km (30km trasa - 5km miasto)

- Prędkość 110km/h (tempomat przec zale 30km, jedno wyprzedzanie)

- Temperatura wnętrza ustawiona na 24 oC, Tryb AUTO z A/C OFF

 

Wyniki:

- Dojazd do pracy zajął mi 25 min.

- Uzyskana temperatura wnętrza po tym czasie to 20 oC

- Maksymalna temperatura płynu chłodzącego mierzona przez OBD to 78 oC(tutaj trzeba zaznaczyć, że w trasie nie podskoczyła wyżej niż 71 oC !!)

 

Tak jak wcześniej wspominałem zrobiona jest płukanka układu chłodzenia, założony jest nowy termostat i wymieniony płyn...


  • 0

#63 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:27, 12.02.2020

Zwóccie uwage ze diesel spalinami podgrzewa wode.
Moze rurki w wymienniku ciepla sa oblepione sadza, olejem brudem. Byc moze trzeba oczyscic ?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#64 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:07, 13.02.2020

Walczyłem u siebie z ogrzewaniem dość długo bo było zimno . Sprawdziłem niemal wszystko , nagrzewnica , sterowanie klapek, wymieniałem 2 x termostaty różnych firm ,pomimo ze oryginał był dobry i nic nadal zimno . Pomimo że silnik ma 80 stopni z kratek powietrze letnie. Jednak odkryłem jedna rzecz  rano odpalam silnik , włączam ogrzewanie szyby przód , zamykam obieg na wewnętrzny (czasami aura przeszkadza szyby parują ale jak się da)  klima of  , temperatura na Hi i bieg wentylatora max 3-4. Ku mojemu zaskoczeniu auto w końcu grzeje i po 10 km jest już naprawdę ciepło a po 15 przechodzę na tryb auto ustawiam 22-24 bo jest gorąco . Później dopóki auto bardzo nie ostygnie po postoju dalej tryb auto daje rade ale zwykle klima of bo wiadomo wiatraki chłodzą na on . Nie wiem czy u was będzie podobnie ale polecam sprawdzić . To wszystko testowane przy temp do - 5 bo innych teraz nie mamy przy - 20 trudno powiedzieć jak by było


  • 0

#65 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:33, 13.02.2020

Czasami warto wypłukać nagrzewnice obiegiem odwrotnym. Nawet gorącym octem zalać i zostawić na ~30min. Kiedyś miałem diesla na pompie CR i cała zimę jeździłem z zasłonięta połowa chłodnicy pleksa w oczach było widać jak szybciej się nagrzewał i nigdy nie było opcji przegrzania zimą w korkach.
  • 0

#66 Axl

Axl
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Kielce / UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 26.02.2020

Nikt nie napisal o "przyspieszaczach podnoszenia tempratury silnika w dizlach"

Np. w Accordzie VII woda jest dogrzewana spalinami (na alledrogo nazywaja to chlodniczka spalin) w innych autach 3 swiecami zarowymi w ukladzie cklodzenia. Sa ogrzewania postojowe np.Webasto mokre (grzeja wode) i suche (grzeja powietrze w kabinie) Jeszcze sa grzalki ele.230v do dodatkowego zamontowania w ukladzie chlodzenia popularne w krajach skandynawskich.

Wrzucilbym zdjecia ale nie bardzo wiem jak. Najpierw umiescic na jakims fotosiku to za duzo roboty.

 

Natomiast w Accordzie dieslu  w rurze wydechowej jest wymiennik ciepla handlarze z alledrogo nazywaja chlodniczka spalin. W wnetrzu sa cienkie rureczki z plynem clodzacym podlaczone do ukladu chlodzenia silnika. Gorace spaliny oplywaja te rureczki i przyspieszaja nagrzewanie wody.

Tu przyklad "chlodniczki" spalin Accord VIII

http://allegro.pl/ho...76.html#thumb/7

A tu ciekawostka

https://autokult.pl/...dno-je-rozgrzac

 

Zwóccie uwage ze diesel spalinami podgrzewa wode.
Moze rurki w wymienniku ciepla sa oblepione sadza, olejem brudem. Byc moze trzeba oczyscic ?

 

To jest chłodnica EGR a nie żaden przyspieszacz :D
Nie dość że działa tylko przy określonych warunkach, to wody praktycznie nie podgrzewa. Tam przepływa śladowa ilość spalin i jedna zatapialna świeca żarowa zagrzeje kilka razy lepiej wode niż ta chłodniczka spalin.
A w takim golfie IV to takich świec jest 3 i one ledwo co grzeją, i umieszczone sa tak by w pierwszej kolejności opływająca je woda szła na nagrzewnicę by szybciej szyby odszronić :D

 

 

To że silnik się słabo grzeje to w sumie dobra wiadomość, co znaczy że ma wysoka sprawność :D
I jak ktos powiedział najlepsza opcja to webasto :D Najlepsze stare analogowe. Sam będę zakładał "w lecie" :D


  • 0

#67 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:55, 26.02.2020

Też zauważam, że mój diesel długo się grzeje. Muszę przejechać ok 3-4 km, żeby wskazówka temp płynu zaczęła się podnosić. Nadmieniam, że auto jest garażowane, a tam temperatura jest ok. 10 stopni C. Czy jest sposób, aby np zamontować żaluzje na chłodnicy?


  • 0

#68 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:24, 27.02.2020

Też zauważam, że mój diesel długo się grzeje. Muszę przejechać ok 3-4 km, żeby wskazówka temp płynu zaczęła się podnosić. Nadmieniam, że auto jest garażowane, a tam temperatura jest ok. 10 stopni C. Czy jest sposób, aby np zamontować żaluzje na chłodnicy?

Tym wskaźnikiem temperatury na cyferblacie bym się zbytnio nie przejmował.  Np w moim acco wskazówka wstaje dopiero przy 50C, dojdzie do niecałej połowy przy 77C i koniec. Nawet miejska jazda w upalne dni gdy temp silnika potrafi skoczyć do 95C, a wskaźnik temperatury ani drgnie.

Do ogarnięcia termostatu, spraw sobie OBD2 do tego apkę na telefon, polecam Torque lite.


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ogrzewanie, termostat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq