Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Podłączenie navi do wiązki PSS bez navi

VII Navi PSS Accord VII schemat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:41, 29.11.2015

Witam. Jakiś czas temu, wrzuciłem sobie navi do swojego Accord'a. Prawie wszystko udało mi się rozgryść bez zbędnych schematów itp. Pozostał mi tylko jeden kabelek do podłączenia. Mianowicie chodzi o podłączenie kabelka odpowiadającego za sygnał, że samochód jest w ruchu, mówiąc prościej ten kabelek trzeba podłączyć pod sygnał VSS (czujnik prędkości). Próbowałem pójść na piechote i wpinałem się tym kabelkiem w każdy zajęty pin w kostce od zegarów. Niestety znalazłem tylko sygnał na obrotomierz i jak dodawałem gazu to kursor na ekranie jechał szybciej :P Niestety sygnał z obrotka nie zastąpi sygnału na prędkościomierz. Zatem potrzebuje informacji, który konkretny pin odpowiada za sygnał do prędkościomierza, bo oprócz tego jednego żaden inny nie działał poprawnie. Pomoże ktoś? Szukajka na forum raczej nie należy do tych bdb :(  Ściągnąłem sobie nawet ESM ale tam są liczne obrazki z ikonkami bez żadnych schematów... :( Dodam tylko, że wytwarzając sygnał masowy na ten wolny kabelek kursor na mapie przesuwa się.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#2 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:43, 29.11.2015

Musisz podłączyć ten przewód pod czujnik prędkości (vss). który idzie od kompa. Ja podpiąłem go w miejscu  przy tunelu, to chyba biało-niebieski przewód. Poszukaj w wiązce w tamtych okolicach takiego koloru przewodu.

 

http://www.fotosik.p...379d0e65658cbb3


  • 0

#3 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:53, 29.11.2015

odpowiedź szybka i konkretna ale zdjęcie nie działa :(


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#4 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:00, 30.11.2015

Możesz się wpiąć przy Ecu w kostkę E31 pin 26 

pin_zpsbjfsxrs7.jpg


  • 0

#5 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:19, 30.11.2015

Dzięki serdeczne. Mam jeszcze tylko pytanie czy jest jakiś kabelek ze stałym 12V na podtrzymanie pamięci? Za każdym razem gdy gasze silnik resetuje mi się zegarek. Ustawie go a on i tak po wyłączeniu radia cofa się o godzine wstecz. Ostatnio pojawił się też problem z sygnałem GPS. Bardzo często go gubi. Zachmurzenie ma na to wpływ? Czy być może, że coś jeszcze jest nie podpięte?


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#6 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:39, 30.11.2015

Przewód ze stałym napięciem jest tylko czy wymieniałeś całą wiązkę pod deską czy dokładałeś do starej? Sygnału gps nie powinien gubić,od samego początku tak masz?


  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:21, 30.11.2015

Wiazke wycinalem z 2.4 automat a ja mam narazie 2.0 manual. Ktory kabel powinien miec stale napiecie? Zanik sygnalu gps zaczal zanikac ok miesiaca temu a nawi mam ponad 2. Na poczatku bylo ok. Wyglada to tak jakby nie bylo podtrzymania pamieci gdzie ostatnio znajdowal sie samochod. Gdy tylko zlapie sygnal wszystko jest ok. Wyznacza trase i prowadzi tak jak trzeba. Stestowane dzis wielokrotnie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:33, 30.11.2015

Szukaj białego lub biało niebieskiego przewodu tam jest stałe napięcie


  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:39, 01.12.2015

mam 1 biały wolny i 2 zielone ale one nic nie wnoszą. podając na nie mase lub +12V nic się nie dzieje.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:45, 01.12.2015

Nie zrozumieliśmy się myślałem że szukasz stałego napięcia a Ty je masz tylko nie wiesz gdzie podłączyć? Musisz mi powiedzieć z której kostki wychodzi ten biały i zielone przewody a najlepiej zdjęcie


  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:21, 01.12.2015

Dobra cały problem rozwiązany. Brakowało stałego napięcia na 2 białe kable. Wcześniej miałem je podpięte tak jakby pod zasilenie radia po kluczyku. Czyli suma sumarów wygląda to tak: 3 czarne kable to masa, 2 białe to stałe +12V, czerwony to zasilenie po kluczyku, czerwono czarny jest podłączony pod lampke schowka pasażera aby ekran przygasał gdy włączamy postojówki, niebieski kabelek do VSS aby kursor poruszał się po mapie. Pozostały mi 2 zielone kabelki ale jak widać raczej są zbędne. Po podłączeniu tych obu białych kabli pod stałe napięcie rozwiązał się problem z zerującym się zegarkiem i przede wszystkim Navi nie gubi sygnału i wreszcie mogę w pełni sterować sobie nagrzewnicą. Nareszcie, po miesiącu udręki z tym sygnałem GPS, troche czasu przed kompem i 10 min. roboty w samochodzie wszystko działa jak należy. Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim. Mam nadzieje, że te posty pomogą komuś w przyszłości bądź już pomogły


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:37, 10.03.2016

Zbieram powoli graty na update pss do navi i miałbym prośbę. Czy mógłbyś zrobić foto/schemat co z czym trzeba połączyć i gdzie wetknąć? Nie jestem całkiem tępy z kabelkami ale auto musi być gotowe najpóźniej na drugi dzień po rozpoczęciu zabawy więc wszystko co przyspieszy pracę będzie miłe widziane:) mowa oczywiście o gratach z polifta
  • 0

#13 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:44, 11.03.2016

Dwa zielone kabelki to sa od zlacza diagnostycznego, notomjast powinien byc jeszcze jeden zielony od wstecznego
  • 0

#14 Jacajacenty

Jacajacenty
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:181KM 437 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 19.06.2016

Witajcie koledzy.

Po trzy dniowych walkach udało  się i mnie również wymienić PSS na Navi.Trochę pracy i nerwów przy tym jest lecz warto.Moim zdaniem auto sporo zyskuje,ale do rzeczy...

Na forum już sporo osób o przekładkach pisało ale informacje są rozsiana po paru wątkach i nie wszystkiego się dowiemy.Próbowałem dowiadywać sie czegoś na PW ale wiadomo nikt 24h przed kompem nie siedzi i nie czeka tylko na możliwość informowania co z czym i jak.Mimo braku czasu i zajęcia robotą "mlodyolek" rzucił garść informacji,"oliviero" również.

No nic,aby czegoś przez pomyłkę nie uciąć wyprułem z wiązki dawcy wszystkie przewody jakie biegły od czytnika DVD .Peryferyjne również.

Tak to wyglądało

59c31467c57a748dm.jpg

Jak się póżniej okazało za dużo o przewody do jednej wtyczki którą miałem w wiązce do PSS w aucie. Dokładnie zbędna była pierwsza zielona z lewej strony w radiu obok wtyczki do wyświetlacza górnego w daszku.

Pomyślałem,innym się udało więc i ja dam radę.Dałem.Nie jest to aż tak trudne zadanie.Kupiłem zestaw łyżek tapicerskich plastikowych do demontażu kokpitu i do dzieła.

Zacząłem od dołożenia trzech przewodów które były w niebieskim kabelku do dużej niebieskiej wtyczki do  radia. W mojej wtyczce było wolne miejsce  na piny.Więc odzyskałem je bez uszkodzenia z wtyczki dawcy.Póżniej wiadomo,wszystkie czarne przewody podłączyć do masy.To było chyba najłatwiejsze.Pózniej było już trudniej,ale nikt nie mówił że będzie łatwo.

Dużo chęci,jeszcze więcej samozaparcia i udało się :)

Zestaw uruchomiony ale mam tylko mapę Europy zachodniej na 2006-07 Wszystko niby funkcjonuje.Klima ,radio,zmieniarka,pracują bez zarzutu jednak pozostało mi kilka niepodłączonych przewodów.Nie wiem czy są potrzebne czy mozna z nich zrezygnować?

198b1abb4a97d20am.jpg

Niepodłączone przewody biegną w peszlu od strony czytnika jeden przewód trzyżyłowy 

400c68823232fae0m.jpg

Jeden pojedynczy szary oraz dwa przewody zakończone wtyczką.

85aa07e7b9ecdd2cm.jpg

Gdzie to podłączyć?

Z wcześniej podłączonymi nie miałem  większych  problemów.W  wyizolowanej wiązce były trzy płaskie wtyczki dwie jasnozielone i jedna biała.Z białą nie było kłopotu znalazłem wolny slot w kostce nad schowkiem i poszło dość łatwo.

a5e0d5ca06fc6875m.jpg

Z jedną z jasnozielonych był już większy kłopot bo znajduje się dość głęboko w kokpicie obok poduszki powietrznej pasażera do tego odwrócona jest w stronę szyby.

ebda1f0d001ec484m.jpg

Po godzinnej walce i bluzganiu na czym świat stoi udało się wpiąć tę wtyczkę.W kości również był jeden wolny slot.

Pozostała mi jeszcze jedna jasnozielona z białym przewodem z zasilaniem stałe 12 V .Nestety nie mogłem się dokopać do następnej zielonej kości która jest zlokalizowana wraz z białą i różową w trudno dostępnym miejscu.Nie obyło by się  bez kompletnej demolki kokpitu.

Odpuściłem to sobie i zasilanie pociągnąłem z bezpieczników zlokalizowanych w kabinie po lewej stronie kierowcy.

Szukałem stałego zasilania gdzieś bliżej ale nie mogłem znależć.

Ważne że  wiele godzin roboty nie poszło na marne.Pytanie mam tylko co z tymi nie podłaczonymi przewodami?

Wdzięczny będę za wszelkie informacje.


Użytkownik Jacajacenty edytował ten post 21:05, 19.06.2016

  • 0

#15 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:26, 19.06.2016

Wg mnie to przewody od kostki w liczniku ( sterowanie komputerem ). Podeślij foto aby upewnić się,  skąd, z której kostki wychodzą.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Navi, PSS, Accord VII, schemat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq