Witam. Jakiś czas temu, wrzuciłem sobie navi do swojego Accord'a. Prawie wszystko udało mi się rozgryść bez zbędnych schematów itp. Pozostał mi tylko jeden kabelek do podłączenia. Mianowicie chodzi o podłączenie kabelka odpowiadającego za sygnał, że samochód jest w ruchu, mówiąc prościej ten kabelek trzeba podłączyć pod sygnał VSS (czujnik prędkości). Próbowałem pójść na piechote i wpinałem się tym kabelkiem w każdy zajęty pin w kostce od zegarów. Niestety znalazłem tylko sygnał na obrotomierz i jak dodawałem gazu to kursor na ekranie jechał szybciej :P Niestety sygnał z obrotka nie zastąpi sygnału na prędkościomierz. Zatem potrzebuje informacji, który konkretny pin odpowiada za sygnał do prędkościomierza, bo oprócz tego jednego żaden inny nie działał poprawnie. Pomoże ktoś? Szukajka na forum raczej nie należy do tych bdb Ściągnąłem sobie nawet ESM ale tam są liczne obrazki z ikonkami bez żadnych schematów... Dodam tylko, że wytwarzając sygnał masowy na ten wolny kabelek kursor na mapie przesuwa się.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Podłączenie navi do wiązki PSS bez navi
#1
Napisano 22:41, 29.11.2015
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#2
Napisano 22:43, 29.11.2015
Musisz podłączyć ten przewód pod czujnik prędkości (vss). który idzie od kompa. Ja podpiąłem go w miejscu przy tunelu, to chyba biało-niebieski przewód. Poszukaj w wiązce w tamtych okolicach takiego koloru przewodu.
http://www.fotosik.p...379d0e65658cbb3
#3
Napisano 22:53, 29.11.2015
odpowiedź szybka i konkretna ale zdjęcie nie działa
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#4
Napisano 07:00, 30.11.2015
Możesz się wpiąć przy Ecu w kostkę E31 pin 26
#5
Napisano 10:19, 30.11.2015
Dzięki serdeczne. Mam jeszcze tylko pytanie czy jest jakiś kabelek ze stałym 12V na podtrzymanie pamięci? Za każdym razem gdy gasze silnik resetuje mi się zegarek. Ustawie go a on i tak po wyłączeniu radia cofa się o godzine wstecz. Ostatnio pojawił się też problem z sygnałem GPS. Bardzo często go gubi. Zachmurzenie ma na to wpływ? Czy być może, że coś jeszcze jest nie podpięte?
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#6
Napisano 15:39, 30.11.2015
Przewód ze stałym napięciem jest tylko czy wymieniałeś całą wiązkę pod deską czy dokładałeś do starej? Sygnału gps nie powinien gubić,od samego początku tak masz?
#7
Napisano 19:21, 30.11.2015
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#8
Napisano 20:33, 30.11.2015
Szukaj białego lub biało niebieskiego przewodu tam jest stałe napięcie
#9
Napisano 09:39, 01.12.2015
mam 1 biały wolny i 2 zielone ale one nic nie wnoszą. podając na nie mase lub +12V nic się nie dzieje.
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#10
Napisano 18:45, 01.12.2015
Nie zrozumieliśmy się myślałem że szukasz stałego napięcia a Ty je masz tylko nie wiesz gdzie podłączyć? Musisz mi powiedzieć z której kostki wychodzi ten biały i zielone przewody a najlepiej zdjęcie
#11
Napisano 20:21, 01.12.2015
Dobra cały problem rozwiązany. Brakowało stałego napięcia na 2 białe kable. Wcześniej miałem je podpięte tak jakby pod zasilenie radia po kluczyku. Czyli suma sumarów wygląda to tak: 3 czarne kable to masa, 2 białe to stałe +12V, czerwony to zasilenie po kluczyku, czerwono czarny jest podłączony pod lampke schowka pasażera aby ekran przygasał gdy włączamy postojówki, niebieski kabelek do VSS aby kursor poruszał się po mapie. Pozostały mi 2 zielone kabelki ale jak widać raczej są zbędne. Po podłączeniu tych obu białych kabli pod stałe napięcie rozwiązał się problem z zerującym się zegarkiem i przede wszystkim Navi nie gubi sygnału i wreszcie mogę w pełni sterować sobie nagrzewnicą. Nareszcie, po miesiącu udręki z tym sygnałem GPS, troche czasu przed kompem i 10 min. roboty w samochodzie wszystko działa jak należy. Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim. Mam nadzieje, że te posty pomogą komuś w przyszłości bądź już pomogły
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
#12
Napisano 11:37, 10.03.2016
#13
Napisano 06:44, 11.03.2016
#14
Napisano 18:15, 19.06.2016
Witajcie koledzy.
Po trzy dniowych walkach udało się i mnie również wymienić PSS na Navi.Trochę pracy i nerwów przy tym jest lecz warto.Moim zdaniem auto sporo zyskuje,ale do rzeczy...
Na forum już sporo osób o przekładkach pisało ale informacje są rozsiana po paru wątkach i nie wszystkiego się dowiemy.Próbowałem dowiadywać sie czegoś na PW ale wiadomo nikt 24h przed kompem nie siedzi i nie czeka tylko na możliwość informowania co z czym i jak.Mimo braku czasu i zajęcia robotą "mlodyolek" rzucił garść informacji,"oliviero" również.
No nic,aby czegoś przez pomyłkę nie uciąć wyprułem z wiązki dawcy wszystkie przewody jakie biegły od czytnika DVD .Peryferyjne również.
Tak to wyglądało
Jak się póżniej okazało za dużo o przewody do jednej wtyczki którą miałem w wiązce do PSS w aucie. Dokładnie zbędna była pierwsza zielona z lewej strony w radiu obok wtyczki do wyświetlacza górnego w daszku.
Pomyślałem,innym się udało więc i ja dam radę.Dałem.Nie jest to aż tak trudne zadanie.Kupiłem zestaw łyżek tapicerskich plastikowych do demontażu kokpitu i do dzieła.
Zacząłem od dołożenia trzech przewodów które były w niebieskim kabelku do dużej niebieskiej wtyczki do radia. W mojej wtyczce było wolne miejsce na piny.Więc odzyskałem je bez uszkodzenia z wtyczki dawcy.Póżniej wiadomo,wszystkie czarne przewody podłączyć do masy.To było chyba najłatwiejsze.Pózniej było już trudniej,ale nikt nie mówił że będzie łatwo.
Dużo chęci,jeszcze więcej samozaparcia i udało się
Zestaw uruchomiony ale mam tylko mapę Europy zachodniej na 2006-07 Wszystko niby funkcjonuje.Klima ,radio,zmieniarka,pracują bez zarzutu jednak pozostało mi kilka niepodłączonych przewodów.Nie wiem czy są potrzebne czy mozna z nich zrezygnować?
Niepodłączone przewody biegną w peszlu od strony czytnika jeden przewód trzyżyłowy
Jeden pojedynczy szary oraz dwa przewody zakończone wtyczką.
Gdzie to podłączyć?
Z wcześniej podłączonymi nie miałem większych problemów.W wyizolowanej wiązce były trzy płaskie wtyczki dwie jasnozielone i jedna biała.Z białą nie było kłopotu znalazłem wolny slot w kostce nad schowkiem i poszło dość łatwo.
Z jedną z jasnozielonych był już większy kłopot bo znajduje się dość głęboko w kokpicie obok poduszki powietrznej pasażera do tego odwrócona jest w stronę szyby.
Po godzinnej walce i bluzganiu na czym świat stoi udało się wpiąć tę wtyczkę.W kości również był jeden wolny slot.
Pozostała mi jeszcze jedna jasnozielona z białym przewodem z zasilaniem stałe 12 V .Nestety nie mogłem się dokopać do następnej zielonej kości która jest zlokalizowana wraz z białą i różową w trudno dostępnym miejscu.Nie obyło by się bez kompletnej demolki kokpitu.
Odpuściłem to sobie i zasilanie pociągnąłem z bezpieczników zlokalizowanych w kabinie po lewej stronie kierowcy.
Szukałem stałego zasilania gdzieś bliżej ale nie mogłem znależć.
Ważne że wiele godzin roboty nie poszło na marne.Pytanie mam tylko co z tymi nie podłaczonymi przewodami?
Wdzięczny będę za wszelkie informacje.
Użytkownik Jacajacenty edytował ten post 21:05, 19.06.2016
#15
Napisano 19:26, 19.06.2016
Wg mnie to przewody od kostki w liczniku ( sterowanie komputerem ). Podeślij foto aby upewnić się, skąd, z której kostki wychodzą.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Navi, PSS, Accord VII, schemat
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych