Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Tekalan jako przewody paliwowe

VI tekalan przewody paliwowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 vego

vego
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Południe
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 29.11.2015

Witam, stoję przed tematem wymiany przewodów paliwowych w Accordzie 6. Czy zamiast miedzi można zastosować przewody tekalanowe? Mechanik u którego mam samochód wpadł na pomysł, by to zrobić za pomocą tekalanu właśnie. Czy to odpowiedni materiał na te przewody? Korzysta ktoś? Jak sprawa wygląda na przeglądzie? Nie doczepiają się? Gdzieś słyszałem, że zgodnie z wymogami przewody paliwowe będące od zewnętrznej strony podwozia muszą być wykonane z metalu, może to ktoś potwierdzić?


  • 0

#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:06, 29.11.2015

od dawna w ciężarówkach stosuje się tekalan do przewodów paliwowych i nic z nim się nie dzieje, z tym że jest to materiał podatny na przetarcia więc trzeba by go ściśle przymocować, no i na temperaure też jest wrażliwy, ogólnie niezły pomysł aby to zastosować na przewody paliwowe.

 

ps.tylko że w ciężarówkach jest olej napędowy, więc jak to zareaguje z benzyną to nie wiem.


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:06, 29.11.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:27, 29.11.2015

Generalnie jak sobie czytam właściwości tego materiału to oprócz temperatury to nie ma większych przeciwwskazań ale jeśli byś zakupił wąż ze zmodyfikowanego PA 12 czyli ta wersja uniepalniona to o temperaturę też się nie trzeba by było martwić. No tylko kwestia dostępności bo to już jest druga sprawa. Zwykły wąż z PA 12 jest dostępny od ręki a o modyfikowane już ciężko... Według charakterystyki materiału powyżej 90 stopni zmienia on właściwości i się rozciąga (do temp ok 115 stopni gdzie już następuje topienie). Najprościej było by przy miejscach najbardziej narażonych na odpalonym aucie w ciepłym garażu (ze względu na zimę) przyłożyć termometr dać 30 stopni tolerancji. Jak się zmieści to git jak nie to lepiej sobie odpuścić :p


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, tekalan, przewody paliwowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq