Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Traci ogromną ilość oleju ~F18B2

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#1 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 29.11.2015

Witajcie. 

Drugi raz dolałem do silnika litr oleju, aby poziom był trochę pod max, dziś sprawdzam, a po 230km poziom równo na minimum. Nie wiem co sie dzieje, auto nie kopci na niebiesko, raczej kopci zwykłym dymem, przy zmianie biegów nie puszcza nic niedobrego, jeździ normalnie. Świeca jest sucha, nie ma na sobie oleju. Posiadam jeden mały wyciek z okolicy rozrządu, ale na pewno nie jest on na tyle poważny, żeby mi brał taką ilość oleju. Po dolewce ostatniej jeździłem do 3,5 tys obrotów.  Jakieś pomysły, co może jej dolegać :( ?


  • 0

#2 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:45, 29.11.2015

jaki olej lejesz ? jaki przebieg ma samochod ? jestes pewny, ze nie masz zadnych wyciekow, wchodziles pod auto i sprawdzales ?


  • 0

#3 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 29.11.2015

jak masz kata to kopcić nie będzie, wyciek też swoje bierze no ale jak nie kapie Ci jak stoisz w miejscu to nie ma źle i musi to przepalać.


  • 0

#4 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 29.11.2015

Kata mam, samochód ma 165tyś przebiegu, leje 10w40 valvoline. Biorąc pod uwagę temperatury zimowe to jest kopcenie, ale jak było cieplej to nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jak dam na postoju mu do 5 tys obortów to czasami poczuje coś, ale nie wiem czy do końca to jest olej.  Auto nie znaczy terenu, wiąże się z tym ,że raczej nie gubiłby takiej ilości z silnika samym kapaniem 

 

https://scontent-fra...45e&oe=56EF6523

 

tak wyglada moja świeca


  • 0

#5 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:05, 29.11.2015

Może sprawdź wszystkie świece . Tu są dwie opcje albo jak kolega wyżej napisał mocna przepala olej albo porządny wyciek . Z okolic rozrządu to pewnie , któryś z uszczelniaczy . A jak sprawdzasz olej po jakim czasie od wyłączenia silnika i czy mniej więcej w tym samym położeniu auto stoi .

Mam na myśli pochył powierzchni .


  • 0

#6 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 29.11.2015

Auto zawsze sprawdzam na ciepłym silniku, ale po postoju 20 minutowym ,aż spłynie do misy i zawsze w stałym miejscu... Jeżeli spalałbym ten olej, to świece powinny być mokre ?


  • 0

#7 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:24, 29.11.2015

jak masz kata to kopcić nie będzie, wyciek też swoje bierze no ale jak nie kapie Ci jak stoisz w miejscu to nie ma źle i musi to przepalać.

z tym ze jak jest kat to nie bedzie kopcic to moglbym polemizowac....


  • 0

#8 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 29.11.2015

Dobra, a jest jakaś rada , co zrobić na początek, poza zlokalizowaniem wycieków, które pewnie i tak wyklucze,bo to jest niemożliwe przy takiej stracie oleju :(


  • 0

#9 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 29.11.2015

Nagrzej porządnie i potrzymaj na 5500 obrotów na postoju przez 10 sekund, najlepiej nagraj filmik. Świeca będzie sucha jak olej idzie tylko przez pierścienie, ale nie wygląda na taką, która pochłania takie ilości oleju. Sprawdź czy nie cieknie z aparatu zapłonowego i uszczelniacza wału po obu stronach. Mimo wiszącej jednej niewinnej kropelki potrafi wychlapać 0,5l oliwy na 100km. Olej zawsze sprawdzam po nocy w tym samym miejscu, nie wiem dlaczego, ale nawet po 1h postoju mam pół miarki, a z rana zawsze max. 

 

 

P.S U mnie przy całkowicie zdrowym katalizatorze kopcił jak lokomotywa. 


  • 0

#10 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 29.11.2015

No dobra, dziekuje za radę. Spróbuje wam nagrać filmik. Co do kopułki była niedawno wymieniona i jest sucha... Nie ma tam wycieku. Spróbuje zdiagonozować wycieki na kanale.


  • 0

#11 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 29.11.2015

No dobra, dziekuje za radę. Spróbuje wam nagrać filmik. Co do kopułki była niedawno wymieniona i jest sucha... Nie ma tam wycieku. Spróbuje zdiagonozować wycieki na kanale.

W kopułce może być sucho, u dołu obudowy jest dziurka spustowa. 


  • 0

#12 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:42, 29.11.2015

jak z katem kopci to już jest mega lipa, na te świece nie ma co patrzeć aż tak, bo ja miałem czyste a przepalał przy spokojnej 1L na 1000km, jak nie kapie to musi przepalać


  • 0

#13 emixx6

emixx6
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Lift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 29.11.2015

Tylko mam wrażenie, że to nie jest kłąb dymu z olejem, tylko para . Trzeba wziąć pod uwagę, że za oknem jest już koło zera stopni, dlatego próbuję dojść do jakiegoś rozwiązania , co pozwoli mi na stwierdzenie jednoznaczne, co jest uszkodzone... a co z próbą olejową ?


  • 0

#14 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 29.11.2015

Tylko mam wrażenie, że to nie jest kłąb dymu z olejem, tylko para . Trzeba wziąć pod uwagę, że za oknem jest już koło zera stopni, dlatego próbuję dojść do jakiegoś rozwiązania , co pozwoli mi na stwierdzenie jednoznaczne, co jest uszkodzone... a co z próbą olejową ?

Próbę olejową robi się jak nie ma ciśnienia sprężania i wtedy np. wyklucza się wypalony zawór itd. Moja F-seria wchłonęła 2 litry oleju na 70 km ostrego buta, a ciśnienie sprężania miała takie, że nie można było utrzymać zegara. Nie zawracaj tym sobie głowy. 


  • 0

#15 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 29.11.2015

Nagrzej auto, udaj sie na rufę okrętu, niech jakiś zaprzyjaźniony sternik dotknie pedalu przyspieszenia tak z 10 sec na kurs 6000rpm a ty obserwuj dym z komina, zobaczysz i poczujesz.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq