Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Podniesienie obrotów jałowych.

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 beben1985

beben1985
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 27.11.2015

Witam.

Czy jest możliwość podniesienia obrotów biegu jałowego programem komputerowym bo mam kabel z interfejsem ELM 327 ale nie wiem jakim programie można to zrobić. Z góry dzięki za odpowiedz.


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:25, 27.11.2015

Nie da siÄ™.
Dlaczego chcesz podnosić?
Aha. Nie próbuj regulować śrubą przy przepustnicy.
Ściągnij sobie esm tam jest opisane jak robić regulacje wolnych obrotów.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:39, 27.11.2015

Wyczyść przepustnicę, IACV ("krokowca"), EGR i EGR plate a obroty będą bardziej stabilne i nie będzie szarpać przy odpuszczaniu gazu (również nie polecam nic kombinować przy śrubce motylka przepustnicy !).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:46, 27.11.2015

jak obroty falują lub silnik nie trzyma obrotów, to zacznij od regulacji zaworów.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#5 beben1985

beben1985
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 27.11.2015

Obroty biegu jałowego mam ustawione na 500/550obr/min i to jest według mnie trochę za mało bo odczuwalne są lekki drgania i dlatego chciał bym podnieść na ok. 800obr/min. Ale tak to obroty są stałe nie ma żadnych wahań. A gdzie znajduje się ta śrubka motylka przepustnicy żebym wiedział żeby jej nie ruszać? A co by się stało jak by się nią pokręciło?


Zawory regulowane 2tyg


  • 0

#6 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:16, 27.11.2015

Jestem zywym przypadkim kręcenia to srubką i można to robic jak najbardziej, ale tylko po spelnieniu warunku: czysta przepustnica, odłaczony przez ecu nastawnik wolnych obrotów, wyznaczenie punktu 2000rpm i dalej heja, moze byc 600, 700, 800, komp tylko zasugeruje ze nie takie jak mu soft nakazuje, ale sie z nimi godzi i akceptuje.
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:31, 28.11.2015

Jestem zywym przypadkim kręcenia to srubką i można to robic jak najbardziej, ale tylko po spelnieniu warunku: czysta przepustnica, odłaczony przez ecu nastawnik wolnych obrotów, wyznaczenie punktu 2000rpm i dalej heja, moze byc 600, 700, 800, komp tylko zasugeruje ze nie takie jak mu soft nakazuje, ale sie z nimi godzi i akceptuje.

Wyjaśnił proszę co masz na myśli pisząc że komp zasugeruje że jest nie ok i co znaczy odłączony przez ecu nastawnik wolnych obrotów bo nie bardzo rozumiem o co chodzi.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 28.11.2015

Podłacza tester, moim przypadku był to stary autel maxidas wybierasz opcje regulacji wolnych obrotów i dalej postępujesz wg instrukcji; temp min 80, połozenie neutral, wyznacxenie 2000 rpm, nastawnik wolnych sie blokuje a ty kręcisz ustawiajac obroty, dalej potwierdzasz ze 800 lub inna wartoßć to nowy punkt wyjściowy do regulacji wolnych obrotow przez ecu i gotowe.
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:53, 28.11.2015

A gdzie znajduje się ta śrubka motylka przepustnicy żebym wiedział żeby jej nie ruszać? A co by się stało jak by się nią pokręciło?

 

Seryjnie F20B6 ma ustawione obroty na ok.750 czyli coś jest nie tak i trzeba przynajmniej wyczyścić przepustnicę + zawór wolnych obrotów IACV i zresetować komputer żeby od nowa adaptował wolne obroty.

 

Nie musisz nic kombinować ze śrubkami bo w 6.genie ECU już w pełni kontroluje wolne obroty ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 beben1985

beben1985
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 28.11.2015

Dobra no więc tak dzisiaj wykręciłem przepustnice ale okazało się że jest idealnie czysta nawet grama brudu nie było. A IACV to inaczej silniczek krokowy? To tam też nie było brudu.

A od czego jest ta śrubka co jest zaznaczona na zdjęciu?

ZaÅ‚Ä…czony plik  5786817483_1.jpg   193,9 KB   14 Ilość pobraÅ„

No to co się stało po złożeniu wszystkiego do kupy to zaświecił się check i wywaliło błąd 45 czyli dawka zbyt bogata lub zbyt uboga. Od czego mogło wywalić ten błąd jak nic nie ruszałem tylko zdjąłem przepustnice i założyłem i tyle nic innego nie robiłem.


  • 0

#11 Piekielny

Piekielny
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 12:05, 29.11.2015

Nie uszkodziłeś uszczelki na przepustnicy/kolektorze ? Nie ma przedmuchów ?


Użytkownik Piekielny edytował ten post 12:05, 29.11.2015

  • 0

#12 beben1985

beben1985
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 29.11.2015

Dzisiaj rano sprawdzałem i błędu już nie ma. Pozostają tylko za niskie obroty biegu jałowego jak je podnieść bo teraz jest ok. 500-550obr/min wszystko wyczyszczone przepustnica, krokowy, EGR. Powiedzcie mi tylko od czego jest ta śrubka na fotce wyżej bo to chyba ona odpowiada za wolne obroty.


  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:11, 29.11.2015

Odłącz aku i pojeździj kilka dni aż zaadaptuje się krokowiec na odpowiednie obroty.

 

Śrubka na fotce podtrzymuje motylek przepustnicy żeby się całkiem szczelnie nie zamykała bo to może powodować szarpanie podczas jazdy przy odpuszczaniu gazu.


Dobra no więc tak dzisiaj wykręciłem przepustnice ale okazało się że jest idealnie czysta nawet grama brudu nie było. A IACV to inaczej silniczek krokowy? To tam też nie było brudu.

 

Ale chyba wyczyÅ›ciÅ‚eÅ› szmatkÄ… brzegi motyla i wnÄ™trze przepustnicy + przepÅ‚ukaÅ‚eÅ› "krokowca" benzynÄ… ekstrakcyjnÄ… itp. ?  ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:40, 29.11.2015

cos musiało się uszkodzić podczas tego czyszczenia

może zalałeś jakiś czujnik? może brud dostał się gdzieś?

Na pewno wyczyściłeś miejsce po starej uszczelce i dałeś nową uszczelkę? Rurki wszystkie podpinałeś?

Krokowy odkręcałeś i czyściłeś? Czy tylko zobaczyłeś że czysty?, czy nie daj boże tylko przepłukałeś go od środka bez zdejmowania?

Broń boże tylko tej śrubki nie ruszaj do regulacji motylka!

 

Wyjmujesz bezpiecznik nr 13- powinien zresetować się zegarek w schowku. Jeśli się zresetował to i ECU się zresetowało. Wtedy wyłączasz wszystkie źródła prądu- typu radio, lampka,światła itp. i odpalasz fure i czekasz na wolnych aż się wentylator chłodnicy załączy dwukrotnie. I obroty ustawione. Jeśli to nie działa no to na bank ci łapie lewe powietrze, albo IACV się uszkodził.


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 beben1985

beben1985
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 30.11.2015

Dobra pany dzisiaj wszystko zacząłem od początku i wszystko rozkręciłem wyczyściłem od nowa i zrobiłem reset ECU i poczekałem aż się nauczy obrotów biegu jałowego. I już wszystko dobrze obroty otrzymują się w granicach 700/750obr/min. Czyli po kłopocie już.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq