Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Tylny zacisk- co nie tak?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 19.01.2010

Witam., lewe tylne koło nie hamuje ani normalnie ani ręcznym, wymieniłem zacisk na nowy i to samo, zero poprawy. Linka od ręcznego działa, olej dochodzi i wydaje się ze ciśnienie jest ok podczas odpowietrzania, przewaliłem całe forum, cprawdzałem zacisk/tłoczek zero rys skaz niby jest ok ale nie, poradzcie coś, moze coś robie nie tak, wszelkie sugestie mile widziane.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:18, 19.01.2010

A więc nie jestem odosobnionym przypadkiem :k

http://www.accordklu...der=asc&start=0

Próbowałeś zestawu naprawczego ? Seth mi to poleca....i teraz po Twoim temacie zaczynam się zastanawiać czy to nie coś innego :-/ ale i tak kupię te zestawy naprawcze - nie zaszkodzi, a może pomóc

również nie mam ręcznego....a hamuje tylko prawa strona z tyłu - lewa tarcza nawet się nie zagrzewa podczas hamowania :-(
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:26, 19.01.2010

Bardzo dziwne. Tzn nowy zacisk to znaczy nowy czy używany? Był od nowa zregenerowany?
Jeśli to nowy zacisk, bądz stary zregenerowany to jakoś nie widzę możliwości aby nie hamował ani ręczny ani normalny, skoro płyn dochodzi.
Jeśli nie hamowałby normalny to znaczy, że coś nie tak z ciśnieniem płynu hamulcowego na tym tłoczku lub tłoczek zapowietrzony, lub zapieczony.
Jeśli nie ma ręcznego a linka działa to zacisk uszkodzony, tzn ten mechanizm w środku zacisku od ręcznego- ale normalny hamulec powinien działać normalnie.
Pytanie jaki to zacisk? nowy czy używany?

Hamulec normalny wogóle nie działa? Na rolkach sprawdzałeś siłę hamowania ręczny/normalny?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:01, 19.01.2010

Płyn dochodzi ,nowy zacisk ,może coś z abs-em :?: Ale w tym przypadku co z ręcznym?A na prawym kole ręczny trzyma?
  • 0

#5 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 19.01.2010

Zacisk jest używany, jego stan oceniam na bardzo dobry
ręczny przy podniesionym kole blokuje/hamuje koło, czytałem gdzieś że jak sie wymienia klocki z tyłu i zacisk sie wciska a nie wkręcai wciska może dojśc do uszkodzenia /wyrwania tego mechanizmu wewnątrz zacisku ale u mnie w obu zaciskach wszystko niby gra, zaero zapieczeń, rys na gładzi, śruby pływajace ok, gumki ok, i ni grzyba nie bangla, chociaż nie powiem linka ręcznego od tego koła działa/chodzi trochę ciężko.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:16, 19.01.2010

Zacisk jest używany, jego stan oceniam na bardzo dobry


Znaczy jak ten stan oceniłeś? Nie no nie da się ocenić stanu zacisku na oko ;-)
Czy jak go kupiłeś to go regererowałeś? Wynieniłeś pierścień wewnętrzny uszczelniający tłoczek ? Jeśli nie to wymień, bo to że nie cieknie nie oznacza że jest dobry
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 19.01.2010

Hm, masz rację zacisk wyglada prawie jak nówka wewnątrz i zewnątrz, ale to juz by była porażka na max, kupić niesprawny zacisk, dzisiaj powalczę trochę. :st
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:23, 19.01.2010

Kolego nie ma jak sprawdzić czy kupiony zacisk jest/nie jest sprawny bez zamontowania na samochodzie to niemożliwe, dlatego po kupnie powinieneś odrazu go zregenerować ;-)

Ja walczyłem z hamulcami dwa miesiące, winne były właśnie zaciski. Wystarczyło je zregenerować, czyli powymieniać wszystkie gumki i działa aż miło.
A dlatego tak długo mi zeszło bo sam to diagnozowałem. Jakbym zdał się na mechaników to już dawno by mi wymienili uwaga wymieniam:
- serwo!
- pompe ABS
- pompe hamulcową
- przewody hamulcowe

i cholera wie co jeszcze!!!!!
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 19.01.2010

No to trza kupić zestaw naprawczy, i pomyśleć jak się za to zabrać, gdzieś był ładny opis jak to zrobić.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:29, 19.01.2010

polecam przeczytać ;-)

http://www.honda-crx...ic.php?p=296366
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:21, 19.01.2010

To ja mam taka uwagę która wynika z mojej niewiedzy ale może ma jakis związek z tymi problemami bo wątpię żeby nagle wszyscy mieli posypane zaciski z tyłu.

Tylne klocki hamulcowe na swojej obudowie (plaska powierzchnia opierajaca się o tłoczek lub zacisk z drugiej strony) maja taki wystający bolec. Tłoczek ma 2 wcięcia dzięki którym można go wkręcić ALE podczas wymiany hamulców zobaczyłem ze w te wcięcia wchodzi właśnie ten bolec i niejako blokuje tłoczek. Nie wiem jak wysuwają się te tłoczki w trakcie naciskana pedału hamulca ale ja podczas skladania ustawiłem tłoczki tak zeby rowki byly ustawione poziomo zeby bolec mógł w nie wejść - O ILE tłoczek wychodzi nie obracając się...


Nie wiem czy dobrze czy źle to zrobiłem ale powiem jedno: komu przy 60km/h na suchej nawierzchni po pociagnieciu za ręczny (nawet nie do oporu) blokują sie tylne koła?! Mi TAK :mrgreen:



Mój wniosek: te rowki pewnie blokują tłoczek przed obracaniem się przy używaniu ręcznego i to o czym pisał tarjei86, ze mu klocek krzywo się zjechał... pewnie ten bolec postawił klocek krzywo... Polecam Wam to sprawdzić.

A jeśli jednak każdy wie ze tak powinno być a ja myślałem, że odkryłem amerykę to sorry, nie bijcie :-P
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:25, 19.01.2010

A jeśli jednak każdy wie ze tak powinno być a ja myślałem, że odkryłem amerykę to sorry, nie bijcie :-P


Każdy to wie :mrgreen:

Jak by ten bolec z klocka nie trafil w wycięcie na tłoczku to, tłoczek nie odbija do końca i powoduje palenie się tarczy :-P
Wiem bo raz tak sam zrobiłem i tarcza była fioletowa po 30km :shock:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 19.01.2010

Każda sugestia jest cenna, ważne że są osoby które chcą pomóc rozwiązać problem. :db

[ Dodano: 2010-04-21, 16:55 ]
Pojechałem na stację diagnostyczną i pan magik stwierdził że: tylko ręczny od tego koła nie działa wcale, normalny działa. Sprawdziłem dzisiaj pod tunelem regulację i wygląda na tak że ten płaskownik do którego są zaczepione linki jest dość mocno pod kątem i wygląda to tak jakby jedna z linek się wyciągneła/urwała chociaż po zaciągnięciu niby jakiś posów linki przy zacisku jest. czy to są objawy naderwania i jej kresu możliwości bo po rozłączeniu rusza się bardzo ciasno/ciężko?

[ Dodano: 2010-04-27, 21:54 ]
Hmm kibe nadal, ogólnie jest tak
Hydrauliczny działa, ręczny nie.
Jak sprawdzałem przy dzwigni to wyglada tak że tzw. balanser nie jest równo czyli wyglada tak jakby ta linka od hamulca który nie działa sie wyciągneła, chociaż jak sie pociągnie to drugi koniec tez sie rusza. Czy przy zacisku jest coś do regulacji???

[ Dodano: 2010-05-04, 15:43 ]
Już wszystko ok. okazało się:
że tłoczek trzaba wkręcać na max do środka
ręczny od tego koło nie działał bo pękł pancerz przy mocowaniu linki do karoserii, linka posiada rurkę metalową i właśnie przy niej pękł panceż dlatego nic nie było widać dopiero po odkręceniu z mocowania.
Wszystkim chcącym pomóc w temacie dziękuję. :ok :db :B
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq