Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zaciski hamulcowe VI gen hatchback


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#16 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:55, 18.01.2010

w sedanie sa takie same jak w hatchbacku i nawet jak w ATRze :-P
Swoje mozesz tym zestawem naprawić całe.
To że ci teraz rusza jakby nie bylo ręcznego to może być wina wogóle nie rpacujących tylnych hamulców, może wystarczy tylko tłoczek wyjąć wyczyścić i zmienić reperaturki i będzie git. Jeśli nie to trzeba dalej zacisk cały rozebrać.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#17 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:24, 19.01.2010

Seth ale to może nie być wina tłoczka tylko prowadnic zacisku,stary zapieczony smar.Stąd to kantowanie klocków.
  • 0

#18 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:19, 19.01.2010

Seth ale to może nie być wina tłoczka tylko prowadnic zacisku,stary zapieczony smar.Stąd to kantowanie klocków.


W zestawie regeneracyjnym te gumki od zacisków pływających też są więc i tak odrazu sobie wymieni i przesmaruje.
Ale jeśli mu mechanik to wymieniał to chyba by zobaczył ze te zaciski pływające się nie ruszają, nie wyobrażam sobie aby tego nie sprawdził mechanik.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#19 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:47, 19.01.2010

A sam pisałeś kiedyś że mechanicy cuda tworzą ,więc może nie sprawdził
  • 0

#20 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:49, 19.01.2010

Tu też to napisałem, ale kolega zażarcie broni swojego mechanika :mrgreen:
Więc przyjmuję, że cuda się zdażają i ten jest dobry :-P
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#21 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:56, 19.01.2010

Po wymianie reparaturek , wyczyszczeniu i nasmarowaniu prowadnic musi to chodzić
  • 0

#22 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 19.01.2010

Niezapomnij napisać jak zakończyłes walkę ztym dziadostwem, a ja będę walczył z moim, moze pompa ABSu się zapowietrzyła ale wątpię, pedałuję specjalnie na śniegu żeby działała może wina leży w złym odpowietrzeniu zobaczymy, dam znąć. :B
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#23 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:22, 19.01.2010

ja jutro jestem umówiony z mechanikiem, którego zakład specjalizuje się w zawieszeniu i hamulcach.

Dziś tam byłem na chwilę zrobić zbieżność po wymianie drążków i koleś, który mnie obsługiwał, udzielił mi wielu ciekawych informacji. Mówił też, że hamulce tył są dosyć specyficzne w Accordach, m.in. z powodu tych bolców i jakichś elementów, o których mówił Blade w temacie RobJust, Z tego powodu często mechanicy, którzy wcześniej nie robili hamulców w Accordach, mogą się nieźle przejechać i później nie dają rady tego poskładać do kupy. Koleś powiedział, że u nich było już kilka takich Accordów, które przyjechały do nich po robieniu hamulców tylnych "gdzieś indziej", gdzie nie dali rady poskładać tego do kupy. Z racji, że ten mechanik miał już styczność z tymi hamulcami, powiedział, że jutro mi to rozbierze i jeszcze raz złoży do kupy, żeby wyeliminować popełnienie błędu przez poprzednika. Poproszę go od razu o regenerację zacisków i zobaczymy co z tego będzie.

Będę informował na bieżąco ;-)

Ps. uprzedzając wypowiedzi - chętnie pobawiłbym się sam tymi hamulcami, bo lubię grzebać przy swoim aucie...ale niestety ani czas, ani warunki mi tego nie umożliwiają. Mam garaż, ale to blaszak - bez prądu, bez kanału, bardzo wąski. A na dworze jak jest każdy widzi. Poza tym późno wracam z pracy i musiałbym robić w mrozie i po ciemku - kiepsko. Dlatego wolę dać auto na warsztat i mieć szybko i sprawnie zrobione co trzeba.

Jeśli jednak jutro mechanik mi nie pomoże lub zacznie wymyślać jakieś dziwne pierdoły - to choćby wynajmę od kogoś garaż...i sam się za to wezmę :evil:
  • 0

#24 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:28, 19.01.2010

Oby udało się naprawić :)

Ja jak robilem drugi zacisk z tylu to dopiero zwróciłem uwage na tloczek i odciśniety ślad na starym klocku :]

Pozdro & powodzenia
  • 0

#25 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:25, 19.01.2010

a ja powiem tylko tyle, że tylne heble w Acco VI gen są do dupy a nie do hamowania...
... ręczny tak samo
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#26 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:40, 19.01.2010

a ja powiem tylko tyle, że tylne heble w Acco VI gen są do dupy a nie do hamowania...
... ręczny tak samo


Nie jesteś jedyny i pierwszy, który tak uważa ;-) a jak mi to już potwierdziło 2 mechaników...i kilka innych osób...to coś w tym jest :k
  • 0

#27 aplukasz

aplukasz
  • Forumowicz
  • 372 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:3,0
  • Wersja:SR5
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Double cab
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 20.01.2010

A ja twierdzę że tylny w VI gen niczym nie różni się w sile hamowania od generacji V
więc ogólnie tyły w acc są do bani.

Co do reperaturek to tak prosty temat że każdy powinien to zrobić, żadna filozofia

Prowadnice zacisków (takie bolce na których wisi zacisk, do tego pływające) faktycznie lubią się blokować, zacierać. Dlatego sam sobie czyściłem je dwa razy do roku i smarowałem.
Pierwszym razem jak to rozbierałem mój godziny je wybijałem tak były złapane. Jak ten element nie pracuje to potem klocki różnie się zużywają a i siła hamowania mniejsza.

Co do rozebrania tylnego całego zacisku, jak się zerknie do instrukcji serwisowej to widać że jest to skąplikowane, wszystko się da ale trzeba się napracować i mieć trochę przyrządów pomocniczych, więc lepiej tego nie ruszać.
Zresztą jak się wymienia gumki i ma rozkopany zacisk to widać czy mechanizm działa czy też jest zatarty.
  • 0

HA 93' CB3 F20A5 - BYŁA
HC 97' EJ9 D14A4 - BYŁA
HC 05' EU7 D14Z6 – BYŁA
HA 01' CH6 F18B2 - BYŁA
A3 06'/07' 8P- 2,0TDI – TERAZ TAK (chwilowo brak galerii)
HA 05' CL7 K20A6 - BYŁA
TH 12' N2 KUN26 1KD 3,0 - I NAJNOWSZA


#28 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:32, 20.01.2010

A ja twierdzę że tylny w VI gen niczym nie różni się w sile hamowania od generacji V
więc ogólnie tyły w acc są do bani.


To mi powiedział właśnie ten mechanik, u którego stoi teraz Hanka - ponoć właśnie naprawiał już to i w V i w VI - w obydwu przypadkach wygląda to niemal identycznie, ale cóż się dziwić - obydwie generacje to produkt angielski - nic więc nie ewoluowało...

Co do rozebrania tylnego całego zacisku, jak się zerknie do instrukcji serwisowej to widać że jest to skąplikowane, wszystko się da ale trzeba się napracować i mieć trochę przyrządów pomocniczych, więc lepiej tego nie ruszać.


Ja nie posiadam ani dobrych narzędzi póki co, ani odpowiedniego miejsca, stąd moja decyzja o oddaniu tego do "fachowców", choć z tymi fachowcami to się okaże po wszystkim ;-)

U mnie również zostały zregenerowane zaciski z przodu i z tyłu ;-)


Ja właśnie chwilę temu byłem zakupić zestawy do regeneracji i zawiozłem już na warsztat - tak więc wszystko będzie wymienione. Zobaczymy co z tego będzie. Panowie mechanicy już walczą, bo widziałem hamulce rozebrane jak tam wpadłem ;-)
  • 0

#29 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:23, 20.01.2010

ja mam świeżo po regeneracji, przody przeszczep z ATRa teraz więc w ogóle tyły są do bani.
w VII gen tyły są konkretne za to już, więc jednak można... niby zacisk ten sam, ale widać inne pompy ABS i hamulcowa...
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#30 aplukasz

aplukasz
  • Forumowicz
  • 372 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:3,0
  • Wersja:SR5
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Double cab
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 20.01.2010

w VII gen tyły są konkretne


no to fakt są już lepsze ale daleko im do bębnów z civa VI gen, tam zaciągniecie ręcznego powodowało palenie gumy nawet przy 80km/h
  • 0

HA 93' CB3 F20A5 - BYŁA
HC 97' EJ9 D14A4 - BYŁA
HC 05' EU7 D14Z6 – BYŁA
HA 01' CH6 F18B2 - BYŁA
A3 06'/07' 8P- 2,0TDI – TERAZ TAK (chwilowo brak galerii)
HA 05' CL7 K20A6 - BYŁA
TH 12' N2 KUN26 1KD 3,0 - I NAJNOWSZA





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq