Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Mój pierwszy kontakt z LPG

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#1 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 25.11.2015

Witam

 

Po 5 latach użytkowania Hondy zdecydowałem się pozostawić ją na kolejne 5 lat ale już z instalacją LPG. Jak widać dość długo się przed nią broniłem.

Dzisiaj podjechałem do polecanego zakładu Neptun Koszali. Zgodnie z info na forum obsługa profesjonalna. W tym wątku chciałbym się podzielić moimi wrażeniami po przejściu na LPG i informować Was jak to się sprawuję.

Na poczÄ…tek zamontowany zestaw.

Parownik - KME Silver

Zabiornik - Pomocon 48 litrów

Wielozawór - Tomasetto

Wlew Paliwa Tomasetto

Elektroniczna jednostka sterujÄ…ca - AEB MP48 - sterownik jest inny od tych polecanych na forum

Wtryskiwacze- Alex Barracuda

 

Przyjazd 7:15. Auto było gotowe o 15:00.

Z tego co mi powiedziano to ok godziny trwały jazdy testowe z kompem.

Koszto całości 2 900 zł

 

Nie znalazłem takiej informacji więc dodam, że mam ustawiony dotrysk benzyny powyżej 5 000 rpm. Ponoć przez 2 z 15 milisekund jest wtryskiwane paliwo a przez resztę czasu gaz. Ponoć właśnie AEB daje taką realną możliwość. Gość z Neptuna jest raczej przeciwnikiem lubryfikacji i jak już to stawia na taki dotrysk.

Od razu mówię, że nie jestem specem od LPG tylko przekazuję to co usłyszałem.

Postaram się podrzucić fotki. Generalnie wszystko jest ładnie schowane.

 

 


  • 0

#2 dzinksgarage

dzinksgarage
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • SkÄ…d:Zgierz
  • Silnik:2,3
  • Wersja:v70
  • KM:320
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 25.11.2015

Zamiast silvera trzeba było tura brać, mniej awaryjny.

Sterownik inny niż polecany, nie koniecznie gorszy.

Dobrze, że lubrykacji nie wcisnęli.

Dotrysk nie jest potrzebny.


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:49, 26.11.2015

Po pierwsze to uzupełnij profil bo nie wiadomo do czego zakładałeś - może do diesla :diabelgrin:

Po drugie - który Silver?

 

REDUKTORY TYPU RED1 z iglicowym zaworem regulacyjnym:
- RED1 SILVER FZ6 â€“ do silników o mocy do 150 kW / 204 KM z zewnÄ™trznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurkÄ… miedzianÄ… Cu o Å›rednicy 6 mm, iglicowy zawór regulacyjny.
- RED1 SILVER FZ8 â€“ do silników o mocy do 177 kW / 240 KM z zewnÄ™trznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurkÄ… miedzianÄ… Cu o Å›rednicy 8 mm, iglicowy zawór regulacyjny. 
- RED1 SILVER S6 â€“ do silników o mocy do 160 kW / 218 KM  z zewnÄ™trznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurkÄ… miedzianÄ… Cu o Å›rednicy 6 mm, iglicowy zawór regulacyjny.
- RED1 SILVER S8 â€“ do silników o mocy do 180 kW / 245 KM  z zewnÄ™trznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurkÄ… miedzianÄ… Cu o Å›rednicy 6 mm, iglicowy zawór regulacyjny.

 

Po trzecie

Po co dotryski benzyny????

Reduktor ma wyrabiać do końca bez żadnych dotrysków benzyny.


  • 0

#4 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • SkÄ…d:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:30, 26.11.2015

Zamiast silvera trzeba było tura brać, mniej awaryjny.

 

Jeżdżę już trzeci rok  na takim reduktorze  i nic siÄ™ nie dzieje  ;-)


  • 0

#5 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 26.11.2015

1. Profil uzupełniony

2. Reduktor. Pochodzi z firmy ElpiGaz i w tej firmie nazywa się Drago Grant chyba. Według Pana z neptuna popularna nazwa dla niego to KME Silver. Ponoć jest to to samo tylko naklejka na pudełku inna.

3. Dotrysk benzyny to sugetia gazownika z Neptuna Koszalin. Można to wyłączyć. Fakt, że powyżej 5000 obrotów za często nie wchodzę a sam dotrysk też nie jest duży. Ponoć pomaga to lepiej odprowadzić ciepło.

 

Podkreślam, że nie jestem specem od LPG. Przez 5 lat jeździłem Hondą na benzynie. Pojechałem do polecanego na forum zakładu z Koszalina. Gość widać, że raczej wie co robi. Robotę pozostawiłem mu.


  • 0

#6 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 13:51, 26.11.2015

I niech tak zostanie.
Mialem z nim kiedys kontakt-to dobry wybor.
  • 0

#7 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • SkÄ…d:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:37, 26.11.2015

A ten dotrysk, to w końcu coś daje, czy to tylko taki bajer dla "spokojnego snu"?


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:09, 26.11.2015

Większe zużycie benzyny

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • SkÄ…d:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:54, 26.11.2015

Większe zużycie benzyny

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

No to sam wpadłbym ;)

Ale czy faktycznie cos poza tym?


  • 0

#10 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:07, 26.11.2015

Drizzit-placebo:-)

Autor-to moze fotki jeszcze jakies:-)
  • 0

#11 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 26.11.2015

IMG_3503_zpsmnliefrv.jpg

 

IMG_3501_zps68onr06h.jpg

 

IMG_3504_zpsmupzomk4.jpg

 

IMG_3505_zpsfr2tg9kh.jpg


Tak to wygląda. Generalnie na pierwszy rzut oka nie widać instalacji co dla mnie jest plusem. Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi to śmiało. Dzisiaj zatankowałem oba zbiorniki do pełna i rozpoczynam pomiary spalania i kosztów.

Zamiast nowego auta mam nową instalację :-). Tak żeby się nie nudziło

 

Ten dotrysk ma ponoć odprowadzać trochę ciepła. Zobaczę ile mój styl jazdy zżera tego dodatkowego paliwa. Będę musiał porównać to z kimś kto takiego dotrysku nie stosuję. to tylko ok 13% mieszanki powyżej 5000 obrotów czyli rzadko i niewiele.


  • 0

#12 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • SkÄ…d:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:05, 26.11.2015

Z dotryskiem jest tak jak Blow pisal wyzej, placebo. Zrobisz jak uwazasz ale generalnie tutaj raczej nikt w takiej konfiguracji nie jezdzi. Dobrze zestrojona instalacja, zlozona na dobrych gratach nie wymaga takich czarow. 


  • 0

#13 dolgoruki

dolgoruki
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:49, 26.11.2015

Spoko dzięki za sugestie. Tylko ciekawi mnie czemu gość, polecany zresztą tutaj na forum i nie tylko, tak właśnie to ustawił. Ja się o to nie prosiłem. To było od początku jego sugestią. Na razie bazuję na jego doświadczeniu. Jak nabędę swojego to zacznę kombinować. Mam tankować i jeździć tak jak robiłem to przez ostatnie 5 lat. Wolałbym żeby tak zostało na wieki wieków :-).


  • 0

#14 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • SkÄ…d:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:01, 04.12.2015

no to ja mam jeszcze pytania :)

czy oni ściągają kolektor do wiercenia?

Na jaką temp masz ustawione przez nich przełączanie na LPG?

Czy mają jakieś do wyboru przełączniki PB/LPG? Można zobaczyć też fotkę jak estetycznie (lub nie) go zamontowali?


  • 0

#15 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • SkÄ…d:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:27, 04.12.2015

POWINNI zdejmować kolektor do wiercenia, ale wielu druciarzy tego nie robi, tylko smaruje wiertła jakimś szuwaksem i stosuje odkurzacz. IMO porażka i proszenie sie o kłopoty.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq