Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F18B2 - ( głośna ?) praca silnika

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#31 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • SkÄ…d:SuwaÅ‚ki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:31, 22.11.2015

Czemu wy lejecie takie siki do starego silnika? Jak chcecie trochÄ™ wyciszyć stary silnik to zalejcie coÅ› bardziej lepkiego. Nie patrzcie na oznaczenia oleju tylko parametry. Od siebie polecam Penrite HPR 10W-50 lub droższy Penrite Premium 5W50, Mitasu Platinum 5W50 lub bardzo ciężki do dostania Mitasu Moly-Trimer 5W50. Sam leje Penrite Premium 0W-40 i w porównaniu do Fuchs'a Titan GT1 XTL 5W40, którego miaÅ‚em ostatnio, to niebo a ziemia. Na zimnym od razu pracuje gÅ‚adziutko, a po nagrzaniu delikatnie ciszej może dlatego że nowy, a może dlatego, że delikatnie bardziej lepki. 


  • 0

#32 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • SkÄ…d:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:29, 22.11.2015

Czemu wy lejecie takie siki do starego silnika? Jak chcecie trochÄ™ wyciszyć stary silnik to zalejcie coÅ› bardziej lepkiego. Nie patrzcie na oznaczenia oleju tylko parametry. Od siebie polecam Penrite HPR 10W-50 lub droższy Penrite Premium 5W50, Mitasu Platinum 5W50 lub bardzo ciężki do dostania Mitasu Moly-Trimer 5W50. Sam leje Penrite Premium 0W-40 i w porównaniu do Fuchs'a Titan GT1 XTL 5W40, którego miaÅ‚em ostatnio, to niebo a ziemia. Na zimnym od razu pracuje gÅ‚adziutko, a po nagrzaniu delikatnie ciszej może dlatego że nowy, a może dlatego, że delikatnie bardziej lepki. 

Bo panuje obecnie trend na zalewanie ultracienkich olejów. Bo honda to dzieÅ‚o sztuki, precyzyjne i ciasne, tylko olej 0w20 jest jej godny. 

 

Ja przyglÄ…daÅ‚em siÄ™ różnym instrukcjom hond i zaleceniom co do oleju i wyciÄ…gnÄ…Å‚em wnioski. Lekkie oleje do nowych samochodów projektowanych pod najnowsze normy euro. 


  • 0

#33 lucek93

lucek93
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚ubice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 08.12.2015

Witam u mnie silniczek pracuje tak samo jak u Ciebie i też według mnie zaczął "postukiwac" po wymianie oleju na Castrol Magnatec 10w40. Olej zmieniony na shellowski 10w40. Niestety przy moim stylu jazdy pobór oliwy około 500ml na tysiąc km. Przebieg 230tys

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#34 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 08.12.2015

Ja pie...,.le! Skąd wy bierzecie te oleje, te nazwy, te kosmiczne lepjości? Co z selektolem? Jego parametry są ok do mojej buni 2.0, czy lepiej przejść na gęściejszy superol?
  • 0

#35 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • SkÄ…d:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 08.12.2015

Myślicie, że to wina oleju?? serio pytam


  • 0

#36 madazaw

madazaw
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 08.12.2015

Olej za grubá kasę (taki jak ten australijski co wyzej ktoś wychwala) działa na te stare hondy jak na ludzi kiedys amol. Placebo.
  • 0

#37 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • SkÄ…d:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:01, 09.12.2015

Olej za grubá kasę (taki jak ten australijski co wyzej ktoś wychwala) działa na te stare hondy jak na ludzi kiedys amol. Placebo.

to co proponujesz??


  • 0

#38 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • SkÄ…d:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:46, 09.12.2015

Troche rozsądku :). Ale jesli chcesz wyciszyc silnik to prawda jest ze bardziej lepki olej w tym pomoże. Najprościej zalać helixa Racing 10w60 lub titan race 10w60. Kolega podał inne przykłady. Silnik moze i stary ale olej w pewnym stopniu moze podnieść kulturę pracy. Ja na 5w30 mialem duży pobór a pod maską symfonię podobną do Twojej dlatego postanowiłem spróbować "innej strony" i póki co nie narzekam.
  • 0

#39 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • SkÄ…d:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:46, 09.12.2015

Olej na pewno trochę pomoże, ale powiem szczerze że ten silnik tak ma i cudów nie będzie. Zawory jak się dobrze ustawi to trochę się wyciszy.

Miałem wcześniej toyotę z silnikiem 2.0 16v zalany mineralnym 15w40 i kultura pracy była o niebo lepsza niż w hondzie, ale można się przyzwyczaić.


  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#40 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • SkÄ…d:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 09.12.2015

Dobrym wyborem będzie 5w50??


  • 0

#41 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:23, 09.12.2015

proszę - nie róbmy kolejnego tematu olejowego.


  • 0

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:56, 09.12.2015

ja do wyciszenia samochodu użyłbym mat bitumicznych ,czy innych - olejem nie próbowałem- ale może na wiosną zaleje podłoge i bagażnik castrolem i dam znać....


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • SkÄ…d:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 09.12.2015

Sorry ze tak ten temat ciągne ale jak kupilem sprowadzone auto to silniczek pracował cichutko... w środku w ogole nie bylo go słychać az myslalem ze silnik nie pracuje. ... wymieniłem olej i wszystko sie zaczęło. .. w serwisowce pisze ze do 100tys jeździł na 5w30... a potem nie wiem co było wlane. .. znalazlem niemiecki paragon i pisalo ze wlany w 2014 roku 10w40 ale nie wiadomo jakiego producenta. .. zalalem castrola i silnik zaczął glosniej pracować. .. zmieniłem na Millers i roznicy nie ma
  • 0

#44 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:59, 10.12.2015

Nie wiadomo co Ci doradzić. Musiałbyś więcej o aucie napisać. Jak, gdzie, kiedy, od kogo kupiłeś. Ilu właścicieli? Wiadomo, że są tzw. Motodoktory które na krótką metę potrafią wyciszyć jednostkę, do tego jakieś sreberka :) się podkłada, byle wypchnąć. Znam ludzi których to spotkało. Pojeździli tylko do wymiany oleju.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#45 artek

artek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:36, 07.01.2016

Ja bym się nad tym olejem tak nie spuszczał. Jeździłem cały czas na shel 5w30(czy 40) wcześniej lali tam mobila też 5w (miałem nawet castrola jakiegoś). Teraz zaszalałem i kupiłem amsoila premium protection 10w40 i jakoś nie słychać różnicy. Jak silnik ma 300k to nie będzie chodził jak nowy choćbyście margaryny do niego naciśli. A z drugiej strony jakiekolwiek klepanie to niekoniecznie z samego silnika może być. Wieśwagenem to już byście przy tym przebiegu na złom jechali więc czym się tu przejmować skoro jeździ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq