Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Remont H22A7

VI Remont H22A7 Type-R Accord

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 patrykos93

patrykos93
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Skąd:Szczecin/Goleniów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 17.11.2015

Witam z Racji tego że silnik pobiera mi duże ilości oleju czeka mnie remont, koszta są zależne wiadomo od tego co tam dokładnie jest do zrobienia... Ale jeśli ktoś już robił taki remont to jaki koszt mniej więcej części poszczególnych elementów?

i drugie pytanie czy dobrze by było założyć dół od H22A8 żeby trochę odciążyć silnik od kompresji? (jak się nie mylę... ??) czy tak naprawdę to nic nie da? i czy jest dużo przy tym rzeźby i czy się wg opłaca i coś to pomaga?

I 3 rzecz... Auto zostało wystawione na aukcje... Chce jednak pójść w nowszą technologie K24 CL9 :) I tutaj czy robić to czy podrostu czekać aż się auto sprzeda i nie pakować na darmo pieniędzy, bo już raz słupek wymieniałem, ten podobno miał nie brać oleju jak i nie dymić!!!:((


Użytkownik patrykos93 edytował ten post 21:40, 17.11.2015

  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:12, 18.11.2015

H22A5 ma niższą kompresję bo A8 ma bliźniaczy słupek do A7 i właśnie do A5 zakładają ludzie kompresory, polecam poczytać galerię np. Posnaniaka na www.hondaprelude.pl ;)

 

Odnośnie remontu H22 jest już kilka wątków tutaj na forum i na PTP, możesz też  zerknąć do galerii kolegi Sysunia, który właśnie robi "mały remont" H22A7.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 18.11.2015

Tak jak kolega Pejot wspomniał, jest kilka wątków dotyczących remontu H22A7. Sam od siebie mogę napisać tyle, że na pewno nie będzie problemu z dostępnością części (no chyba że zawory, a zwłaszcza ssące). Jeżeli robisz remont po to aby sprzedać samochód to ja na Twoim miejscu zostawiłbym go w takim stanie w jakim on jest. Ja jestem w trakcie remontu H22A7 i na dzień dzisiejszy wyniósł mnie on ok. 6 tys. Z tym, że starałem się nie oszczędzać na zamiennikach z dolnej półki oraz przede wszystkim dużo mnie wyniosła regeneracja głowicy, ponieważ wymieniłem 75% zaworów : D (8 wydechowych oraz 4 ssące), oraz zakupilem dol silnika. Jeżeli chcesz wiedzieć dokładne wartości konkretnych części oraz namiary na dostawców to zapraszam PW.

Użytkownik zaskoczenie edytował ten post 16:12, 18.11.2015

  • 0

#4 patrykos93

patrykos93
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Skąd:Szczecin/Goleniów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 18.11.2015

z dostępnością części np głowicy też chyba nie będę miał problemu bo stary silnik leży w piwnicy tylko że jest po panewce, znaczy ciężko mi się rozstać z nim:P Remont tylko z tego powodu chcę zrobić bo pracuje w Danii 800 + kilometrów mam do domu no i w połowie drogi musze stawać żeby dolać olej niestety :(  a chciałbym VII gena acco w mugenie zrobić, podobają mi się te auta i żałuje teraz że nie kupiłem odrazu VII gena


  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:15, 18.11.2015

A można wiedzieć co było nie tak z zaworami, że nie dało się ich już odratować?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:42, 18.11.2015

Też robiłem kiedyś remont głowicy H22 i podobnie szlifierz stwierdził, że 3 zawory są krzywe i musiałem mu zorganizować proste ;)

 

To są wysilone i wysokoobrotowe silniki i ich remont po kilkunastu latach to jest często niezła jazda ...

 

Jeżeli Patrykos93 masz zamiar sprzedać auto to lepiej kup używany słupek H22A7/A8 lub chociaż JDM'a i przełóż wałki z A7 bo otworzysz ten silnik i okaże się, że głowica jest do generalnego remontu j.w. a tuleje cylindrów mają duży owal i zacznie się zabawa w szukanie bloku lub magika, który wstawi nowe żeliwne tuleje bo ori nie nadają się do szlifowania przez to, że posiadają warstwę "FRM".


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 19.11.2015

A można wiedzieć co było nie tak z zaworami, że nie dało się ich już odratować?

ogólnie to świeca na pierwszym cylindrze była "ukruszona" i najprawdopodobniej jej części zostały przemielone przez zawory. Na trzech grzybkach były małe ślady uderzenia i były lekko "scentrowane?" trzonki. Kilka z nich były już kiedyś szlifowane i były za cienkie aby je ponownie szlifować a jeszcze kilka z nich było przerobionych z zaworów o dłuższych trzonach. Ktoś nieprofesjonalnie je ściął i najprawdopodobniej rozhartował się metal i wyklepały się zamki, że nie można było zaworów wyciągnąć. Magik od głowic zamówił 8 wydechowych i 4 ssące zostały zrobione na zamówienie. Generalnie kompresja była dobra mimo wszystko i głowica zadowoliła by się dwoma, trzema nowymi zaworami, ale jak już mam coś robić to porządnie. 


  • 0

#8 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:33, 19.11.2015

Remont silnika w okolicach Warszawy to ok 7kPLN. Z czego jakieś 2500 to robocizna (1500 mechanik za wyciągnięcie/poskładanie, reszta to robocizna głowicy /zawory, prowadznice, docieranie/ i sprawdzenie bloku, wału). Ceny przy założeniu, że dół jest ok i można go na nominalnych pierścieniach, panewkach składać, i remont nie jest wynikiem jakiejś awarii, tylko po prostu spożycia oleju spowodowanego luzami na pierścieniach, uszczelniaczach.


  • 0

#9 patrykos93

patrykos93
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Skąd:Szczecin/Goleniów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:27, 29.11.2015

Jeżeli Patrykos93 masz zamiar sprzedać auto to lepiej kup używany słupek H22A7/A8 lub chociaż JDM'a i przełóż wałki z A7 bo otworzysz ten silnik i okaże się, że głowica jest do generalnego remontu j.w. a tuleje cylindrów mają duży owal i zacznie się zabawa w szukanie bloku lub magika, który wstawi nowe żeliwne tuleje bo ori nie nadają się do szlifowania przez to, że posiadają warstwę "FRM".

 

takiej opcji nie ma, raz juz wymienialem slupek w aucie tym, drugi raz tego ie zrobie predzej auto na czesci pojdzie lub na zlom nizs wymienie jeszcze raz slupek


  • 0

#10 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:09, 29.11.2015

takiej opcji nie ma, raz juz wymienialem slupek w aucie tym, drugi raz tego ie zrobie predzej auto na czesci pojdzie lub na zlom nizs wymienie jeszcze raz slupek

 

 

jak stary nie kopcil to przeloz wal z tego silnika co masz w aucie..... Koszty drastycznie zmaleja.....


H22A5 ma niższą kompresję bo A8 ma bliźniaczy słupek do A7 i właśnie do A5 zakładają ludzie kompresory, polecam poczytać galerię np. Posnaniaka na www.hondaprelude.pl ;)

 

Odnośnie remontu H22 jest już kilka wątków tutaj na forum i na PTP, możesz też  zerknąć do galerii kolegi Sysunia, który właśnie robi "mały remont" H22A7.

 

 

@Pejot

blizniaczy masz na mysli - identyczny ? bo wg mnie blok h22a8 jest identyczny z h22a7..... tloki w h22a8 jak i h22a7 to PDEE no i teraz rodzi sie pewne pytanie w mojej glowie. Skoro walki rozrzadu w a8 i a7 sa identyczne to skad w a7 jest 12 kucy wiecej ? - wynika to z innych wtrykow, kolektora ssacego i wydechowego, i kompa ? ( sorki za taki off top )


Użytkownik dudix1983 edytował ten post 11:42, 29.11.2015

  • 0

#11 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:41, 29.11.2015

Witam z Racji tego że silnik pobiera mi duże ilości oleju czeka mnie remont, koszta są zależne wiadomo od tego co tam dokładnie jest do zrobienia... Ale jeśli ktoś już robił taki remont to jaki koszt mniej więcej części poszczególnych elementów?

i drugie pytanie czy dobrze by było założyć dół od H22A8 żeby trochę odciążyć silnik od kompresji? (jak się nie mylę... ??) czy tak naprawdę to nic nie da? i czy jest dużo przy tym rzeźby i czy się wg opłaca i coś to pomaga?

I 3 rzecz... Auto zostało wystawione na aukcje... Chce jednak pójść w nowszą technologie K24 CL9 :) I tutaj czy robić to czy podrostu czekać aż się auto sprzeda i nie pakować na darmo pieniędzy, bo już raz słupek wymieniałem, ten podobno miał nie brać oleju jak i nie dymić!!!: ((

 

jak bierze takie potworne ilosci oleju to pierwsze co po zrzuceniu glowicy sprawdzilbym owal na tulejach cylindrow. Jesli przekracza granice dopuszczalne przez manual to mozesz wyrzucic blok na szrot - jesli jest w tolerancji to:

-tylko :) pierscienie -  osobiscie polecam NPR Japan  koszt okolo 250 pln

-panewki tutaj cena zalezna od firmy ale King badz TH beda okey ( cena za glowne i korbowodowe z Kinga ok 500 pln a za TH 250 pln - te TaiHo sa na pierwszy montaz w fabryce )

-uszczelniacze walkow Corteco ( w srodku jest oryginal Nok ) 20 zeta / szt

-uszczelniacz walu przod i tyl to bedzie okolo 120 za te dwa uszczelniacze

-uszczelniacz walka balansera 15 zeta

-uszczelka pod ssacy 18 zeta - zamiennik z BGA.

-uszczelka pod glowice z Payena ok 190 pln

-uszczelniacze zaworow - 100 za komplet ( tylko OEM ) i warunkow do sprawdzenia

-prowadnice zaworow ( po tylu latach nie wierze zeby byly ok ) Musisz miec dobrego goscia ktory je wyciagnie i obsadzi i do tego dorobi te prowadnice - bedzie musial przetaczac z jakiegos innego auta - w glowicy h22a7 prowadnice zaworow sa dluzsze - maja o ile dobrze pamietam 55 mm ? Typowo pasujace do takiej glowicy prowadnice sa z SuperTech-a - koszt okolo 400 pln za komplet - jak bedziesz mial szczescie to znajdziesz w Polsce a jak nie to zamowienie zza wielkiej wody badz UK

- remont calej glowicy ( sama robocizna szlifierza czyli plaszczyzna glowicy, rozbrojenie i uzbrojenie glowicy w zawory, zrobienie zaworow na 3 katy i dotarcie gniazd zaworowych,  wymiana wszystkich prowadnic zaworowych ) to moze byc okolo 1000 zeta jak nic....

-poprawne poskladanie dolu to koszt....... nie wiem

 

DO tego takie " *cenzura*y" jak:

pasta uszczelniajaca z 30 zeta

filt oleju X 2 sztuki po 20 pln

plyn chlodniczy 30 pln

olej - przynajmniej 2ie wymiany _ czyli na pierwszy strzal jakis tani koszt 80 pln i pozniej docelowy koszt 150 pln


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:23, 29.11.2015


@Pejot

blizniaczy masz na mysli - identyczny ?

 

Tak oczywiście, mają takie same bebechy ale inne kolektory i H22A7 ma agresywniej wystrojony ECU ;)

 

Seryjne kolektory wydechowe w Preludach H22 mają wyraźnie mniejsze średnice kanałów od ATR'owego a mody wydechu zawsze dają spore przyrosty ....


takiej opcji nie ma, raz juz wymienialem slupek w aucie tym, drugi raz tego ie zrobie predzej auto na czesci pojdzie lub na zlom nizs wymienie jeszcze raz slupek

 

Autem nie masz już zamiaru jeździć to możesz też oszczędnie wymienić same pierścienie tłokowe + tylko niezbędne uszczelki/części i sprawdzić u szlifierza czy prowadnice w głowicy nie mają zbyt dużych luzów (ew. zakład już sobie sam zorganizuje odpowiednią ilość prowadnic), poskładać do kupy i po dotarciu sprzedać ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 patrykos93

patrykos93
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Skąd:Szczecin/Goleniów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:06, 06.12.2015

jak bierze takie potworne ilosci oleju to pierwsze co po zrzuceniu glowicy sprawdzilbym owal na tulejach cylindrow. Jesli przekracza granice dopuszczalne przez manual to mozesz wyrzucic blok na szrot - jesli jest w tolerancji to:

-tylko :) pierscienie -  osobiscie polecam NPR Japan  koszt okolo 250 pln

-panewki tutaj cena zalezna od firmy ale King badz TH beda okey ( cena za glowne i korbowodowe z Kinga ok 500 pln a za TH 250 pln - te TaiHo sa na pierwszy montaz w fabryce )

-uszczelniacze walkow Corteco ( w srodku jest oryginal Nok ) 20 zeta / szt

-uszczelniacz walu przod i tyl to bedzie okolo 120 za te dwa uszczelniacze

-uszczelniacz walka balansera 15 zeta

-uszczelka pod ssacy 18 zeta - zamiennik z BGA.

-uszczelka pod glowice z Payena ok 190 pln

-uszczelniacze zaworow - 100 za komplet ( tylko OEM ) i warunkow do sprawdzenia

-prowadnice zaworow ( po tylu latach nie wierze zeby byly ok ) Musisz miec dobrego goscia ktory je wyciagnie i obsadzi i do tego dorobi te prowadnice - bedzie musial przetaczac z jakiegos innego auta - w glowicy h22a7 prowadnice zaworow sa dluzsze - maja o ile dobrze pamietam 55 mm ? Typowo pasujace do takiej glowicy prowadnice sa z SuperTech-a - koszt okolo 400 pln za komplet - jak bedziesz mial szczescie to znajdziesz w Polsce a jak nie to zamowienie zza wielkiej wody badz UK

- remont calej glowicy ( sama robocizna szlifierza czyli plaszczyzna glowicy, rozbrojenie i uzbrojenie glowicy w zawory, zrobienie zaworow na 3 katy i dotarcie gniazd zaworowych,  wymiana wszystkich prowadnic zaworowych ) to moze byc okolo 1000 zeta jak nic....

-poprawne poskladanie dolu to koszt....... nie wiem

 

DO tego takie " *cenzura*y" jak:

pasta uszczelniajaca z 30 zeta

filt oleju X 2 sztuki po 20 pln

plyn chlodniczy 30 pln

olej - przynajmniej 2ie wymiany _ czyli na pierwszy strzal jakis tani koszt 80 pln i pozniej docelowy koszt 150 pln

tak to czytam i sie zastanawiam czy kazdy mechanik hondy potrafi to wszystko zrobic... ehhh xd


  • 0

#14 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:18, 08.12.2015

Nie każdy, dlatego remont H22 tyle kosztuje, a co za tym idzie, nawet "dobry" warsztat potrafi to *cenzura*.


  • 0

#15 patrykos93

patrykos93
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Skąd:Szczecin/Goleniów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 08.12.2015

no wlasnie... dlatego jakbym mial dawac komus to ehh tylko sie modlic... :(


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Remont, H22A7, Type-R, Accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq