Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Uszkodzony wtryskiwacz?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 03.11.2015

Witam. Panowie mozecie mi powiedziec czy jest taka mozliwosc ze silnik nie pali na 1 cylinder na benzynie i gazie ze względu na uszkodzony wtryskiwacz benzynowy? Podobno sygnal na wtryski gazowe idzie z wtryskow benzynowych, wiec chyba możliwe?
dodam ze komputer nie pokazuje zadnego bledu a silnik tak jakby zaczyna dobrze pracowac dopiero po przekroczeniu 2600rmp. Dziwne jest to ze po zdjeciu fajki ze swiecy lub odpięciu wtyczki wtrysku z tego niedomagającego cylindra po dodaniu gazu czuc ze duuzo gorzej sie wkreca niz jesli są podłączone. Macie jakis pomysł?
  • 0

#2 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:41, 03.11.2015

kolego, świece w jakim stanie? zawory kiedy był regulowane?zobacz spryskiwaczem z wodą czy nie ma przebicia na kablach WN, sprawdź oporność na kablach,przeczyść kopułkę. Zacznij od najprostszych rzeczy


  • 0

#3 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:03, 04.11.2015

Kolego wszystko co napisales zostalo sprawdzone/wymienione wiec zostal mi tylko wtrysk lub jakas usterka ktorej sam raczej nie wykryje :/
  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 01:07, 04.11.2015

Odłącz wtyczkę od wtryskiwacza i sprawdz sygnał diodą w trakcie kręcenia(ma migać).Możesz też zamienić wtryski miejscami.Napraw Pb a później się martw o LPG . Sprawdz oporność poszczególnych wtryskiwaczy.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 01:08, 04.11.2015

  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:50, 04.11.2015

HMM,

co mi przychodzi do głowy:

- przeczyścić styki na kopułce (nagar,zimny lut) lub ew podmienić od kogoś na chwilę kopułkę i kable

- sprawdzić kompresje na cylindrze

- sprawdzić regulacje zaworów czy dobrze była zrobiona (zdarzają się pomyłki)

- sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym,możliwe że gdzieś łapie lewe powietrze

nic mi więcej do głowy nie przychodzi


  • 0

#6 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 04.11.2015

Podmienialem caly aparat, kable, nowe swiece, kompresja jest ok, wymienilem uszczelke pod kolektorem i zero efektów. Podczas jazdy gdy hamuje silnikiem to słychać jakby cos piszczalo tylko nie wiem skąd. Wystarczy minimalnie dodac gazu i piszczenie ustaje. Moze rzeczywiscie gdzies lapie powietrze, tylko pytanie gdzie?

Chociaż gdyby lapal powietrze to wchodzilby na wolnych na wyższe obrorty? Wskazowka obrotomierza stoi w miejscu wiec nie wiem czy to jest przyczyną
@edit
Zawory oczywiscie tez regulowane

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7047D przy użyciu Tapatalka

Użytkownik adams94 edytował ten post 15:34, 04.11.2015

  • 0

#7 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:06, 04.11.2015

jakby łapał gdzieś od kolektora lewe powietrze to niekoniecznie miałby wyższe obroty,ale mówisz że sprawdziłeś uszczelkę pod kolektorem i jest ok.

Nic mi więcej do głowy nie przychodzi jaka może być przyczyna

Żeby może jeszcze wykluczyć najgorsze czyli wypalone gniazdo spróbuj podmienić wtryski i dokładnie sprawdzić przewody do nich, może gdzieś zrobił się zimny lut.

A czy na tej jednej świecy jest inny nagar niż na pozostałych?


Użytkownik toki edytował ten post 17:13, 04.11.2015

  • 0

#8 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 04.11.2015

Powiem tak... Na tej swiecy jest najwiekszy czarny nagar ale na drugim i trzecim cylindrze tez jest, tylko ze jest go mniej. Świeca z czwartego cykindra jest ok

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7047D przy użyciu Tapatalka
Dodam, ze gość co wymieniał mi uszczelke mowil ze dwa srodkowe wtryski chyba leją. Niestety teraz nie ma go w kraju wiec nic wiecej sie od niego nie dowiem

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7047D przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:10, 04.11.2015

brak mi pomysłów:-)

i co znaczy że chyba leją? Albo leją albo nie leją.

Uszczelkę pod głowicą Ci wymieniał czy jaka?

Gdzieś słyszałem że można spróbowac podmienić miejscami wtryski na próbę.

Można by ten jeden też wyciągnąć i spróbować przeczyścić jakimś STP,zostawić na noc i przedmuchać, może na kostce gdzieś jest kabelek naruszony?

Oleju Ci nie przybywa? Nie czuć paliwka w oleju? Spalanie PB zwiększyło się?

 

PS. Proponowałbym za bardzo nie jeździć dopóki nie zdiagnozujesz problemu,bo możesz kłopotu narobić sobie z gniazdem


Użytkownik toki edytował ten post 21:17, 04.11.2015

  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:38, 04.11.2015

Świece się sprawdza po nagrzaniu silnika parę minut po zakończeniu jazdy samochodem.Wtryski można dowolnie zamieniać miejscami (pisałem wcześniej aby ich sprawdzić elektrycznie czyli sygnał ,oporność) Można wyjąć całą listwę z wtryskami i zobaczyć jak rozpylają paliwo w trakcie kręcenia rozrusznikiem (pomoc drugiej osoby)Od czegoś trzeba zacząć - nic co wspomniałem nie zostało wykonane więc jak chcesz znaleźć przyczynę ?Jak chcesz czyścić wtryski to w myjce ultradzwiękowej wtedy powinno to dać efekt pod warunkiem że jest sprawny elektrycznie


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:40, 04.11.2015

  • 0

#11 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:50, 04.11.2015

dokładnie ,posłuchaj kolegi Backdrafta, nie byłem pewny do końca czy mozna podmienić wtryski na próbę,ale potwierdziłeś:-)

Zobacz czy rozpylają jak powinny czy się z nich leje.

Jak jest przytkany to mozna spróbowac benzyna pół na pół z jakimś STP ,na noc wymoczyć i później zabawa strzykawką kilkadziesiąt razy, to takie proste domowe metody, o tym z ulradzwiękową nie słyszałem,ale spoko pomysł


  • 0

#12 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 04.11.2015

Ok dzięki za podpowiedz. Niestety dowiedzialem sie od poprzedniego właściciela ze samochod juz dlugo tak jezdzi wiec obstawiam ze mogło stac się cos powazniejszego. Tylko w tym przypadku moge miec do czynienia z dwiema usterkami. Pewnie bedzie trzeba zdjąć głowice tylko problem z gniazdem zaworowym mize byc tylko efektem jakiejś innej usterki... Trochę czarny scenariusz sobie napisałem ale trudno... Niestety teraz nie mam nawet czasu posprawdzac tych wtryskow wiec chyba oddam go do jakiegoś speca. Jak bede cos wiedzial to dam znac.
Dzis gadalem tylko przez telefon z jednym mechanikiem bo nie bylo go w warsztacie to powiedzial ze sa dwie możliwości: 1. regulacja zaworow, a jak nie pomoże to 2-trzeba ściągać głowice


Koledzy a mozecie mi powiedziec jak wyjac wtrysk i czy duzo z tym roboty? Nigdy tego nie robilem wiec sorry za (może) głupie pytanie

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7047D przy użyciu Tapatalka

brak mi pomysłów:-)
i co znaczy że chyba leją? Albo leją albo nie leją.
Uszczelkę pod głowicą Ci wymieniał czy jaka?
Gdzieś słyszałem że można spróbowac podmienić miejscami wtryski na próbę.
Można by ten jeden też wyciągnąć i spróbować przeczyścić jakimś STP,zostawić na noc i przedmuchać, może na kostce gdzieś jest kabelek naruszony?
Oleju Ci nie przybywa? Nie czuć paliwka w oleju? Spalanie PB zwiększyło się?

PS. Proponowałbym za bardzo nie jeździć dopóki nie zdiagnozujesz problemu,bo możesz kłopotu narobić sobie z gniazdem

Uszczelke kokektora ssacego. Mam wrażenie ze pali duzo Pb. Oleju nie przybywa, nie czuc w nim benzyny.

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7047D przy użyciu Tapatalka

Użytkownik adams94 edytował ten post 22:12, 04.11.2015

  • 0

#13 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:24, 04.11.2015

z tego co pamiętam to u nas wtrysk jest na wcisk na oringu na listwie, jak wyjmiesz wtrysk to jest na takich zatrzaskach,będziesz widział, prosta sprawa (nie jestem mechanikiem:-)).

Zrób tak jak kolega Backdraft pisał Ci wcześniej, odepnij kostkę od wtryskiwacza i żaróweczką sprawdź czy dochodzi sygnał,czy się świeci.

W naszych samochodach rzadko padają wtryski w porównaniu do innych marek,no chyba że poprzedni właściciel lał paliwo nie wiadomo skąd. ja bym bardziej stawiał na przerwę na kabelku,ale to gdybanie jak się nie zobaczy na własne oczy)

Pamiętaj, to że miałeś regulowane zawory to wcale nie znaczy że było to zrobione dobrze.

Te problemy zaczęły się nagle czy taki po prostu kupiłeś samochód? Czy poprzedni właściciel Ci powiedział że regulował zawory?

Co masz za instalkę gazową i kiedy zakładana?

 

Jak nie jesteś pewny żeby samemu robić zapytaj na Waszym regionalnym,może któryś z chłopaków Ci pomoże zdiagnozować


Użytkownik toki edytował ten post 22:28, 04.11.2015

  • 0

#14 adams94

adams94
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 04.11.2015

Kupilem juz taki, gosciu mnie w konia zrobil bo pod maska cos kombinowal przy krokowym tylko ze jemu wtedy wzrastaly obroty i dlatego lepiej chodzil. Jutro sie wezme za wtryski a jak nic nie da to oddam go w jakies dobre ręce w celu diagnozy :)
  • 0

#15 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 23:43, 04.11.2015

tak czytam, i nie wiem co o tym myśleć...podejrzewasz, że masz problem z jednym cylindrem, że nie pali go ani na PB ani LPG. skąd takie wnioski? jakby rzeczywiście miał problem z zapłonem na tym cylindrze, to nie wierzę że nie błysnąłby CE o wypadającym zapłonie. no chyba, że kontrolka jest zaślepiona ale to możesz łatwo sprawdzić. napisałeś, że po odpięciu wtyczki od podejrzanego wtryskiwacza poczułeś wyraźną różnicę - więc raczej działa...po odpięciu wtryskiwacza też nie pokazał CE?

 

wtryskiwacze benzynowe akurat obecnie u siebie przerabiam troszkę - do wyjęcia potrzebowałem wyciągnąć całą listwę (jest na 2 srubach przykręcona do kolektora), i odpiąć szybkozłączkę od przewodu paliwowego - potem trochę siły, i wyłazi.

czyszczenie: trochę poleżały w nafcie, potem pobawiłem się z zasilaczem 12v, przełącznikiem zasilania, wężykami i strzykawką - wyleciało trochę dziwnej mazi, w strumieniu skupionym, zanim zaczęły ładnie "tryskać jak prysznic". obecnie oddałem, do zaprzyjaźnionego warsztatu i mają poleżeć wlaśnie w myjce ultradźwiękowej z podłączonym przerywanym napięciem, by cały czas pracowały.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq