Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Accord VII. Co zamiast przewodów świec? Regulacja zaworów.

VII świece przewody regulacja zaworów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Brudas

Brudas
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 02.11.2015

Cześć.

Jeżdżę Accordem z 2007 roku - wersja Sport, Sedan, silnik benzynowy 2.0 (155 KM, silnik K20Z2).

Auto dojdzie wkrótce do przebiegu 150 tys. km (przebieg autentyczny) i myślę o paru regulacjach/wymianach okresowych.
Szykuję się powoli do wysłania go na regulację zaworów, wymianę świec, być może płynu chłodzącego, hamulcowego, oleju w skrzyni biegów.

Nie znam się zupełnie na mechanice, ale czytałem wątki na Forum by zebrać trochę wymaganych informacji.
Wyczytałem, że można kupić do tego modelu standardowe świece ZFR6K-11, ale też irydowe Iridium Tough SKJ20DR-M11.

Podobno wspomniane irydowe są znacznie lepsze od standardowych, a także "zwykłych" irydowych Iridium Power (które wymieniać trzeba tak samo często jak standardowe i przez to nie warto ich kupować).

Nie wiem jednak jak wygląda temat przewodów - czytałem w niektórych źródłach, że warto po pewnym czasie je wymienić razem ze zmianą świec.

Gdy zagłębiłem się troszkę w temat szukając podpowiedzi związanych z tym modelem wyczytałem, że w Accordzie z 2007 roku przewodów po prostu nie ma.

Chciałem zapytać Was jak to w rzeczywistości wygląda - nie znam się jak wspominałem na mechanice kompletnie - czy jest jakiś inny niż przewody element, który warto/powinienem wymienić lub przeserwisować aby świece po wymianie pracowały jak najlepiej i jak najdłużej?

 

 

Drugie pytanie dotyczy regulacji zaworów.

W ASO - koszt to ponad 300 zł. U mechanika zajmującego się japończykami we Wrocławiu okolice 150 zł. W Częstochowie u mechanika zajmującego się japończykami podobno około 80 zł.

Spora różnica, pytanie czy i jakość usług będzie przy niej raczej podobna? Ciężko mi powiedzieć na ile skopać można taką czynność i czy "najtańszy" serwis da sobie z tym ładnie radę (podobno pracują z japończykami, na stronach typu dobrymechanik.pl oceny świetne, ale na forach już nie zawsze tak dobrze o nich piszą) ...

Inna sprawa - warto kupować od razu uszczelkę do wymiany przy regulacji zaworów czy tylko gdy będzie widać potrzebę (już u mechanika)? Brać zamiennik czy warto dopłacić parę złotych od razu do oryginału?

 

 

Dzięki za odpowiedzi.


  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:34, 02.11.2015

Po kolei.

Swiece-wloz dedykowane,i bedzie dobrze.
Kabli nie ma-sa 4 pojedyncze cewki-poki nic sie nie dzieje,nie wymieniasz.

Regulacja-kazdy moze spieprzyc. Uszczelke jesli nie wiesz kiedy byla zmieniana to wymien.
Sam mozesz dokonac regulacji-na forum jest fajny poradnik-nic skomplikowanego...
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:00, 02.11.2015

Poza tym we Wrocławiu są wpisane 2 warsztaty które regulują zawory i robią to z miarę dobrze.
Zachęcam do poszukania informacji.
Dodam że oba montują gaz

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:33, 02.11.2015

Hej :)

Musisz tyko pamiętać o jednym - regulację trzeba robić na zupełnie zimnym silniku, najlepiej po nocnym postoju... czyli wyjazdy gdzieś daleko, tylko dla regulacji nie mają raczej sensu.

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:32, 03.11.2015

Podjedz do dobrego warsztatu i niech Ci sprawdzą zawartość wody w płynie hamulcowym -wynik będzie podstawą do wymiany lub nie. Olej w skrzyni jak najbardziej przy tym przebiegu (oryginał) wymiana uzależniona od warunków pracy pojazdu - trudnych lub normalnych. Wymiana płynu jak najbardziej -gotowy produkt lub koncentrat i odpowiednia proporcja (kup markowy produkt) Zawory do sprawdzenia i ewentualnej regulacji jeśli potrzeba .Regulacja to nic skomplikowanego ale jak już tu zostało napisane ASO wcale nie musi tego zrobić lepiej niż niezależny warsztat.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 09:37, 03.11.2015

  • 0

#6 Brudas

Brudas
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 03.11.2015

Super, dzięki za pomoc! - bardzo przydadzą mi się Wasze rady :) 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, świece, przewody, regulacja zaworów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq