Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Spalanie w granicy 16-18l gazu/100km


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:17, 14.01.2010

Od 3 dni jestem posiadaczem Hondy Accord. Moje zadowolenie (początkowo bardzo duże :)) nagle wygasło... Mam problem z instalacją gazową. A do tego jest to moja pierwsza instalacja w życiu i chociaż siedze na forum od 2 dni to nie moge znaleźć zadowalającej odpowiedzi...
Otóż:
1. Na pełnej butli (37l zatankowane) przejechałem ok 190km i zostało mi jeszcze "na oko" 4-5l gazu...
Odpalam zawsze na benzynie, jade aż sie nagrzeje silnik więc tych km na gazie mogłem zrobić mniej niż 180...
2. Przy odpaleniu silnika na benzynie silnik pracuje równo (nie licząc małych wahań), jeśli dodam gazu i puszcze to bajka się kończy i gaśnie jesli mu się tego gazu nie trzyma, to samo jest na lpg ale tu sie nie dziwie...

Przebieg 225kkm, gaz założony w 2004 przy przebiegu 100kkm.
O instalacji mogę napisać tylko to co mam na fakturze...:
Reduktor: TECHNO
Wielozawór: BRC 204/30
Elektrozawór: GPL BRC
i coś jeszcze z droższych na fakturce (poprostu nie wiem co to jest): TOP KIT blitz polonia

Byłbym wdzięczny za odrobine pomocy... nawet minimum żebym tylko wiedział o czym i jak rozmawiać z mechanikiem... Pozdrawiam.
  • 0

#2 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 14.01.2010

Gaz a gaz to też róznica. Zatankuj dobry gaz. Wyzeruj licznik i pojeździj do końca. Wtedy można coś powiedzieć. Weź pod uwagę to, że jest zima i paliwa idzie więcej.
  • 0


 


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:38, 14.01.2010

zatankowałem na BP... chyba nie mają tam aż tak złego gazu...

spróbuje jeszcze na benzynie do końca (chociaż nie wiem czy można tak porównywać...) i zobacze, ale wszelkie sugestie chętnie też wysłucham...
  • 0

#4 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:41, 14.01.2010

nie ma co wpadać w panike, tylko trzeba na początek zrobic miarodajny pomiar. Technika jazdy i miejsce (maisto, trasa) też ma wpływ.
  • 0


 


#5 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:52, 14.01.2010

Reduktor do natychmiastowej wymiany.Koszt nie będzie duży.Żaden reduktor nie wytrzyma tyle lat.Dobrze myślę,że masz instalkę II gen?Tak duże spalanie świadczy,że możesz mieć totalnie zatkany filtr powietrza, lub awarię sprężyny głównej membrany, ewentualnie zaworka w reduktorze. Najpierw przyjrzyj się układowi dolotowemu. Jeżeli tam jest wszystko w porządku, to prawdopodobnie wina leży po stronie reduktora, który należy wymienić.Podjedź do gazownika,może coś zaradzi.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:30, 14.01.2010

Szczerze to nie wiem której generacji jest instalacja... Póki nie miałem to nie interesowała mnie w żaden sposób ;P
A za rade dziękuje :) myśle że dam znać mniej więcej dopiero po wtorku.

Co do tych obrotów... przeczytałem na forum (ktoś miał podobny problem dosyć), że może być coś z regulatorem wolnych obrotów... Auto gaśnie mi tylko na zimnym silniku (na benzynie, bo o gazie to nawet nie wspominam), jak się zagrzeje to obroty ma mniej więcej na wysokości 700-800 obr./min i tylko lekko faluje. Wydaje mi się że nawet na gazie wcześniej sie 'ustatkowywuje' (przy niższej temp. niż na benzynie).

Pozdrawiam.
  • 0

#7 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:59, 14.01.2010

CruiseR, sprawdź najpierw spalanie na PB, zrób porządek z tą "zadyszką" na wolnych obrotach a potem zabieraj się za LPG (o ile wyjdzie wtedy duże spalanie).
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:18, 14.01.2010

Masz racje Siwy, ważne jest rozeznanie od podstaw i naprawa usterek najwazniejszych... ale kiedy ja jestem strasznie niecierpliwy :P chciałbym żeby autko było już w idealnym stanie :D

Doprowadzony do porządku... serdecznie dziękuje :)
  • 0

#9 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:24, 14.01.2010

... i jak już się uporasz nie zapomnij opisać co było ;-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#10 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:53, 15.01.2010

moim zdaniem najpierw należy wyeliminować wszelkie problemy na benzynie, bez tego za gaz w ogóle się nie zabierać. standardowe działania to czyszczenie przepustnicy, silnika krokowego, sprawdzenie układu wysokiego napięcia (przewody, świece). no i koniecznie reset komputera i uczenie obrotów po tym wszystkim. opcja 'szukaj' - było o tym na forum.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:29, 18.01.2010

CruiseR nie doluj sie tak. mojemu wzroslo spalanie z 12-13 do 20 lpg po miescie, juz mi sie pomysly skonczyly. wczoraj wyregulowalem zawory i jak to nie pomoze to honda idzie na wiosne do zyda
  • 0

#12 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 18.01.2010

moim zdaniem najpierw należy wyeliminować wszelkie problemy na benzynie, bez tego za gaz w ogóle się nie zabierać. standardowe działania to czyszczenie przepustnicy, silnika krokowego, sprawdzenie układu wysokiego napięcia (przewody, świece). no i koniecznie reset komputera i uczenie obrotów po tym wszystkim. opcja 'szukaj' - było o tym na forum.


Popieram, sprawdził bym w pierwszej kolejności filtr powietrza i świece. Reduktor TECNO to II gen. BRC, prawdopodbnie masz BLITZA, to dobra instalacja oczywiście poziom II gen. Jak słuszne zauważył Glinuś, prawdopodobnie reduktor będzie do wywalenia jeśli nie był wymieniany przy takim przebiegu (koszt jak się postarasz poszukać to ok 250 zł np. http://allegro.pl/it...ani_kurier.html) u gazownika ze 350 + robota, ważne żeby był ten dla 100KW, sprawdź czy nie masz 70KW, bo tak często wstawiali żeby było taniej (wtedy będzie chlał bo jest za słaby), a jak chcesz próbować po taniości to są zestawy naprawcze np. http://allegro.pl/it...cno_wloski.html , ale to robota na krótki czas i trzeba bardzo dobrze oczyścić korpus specjalnymi płynami. Ja na zregenerowanym (robiłem sam - ok. 2 godziny i czteropak żywca :) na dokładnie i bez pośpiechu) przejechałem już 30 kkm Toyotą i chodzi.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:43, 18.01.2010

Narazie niestety nie byłem u mechanika... Mam teraz bardzo mało czasu... ; ( Ale myślę że jeszcze mu sprawdze spalanie na benzynie i pojade w pierwszej kolejności z tym gaśnięciem... A co do reduktora, gdzie mam tego szukać do ilu KW obsługuje? Tak z czystej ciekawości, chociaz myśle że i tak trzeba będzie go wymienić. Jeszcze mnie zastanawia sonda lambda... Jak mu odpale i pojade od razu to nie gaśnie tak jak by miał dobrą mieszanke (po odpaleniu może mieszanka jest robiona na podstawie danych z komputera) a po pewnym czasie zaczyna go dusić i gaśnie... nie znam sie więc jeżeli to jest głupotą co napisałem to poprawcie ; P ale to rozwiązanie poprostu wydaje mi się prawdopodobne...
Pozdrawiam.
  • 0

#14 m_ck

m_ck
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Świetokrzyskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:11, 18.01.2010

CruiseR nie doluj sie tak. mojemu wzroslo spalanie z 12-13 do 20 lpg po miescie, juz mi sie pomysly skonczyly. wczoraj wyregulowalem zawory i jak to nie pomoze to honda idzie na wiosne do zyda


A może radą na bolączki jest nie kupowanie auta jak się nie ma na paliwo. Albo się robi coś porządnie albo w ogóle. Chcesz mieć LPG ok. twój wybór. .ale dbaj o instalacje i auto to nie będzie auto musiało „iść do żyda” pzdr
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:47, 18.01.2010

te "bolaczki" to wina poprzedniego wlasciciela bo to on doprawdzil do takiego stanu jaki jest, dla twojej wiadomosci auto kupilem kilka miesiecy temu wiec mi tu nie pisz ze nie dbam o samochod.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq