Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
347 odpowiedzi w tym temacie

#61 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:02, 11.10.2015

pasowałoby to ustrojstwo podmienić i sprawdzić, na to wychodzi że również 2 sonda ma wpływ na wtrysk. Ktoś z tego co pamietam miał eksperymentować z dawcą gdzies z koncem września i wszystko ucichło..


  • 0

#62 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 14.10.2015

Wiem że znajdą się tacy co  mnie będą ganić że w ich autach było już to sprawdzane.... ale z własnych doświadczeń opisze jak rozwiązałem swój problem z korektami. Podobnie jak u was problem dotyczył korekt na "+" szczególnie było to widoczne na biegu jałowym. Byłem w kilku miejscach w celu postawienia diagnozy co to może być i nic... nikt nie wiedział o co chodzi... Cały układ dolotowy był sprawdzany- żadnego lewego powietrza.... Za sprawę postanowiłem się wziąć sam.  na biegu jałowym podcisnienie oscylowało w granicach 34-35( standardowo w powinno oscylować w granicach 29-32) i tutaj wniosek- gdzieś musi ciągnąć lewe.... no to zacząłem wszystko sprawdzac od filtra do silnika( podczas pracy silnika na jałowym biegu pryskałem preparatem po newralgicznych punktach takich jak : łączniki opaski uszczelki itd preparatem do czyszczenia gaźników nasłu*cenzura*ąć czy nie będzie zmieniała się praca silnika ) byłmem już załamany bo również nie udało mi się nic znaleść jak moim poprzednikom ale postanowiłem popryskać jeszcze na wtryskiwacze benzynowe.... i to było sedno.... silnik zdusiło i zgasł... gdy rozebrałem listwe wtryskową okazało się ze z pośród 4 wtryskiwaczy na 2 były uszkodzone oringi... po wymianie wszystko ręką odjął... mam nadzieje że komuś to pomoże bo wiem jak te korekty potrafią być uciążliwe i wkurzające... Pozdrawiam.


  • 0

#63 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:47, 14.10.2015

Jak sprawdzałeś podciśnienie?
  • 0

#64 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 15.10.2015

Skanerem obd
  • 0

#65 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:42, 15.10.2015

a podcisnienie to co vaccum?;) ja dzis caly dzien jezdzilem i mialem plusowe korekty na lpg podczas gdy jezdzac na pb mam grubo ujemne..

Użytkownik mickry edytował ten post 18:43, 15.10.2015

  • 0

#66 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 15.10.2015

Sterownik benzynowy wylicza tak różne korekty dla pb i dla lpg gdyż z pewnością obie mapy masz rozjechane przy danym obciążeniu. Podejrzewam że pomiary robione na biegu jałowym. Ciekawe jak jest przy większych obciążeniach. Wynika to z faktu iż sterownik benzynowy na bieżąco robi korekty dla gazu... i jeśli masz na gazie zbyt ubogo to daje korekty na + jezeli przełączasz na benzynę robi korekty na - bo na gazie było zbyt ubogo.  Jeżeli chcesz właściwie ustawić mapy najlepiej przywrócić wszystkie korekty do 0 i pojezdzić troche na pb. Dopiero później zbierasz mapę dla lpg i ustawiasz korekcje tak by się pokryła z mapą benzynową i musi być dobrze. Tutaj koledzy powyżej mają problem z korektami dla benzyny więc gaz nie ma tu nic do rzeczy. Słusznie szukają problemu w sondach lambda czujnikami temperatury powietrza zassanego itp. Podstawa w znalezieniu przyczyny niewłaściwych korekt to wyzerowanie ich i obserwacja co się dzieje ze wskazaniami na szynie CAN podczas pracy na benzynie.


  • 0

#67 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:25, 15.10.2015

ale ja mam problem na pb, wszyscy maja dodatnie a ja mam ujemne, tak bylo nim zalozylem gaz, a na gazie jest roznie raz plus raz minus, na pb jest nawet -15 na jalowym i podczas jazdy kolo -10
  • 0

#68 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 15.10.2015

to może masz modyfikowany dolot "jakiś pseudo tuning" i finalnie zbyt mało powietrza się dostaje? żadnych stożków itp?


  • 0

#69 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:37, 15.10.2015

Troche zajela C ta walka z korektami, ale nie dales za wygrana, juz bodajze w czerwcu o tym wspominales. Lewe powietrze ciezko znalezc, najwiekszy ma to jednak wplyw na sklad na wolnych obrotach, przy wyzszych przeplyw powietrza sie zwieksza, tymsamym wplyw lewizny maleje.

 

P.S dawaj na spota w niedziele :-D


  • 0

#70 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 15.10.2015

postaram się pojawić:D a z tą lewizną to naprawdę upierdliwy temat. Ku przestrodze powiem jedno zdanie za które mogę dostać słowa krytyki:D "wszyscy twierdzą że przy zakładaniu lpg najlepiej zdejmować kolektor ssący by wywiercić otwory na wkrętki.... problem polega na tym że ten kolektor trzeba póżniej dobrze założyć ... tak by przy okazji nic nie uszkodzić... np uszczelka teflonowa, czy też jak u mnie o-ringi... a jest jeszcze więcej elementów składowych...na koniec dodam - istotną kwestią jest nawet kolejność skręcania śrub:P"


  • 0

#71 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 15.10.2015

chemycky czyli napewno na biegu jałowym podciśnienie  prawidlowo ecu powinien pokazywac od 29-32 kpa tak? a ty mialeś więcej?to jak to jest w koncu im wieksze podciśnienie tym większa wartość czy odwrotnie?bo już zgłupiałem...a jeśli chodzi o oringi na wtryskiwaczach to są to kolektor-wtryskiwacz??czy jakieś inne?mam nadzieje ze nie zagmatwałem zabardzo


Użytkownik AGENT edytował ten post 20:44, 15.10.2015

  • 0

#72 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:36, 15.10.2015

Hmmm...u mnie cisnienie oscyluje w ok. 24-26. Czyli baaaardzo szczelnie.

Po wtryskach tez juz psikalem-ale jak znajde chwile,to sie przyjrze temu jeszcze raz,szczegolnie ze gdzies mam komplet oringow na wtryskiwacze:-)
  • 0

#73 chemycky

chemycky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 15.10.2015

100 kPa to około ciśnienie atmosferyczne czyli brak podciśnienia i pojawia się w momencie pełnego otwarcia przepustnicy.  na biegu jałowym powinno być około 30 kPa im wartość wyższa od 30 kPa tym mniejsze podciśnienie więc silnik prawdopodobnie  ssie lewe. Wartości mniejsze od 30 dążące do 0 oznaczają podciśnienie większe - ale tego reczaj nie zauważycie. Mowa tu teraz o silnikach k20a6 bo np w 3.0 litrowym motorze alfa 156 podcinienie wynosi ok 42kPa czyli jest mniejsze niż w naszych motorach.


  • 0

#74 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:56, 15.10.2015

czyli dobrze myślałem że im mniejsza wartość tym lepiej?u mnie z tego co pamiętam 28 kpa...czyli oki.czy nie wynika z tego ze prawdopodobnie zostaje tylko niskie ciśnienie paliwa?


  • 0

#75 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:10, 15.10.2015

a która to jest wartość w torque? no dobra, jak korekta jest dodatnia tzn że jest lewe powietrze, a jak jest ujemna to co? to powietrze ucieka?;)


Użytkownik mickry edytował ten post 21:14, 15.10.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq