Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
347 odpowiedzi w tym temacie

#46 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:19, 01.09.2015

byłem w kokotowie na hdsie u chłopaków i nikt z nich nic na ten temat nie mówił, także szczerze to nie wiem, a nie mam hdsa zeby sam sprawdzić..


  • 0

#47 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:42, 20.09.2015

Panowie podłącze się pod temat a czy któryś z was w koncu zmierzył to ciśnienie paliwa?bo to mnie interesuje w tym momęcie zeby ewentualnie wykluczyć...jestem nawet skłonny kupić zestaw do pomiaru ale nie wiem dokładnie jak się wpiąć do tej szybkozłączki zeby to było szczelne?jeśli chodzi o filtr paliwa to ja już jestem po wymianie ale poprawy nie zauważyłem żadnej chociaż był bardzo brudny...

 

I druga sprawa czy braliście wogóle pod uwagę że to może z ECU może być coś nie tak?ktoś próbował podmienić kompa?


  • 0

#48 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:39, 20.09.2015

Tak, ja podmieniałem ECU, listwy wtryskowe (chyba z 5 różnych), czujnik tps, czyszczenie przepustnicy, wymienilem pierwszą sondę, sprawdzałem szczelność dolotu, podciśnień, podmieniałem przepustnice, pompy paliwa i NIC TO NIE DAŁO... zastanawiam się jeszcze czy może to być związane z drugą sondą, kontrolerem przepustnicy lub MICU...


  • 0

#49 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:49, 20.09.2015

do tej pory uważałem, że druga sonda służy tylko do sprawdzenia sprawności katalizatora. niechcący natknąłem się w ESM-ie na taką informację:

 

Drugi HO2S zmienia swoje parametry elektryczne zależnie od zawartości tlenu w spalinach za trójfunkcyjnym katalizatorem spalin (TWC) i przesyła sygnał do ECM/PCM, który odpowiednio zmienia czas trwania wtrysku paliwa. W celu stabilizacji sygnałów wyjściowych czujnik jest wyposażony w wewnętrzną grzałkę. Moduł ECM/PCM porównuje sygnały wyjściowe HO2S z sygnałami wyjściowymi czujnika A/F, aby określić wydajność katalizatora. Drugi HO2S jest umieszczony na katalizatorze spalin (TWC).

 

 

wynika z tego, że jednak ma jakiś wpływ na skład mieszanki - mimo wszystko, po odpięciu jej nie obserwuje żadnych zmian (próbowane w dwóch samochodach).


  • 0

#50 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:41, 20.09.2015

Panowie ale jeszcze raz zapytam czy ktoś z was sprawdzał ciśnienie paliwa i może się podzielić konkretnymi danymi? czy standordowym zestawem do pomiaru dam rade się wpiąć?czy wogóle ktoś na forum mierzył i wie dokładnie jak to zrobić?


  • 0

#51 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 05:37, 21.09.2015

a moze to cos z rozrzadem jest nie halo? łańcuh sie wyciagnal albp cos?
  • 0

#52 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 21.09.2015

do tej pory uważałem, że druga sonda służy tylko do sprawdzenia sprawności katalizatora. niechcący natknąłem się w ESM-ie na taką informację:
 
Drugi HO2S zmienia swoje parametry elektryczne zależnie od zawartości tlenu w spalinach za trójfunkcyjnym katalizatorem spalin (TWC) i przesyła sygnał do ECM/PCM, który odpowiednio zmienia czas trwania wtrysku paliwa. W celu stabilizacji sygnałów wyjściowych czujnik jest wyposażony w wewnętrzną grzałkę. Moduł ECM/PCM porównuje sygnały wyjściowe HO2S z sygnałami wyjściowymi czujnika A/F, aby określić wydajność katalizatora. Drugi HO2S jest umieszczony na katalizatorze spalin (TWC).
 
 
wynika z tego, że jednak ma jakiś wpływ na skład mieszanki - mimo wszystko, po odpięciu jej nie obserwuje żadnych zmian (próbowane w dwóch samochodach).


Jak przeczytasz jeszcze raz powoli ta informacje z ESM to dojdziesz do wniosku ze nie ma wplywu na korekty. Ze zdania wynika ze ECM odpowiada za zmiane czasu wtrysku, a nie ze zmiany wtrysku sa na podstawie drugiej sondy. Ciekawe jak to zdanie brzmi po ENG.
  • 0

#53 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 11:19, 21.09.2015

No właśnie czytam, i rzeczywiście oryginalny przekład by się przydał. Jakbyś znalazł czas, popatrzyłbyś w HDSie co jest napisane, w live data pod HO2S?

 

Bo tutaj, wydaje mi się że słowem które wprowadza zamieszanie jest "odpowiednio". Rozumiem to tak, że ECM odpowiednio do przesyłanych sygnałów od drugiej sondy zmienia ten wtrysk. Ale równie dobrze, może to być tak jak mówisz wrona. Pamiętam, że w Kokotowie Adam też sugerował mi drugą sondę do sprawdzenia/podmiany.

Mało to dla mnie wiarygodne, ale każdy trop jest dobry :)


  • 0

#54 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:52, 21.09.2015

ja wnioskuje ze to musi byc cos zwiazane ze sterowaniem wtryskiem i przepustnica, wtryski leka za duzo powietrza jest np za malo i nastepuje odciecie wtrysku jest szarpanie. albo sonda dziala poprawnie tylko grzalka jest z*cenzura*a bo jak silnik sie nagrzeje spaliny sa gorace to praca sie poprawia ewidentnie, to moze miec z tym zwiazek
  • 0

#55 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:56, 22.09.2015

ja bym jednak podmienił drugą sondę, ale ja nie mam od kogo pożyczyć takowej i sprawnej...


  • 0

#56 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:51, 22.09.2015

no ja wlasnie planuje to zrobic w nastepny week
  • 0

#57 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:00, 22.09.2015

To daj znać co i jak
  • 0

#58 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:06, 22.09.2015

pod warunkiem ze skminie 2 sondy bo zmienie obie na raz jak bedzie lepiej to pozniej pojedynczo
  • 0

#59 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:56, 11.10.2015

Panowie, zastanawiam się jeszcze nad modułem sterowania przepustnicy, może podaje do ecu nieprawidłowy sygnał o otwarciu przepustnicy. Poniżej wrzucam gdzie to ustrojstwo się znajduje i jak to wygląda:

 

60b54c3c09232c12med.jpg

89fcc18ac70dcf84med.png

 

A co do drugiej sondy to zaczerpnięte z ESM:

Drugi podgrzewany czujnik tlenu (drugi HO2S)

Drugi HO2S zmienia swoje parametry elektryczne zależnie od zawartości tlenu w spalinach za trójfunkcyjnym katalizatorem spalin (TWC) i przesyła sygnał do ECM/PCM, który odpowiednio zmienia czas trwania wtrysku paliwa. W celu stabilizacji sygnałów wyjściowych czujnik jest wyposażony w wewnętrzną grzałkę. Moduł ECM/PCM porównuje sygnały wyjściowe HO2S z sygnałami wyjściowymi czujnika A/F, aby określić wydajność katalizatora. Drugi HO2S jest umieszczony na katalizatorze spalin (TWC).


Użytkownik slav2006 edytował ten post 21:24, 11.10.2015

  • 0

#60 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 11.10.2015

Mojego przypadku raczej to nie dotyczy bo w mojej takiego modułu nie ma z tego co wiem...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq