Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

STFT i LTFT po raz kolejny pytam

VII Korekta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#301 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 11.03.2019

Gazownik, z którym rozmawiałem sugerował sprawdzenie przepływomierza, lewego powietrza i odmy silnika. Sprawdzał ktoś?


  • 0

#302 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 314 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:49, 11.03.2019

Powiedz gazownikowi żeby wskazał Ci gdzie ten przepływomierz się znajduje, podciśnienie można łatwo spradzic, oglonie koleś nie ma pojęcia o czym mówi.
  • 0

#303 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2653 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:02, 11.03.2019

Tak się składa że R-seria (a taką ma Irrrvv ) posiada przepływomierz

Użytkownik Sacrum edytował ten post 17:03, 11.03.2019

  • 1

#304 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 01.07.2019

Rozmawiałem z człowiekiem, który miał nieszczelny kolektor i tak rozwiązał problem korekt. Przynajmniej tak opowiadał.


  • 0

#305 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:32, 02.10.2019

Panowie ratujcie. Wróciły korekty. Przeczyszczona i zaadaptowana przepustnica, sprawdzono lewe powietrze. Przejechane na świecach 25 tyś km. Zawory regulowane kilka tys km temu.

 

147a7788a7ee4186med.jpg

 

 

865f28d07fe3482cmed.jpg


  • 0

#306 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:35, 02.10.2019

Przy tym afr O2 powinno być 0.6 0.7, coś tu oszukuje
  • 0

#307 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 02.10.2019

Intake powinno być 25 jak dobrze pamiętam, a tu jest 3
  • 0

#308 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 314 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:43, 02.10.2019

Zmień sobie jednostkę ciśnienia na Pascale kpa. Powinno być około 28 na wolnych po rozgrzaniu.
Zgadza się tlen powinieneś mieć ~0.7 na drugiej sondzie. Możesz mieć coś nie tak z katem, na co wskazują też testy niezliczone.

Użytkownik ubek edytował ten post 21:46, 02.10.2019

  • 0

#309 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:47, 03.10.2019

Po przejechaniu 6km silnik rozgrzany intake w granicach 25-26. Tlen na drugiej sondzie praktycznie cały czas 0.1 ze sporadycznymi skokami na 0.5. możliwe, że 2 sonda nawala? Co radzicie sprawdzić.

Użytkownik bartox88 edytował ten post 03:15, 03.10.2019

  • 0

#310 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2258 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 91
Super

Napisano 10:37, 03.10.2019

Wziąć miernik do reki i samemu zmierzyć. Chodź sam elm już pokazuje że "leży" druga sonda.

 

https://www.youtube....h?v=PVRNmzFzzGk

 

 

Pamiętaj też żeby kupując sondę, lepsza będzie już nowa/używka oem dedykowana, niż nowa uniwersalna.... cena kusi, ale finalnie i tak klienci wracali po dedykowaną sondę, bo na uniwersalnej potrafiły błędy dalej być, lub spalanie wyraźnie rosło i inne historie. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#311 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 314 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:19, 03.10.2019

Warto sprawdzić czy kat nie jest wysyłany, zatkany czy inne historie.
  • 0

#312 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:52, 14.10.2019

 

 

 

ktoś ma jakiekolwiek pomysły?

ktoś się spotkał z czymś takim?

ktoś może sprawdzić u siebie?

 

 

 

Rozwiązałeś temat?

Bo ja tak :D

 

Ostatnimi  czasy korekty na wolnych stały się tak wysokie , że często wywalało checka na postoju na światłach. 

To juz irytowało mnie na maxa. Check znikał po jakimś czasie podczas jazdy pozamiejskiej.

Kasowanie nie mialo sensu bo pojawiał sie na wolnych niemal natychmiast.

LTFT 25. STFT ponad 20. Wynikowa oscylowała w okolicach 50! 

 

Zawory mam ok, dolot tez ok - dwa czujniki ( mam gaz ) wskazują okolo 24kpa ( oem wskazuje 24 , gazowy 26 )

 

Próbowałem specjalnie rozszczelnić minimalnie dolot. 

Korekty sie o dziwo nie zmieniają - zmieniają się tylko obroty -  zaczynają nieco szaleć, rosną.

 

Po tym jak dowiedziałem się, że k24 ma szerokopasmówke zacząłem się nią interesować...

Powinna mieć w miare równy wykres na kompie , na 0v , bez skoków itp.   ( mam  osobną szerokopasmowke lsu 4.2 na sterowniku innovate takze mniej wiecej wiem jak to działa :)  )

 

U mnie - falowanie . Niemal jak zwykła waskopasmowa. 

Wskazuje to tylko na jedno - nieszczelność wydechu.

 

Wlazłem pod auto szukając jakiejś nieszczelnosci w okolicach sondy. Brak. Zero. Wszystko ładne , nawet mało rudej.

Oddalem auto do tłumikarza aby dokładnie sprawdził na podnośniku.

 

Diagnoza - jakaś niewielka mało istotna dziurka gdzies na górze wydechu przy wieszaku z tyłu.

Naprawione. Załatane.

Jako że tego dnia ( piątek ) wyjezdzałem  - nie mialem czasu sprawdzic korekt. Pojechałem na żywioł.

Check zniknął. 

Spalanie zmalało o okolo 1.5l/ 100. !!!!!  

Dziś sprawdze jakie są korekty ale .. NA BANK nizsze :) :)

 

Byłem PRZEKONANY ,że nieszczelność musi być w okolicach sondy aby zakłócić jej odczyt. Jak widać - myliłem się.


Użytkownik thembol edytował ten post 08:09, 14.10.2019

  • 0

#313 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 412 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:31, 15.10.2019


 

Diagnoza - jakaś niewielka mało istotna dziurka gdzies na górze wydechu przy wieszaku z tyłu.

Naprawione. Załatane.

Jako że tego dnia ( piątek ) wyjezdzałem  - nie mialem czasu sprawdzic korekt. Pojechałem na żywioł.

Check zniknął. 

Spalanie zmalało o okolo 1.5l/ 100. !!!!!  

Dziś sprawdze jakie są korekty ale .. NA BANK nizsze :) :)

 

Byłem PRZEKONANY ,że nieszczelność musi być w okolicach sondy aby zakłócić jej odczyt. Jak widać - myliłem się.

 

Jako ciekawostkę dodam, że po stłuczce jeździłem 1.5miesiąca z 10cm pęknięciem w wydechu i ogromna dziurą i nie było ani wysokich korekt ani nie wywalało checkengine :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Korekta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq