Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

top hats

all_gen top hats accord all gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:50, 14.11.2015

A ja nie ogarniam jakim cudem to ma powodować pracę amortyzatora w pełnym zakresie. Wg. mnie praca zostanie tylko przesunięta na inny odcinek tłoczyska.
  • 0

#17 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:30, 14.11.2015

Hej :)
Krzysiu masz zdecydowanie rację, bo skok pozostanie ten sam, tylko być może ten zakres pracy tłoczyska jest korzystniejszy... ???
Tyle, że o to, to już trzeba byłoby zapytać konstruktorów amortyzatorów.
Ja nie podejmuję się takiej oceny...
Swoją drogą to ciekawe zagadnienie.
Bez top hat'a amortyzator pracuje tak, jakby standardowe sprężyny były mocno styrane, z nim chyba istnieje niebezpieczeństwo, że może nie mieć szansy odpowiednio zadziałać...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#18 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:47, 14.11.2015

Na forum civiców kiedyś gość tak przerobił i efekt pingponga mu ustąpił. Amortyzator działał jakby bardziej miękko, mniej nerwowo.

Moim zdaniem może top hats dawać efekt taki że jak wpadniesz w dziurę lub jakąś większą nie równość na drodze, to uderzenie w amortyzator będzie mniej twarde bo tłoczysko będzie ciut dalej.

Ściśnięty amortyzator często jest "dobijany" a z krótką sprężyną szybciej odda energię ale jej nie pochłonie tak mocno jak w serii. 

To chyba o to chodzi , tak sądzę.


  • 0

#19 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:30, 19.11.2015

dla tych ktorzy nie rozumieja tego wielce skomplikowanego zagadnienia, zrobilem równie wielce skomplikowany rysunek

 

Załączony plik  tophats.png   15,19 KB   14 Ilość pobrań


Użytkownik frajcik edytował ten post 10:30, 19.11.2015

  • 0

#20 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:37, 19.11.2015

Hej :)

Ten 'wielce skomplikowany rysunek' niespecjalnie wyjaśnia to o czym wcześniej pisałem, bo owszem spoczynkowe położenie tłoczyska będzie jednakowe, ale jednak amortyzator będzie pracował w innym zakresie i pozostaje pytanie co jest lepsze - praca amortyzatora w sytuacji 2 czy 3 na rysunku?

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#21 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:09, 19.11.2015

a do czego prowadzi dlugotrwała praca amortyzatora na dobiciu? nie wspomne o charakterystyce jego pracy w tym polozeniu


  • 0

#22 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:17, 19.11.2015

Do czego?


  • 0

#23 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:12, 19.11.2015

Do czego?

Ha ha ha

Frajcik narysowałeś to co wszyscy wiedzą. Tylko dlaczego amor z tłokiem osadzonym wyżej musi lepiej pracować?
  • 0

#24 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:12, 19.11.2015

amortyzator w pozycji dolnej nie pracuje niemal wcale, po 1 zawory cisnieniowe wewnatrz przy takim napieciu stawiaja juz konkretny opor by tloczysko dalej sie nie przemieszczalo.
Po 2 w takim polozeniu calosc ciezaru pracy przyjmuje juz bałwanek ktory jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem przed uderzaniem tloczyska w dno. Najwiekszy problem pojawia sie wtedy gdy balwanek wyzionie ducha ;)
Ogolnie rzec biorac popularnie zwany pingpong to nastepstwo obu wyzej opisanych tematow. Amor walczy by nie nie dac aie wcisnac+balwanek robi co do niego nalezy.
  • 0

#25 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:21, 19.11.2015

Ale tak od razu to chyba nie padnie? Solidna japońska robota da sobie radę przez czas jakiś, a jak już padnie, to wymiana. Albo na dobrą używkę, albo na niższą wersję.


  • 0

#26 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:32, 19.11.2015

To zależy jak szybko będzie padać :p 4-5 pełnych sezonów jeszcze do zgryzienia ale jak by wiązało się to z wymianą co 1-2-3 sezony to już gorzej :p 


  • 0

#27 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:52, 19.11.2015

Frajcik, powiedzmy że wiem co masz na myśli. Ale bierzesz pod uwagę że niższe sprężyny mają mniejsze ugięcie i nie mają prawa dobić tak jak oemowe?
Muszę dokładnie poszukać info jak pracuje/przelewa się olej w amortyzatorach.
  • 0

#28 vinchenzo

vinchenzo
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:149
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:cd5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 19.11.2015

skoro ktoś to wymyślił to chyba coś to daje ;) zobaczymy jak to bd hulało na -60 springach bez top hatsow , I jak padna amorki dość szybko to zobacze z top hatsami. 


  • 0

I love My CD5

CHECK THIS ----> http://www.accordklu...izacja-1-postu/ <---- CHECK THIS


#29 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:32, 19.11.2015

Wszystko to prawda, tak jak napisalem amory raczej wytrzymuja, poki balwanek walczy dla nich o przeczycie.
Latwo mozna zauwazyc ze sprezyny zazwyczaj przednie sa twarde jak skala a tylnie maja x gestych zwojow ktore po scisnieciu tworza tuleje ktora najzwyczajniej w swiecie sie nie ugnie ;)
Mozna pisac ze ja jezdze nic sie nie dzieje(pomijam przebiegi roczne takich osob), ze nic nie wylewa itd.

Caly sek w tym ze zawieszenie jest po to zeby pracować, czyz nie?:)
Krotsza sprezyna powinna ciagnac za soba krotszy i zarazem silniejszy amortyzator(stawiajacy wiekszy opor). Niestety ale wiemy jakie sa realia i nie kazdego na to stac.
Z tad omawiany tutaj trick ktory napewno nie moze konkurowac z sprawdziwym sportow zawieszeniem, jednak niewielkim nakladem pracy znacznie usprawnia jego prace oraz wydluza zywotnosc
  • 0

#30 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:33, 20.11.2015

Krotsza sprezyna powinna ciagnac za soba krotszy i zarazem silniejszy amortyzator(stawiajacy wiekszy opor).


I tu się zgodzę. Jednak ta duperela nie powoduje że amor robi się krótszy i mocniejszy. ; )
Być może jest to rozwiązanie przy obniżeniu większym niż te 30-40 mm.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, top hats, accord, all gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq