Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Smierdzący gaz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 sewa

sewa
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź/Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 13.01.2010

Szukalem podobnego problemu na forum ale nie znalazlem
Od pewnego czasu zaraz po przelaczeniu z paliwa na lpg odczuwalny jest dosc intensywny zapach gazu w srodku auta. Podkreslam,ze jest to odczuwalne tylko wtedy,gdy auto dlugo postoi (po porannym rozruchu najczesciej). Instalacja zrobiona z dbaloscia przez znajomego gazownika z dobra opinia. Podczas instalacji brane byly pod uwage Wasze wskazowki co do dlugosci wezy przy wtryskach i innych szczegolach. Zapach ten po ok minucie znika i nie pojawia sie juz wiecej. Dodam jeszcze tylko,ze zapach wydobywa sie z nawiewow.
Graty wykorzystane :
Sterownik
Kme Diego
Reduktor Kme
Wtryski Magicjet

Podkreslam,ze na gazie jezdze od ok 6 miesiecy , nie ma z nim najmniejszych problemow. Zero checkow i innych bledow.

Z gory dzieki za porady
  • 0

#2 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 13.01.2010

Najprędzej masz gdzieś wyciek. Niech gazownik po prostu sprawdzi czy się nie ulatnia gdzieś w okolicy reduktora albow wtrysków
  • 0

#3 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:49, 13.01.2010

czasem tez może to byc sprawa dziurawego wydechu i spaliny sie przedostaja do srodka. tak czy siak, trzeba sprawdzic.
  • 0


 


#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:52, 13.01.2010

Dokładnie każdy gazownik (Twój też) ma tzw.tester szczelności i tak jak napisał lobuz52 wyciek jest spod maski i prawdopodobnie trzeba dokręcić którąś nakrętkę gdzie wchodzi miedź.Wtryski chyba bym odpuścił,gdyż nieszczelność któregoś z nich powodowała by nierówną pracę silnika.
  • 0

#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:04, 13.01.2010

sewa, miałem to samo i było to nieszczelność - posprawdzaj wszystko dokładnie.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 sewa

sewa
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź/Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 13.01.2010

Dzieki Panowie
Oczywiscie wizyta u gazownika jest poza wszelka dyskusja. Zastanawial mnie tylko fakt,ze zapach wyczuwalny byl tylko zaraz po przelaczeniu na lpg, tego typu sytuacja wydawala mi sie pozbawiona jakiejkolwiek logiki. Dla mnie nieszczelnosc to nieszczelnosc - gaz powinien byc wyczuwalny non stop.
Siwy jesli miales jednak taki przypadek to pojdziemy w ta strone.
  • 0

#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:48, 13.01.2010

Już wiem sprawa może być bardzo prosta.W środku rano czuć gaz,gdyż któraś opaska na wężu jest za słabo skręcona.Wężyki gumowe jak są zimne to się kurczą i dlatego gaz się ulatnia,a po rozgrzaniu wąż zmienia swoją objętość i opaska szczelnie zaczyna przylegać.Otwórz maskę i poskręcaj wszystkie dostępne opaski na wężach-zrobisz to sam i wąchaj.
  • 0

#8 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:53, 13.01.2010

a czy to aby na pewno czuć gaz? może to po prostu nawiew czuć podobnie jak się dmuchawa uruchamia. po dłuższym postoju z nawiewów może trochę śmierdzieć na samym początku załączenia dmuchawy. przełączenie na gaz może być w tym samym momencie co załączenie dmuchawy (dmuchawa ustawiona na full auto przy klimatroniku też załącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury). kiedy wymieniałeś filtr kabinowy?
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#9 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 13.01.2010

Dzieki Panowie
Zastanawial mnie tylko fakt,ze zapach wyczuwalny byl tylko zaraz po przelaczeniu na lpg, tego typu sytuacja wydawala mi sie pozbawiona jakiejkolwiek logiki. Dla mnie nieszczelnosc to nieszczelnosc - gaz powinien byc wyczuwalny non stop.
Siwy jesli miales jednak taki przypadek to pojdziemy w ta strone.


Jeśli śmierdzi po przełączeniu, więc prawie na pewno masz wyciek za elektrozaworem. W motoryzacyjnym kup taki środek do kontroli przedmuchów w sprayu i popsikaj na połączenia.
  • 0

#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:09, 13.01.2010

Co by nie było to kontrola szczelności obowiązkowa i nad tym nie mamy co dyskutować.
  • 0

#11 sewa

sewa
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź/Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 14.01.2010

To w stu procentach zapach gazu, filtr kabinowy jest czysciutki. Teoria Glinusia wydaje sie byc bardzo prawdopodobna- fizyka to fizyka :)
  • 0

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:11, 14.01.2010

Niech jeszcze gazownik z łaski swojej sprawdzi czy gaz nie idzie z reduktora przez wężyk podciśnienia.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:17, 14.01.2010

Niech jeszcze gazownik z łaski swojej sprawdzi czy gaz nie idzie z reduktora przez wężyk podciśnienia.

O i tu Pablo może mieć rację.W reduktorze są dwie małe dysze i wężyk może być źle podpięty i wystarczy zamienić,a dla świętego spokoju warto też dać gumowy wężyk (chyba,że już jest)skierowany w dół dla lepszego efektu odprowadzenia
  • 0

#14 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:33, 14.01.2010

Warto również zwrócić uwagę czy są pozakładane opaski zaciskowe na wężykach.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#15 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:36, 14.01.2010

opaski zaciskowe na wężykach.

Ogólnie wszędzie czy przy listwie wtryskowej te malutkie?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq