Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

dziwne stuki w silniku F18

VI spalanie stukowe dolot temperatura F18B2 F18 stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:08, 17.10.2015

Siemka.

Walczę u siebie z szarpaniem, utratą mocy (130KM na wydechu przelotowym, wykres bardzo poszarpany). Przegrzebałem forum wzdłuż i wszerz. 

 

Diagnoza poszła: problemy z zapłonem. Wymieniłem więc kopułkę, palec, kable. Teraz jeszcze dojdą świece, prawodpodobnie wałek rozrządu (zmiana na F23).

Wymieniony został czujnik spalania stukowego, który właściwie od razu zapalił check engine. Na oryginale nic się nie świeciło, spalanie stukowe napewno występowało, było super słyszalne.

 

Po wymianie czujinka silnik zaczął stukać wręcz niemiłosiernie do momentu zapalenia check engine. Zapalił się check i stukanie ustąpiło, ale tylko na parę kilometrów. Teraz znów stuka...

 

Zauważyłem, że temperatura w dolocie jest strasznie wysoka. Teraz, przy 10*C na zewnątrz stojąc sobie na postoju temperatura w dolocie wynosi nawet i 70*C. Podczas jazdy około 50*C. Dopiero przy zapierdzielaniu i WOT temperatura spada do około 36*C (na autostradzie). 

 

Czy byłby ktoś uprzejmy sobie pojeździć z ELM (jeśli macie) i sprawdzić jak wygląda u Was temperatura dolotu? TIP: mam oemowe pudełka, czyli wszystko w oryginale jeśli chodzi o dolot. 

Auto jest super słabe (tak mi się wydaje), nie zbiera się od niskich obrotów, męczy strasznie. 

 

Czujnik stuku jest strasznie drogi i w tej cenie mogę już wystroić samochód, ale to też nie takie super, bo komputer znaleść jest cieżko żeby się zmieścił w miejsce oryginalnego :/

 

Poradźcie coś Pany, bom zgłupiał już kompletnie. Aha, paliwo odpada, jest dobrej jakości i nawet VPower Nitro nic nie zdziałało.


Użytkownik DaRoN edytował ten post 08:30, 20.10.2015

  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:40, 17.10.2015

A ten przelot to rozumiem bez kata jest?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:48, 17.10.2015

Cat Back, czyli katalizator zostal.
  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:41, 17.10.2015

Rozbiera się trochę tych angoli to możesz kupić używanego KS'a, jeżeli jest uwalony to są właśnie problemy z szarpaniem przy przyśpieszaniu itp. i wykres nie dziwota, że nie jest idealny (stare i zużyte już pierścienie tłokowe też się dokładają do spadku mocy maksymalnej).

 

Kolektor ssący nagrzewa się od kontaktu z głowicą i dodatkowo gorąca woda ogrzewa przepustnicę oraz IACV żeby nie było problemów w zimie, musiałbyś zainstalować komplet uszczelek "heatshield" żeby obniżyć temperaturę dolotu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Łukasz17w7

Łukasz17w7
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Krasnystaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES Premium ;)
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:33, 18.10.2015

Dzisiaj zrobiłem małą trasę z ELM i programem Piston. Podczas jazdy temperatura wahała się od 30 do 45*C na postoju podchodziła do 55*C maksymalnie. Temperatura powietrza atm. 11*C. Tylko u siebie mam dolot na stożku zrobiony. 


  • 0

#6 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:48, 18.10.2015

Temperatura jest dobra, no stukowy ma wpływ na osiągi bo jak zwalony to komp opóźnia zapłony i szarpie silnik na niskich obrotach, w miejsce seryjnego kompa u mnie zmieścił sie p28 i problem ze stukowcem znika.


  • 0

#7 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:49, 18.10.2015

P28 mieści się bez miziania się z nim? Bo powiedziane mi zostało, że tylko JDM P30, bo duże ECU nie wchodzi. 

 

I mówisz, że 70*C w dolocie jest OK? Kolega strojący samochody mówi, że takie rzeczy to auta doładowane a nie NA...

 

Aha, przy WOT mi stukanie ustaje, ale no nie sztuka non stop lecieć piecem bo nie ma gdzie...


  • 0

#8 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:45, 19.10.2015

Jak sedan ma kompa tam gdzie coupe, czyli za tunelem środkowym na podłodze, to się zmieści p28 bo ja tak mam, jak jedziesz długo po mieście to 70C w dolocie to normalne, ale jak mu pociśniesz chwile to powinno zaraz spaść, najlepiej wymień stukowego albo przejdź na obd1


  • 0

#9 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:41, 20.10.2015

mam świeżą porcję informacji z dnia wczorajszego. otóż zmierzony został AFR, dzięki uprzejmości kolegi grafixa. powoziliśmy się po miescie, osłuchaliśmy się co nie miara tego stuku. jednak sonda szerokopasmowa twardo mówiła, ze AFR jest dobry (równy jak stół był w funkcji rosnących powolutku obrotów - momentu, w którym stuk występuje). z przyczyn tego dziwnego stukania wyleciało więc spalanie stukowe. czujnik będzie wymieniony a przyczyna tkwi gdzie indziej, gdzieś mechanicznie raczej. na wykresie zobaczyliśmy też momenty, w których dupohamownia mówi, że autem szarpie - wykres AFR i wyprzedzenia zapłonu był poszarpany dośc mocno w takie zęby. przyczyny tej sytuacji też będziemy szukać wymieniając świece, może cały kompleny aparat zapłonowy, regulując zawory i tak dalej.

 

co ciekawe przy otwarciu IAB (przekroczenie 4krpm) ten stuk praktycznie ustaje. jest wciąż, ale marginalnie słyszalny). kompletnie nie wiem co to może być.


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:34, 20.10.2015

Może po załączeniu się VTEC'a ustaje stukanie zużytych LMA (VTEC-owe dźwigienki opierają na nich jeżeli jedziesz na niskich obrotach i mniejszej krzywce).

 

H22LMAvsNewBseriesLMA2.jpg


Użytkownik Pejot edytował ten post 14:36, 20.10.2015

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:47, 20.10.2015

i tu jest problem. przy WOT dźwięk niknie (nawet przed VTECiem), więc raczej odpada. ale sprawdzimy jak będziemy grzebać w zaworach.


  • 0

#12 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:13, 30.10.2015

informacje z frontu dla potomnych:

wymieniony map sensor oraz filtry i olej. dupohamownia mówi, że CHYBA szarpanie ustało. 

 

nastomiast stuki przybierają na sile i niestety są w całym zakresie obrotów. korzystając z okazji podnośnika Tomek i Adam (Honda Team Kokotów) osłuchali silnik i wpadli w niezłą zadumę. okazuje się bowiem, że dźwięk najprawdopodobniej pochodzi z... układu dolotowego. co wskazywałoby na klapy IAB. i tu rodzi się wątpliwość i niepokój bo... był jeden przypadek że klapa wpadła do silnika...

 

EDIT:

no i tyle było uciechy z tego, że to nie jest spalanie stukowe. dziś po przejechaniu około 60 kilometrów znowu zaświecił się Check Engine...


Użytkownik DaRoN edytował ten post 19:32, 31.10.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, spalanie stukowe, dolot, temperatura, F18B2, F18, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq