Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

DPF - wylaczenie

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:00, 08.04.2010

tak auto z niemiec...


No to jest duża szansa że ma DPF. Powinieneś mieć komunikat na komputerze, że filtr będzie się "dopalał". W każdym razie tak jest w innych autach - choć tu ciężko napisać na 100% bo skoro był montowany jako opcja to może nie daje info.
Ktoś pisał, że czuć po pracy że się dopala, o tutaj - zapytaj przez PW tego forumowicza:

http://www.accordklu...p=108651#108651
  • 0

#17 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 09.04.2010

A nie można zaglądając pod auto ocenić czy ten filtr jest? Wydaje mi się, że powinna być widoczna jakaś"pucha"?
  • 0

#18 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 10.04.2010

Nie wiem jak on wygalda wiec ciezko mi czegos szukac kiedy bede mial dojscie pod spod.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#19 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 10.04.2010

niekoniecznie musi być pod spodem...
  • 0
F1

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:17, 10.04.2010

Jak jest zamontowany filtr DPF to zawsze występuje kontrolka na tablicy rozdzielczej, która informuje o jego istnieniu, gdy jest już pełny, wtedy jak zaświeci na żółto i należy przeprowadzić jego oczyszczanie. Auto co jakiś czas tak i tak bez ''informowania kontrolką'' wprowadza się w stan wymuszonej regeneracji DPF- średnio co około 400 km. U mnie to w Hondzie CR-V objawia się to tym, że gwałtownie podnosi się chwilowe zużycie paliwa na wskaźniku- przez dodatkowy dotrysk paliwa w suwie wydechu, załączają się wentylatory i ogólnie silnik pracuje trochę inaczej- nazwał bym to tak delikatniej-ciszej z większą kulturą. A najprościej sprawdzić czy masz DPF to spojrzyj na końcówkę rury wydechowej. Jak jest czysta jak w benzynie to go masz, a jak masz sadzę to jego nie masz i się CIESZ!!! Ja mam przebieg 41 tys a rura w tłumiku końcowym czysta jak....widać świecące wnętrze tłumika!!!
  • 0

#21 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 10.04.2010

No to rure mam lekko przykopcona jak to w dieslu.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:19, 10.04.2010

No na pewno nie masz filtra cząstek stałych DPF. U mnie jak pisałem rurka jest czysta- bez nalotów sadzy! I to oraz to, że nie ma obłoków sadzy przy dawaniu w palnik jedyna zaleta DPF!!!! :lol: Pozdrawiam.
  • 0

#23 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:32, 10.04.2010

dokladnie tak, o to czy mam dpf wypytywalem sprzdawce, z dpf bym nie kupil skoro byly tez bez, nawet nie wiesz jak mnie okopcony koniec wydechu cieszy :lol:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#24 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 10.04.2010

No to bajka :ok
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#25 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort Plus
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 10.04.2010

W ASO po VINie powinni powiedzieć czy jest w aucie taki filtr, bo za każdym razem proszą o jego podanie i mają schemat auta z konkretnym VINem. Generalnie kto nie ma niech się cieszy, jezeli użytkuje auto po mieście, bo diesle z DPF nie nadają się do tego zupełnie. Z tym olejem napędowym w misce olejowej chodzi o to, że osoby użytkujące auto w mieście wyłączają samochód w trakcie procesu dopalania i jak juz ktoś zauważył ta większa ilość ON niespalona ścieka sobie do miski i rozrzadza olej silnikowy. Osłabiają się właściwości smarne oleju i zwiększa się jego objętość -> ciśnienie, co może negatywnie wpłynąc na uszczelniacze silnika. Natomiast, jezeli ktoś użytkuje auto na trasie i daje w palnik, to nie powinno byc problemów i aż dziw bierze, że przykładowo jadąc za ostro wyprzedzajacym Mondeo TDCi nie widziałem nawet śladu czarnej chmurki.
Nie wiem jaką normę czystości spalic miał i-CTDi z DPF, ale jeżeli Euro 4, to jest szansa, że będzie on mniej problematyczny od DPFa w i-DTEC, ponieważ PDFy do Euro 5 mają większe wejście, a mniejszy wyjście - mniej sa podatne na zapychanie.
Dlatego uważam, że powinni robić silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i niestety turbinką, to by była jakaś w miarę oszczędna alternatywa dla mieszczuchów lubiących dobre osiągi i w miarę niskie spalanie.
  • 0

#26 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:46, 11.04.2010

W ASO po VINie powinni powiedzieć czy jest w aucie taki filtr

powinni czy wiedza? nie ma jednej bazy dla Hondy, i w PL widza tylko akcje serwisowe, wiecej nie, jezeli ktos ma filtr zalozony dopiero w DE (a nie w fabryce) to na bank PL ASO tego nie zobaczy po VIN tak dlugo jak systemy informatyczne nie zostana polaczone

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#27 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort Plus
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 12.04.2010

nie chodzi o to czy w ASO mają bazę łączącą przeszłość auta, bo to naprawde nie istnieje, a chodzi o ten program na dziale części, gdzie po wbiciu VINU wyświetla się schemat konkretneog auta, wszystkie elementy jego budowy i na podstawie tego na pewno można stwierdzić czy w danym egzemplarzu występuje taka część do wymiany. A skąd taka teoria ze Niemcy same montowały DPF? Podejrzewam, że predziej by zamówili takie silniki w fabryce...
  • 0

#28 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:59, 12.04.2010

. A skąd taka teoria ze Niemcy same montowały DPF? Podejrzewam, że predziej by zamówili takie silniki w fabryce...

dalej montuja, 400 euro i moge Ci zalatwic, ja gowna w aucie miec nie chce, ale za to jest duza znizka w podatku, i doplata do montazu, stad sie to dalej montuje, i stad ta "teoria", wiec nie wiem jak chcesz to po vin namierzyc ...

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:26, 12.04.2010

Nie za bardzo mi się chce wierzyć w to, że DPF można sobie zamontować na życzenie. A twierdze tak bo jak zamawiałem swoją CR-V w salonie w Niemczech w 2008 to zostałem poinformowany, że auto będzie miało filtr cząstek stałych DPF. Druga sprawa ro oprogramowanie w kompie. Zapewne salon nie napisze sobie go indywidualnie pod klienta. Auto z DPF ma parę czujników więcej, które np. mierzę np ciśnienie przy wlocie do DPF i wylocie z DPF, oraz temperatury, gdy występuje różnica ciśnień o danych zaprogramowanych silnik wchodzi w automatyczny proces wypalania cząstek stałych podnosząc temperaturę spalin i dodatkowo dotryskuje dawkę paliwa w suwie wydechu która ma również na celu podniesienie temp. w DPF aby sadza się wypaliła. Jest to generalnie trochę bardziej skomplikowane, więc nie montują tego ustrojstwa jako dodatku po za fabryką u dilera. NA życzenie to montowali kiedyś -bardzo dawno, katalizatory w benzynach i to też takie tzw nieregulowane bez sondy LAMBDA.
  • 0

#30 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:31, 12.04.2010

Moze te Accordy na rynek niemiecki z DPF, maja silniki N22A2, te co w CRV? a nie N22A1, po ludzku
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq