Napisano 23:03, 10.04.2010
W ASO po VINie powinni powiedzieć czy jest w aucie taki filtr, bo za każdym razem proszą o jego podanie i mają schemat auta z konkretnym VINem. Generalnie kto nie ma niech się cieszy, jezeli użytkuje auto po mieście, bo diesle z DPF nie nadają się do tego zupełnie. Z tym olejem napędowym w misce olejowej chodzi o to, że osoby użytkujące auto w mieście wyłączają samochód w trakcie procesu dopalania i jak juz ktoś zauważył ta większa ilość ON niespalona ścieka sobie do miski i rozrzadza olej silnikowy. Osłabiają się właściwości smarne oleju i zwiększa się jego objętość -> ciśnienie, co może negatywnie wpłynąc na uszczelniacze silnika. Natomiast, jezeli ktoś użytkuje auto na trasie i daje w palnik, to nie powinno byc problemów i aż dziw bierze, że przykładowo jadąc za ostro wyprzedzajacym Mondeo TDCi nie widziałem nawet śladu czarnej chmurki.
Nie wiem jaką normę czystości spalic miał i-CTDi z DPF, ale jeżeli Euro 4, to jest szansa, że będzie on mniej problematyczny od DPFa w i-DTEC, ponieważ PDFy do Euro 5 mają większe wejście, a mniejszy wyjście - mniej sa podatne na zapychanie.
Dlatego uważam, że powinni robić silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i niestety turbinką, to by była jakaś w miarę oszczędna alternatywa dla mieszczuchów lubiących dobre osiągi i w miarę niskie spalanie.