Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F20B7 sohc vetc z czapą H22A potrzebna pomoc

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 GRAFII

GRAFII
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:USA
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 07.10.2015

Siemka jako ,że wszyscy swapują na H22A czy inne takie ja znalazłem dla siebie inne rozwiązanie bardziej oryginalne ;-) jako ,że mam F20B7 i wiem już ,że czapa z H22A pasuje i jest zamienna chciał bym robić sobie takiego franka ;-) dzisiaj liczyłem ratio i wyszło mi 13,11 na trzy warstwowej uszczelce jednak wiadomo ,że trzeba by stroić na 98plus ale mnie bardziej ciekawi czy ktoś może obliczyć mi jaka jest moc szacowna takiej konstrukcji biorąc pod uwagę ,że będzie to latać do 8tysi max odcinka.Wiem ,że trzeba przejść z OBDII na OBDI i zmienić kilka osprzętów ale mnie bardziej interesuje jaka mogła by być moc wyjściowa. informacja na tyle ważna aby wiedzieć czy gra warta kasy i zachodu ;-)
  • 0

#2 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:04, 07.10.2015

Mysle, ze............. daj sobie spokoj. Cwiczac wszystkie te dziwne wynalazki jak to podsumujesz bedziesz faktycznie mial cos nietypowego natomiast z efektem a i nakladem liczonym do tego efektu moze juz tak rozwo nie byc. 

 

To fakt, ze ludzie glownie pakuja H22A. Jest to dosc wspoplmierny efekt do poniesionych kosztow i pewny. Kazdy wynalazek, kazde ingerowanie w bebechy moze roznie sie skonczyc. 


  • 0

Talib


#3 GRAFII

GRAFII
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:USA
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 08.10.2015

spoko ;-) właśnie u mnie koszty robi głowica i uszczelka w sumie ;-) aparat zapłonowy i ssący bedę miał z H22A7 po kosztach i wydechowy też a rozbierać będę sam i składać też z kolegą który ma acco type r turbo i sam wszystko robił i ma swój duży warsztat na parę stanowisk tak więc tu jest wszystko ;-) co do głowicy z H22 to myślałem,że ma mniejszą komorę spalania bo tam wysokie Cr jest ale zawsze można zebrać trochę przed montażem głowicę ;-) bo i tak chcę ją oddać do obróbki kanałów
  • 0

#4 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:25, 08.10.2015

takie franki w usa to norma. tylko tam pakują czapkę z h22 do bloku z f23 ( G23 o nazywają)  ....... czym się w sumie tak dokładnie różni f20 od f23 ? ktoś wie? 


Użytkownik krisss111 edytował ten post 20:28, 08.10.2015

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#5 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:01, 09.10.2015

F23 były produkowane w technologi ULEV i LEV tak mi sie kojarzy coś, ale może ktoś wie coś wiecej


Użytkownik Brytan91 edytował ten post 09:14, 09.10.2015

  • 0

#6 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:42, 09.10.2015

F23 ma inny wal, inne korby. Przez co jest inny skok tloka i wieksza pojemnosc. Stad cala seria F ma dokladnie ten sam blok a roznia sie bebechami. To samo jest w H serii. Roznica miedzy 23 a 22 jest w zasadzie ta sama. W ten sposob niewielkim nakladem buduja ten sam motor rozrozniajac je moca i pojemnoscia.


  • 0

Talib


#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:40, 09.10.2015

czy ktoś może obliczyć mi jaka jest moc szacowna takiej konstrukcji biorąc pod uwagę ,że będzie to latać do 8tysi max odcinka.

 

Nie zbudowałbyś niczego nowego bo istnieje już taki seryjny silnik F20B JDM (blok F20 85mm x skok 88mm + głowica H22, kompresja 11:1) i jeżeli ma wałki i przepustnicę H22A Type-S / H22A7 to wykręca 200KM a w słabszej wersji 180KM.

 

Ew. musiałbyś sobie jeszcze kupić na Ebay'u używane lub nowe tłoki F20B żeby mieć bezpieczną kompresję jak wyżej (można jeszcze tam dorwać pasujący do 6.gen'a komputer, po usunięciu immo odeszłoby strojenie ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:15, 09.10.2015

F23 ma inny wal, inne korby. Przez co jest inny skok tloka i wieksza pojemnosc. Stad cala seria F ma dokladnie ten sam blok a roznia sie bebechami. To samo jest w H serii. Roznica miedzy 23 a 22 jest w zasadzie ta sama. W ten sposob niewielkim nakladem buduja ten sam motor rozrozniajac je moca i pojemnoscia.

 

czyli głowa jest ta sama? a jak z wytrzymałością tych naszych f serii? bo może w jakiegoś ślimaka warto iść, tylko nie wiem czy jest do tych naszych silników możliwość dostania jakichś wytrzymalszych elementów? a może te fabryczne dadzą radę? wiem, że w stanach dmuchają te motory, ale ile one dadzą radę znieść? czy jest sens? bo może się to zaraz w.y.s.r.a :roll:


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:02, 09.10.2015

Możesz sobie poczytać o soft turbo w F20B3 w galerii kolegi Pawel_Aerodeck, to są bardzo podobne silniki z niską kompresją ok.9:1 tylko Ty masz głowicę VTEC (czyli lepszy flow) i teoretycznie powinieneś wykręcić lepszy wynik.

 

Oczywiście przed założeniem ślimaka pasowałoby wymienić pierścienie tłokowe i panewki żeby móc się pobawić w dmuchanie przez dłuższy czas ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 stosek

stosek
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:3.0
  • Wersja:TARGA
  • KM:460KM/610Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:46, 09.10.2015

czyli głowa jest ta sama? a jak z wytrzymałością tych naszych f serii? bo może w jakiegoś ślimaka warto iść, tylko nie wiem czy jest do tych naszych silników możliwość dostania jakichś wytrzymalszych elementów? a może te fabryczne dadzą radę? wiem, że w stanach dmuchają te motory, ale ile one dadzą radę znieść? czy jest sens? bo może się to zaraz w.y.s.r.a :roll:

 

Walki sa inne. Ale z zasady calosc ta sama.

 

Minusem H serii jest brak stalowych tulei, jest FRM. Stad H seria to tak soft delikatny i max 0,6bar co by sie nie zatarlo. A i tak padnie dosc szybko.

 

F ma lepszy i bardziej trwaly dol. To te motory co sie mialy zaliczac do idiotoodpornych. Niska komrecha, blok "ala zakupy" i mozna sie lepiej bawic.


  • 0

Talib


#11 GRAFII

GRAFII
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wołów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:USA
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 09.10.2015

a co z nowszą generacją F serii czyli moim F20b7 bo o f20b5 jest masa wiadomości a o moim nic.... i czy ktoś wie jak z montarzem tej głowicy jest czy kanały olejowe się zgrywają czy trzeba dopasować delikatnie czy mocno rzeźbić a co do F20B JDM to były montowane tylko w acco VI EURO R lub też  SIR od 97 d0 2001 i te mocniejsze nazywały się blue top ;-) wiem o tym ,że były ale tam wszystko było zgrywane od podstaw a we franku to trochę inaczej wychodzi ;-) u mnie jest CR 9.8-1 w serii a w innych np F22 jest 9.3


  • 0

#12 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:40, 09.10.2015

a taki filmik, apropo kanałów i franka g23

 

 


Użytkownik krisss111 edytował ten post 16:29, 10.10.2015

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:21, 10.10.2015

a co z nowszą generacją F serii czyli moim F20b7 bo o f20b5 jest masa wiadomości a o moim nic....

 

Słupki F20B5/B6/B7 to są praktycznie takie same silniki, różnią się tylko ECU i kolektorami (Coupe mają tradycyjnie wydechowy 4-2-1 i ssący bez motyli).

 

Kompresja nie wyższa niż 10:1 nadaje się do założenia soft turbo, spokojnie można się pobawić jak ktoś ma wolne conajmniej 10 tysi na mody ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:58, 10.10.2015

f23 ma słabszy dół niż f18 i f20 bo panewki są 4mm węższe czyli stopki korb też.


  • 0

#15 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:54, 10.10.2015

ooo i to są jakieś konkretne informacje..... dawajcie dalej


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq