Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Łańcuch rozrządu 2.4 VII gen

VII łańcuch 2.4 rozrząd łańcuszek VIIgen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#1 motorzysta95

motorzysta95
  • Moderator
  • 1717 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Super

Napisano 12:34, 04.10.2015

Witam!

Mam takie pytanie czy spotkał się ktoś z wymianą łańcucha rozrządu w VII z silnikiem 2.4 ? Czy były jakieś przypadki z wadliwością lub usterkami rozrządów w VII ? Zadaję to pytanie ponieważ, mam na oku VII 2.4 i sprzedający mówi iż samochód miał wymieniany łańcuch rozrządu, a przebieg to 132tyś km, niby oryginalny z ksiązką itp. ale nie wiem co o tym myśleć, bo przecież łańcucha się nie wymienia.

 

Pozdrawiam!


  • 0

Japan forever !


#2 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Lu
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:57, 04.10.2015

Za pewne był wymieniony bo miał już duży przebieg a w te 132 to nie bardzo bym wierzył.


  • 0

#3 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:08, 04.10.2015

Dokladnie tak, nie spotkalem sie z wadami lancucha rozrzadu. Ale z rozciagnietymi lancuchami juz tak, ale to po znacznych przebiegach, grubo powyzej 200 tys. W moim 2.0 lancuch oryginal, sztywno napiety, przebieg 230 i tego jestem pewien bo dlugo mam to auto. Mam tez k24 ale krocej, przebieg tez spory, lancuch w porzadku. Z moich obserwacji rozrzad powinien wytrzymac w benzyniakach, spokojnie cos okolo 300 tys przy normalnym traktowaniu.


  • 0

#4 motorzysta95

motorzysta95
  • Moderator
  • 1717 postów
  • Skąd:Gorlice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Super

Napisano 13:53, 04.10.2015

Ok, w takim razie zwrócę uwagę bardziej na stan, przebieg i powód wymiany tego rozrządu. Więcej info będę wiedział w tym tygodniu bo auto jest w Austrii i Tata będzie go dopiero oglądał i rozmawiał.
Może ktoś jeszcze wymieniał rozrząd nie ze względu przebiegu a jakiejś wady ? :)
 


  • 0

Japan forever !


#5 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:01, 04.10.2015

Na dobra sprawe to lepiej miec wymieniony niz rozciagniety hehe.


  • 0

#6 peter85

peter85
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:10, 05.10.2015

Mój Accord aktualnie ma przebieg 133 tys. km (autentyczny bo auto w rodzinie od nowości) i nic z łańcuchem się nie dzieje, także trochę podejrzana sprawa z tym egzemplarzem o którym mowa....


  • 0

#7 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:16, 06.10.2015

A ja miałem wymieniany bo przeskoczył przy ok 170 tyś km...
  • 0

#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:47, 06.10.2015

Ciekawe na ile to byla wina rozciagnietego lancucha, a usterki napinacza. Info od uzytkownikow zza oceanu, ze zabki na napinaczu (zapadki) potrafia sie zuzyc przed czasem, ale to bardziej na nieseryjnych walkach.


  • 0

#9 Q3vin

Q3vin
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 06.10.2015

Te napinacze są awaryjne szczególnie jak nie utrzymujemy odpowiedniego stanu oleju wtedy może nieodpowiednio zadziałać (u mnie pojawił się kiedyś tylko błąd położenia wałka rozrządu olej dolany błąd skasowany i jest ok ale może być że rozrząd przeskoczy i wtedy jest już gorzej;/) są też napinacze skunka odpowiednio podrasowane ale za taką cenę ten kawałeczek matalu zębatki i zapadki to trochę przegięcie http://www.sklep.car...ord-p-6914.html


  • 0

#10 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:26, 06.10.2015

To nie tyle zalezy od niskiego poziomu oleju co braku jego cisnienia, a chyba nikt z zapalona kontrolka oleju nie jezdzi. Najgrozniejsza sytuacja jest przy rozruchu i wjezdzaniu np na kraweznik gdy damy za malo gazu i silnik prawie zgasnie. Przy braku cisnienia naciag utrzymuje sprezyna w napinaczu i zapadka na tloczku. Z czasem moga wyrabiac sie te zabki na rzeczonej zapadce.

 

Blad walka moze sie tez zapalic gdy jest zanieczyszczony filterek na zaworze vtec lub vtc, radze tam zajrzec.

 

A co do tych napinacza, cena konkretna, a widzialem tez, ze jakas firma sprzedaje nawet z podwojna zapadka, gora-dol.


  • 0

#11 Q3vin

Q3vin
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 06.10.2015

Ale u mnie problem już się nie pojawił po dolaniu oleju. Kontrolka oleju się nie zapaliła jednak przy odpaleniu samochodu właśnie check się zapalił i pierwsze co sprawdziłem to olej i było go mało. Dolałem kompem wykasowałem błędy i do tej pory jest ok. (1 miesiąc). Ale nie mniej jednak wracając do tematu to jak ktoś miał podobną sytuację i akurat rozrząd przeskoczył to musiał wymieniać :/ jest pytanie tylko czy nie męczył silnika z małą ilością oleju i czy silnik nie dostał jak coś przeskoczyło. Druga wersja to  duży przebieg i rozciągnięty łańcuch. Rozrząd do tego samochodu tylko w aso dostępny i to jest przynajmniej w Gdańsku koszt 1300 netto za same części i nikt raczej tego nie wymienia od tak se dla zasady jak przy pasku.


  • 0

#12 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:35, 07.10.2015

To nie tyle zalezy od niskiego poziomu oleju co braku jego cisnienia, a chyba nikt z zapalona kontrolka oleju nie jezdzi. Najgrozniejsza sytuacja jest przy rozruchu i wjezdzaniu np na kraweznik gdy damy za malo gazu i silnik prawie zgasnie. Przy braku cisnienia naciag utrzymuje sprezyna w napinaczu i zapadka na tloczku. Z czasem moga wyrabiac sie te zabki na rzeczonej zapadce.

 

Blad walka moze sie tez zapalic gdy jest zanieczyszczony filterek na zaworze vtec lub vtc, radze tam zajrzec.

 

A co do tych napinacza, cena konkretna, a widzialem tez, ze jakas firma sprzedaje nawet z podwojna zapadka, gora-dol.

potswierdzam po rozmowie z członkiem mojej rodziny sytuacja z przeskoczeniem łanucha miałą miejsce przy próbie podjechania pod jakiś podjazd/krawężnik wtedy to sie stało


  • 0

#13 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:34, 07.10.2015

W silnikach 2.0 z początku produkcji łańcuchy niestety potrafiły się wyciągać, także nie sugerowałbym się przebiegiem, może w 2.4 też tak było? W zakładzie w którym wymieniałem łańcuch (przy przebiegu około 170tyś.) spotkali już kilka takich przypadków i zawsze jeden łańcuch mają na stanie w razie co. Nie jest to jakiś ewenement ale częsta przypadłość także nie jest.


  • 0

#14 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:37, 07.10.2015

To moze zalezy od dostawcow lancucha podczas montazu. Tez mam z poczatku produkcji a setke juz dawno przekroczylem na oryginalnym lancuchu.

 

Do Q3vin to ze dolales oleju i blad sie juz nie pojawil to raczej zbieg okolicznosci. Dodam tylko, ze blad walka wcale nie musi oznaczac rozciagnietego lancucha. Moze to byc tez zwiazane z systemem vtc, nie mylic z vtec. W silniku sa 3 takie siatkowe filterki na magistrali olejowej. Jeden pod zaworem vtec, drugi z przodu glowicy za napinaczem, a trzeci na korpusie zaworu vtc na pokrywie rozrzadu. Moze zbierac sie tam jakis syf, blokujac przeplyw oleju do nastawnikow walka ssacego, wprowadzajac tymsamym zaklocenia w sterowaniu i blad walka w rezultacie. Zwlaszcza filterek na vtec (to ten z tylu glowicy po lewej stronie) jest bardzo wazny. Przez niego plynie caly olej smarujacy glowice i jesli sie przytka to walki i lozyska do wywalenia. Sprawdzone w praktyce, radzilbym zajrzec tam od czasu do czasu.


  • 0

#15 Q3vin

Q3vin
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 07.10.2015

To moze zalezy od dostawcow lancucha podczas montazu. Tez mam z poczatku produkcji a setke juz dawno przekroczylem na oryginalnym lancuchu.

 

Do Q3vin to ze dolales oleju i blad sie juz nie pojawil to raczej zbieg okolicznosci. Dodam tylko, ze blad walka wcale nie musi oznaczac rozciagnietego lancucha. Moze to byc tez zwiazane z systemem vtc, nie mylic z vtec. W silniku sa 3 takie siatkowe filterki na magistrali olejowej. Jeden pod zaworem vtec, drugi z przodu glowicy za napinaczem, a trzeci na korpusie zaworu vtc na pokrywie rozrzadu. Moze zbierac sie tam jakis syf, blokujac przeplyw oleju do nastawnikow walka ssacego, wprowadzajac tymsamym zaklocenia w sterowaniu i blad walka w rezultacie. Zwlaszcza filterek na vtec (to ten z tylu glowicy po lewej stronie) jest bardzo wazny. Przez niego plynie caly olej smarujacy glowice i jesli sie przytka to walki i lozyska do wywalenia. Sprawdzone w praktyce, radzilbym zajrzec tam od czasu do czasu.

Pojutrze auto będzie u mechanika na regulacji zaworów to powiem żeby tak na wszelki sprawdził wszystko :D dzięki za radę


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łańcuch, 2.4, rozrząd, łańcuszek, VIIgen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq