Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Zwiększone pobieranie oleju

VIII accord olej pobiera

Najlepsza odpowiedź chrishonda , 19:10, 05.10.2015

Sunim mozesz zrobic plukanke silnika przed zmiana oleju, to moze pomoc na zapieczone pierscienie, bo to jest wlasnie najczestsza przyczyna. Pierscienie zgarniajaca blokuja sie w rowkach tloka na skutek przegrzania lub kiepskiego oleju ze sklonnoscia do koksowania. No i dobry olej cos w stylu 5W30, zadnej tam gestwiny. Jesli silnik suchy to glebiej bym nie wnikal.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sunim

Sunim
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 04.10.2015

Witam ! Mam taki problem a mianowicie posiadam Honde Accord VIII z 2009r. silnik 2,4 ivtec i pobiera mi sporo oleju i nie wiem co z tym faktem zrobić. Sporo jeżdżę do pracy, mam pare kilometrów do zrobienia i tak obliczyłem że pobiera 0,5l na 1000 km. 


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:33, 04.10.2015

Moze dlatego ze jezdzisz 2,4 na ON hehe. A powaznie, te silniki lubia siorbnac troszke oleum, zwlaszcza na obrotach. Stara szkola mechanikow mowi, ze jezeli zuzycie nie przekracza litra na 1000, to silnik jest w pelni sprawny. Jak nie masz wyciekow to tylko pilnuj poziomu oleju i sie tym za bardzo nie przejmuj.


  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:58, 04.10.2015

Nawet nie napisałeś lepkości i marki oleju jaki zalewasz ale 0,5 litra / 1000km to jest sporo w takim młodym aucie i musi być irytujące sprawdzanie poziomu oleju przed i po każdej trasie ...

 

Sprawdziłeś czy nie ma widocznych wycieków pod maską i czy auto nie zostawia śladów na parkingu po dłuższym postoju ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 04.10.2015

Mówcie co chcecie ale taki pobór to jest stanowczo za dużo. Ja mam 2.0 LPG prawie 300 tys. na zegarze i oleju na 10 tys. km weźmie litra. (0W20). A  ja panie władzo lubie za p i e....ć.


  • 0

#5 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 05:43, 05.10.2015

No ale tak naprawdę co zrobisz? Jak nie cieknie i nie zostawia niebieskiej chmury (a o tym kolega nie wspomniał) to będzie bral i tyle. Możesz go ewentualnie wyremontować (nie polecam) albo sprzedać i kupić inny, ale skąd wiesz czy inny nie będzie brał 0,7 na 1000? Spróbuj może jeszcze olej zmienić. Ponoć niektóre marki są bardzo "spalane" niż inne.
  • 0

#6 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:49, 05.10.2015

Ja z swojej strony moge dodac iz mi bierze okolo 100-150ml/1000km przy przebiegu 250tys km. Jezdze na Amsoil 5W30 ASL. Mysle ze wynik OK.

 

Co do wyciekow to przy okolo 170tys km moczyl mi sie troche na misce I uszczelniaczu walu od strony lancucha - moze zerknij w te okolice.


  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:10, 05.10.2015   Najlepsza odpowiedź

Sunim mozesz zrobic plukanke silnika przed zmiana oleju, to moze pomoc na zapieczone pierscienie, bo to jest wlasnie najczestsza przyczyna. Pierscienie zgarniajaca blokuja sie w rowkach tloka na skutek przegrzania lub kiepskiego oleju ze sklonnoscia do koksowania. No i dobry olej cos w stylu 5W30, zadnej tam gestwiny. Jesli silnik suchy to glebiej bym nie wnikal.


  • 0

#8 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:19, 05.10.2015

Albo ew tak jak pisze kriss. Jak nie pomoże to będziesz jeździł na dwusuwa:)
  • 0

#9 Sunim

Sunim
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 10.10.2015

Sunim mozesz zrobic plukanke silnika przed zmiana oleju, to moze pomoc na zapieczone pierscienie, bo to jest wlasnie najczestsza przyczyna. Pierscienie zgarniajaca blokuja sie w rowkach tloka na skutek przegrzania lub kiepskiego oleju ze sklonnoscia do koksowania. No i dobry olej cos w stylu 5W30, zadnej tam gestwiny. Jesli silnik suchy to glebiej bym nie wnikal.

 

To chyba najlepsza rada :D Tak pro po to żadnych wycieków czy niebieskiego dymu. Samochodzik czysty ogólnie Wszystko sprawne i działa jak trzeba tylko właśnie pobieranie tego oleju ale cóż pewnie posłucham pewnych rad i będzie dobrze. Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam !


  • 0

#10 nifimev

nifimev
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourier
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 04.09.2017

Hej!
Sorry że odgrzewam kotleta, ale ciekaw jestem jak rozwinęła się sprawa kolegi Sunim, czy coś w temacie poboru się zmieniło? 
Mam też 2.4 i pobór oleju również ogromny jak dla mnie- około 1l na 4000km. Dla mnie to nie mały wynik, tym bardziej, że są egzemplarze które rzekomo nie biorą... 
Nadmienię, że miałem wcześniej VW Passat b5 1.9 tdi, w nim między wymianami uzupełniałem co 15tyś jakieś pół litra...
 


  • 0

#11 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:06, 04.09.2017

Hej!
Sorry że odgrzewam kotleta, ale ciekaw jestem jak rozwinęła się sprawa kolegi Sunim, czy coś w temacie poboru się zmieniło? 
Mam też 2.4 i pobór oleju również ogromny jak dla mnie- około 1l na 4000km. Dla mnie to nie mały wynik, tym bardziej, że są egzemplarze które rzekomo nie biorą... 
Nadmienię, że miałem wcześniej VW Passat b5 1.9 tdi, w nim między wymianami uzupełniałem co 15tyś jakieś pół litra...
 

 

Jesteś średniakiem jeśli chodzi o zużycie. Niektórym bierze mniej niektórym więcej:

http://www.accordklu...ord-viii/page-8

 

Jeśli Ci bierze to już nie zmniejszysz zużycia oleju. Silniki 2.4 biorą olej i musisz się z tym pogodzić.

Niektóre osoby piszą że im nie bierze, coś w tym musi być bo np moja stara 7 gen 2.4 nie brała oleju a też w 7 gen wiele osób narzekało na pobór oleju.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, accord, olej, pobiera

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq