Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Samochód gaśnie podczas hamowania skrzynią

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 25.09.2015

Witam. 

Niedawno zainstalowałem sobie instalację Stag z wtryskami hany(szczegółów mogę opisać później). Do przeglądu zostało mi jakieś 200 km jednak zauważyłem niepokojące objawy. po dłuższej jeździe na obrotach 2,5-3,5 tys. (dojeżdżam do pracy drogą ekspresową) i ,,hamowaniu silnikiem"  przy zjeździe z drogi silnik gaśnie. Podobnie dzieję się przy dojechaniu do skrzyżowania. Podczas postoju silnik kręci niecały 1 tys obrotów. w momencie kiedy zjeżdżam z drogi lub dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty spadają do 0,2-0,5 po czym albo wracają do ok 1 tys abo silnik się wyłącza. 
Czy należy jechać na serwis przed wymaganym 1000? podejrzewam błąd w ustawieniach... 

dzięki za odpowiedź. 


  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:44, 25.09.2015

regulowane były zawory? Swiece kiedy wymieniane?


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 25.09.2015

Samochód niedawno zakupiony więc ciężko mi określić realną datę regulacji lub wymiany świec. na benzynie nie wyczuwałem problemów więc nie interesowałem się świecami i regulacją zaworów. po instalacji gazu usłyszałem: 

,, jak będzie szarpać lub obroty będą skakać to trzeba świece wymienić. Średnio co 10 tys km". nie szarpie więc nie podejrzewałem tego 


  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:04, 25.09.2015

no to świece do wymiany i regulacja zaworów


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#5 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 25.09.2015

ok. przy najbliższej okazji to ogarnę. dam znać czy problem zniknął. 


  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:26, 25.09.2015

tylko pamiętaj.. zawory reguluje się WYŁĄCZNIE na zimnym silniku i robi się to bardzo ale to bardzo dokładnie...


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 25.09.2015

raczej wybiorę się na serwis :) nie mam sprzętu i odpowiedniego zaplecza do takich zabaw w miejscu gdzie mieszkam. 


  • 0

#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 23:05, 25.09.2015

Przy takich objawach nic Ci nie da ani wymiana swiec,ani regulacja zaworow.ale oczywiscie nie zaszkodzi.

Wracaj do gaziarza,niech sie pochyli nad regulacja...
  • 0

#9 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:16, 25.09.2015

Blow... Regulacja da bardzo dużo... U mnie jest tak, że jeśli są ciasno, bardzo ciasno to na gazie potrafi nawet zgasnac a na benzynie tego jeszcze nie czuć... Dopiero jak sa juz podparte to i na benzynie czuć

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#10 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 15.10.2015

Witam. 

Chciałem zaktualizować temat. 
Byłem u gazownika. Twierdzi że w regulacji wszystko jest w najlepszym porządku. W pierwszy dzień po tej wizycie faktycznie wszystko wyglądało ok choć byłem na trasie i praktycznie 200 km ciągle jechałem. Niestety na następny dzień objawy wróciły. Umówiłem się do ASO Hondy na regulację i wymianę świec. ku mojemu przerażeniu na dzień przed wizytą w ASO zapaliła się kontrolka check engine. Przy regulacji zleciłem diagnozę problemu. 

Finalnie wczoraj auto odebrałem z serwisu i nie bardzo miałem czas pojechać i sprawdzić czy wszystko gra. Dzisiaj w drodze do pracy (opisałem to w pierwszym poście). problem powrócił a właściwie stwierdzam, że nic się nie zmieniło. 

kontrolka zaświeciła się ponieważ (podobno) kończy się katalizator. ulżyło mi jak to usłyszałem bo to nie problem z silnikiem. generalnie naprawa w ASO 3900 zł więc będę kombinował jakąś alternatywę z tym katalizatorem. Martwi mnie jednak to, że auto ciągle gaśnie. U gazownika usłyszałem, że może trzeba przepustnicę wyczyścić, natomiast w ASO powiedzieli, że zaczniemy od wymiany świec a później można próbować czyścić przepustnicę. 
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami? czy katalizator mógł ulec uszkodzeniu na skutek pozostawienia opiłków w silniku? 
będę wdzięczny za info. 


  • 0

#11 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 15.10.2015

Ja gdy miałem podobny problem to okazała się być to błachostka tzn miałem luźną linkę od gazu po poprawieniu problem jak ręką odjąć, ale to było u mnie...
  • 0

#12 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:23, 15.10.2015

Co do katalizatora to jeśli faktycznie był to błąd o sprawności katalizatora to stawiam że winowajcą jest gaz, nie pierwszy taki przypadek, wstaw emulator sondy (kątowy) i problem katalizatora zniknie.
  • 0

#13 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 16.10.2015

dzisiaj zrobiłem test w najbardziej newralgicznym miejscu, czyli na zjeździe z S, jechałem na benzynie. specjalnie jechałem trochę szybciej żeby czas hamowania silnikiem był jak najdłuższy. Po dojechaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła samochód działał normalnie, obroty w minimalnym zakresie miały ok 900 obr. Planuję wyczyścić przepustnicę i jeśli to nie pomoże wracam do gazownika. 


  • 0

#14 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:26, 16.10.2015

dzisiaj zrobiłem test w najbardziej newralgicznym miejscu, czyli na zjeździe z S, jechałem na benzynie. specjalnie jechałem trochę szybciej żeby czas hamowania silnikiem był jak najdłuższy. Po dojechaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła samochód działał normalnie, obroty w minimalnym zakresie miały ok 900 obr. Planuję wyczyścić przepustnicę i jeśli to nie pomoże wracam do gazownika. 

Podaj z łaski swej jakie podzespoły LPG masz zamontowane no i jakaś fotka dokładniejsza z pod maski by też była mile widziana.


  • 0

#15 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 16.10.2015

opis instalacji poniżej a fotkę wkleję jak tylko zrobi się jasno :) 

Wielozawór - Tomasetti Achille at 0.2

Gazoszczelna obudowa - Bormech dt-01.09

Filtr gazu - ZMW Czaja fl03

Reduktor - ZAVOLI s.r.l. mod ZETA

Zawór odcinający - OMB B2 (z filtrem) GB2

Przewody - Fagumit

Wlew Paliwa - Tonasetti Achille Mod AT08 

Wtryskiwacz - Hana H2000

Czujnik ciśnienia - AC S.A PS-02 (klasy 2) 

Sterownik - AC S.A. Stag-4, Q-BOX PLUS. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq