Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z tempomatem adaptacyjnym

VIII ACC tempomat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 rzuber

rzuber
  • Klubowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:49, 22.09.2015

Witam

 

Od jakiegoś czasu przestał mi działać tempomat adaptacyjny (wyswietla komunikat ACC OFF). O dziwo działa alarm kolizyjny (który jak mniemam też opiera się na radarze w grillu z przodu). Ktoś miał taki przypadek?

 

Samochód był cały malowany wcześniej, więc pewnie lakiernik rozpinał złaczki by zdjać grill, wiec może coś ułamał itp? Ale dlaczego działa alarm kolizyjny w takim razie? Po lakierowaniu działał także ACC (do czasu).

Od niedawna w samochodzi wypięta jest złączka do EGR - czy to może mieć coś wspólnego z tempomatem? <pytanie lamera>
Samochód ma wycięty DPF i modyfikowane oprogramowanie.


Użytkownik rzuber edytował ten post 10:55, 22.09.2015

  • 0

#2 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Włodawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:001
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 22.09.2015

może trzeba zrobić kalibrację? 
Radar kolizyjny ma chyba większy zakres kątowy do skanowania tego co przed autem niż ta wiązka co śledzi ruch na Twoim pasie (od tempomatu). 
pewnie podłączenie pod kompa pokaże dokładnie gdzie jest problem .... 


  • 0

#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:33, 22.09.2015

Po odlaczeniu radaru nie ma zadnej kalibracji. Najlepiej bylo by sprawdzic jakie bledy pokazuje computer od ACC bo tak to troche wrozenie z fusow.

 

Pytanie dodatkowe. Czy po wlaczeniu calego system swieci Ci sie zielona ikonka LKAS I ACC ?


Użytkownik hangie edytował ten post 11:36, 22.09.2015

  • 0

#4 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Włodawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:001
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 22.09.2015

Po odlaczeniu radaru nie ma zadnej kalibracji.

 

miałem na myśli kalibracje w ASO na stanowisku z planszą odbijającą wiązkę radaru. 


  • 0

#5 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:20, 22.09.2015

Tez mialem na mysli taka kalibracje :)

 

Jesli jednak radar nie byl wyciagany a jedynie odlaczony nie widze potrzeby jego ustawiania. Z drugiej strony jak by to byla kwestia kalibracji to co najwyzej by ciagle widzial przeszkodze w postaci asfaltu/znakow albo nic by nie widzial jhak by patrzyl w niebo. Tutaj raczej jest ok bo CMBS dziala a tempomat sie nie zalacza.

 

U mnie napis ACC OFF pojawia sie tylko gdy wlaczam caly system I probuje powrocic na zaprogramowanej predkosci (ktorej nie ma). Moze cos ci kontrolel od acc szwankuje albo przyciski na kierownicy zle dzialaja.


  • 0

#6 rzuber

rzuber
  • Klubowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:16, 23.09.2015

Panowie wygląda na to, że sytuacja się chyba wyjaśniła. Dzwoniłem do seriwsu sajmujacego się wycinaniem DPF i modami i okazało się, że są to typowe objawy po wycięciu DPF najtańszym kosztem "na sprzedaż".

Okazuje się, że gdy przy modyfikacji nie wytnie się dodatkowo EGR, to wtedy pracuje z błednym sterowaniem (lub w trybie awaryjnym) i jednocześnie zawodzi tempomat.

 

Dziś jadę na "doróbkę" oprogramowania i wycięcie EGR ze sterownika. Ponoć wszystko wraca do normy.

 

 

Zdam relacje po wizycie.

Co do waszych pytań - to po właczeniu tempomatu zapalaja się kontrolki - wyskakuje natomiast komunikat AC OFF po próbie załączenia prędkości.

A jeszcze niedawno wszystko prawidłowo działało - nie rozbierałem ani nie kombinowałem przy radarze.


Użytkownik rzuber edytował ten post 07:22, 23.09.2015

  • 0

#7 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Włodawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:001
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 23.09.2015

 Z drugiej strony jak by to byla kwestia kalibracji to co najwyzej by ciagle widzial przeszkodze w postaci asfaltu/znakow albo nic by nie widzial jhak by patrzyl w niebo. 

 

Moim zdaniem nie masz racji dlatego że wysłana wiązka z radaru musi wrócić do Ciebie jeśli widzi przeszkodę. Dlatego się kalibruje by widział Twój pas ruchu a nie sąsiedni. Radar nie może mieć zeza.  Przykładowo dla ałdi strumień wiązki musi mieścić się w obszarze od -0.8° do +0.8° !. Przypuszczam ze radar w hondzie się wiele nie różni zasadą działania. 
Co ciekawe jadą w zakręcie strumień wiązki też Ci skręca by monitorować Twój pas i auta na Twoim pasie. 

Ja niestety użytkownikiem auta z radarem nie jestem ale przekonuje się ze to fajny bajer na długie trasy. Podzielcie się swoją opinią o działaniu tego systemu (zakres prędkości od ,,, do?) , czułość i jakieś własne spostrzeżenia. Drążę temat zanim zmienię autko a nowszy accord kusi strasznie. 
Pozdrawiam i oby problem udało się rozwiązać. 


  • 0

#8 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:38, 23.09.2015

Owszem jak widzi przeszkode to musi ale jak nie wraca to jej poprostu nie ma :) To czy radar cos widzi czy nie nie ma zandego wplywu na to czy tempomat sie wlaczy czy nie.

Sprawa w kazdym razie najprawdopodobniej rozwiazana I winowajaca jest wyciety DPF. Swoja droga jak to potem przeglad przechodzi ?

 

Co do samego radaru bardzo fajna I wygodna sprawa. Dziala w zakresie 30-180 km/h. Jest dosc czuly ale bez przesady. Nie zdazylo mi sie aby nie wydzial samochodu, kilka razy za to tira na zakrecie wykryl.

Jak dodasz do tego LKAS to ogolnie duzo nie trzeba na drodze robic co przy dluzszej trasie jest bardzo porzadane.


  • 0

#9 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Włodawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:001
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 23.09.2015

Owszem jak widzi przeszkode to musi ale jak nie wraca to jej poprostu nie ma :) To czy radar cos widzi czy nie nie ma zandego wplywu na to czy tempomat sie wlaczy czy nie.

 

czyli radar ustawiony w niebo powie Ci dopiero ze jest rozkalibrowany gdy przywalisz w poprzedzające Cię auto ? 
na innym forum (innej marki) ludzie opisują przypadki gdzie parkując w garażu opierają się zderzakiem o ścianę i tempomat juz jest rozkalibrowany. Bez ponownej kalibracji i ustawieniu wiązki nie ma opcji by go odpalić. 

W acco mocowanie radaru jest na pasie przednim? 

 

 

 

Jak dodasz do tego LKAS to ogolnie duzo nie trzeba na drodze robic co przy dluzszej trasie jest bardzo porzadane.

 

a powiedz czy LKAS sam skręca i pilnuje pasów czy tylko trzęsie kierownicą i sygnalizuje dźwiękiem? 

na tym filmiku tak to jest pokazane w 1:24 jakby sam skręcał :) 

W necie zero prywatnych informacji niestety o tych systemach. 

 

Pozdrawiam i dzięki za wielką garść informacji :) 

 


  • 0

#10 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:04, 23.09.2015

czyli radar ustawiony w niebo powie Ci dopiero ze jest rozkalibrowany gdy przywalisz w poprzedzające Cię auto ? 
na innym forum (innej marki) ludzie opisują przypadki gdzie parkując w garażu opierają się zderzakiem o ścianę i tempomat juz jest rozkalibrowany. Bez ponownej kalibracji i ustawieniu wiązki nie ma opcji by go odpalić. 
W acco mocowanie radaru jest na pasie przednim? 
 
 


 
a powiedz czy LKAS sam skręca i pilnuje pasów czy tylko trzęsie kierownicą i sygnalizuje dźwiękiem? 

na tym filmiku tak to jest pokazane w 1:24 jakby sam skręcał :) 
W necie zero prywatnych informacji niestety o tych systemach. 
 
Pozdrawiam i dzięki za wielką garść informacji :)


Obstawiam ze tak. Radar nie może wiedzieć ze złe "patrzy". Jedyny komunikat jest gdy jest zabrudzony i trzeba przetrzeć :)
W accpordzie radar jest montowany za znaczkiem H kilka dobrych cm. Nie jest on częścią zderzaka wiec możesz gzderzak zdiac bez dotykania radaru.
Regulacja jest na śrubach także spokojnie możesz się o coś otrzeć i nadal będzie ok.

Lkas lekko podpowiada. Na autostradzie jest w stanie sam lekkie luki pokonać nawet. Nie jest jednak zaprojektowany do tego i po kilku sekundach wykrywa iż nie trzymasz kierownicy i będzie marudzić. Jazdę z lkas mozna porównać trochę jakbyś jechał w koleinach - lekko prowadzi po dobrym torze. Lkas nigdy nie trzęsie kierownica gdyż powodowało by iż auto by się trzęsło - kierownica nadal ma styk fizyczny z maglownicy mimo wszystko.
  • 0

#11 rzuber

rzuber
  • Klubowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 24.09.2015

Mogę napisać jak to wygląda w moim aucie - 2009 Tourer Executive

 

Ogólnie tempomat adaptacyjny ma sens ze skrzynią automatyczną i chyba tylko w takich to montują - działa od 40 do 180 km/h i ma 3 progi odległości (blisko, średnio,daleko), którą utrzymuje. Ogólnie jak nie ma przeszkody jedzie tyle, ile zadano w ustawieniu. Gdy wykryje pojazd, to zwalnia do jego prędkości i utrzymuje dystans zgodny z zadanym. Gdy przeszkoda zniknie, to rozpędza się znów do zadanej prędkości.

Gdy jest jakiś problem, np trzeba gwałtowniej zachamować, to do tego wyświetla ostrzeżenie i sygnał dźwiękowy.

 

Radar tempomatu znajduje się w znaczku Honda ;-) Co do zabrudzenia - cieżko by było ubrudzić, by fala elektromagnetyczna odczuła przeszkodę. Myslę, że klasyczny brud typu komar/mucha/błoto mu nie przeszkadza....

LKAS z kolei to system utrzymania w pasie. Auto posiada kamere pod szybą i analizuje przebieg pasa - ogólnie zadziała tylko, gdzie ulica ma wyraźne białe pasy namalowane i generalnie ma sens tylko na autostradach lub drogasz szybkiego ruchu. Gdy system działa, to teoretycznie mozna puscić kierownice - samochód koryguje sam swoją pozycje w pasie (można wyczuć pracę kierownicy). Jest w stanie zgarniać automatycznie delikatne autostradowe zakręty. Gdy gubi pas, to wyswietla komunikat i sygnał dźwiękowy. Często wystarczy lekki ruch kierownicą, by samochód odczuł, że kierowca przejał kontrolę i system załapuje pas znowu. Trasę S8 łódź-Wrocław przejechałem praktycznie bez trzymanki i pedałowania. Dyskomfort można odczuć przy umyślnej zmianie pasu - czuć, że do pewnego stopnia system stara się korygować, co powoduje opór kierownicy, ale później odpuszcza i mozna swobodnie skręcić.

 

Ogólnie na trasy polecam oba te systemy. Kapitalnie odciążająkierowce (oczywiscie nie od myslenia) i nawet taka prozaiczna czynność, jak sięganie czegośw samochodzie robi siębezpieczna, bo wiemy, że nie zboczymy neichcacy z pasu czy nie podjedziemy do kogośzbyt blisko.

System nie sprawdza się za bardzo na tzw. wyskakujących znienacka z prawego pasa no i tak na prazdę średnio koresponduje z polskim prawem, bo używając go pasuje jechać cały czas lewym pasem, za co w naszym kochanym kraju grozi mandat.

Ale odkąd go mam, to juz przestałem się dziwić mało dynamicznie wyprzedzającym samochodom trzymającym sięna dystans - nie wiedziałem ,ze ci ludzie po prostu jadą na pełnym automacie ;-)

Praca obu systemów może być sabotowana przez deszcz lub mgłe, więc szkoda, że tempomat nie ma opcji przełączenia na zwykły nieadaptacyjny.


Użytkownik rzuber edytował ten post 08:30, 24.09.2015

  • 0

#12 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:25, 24.09.2015

Wszytsko prawada poza:

-Radar jest za znaczkiem H nie w znaczku. Jest przymocowany do pasa przedniego za zderzakiem.

-Piszac iz sie moze zabrudzi mialem na mysli warunki zimowe jak Ci sie zrobi warstwa lodu bardzo gruba albo nie odsniezysz jak trzeba. Codzienny brud mu nie przeszkadza. Przez 3 lata moze raz widzialem ten komunikat

-Dodatkowa funkcja LKAS to nauka jazdy w UK :) Pozwala szybciej wyczuc samochod I nie latac po pasach az tak.

-Z tego co wiem tempomat nie utrzymuje stalej odleglosci ale staly czas od samochodu przed Toba. Jest to w granicach 1-2s w zaleznosci jak sobie ustawisz.


  • 0

#13 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Włodawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:001
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 24.09.2015

ale Wam jestem wdzięczny za taką garść wiedzy, juz wiem ze czas zmienić autko :)

 

oczywiscie się zgodze ze jesli tempomat aktywny to tylko z automatem. Na forum znalazłem dwa autka z radarem + manualną skrzynią i chyba to jakaś pomyłka. Nie wyobrażam sobie by auto zwolniło na 6 biegu do 70 i znów się rozpędzało do przykładowo 140km/h....

 

co do trzęsienia kierownicą to takie rozwiązanie jest w A8, budzi kierowce jak się zjezdza z pasa :) 

a np w w222 też trzeba trzymać kiere ale jak widąć na filmie można to oszukać :) 

 

Co do samego radaru to chyba plus ze jest mocowany na pasie bo i mniej z nim problemów. W A8 radar jest podgrzewany właśnie na wypadek oblodzenia czy opadów śniegu. A w Hondzie ze wzgledu na odległość radar-znaczek podgrzewanie się chyba nie sprawdzi. 

 

Pytanko, czy gdy zadamy mu prędkość przykładowo 130km/h a jedziemy za kimś z prędkością 80km/h to czy mamy gdzieś wyświetlane dwie prędkości ? Zadaną i aktualną ? 

Pytanko 2, co sie dzieje gdy auto przed nami zwalnia? system hamuje do tej minimalnej 30km/h i co dalej ? 
 

 


 


  • 0

#14 rzuber

rzuber
  • Klubowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:31, 29.09.2015

Prędkosć zadaną wyswietla komputer w polu wyświetlacza w środku zegara, a prędkosć aktualnazawsze pokazuje prędkościomierz.

 

A niestety w moim przypadku wyszedł problem z komputerem. Okazuje się, że warsztat nie może zdobyć oprogramowania do mojej serii.

ASO we Wrocławiu (którego wyjątkowo nie polecam) też miało problem z aktualizacją oprogramowania.

 

Więc mam samochód tracący moc, bez sprawnego EGR i bez tempomatu ;-)

 

Może ktoś poleci jakieś sensowne ASO?


  • 0

#15 Zatoichi

Zatoichi
  • Klubowicz
  • 332 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:25, 28.10.2015

Dodam, że u mnie działa to trochę inaczej bo LKAS wykona za mnie tylko kilka pierwszych zakrętów. W między czasie będzie wyświetlał komunikaty, wydawał ostrzeżenia dźwiękowe a jak to nie pomoże, to zamiennie dla trzęsącej kierownicy, szarpie pasami, co uważam za bardzo skuteczne wybudzenie z mikrodrzemki :) Przy włączonym systemie, próba zmiany pasa bez kierunkowskazu kończy się ostrzeżeniem na desce i delikatnym oporze na kierownicy. Wystarczy włączyć przed zmianą pasa kierunkowskaz ( w tryb ciągły lub potrójny) a nie napotkamy powyższych przeszkód ;)


  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ACC, tempomat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq