Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Długo kręci na ciepłym

VIII odpalanie problem z odpalaniem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:00, 19.09.2015

Cześć! Mój accord nie chce dobrze odpalać. Tylko czasami nie muszę go długo kręcić. Najgorzej jest w upalne dni, lub jak zgaszę po długiej podróży i chcę za chwilę odpalać. Czytałem coś o stykach pompy paliwowej, czy tutaj też ten problem może wystąpić?

 

Świecie, zawory sprawdzone, przepustnica czysta. Wie ktoś co to może być?


Użytkownik Heka edytował ten post 20:22, 04.02.2017

  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:58, 19.09.2015

Jeżeli nic nie wychodzi z diagnostyki komputerowej to trzeba zacząć od pomiarów fizycznych mam tu na myśli ciśnienie paliwa po dłuższym postoju, napięcie pompy paliwa .


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 20:59, 19.09.2015

  • 0

#3 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:03, 20.09.2015

ja bym jeszcze raz sprawdził  zawory na całkowicie zimnym silniku po postoju przez całą noc.


  • 0

#4 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 04.02.2017

Cześć! Odświeżam temat, bo niestety problem wciąż nierozwiązany. Zaślepiłem profilaktycznie EGR, ale to też nie pomogło (ale trochę lepiej reaguje na pedał gazu). Dodatkowe objawy to dławienie silnika przy wciskaniu pedału gazu na biegu jałowym, szarpanie przy przejściu od jazdy do hamowania silnikiem i odwrotnie. Dzisiaj mój mechanik zasugerował rozciągnięty łańcuch rozrządu, przez co czujniki położenia wałka rozrządu wariują, czy to może być to i jak to sprawdzić? Coś czytałem, że w tym silniku łańcuch jest wieczny, ale jak wiadomo, od każdej reguły są wyjątki.

 

P.S. teoretyczny przebieg samochodu to 141 kkm, ale mam powody podejrzewać, że nie jest oryginalny. 

 

Edycja: Jeszcze inny pomysł, to aktualizacja ECU, skoro auto jest z początku produkcji, to może mieć jakieś problemy wieku dziecięcego. Czy u kogoś pomogła aktualizacja?


Użytkownik Kh4mell edytował ten post 20:03, 04.02.2017

  • 0

#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:07, 04.02.2017

Jak to diagnozował?Wychodzi błąd synchronizacji?Jak już twój mechanik drąży temat łańcucha to niech sprawdzi go przez otwór rewizyjny.Wymiar który kwalifikuje łańcuch do wymiany to 14.5 mm wysunięcie tłoczka napinacza.Na podstawie tego pomiaru jestem w stanie uwierzyć w teorię z łańcuchem
  • 0

#6 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 04.02.2017

Hej, niestety nie diagnozował, byłem odebrać fakturę i była to szybka rozmowa. Nie jestem mechanikiem, dlatego pytam o możliwość diagnostyki. Poproszę w takim razie o sprawdzenie tego łańcucha.

 

P.S. Zawory sprawdzane na zimnym silniku. Na ssaniu auto nie szarpie.


Użytkownik Kh4mell edytował ten post 21:13, 04.02.2017

  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:29, 04.02.2017

Miałeś tak zawsze od momentu kiedy masz to auto?Od jak dawna masz te problemy?Nie słyszałem o aktualizacji oprogramowania w tym samochodzie.Te zawory są ustawiane na jakich wartościach?Przed regulacją i po niej tak samo?Przed czyszczeniem i po czyszczeniu przepustnicy to samo?Mechanik Ci mówił jakie były wartości w czasie sprawdzania(nie chce mi się wierzyć że przy takim przebiegu było dobrze z luzami i nie trzeba było nic ruszać)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:37, 04.02.2017

  • 0

#8 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 05.02.2017

Tak jest od zawsze od kiedy mam ten samochód --- mechanik, który mi doradzał przy zakupie twierdził, że to kwestia ustawienia zaworów...no niestety. Serwisuję samochód w JR Garage w Łodzi --- warsztat polecany na forum. Pan Sławek twierdził, że zawory były źle ustawione i rzeczywiście nastąpiła niewielka poprawa po regulacji. Po zaślepieniu EGR nie mam już wrażenia duszenia się samochodu przy odpalaniu, ale dalej długo kręci. Wygląda to dla mnie na problem złożony, dlatego trudniejszy w diagnostyce.

 

 

Jakiś czujnik do sprawdzenia? Gdyby to był czujnik temperatury, to by pewnie kopcił po odpaleniu?

Gdyby to był przekaźnik pompy wielokrotne przekręcenie kluczyka powinno pomóc? Ja szczerze mówiąc nie słyszę cykania pompy po przekręceniu.

 

Edycja: Aktualizacja oprogramowania była zdaje się w 2010 roku, u niektórych forumowiczów pomogło to ale w odpalaniu na zimnym silniku (opadające obroty). W ASO Honda Park twierdzili, że ta aktualizacja nie wpływa na odpalanie...no ale to jest tylko ASO.


Użytkownik Kh4mell edytował ten post 08:29, 07.02.2017

  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:03, 05.02.2017

Piszesz że po zaworach trochę się polepszyło.Masz pewność że na 100% są dobrze ustawione w zakresach tolerancji?Co do EGR to trochę mnie dziwi jego zaslepienie skoro pracuje w całym zakresie i nie jest zablokowany.W silnikach Diesla jest to problem ale tam się je wyprogramowuje ze sterownika wcześniej blokując go w położeniu zamkniętym.Po przkręceniu stacyjki powinieneś słyszeć załączenie się pompy w zbiorniku.Co do aktualizacji oprogramowania nie słyszałem ale skoro piszesz że kilka osób z forum już są po tym zabiegu to warto aby się wypowiedziały w tym temacie.Sam z ciekawości zadzwonię do ASO w tej sprawie.Ktoś tu już wspomniał o pomiarze ciśnienia paliwa.To też trzeba wziąć pod uwagę.Sprawdzić przy rozruchu i w trakcie pracy.Wgranie nowego oprogramowania skoro była taka akcja na pewno mu nie zaszkodzi a pewności że nie pomoże nie ma.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:06, 05.02.2017

  • 0

#10 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 06.02.2017

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu V-tec w Łodzi, pan Krzysztof kazał dać sobie spokój: "ten typ tak ma, nikt tego panu nie zrobi". Twierdził również, że aktualizacja oprogramowania nic tu nie da. W benzynie EGR też trzeba wyłączyć, bo są dwie sondy lambda (OBD2) i wyskakuje check engine. Daj znać, czego się dowiesz w ASO, please. 


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:42, 06.02.2017

Zaraz zaraz czegoś nie rozumię - proszę mnie poprawić jeśli źle piszę.EGR wyrzuca błąd?Jak zamierza wyłączyć EGR bez ingerencji w sterownik silnika?EGR pracuje czy się zaciął?Jeśli tak to w jakim położeniu?
  • 0

#12 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 07.02.2017

EGR został zaślepiony na moje życzenie, aby wykluczyć jego awarie. Komputer pokazuje check engine i błąd EGR, bo druga sonda sprawdza, czy spaliny rzeczywiście się przedostają (w dużym uproszczeniu). Wyłączenie polega na ingerencji w oprogramowanie.


  • 0

#13 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 14.02.2017

Diagnostyka w ASO pokazała wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Panowie uparli się kolejny raz wyregulować zawory, co oczywiście nie nie dało. Co teraz sprawdzić? 

 

P.S. Wymieniłem (niepotrzebnie) świece ostatnio. Zaślepka EGR zdjęta.


Użytkownik Kh4mell edytował ten post 08:09, 14.02.2017

  • 0

#14 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:17, 14.02.2017

Może wyciągnięty łańcuch rozrządu i zapłon się przestawił.
  • 0

#15 Kh4mell

Kh4mell
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 14.02.2017

Prosiłem o sprawdzenie rozrządu, panowie w ASO twierdzili, że gdyby łańcuch rozciągnął się do tego stopnia, że wypada zapłon, to by kontrolka check engine się pokazała. Nie przekonują mnie.

 

Edycja: Dzwoniłem przed chwilą do serwisu, panowie nie sprawdzili łańcucha. Sugerując się głośnością silnika i przebiegiem auta stwierdzili, że to nie to.


Użytkownik Kh4mell edytował ten post 14:53, 14.02.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, odpalanie, problem z odpalaniem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq