Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

ECU z 2.0 do 2.4 - poprawa osiągów?

VII zmiana ecu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 05:14, 16.09.2015

Trzeba było zostawić to na kompie od 2.0. Dużo lepsze odczucia z jazdy :)


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:09, 16.09.2015

Trzeba było zostawić to na kompie od 2.0. Dużo lepsze odczucia z jazdy :)

.......?


  • 0
                       

#3 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:23, 16.09.2015

.......?

Tak wiem co mówię. Złożyłem takie 2 sztuki i rezultat jest pozytywny :) mniejsze spalanie i Vtec przy 4500rpm. Żadnych problemów podczas jazdy, zero dławienia, szarpnięć itp itd. Jeden z nich na wydechu 4-2-1 :) drugi na serii od 2.4 z pojedynczym wydechem. teraz sam przymierzam się do SWAP'u w swoim Acco na taki setup. Kumple mieli hamować te Hanki ale coś się zebrać nie mogą. 


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#4 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:40, 16.09.2015

Faktycznie też gdzieś słyszałem o takim połączeniu :) tylko raczej chyba nie pasuje 1:1 i jak rozwiązać problem VSA, którego nie ma w 2.0? Jest ono na osobnym sterowaniu?


Użytkownik kubik edytował ten post 19:40, 16.09.2015

  • 0

#5 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:11, 16.09.2015

Osobiście mi VSA nie jest potrzebne. I kolega kubik chyba nie zrozumiał całej sprawy.  WIazka silnika jak i inne wiazki pozostaja od 2.0, łącznie z osprzętem silnika. Nic po za przepustnica i kawałkiem wydechu w zasadzie sie nie różni. Jedynie blok od 2.4 jest wyższy o ok. 2cm i to cała wizualna różnica miedzy 2.0 a 2.4. Przy tym setup'ie wymagane wtryski od 2.4 czyli aby dokonać takiego SWAP'u potrzebujemy goły słupek od 2.4 i dodatkowo wtryski, cała reszta od 2.0. Skrzynia biegów może zostać 5-cio biegowa ale polecam 6-cio biegową. Przełożenia robią swoje :)


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#6 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:24, 16.09.2015

Skrzynię 6 miałem wcześniej założoną więc potrzebowałem silnik ze sprzęgłem, przepustnicą,ecu,wtryski,czujnik położenia i sterownik przepustnicy,wiązka silnika choć kto jest obeznany może przerobić tą od k20 ,dodatkowo potrzeba dołożyć przekaźnik i kilka przewodów.Rozrusznik ,pompa wspomagania ,alternator ,sprężarka klimy ,cewki czujniki podchodzą od k20.Cena silnika z wszystkim co napisałem ponad 3tyś

 

mlodyolek, wiązka podobno nie pasuje plug&play od  2.0 ??


Użytkownik kubik edytował ten post 20:25, 16.09.2015

  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:29, 16.09.2015

nadal nie rozumiesz, że zmienia się sam silnik, goły słupek. cała reszta zostaje od 2.0 łącznie z komputerem czyli silnik 2.4 z komputerem i wiazkami od 2.0 Gdyby to był polift wtedy byłoby VSA. W przedliftach tylko w 2.4 i dieslach było VSA


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:39, 16.09.2015

Rozumiem, myślałem, że 2,4 ma jakies dodatkowe czujniki itp które trzeba ręcznie obejść itp. Ale trudno mi uwierzyć, że silnik działa lepiej na tym kompie, wkońcu nawet Redline jest dużo wcześniej niż w 2,4, na pewno silnik nie uzyska pełnej mocy... masz jakieś filmiki jak się to zbierało 0-100?


  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:41, 16.09.2015

pogadam z kumplami co jeżdzą na codzien takimi setup'ami, może zaproszą Cie na jazde probna. Chyba, że wytrzymasz do czasu aż sam wrzuce 2.4. Wtedy osobiście pokaże jak to się odpycha. Oczywiście odwiedze hamownie przed zmiana silnika i po zmianie :)


Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:42, 16.09.2015

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:00, 16.09.2015

Rozumiem, myślałem, że 2,4 ma jakies dodatkowe czujniki itp które trzeba ręcznie obejść itp. Ale trudno mi uwierzyć, że silnik działa lepiej na tym kompie, wkońcu nawet Redline jest dużo wcześniej niż w 2,4, na pewno silnik nie uzyska pełnej mocy... masz jakieś filmiki jak się to zbierało 0-100?

mlodyolek , dobrze mówi ze na kompie od 2.0  lepiej jezdzi bo ja też tak miałem  . Założyłem sam słupek 
  • 0

#11 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:04, 16.09.2015

mlodyolek , dobrze mówi ze na kompie od 2.0  lepiej jezdzi bo ja też tak miałem  . Założyłem sam słupek 

 

Tak jak pisałem wyżej, już kiedyś słyszałem o takim połączeniu ale jakoś nie dowierzałem, że efekt końcowy może być aż tak pozytywny.

 

Poczekajmy jeszcze trochę i po przeczytaniu tego tematu przez niektóre osoby, na allegro zaczną się pojawiać kompy od 2.0 jako zestaw tuningowy do K24 :D hehe


Użytkownik kubik edytował ten post 21:06, 16.09.2015

  • 0

#12 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:12, 16.09.2015

raczej nie bo w 2.0 jest przepustnica na linkę a w 2.4 elektroniczna.


  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:58, 16.09.2015

też nie wierzę ,że lepiej chodzi na kompie .z 2.0 i czekam na hamowanie takiego silnika :gitara: choć wiadomo,ze hamownia hamowni nierówna ...musiałby podjechać tam też z 2.4 z normalnym ECU wtedy było by to miarodajne.

W 2.4 po reflashu też vtec jest przy 4800  ,a odcinka 7600


Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:59, 16.09.2015

  • 0
                       

#14 kubik

kubik
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport+
  • KM:156,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:08, 16.09.2015

Dokladnie, nie ma co gdybać i filozofować, będą wykresy i filmiki to można podyskutować


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:49, 16.09.2015

ECU z 2.0 nie obsłuży silnika 2.4. Co z zaworami wydechowymi ?Pewnie chodzi ci o sam dół silnika ,a głowica z 2.0 Wtedy na pewno zmienia się pojemność plus stopień sprężania i pewnie chodzi to dużo lepiej niż standardowy 2.0 ale i tak chętnie zobaczyłbym bezpośrednie porównanie z 2.4

 

chodziło też o to ,że koledze ,który wrzucił cały silnik K24 proponujesz ECU z 2.0 ..a z tego co przypuszczam nie chodziło by to w ogóle bez poważnych zmian w oprogramowaniu jak w ogóle dało by się to zrobić


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:50, 16.09.2015

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, zmiana ecu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq