Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

problemy z kupnem wahacza

VI wahacz dolny długość

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 omega74

omega74
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 18.09.2015

Witam . Mam kolejny i bardzo dziwny problem z wahaczem dolnym prawym przednim. Kupuję już czwarty wahacz w sklepach (różnych) i każdy jest dłuższy od mojego ok 10 cm.Sprzedający dziwią się ,twierdząc że zamawiali w/g katalogu.Przegrzebałem stronki z częściami i są różnice między EU a USA . Nie wiem jak to ugryźć i sam się dziwię.Czekam na jakieś podpowiedzi.Pozdrawiam.


  • 0

#2 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 18.09.2015

Kup sworznie, tuleje wewnętrzne oraz zewnętrzne i przeprasuj ;)

Sworzeń firmy CTR to 45zł, tuleje TRW to 25zł za sztukę :)


  • 0

#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:27, 18.09.2015

Po pierwsze dlaczego chcesz wymieniać ten wahacz?
  • 0

#4 omega74

omega74
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 22.09.2015

Wymieniam wahacz, bo łatwiejsza robota i bez ingerencji warsztatu. No i dochodzi przyjemność , że ma się coś nowego w aucie. Jestem już na etapie kupienia tulejek , bo po sześciu wahaczach kupowanych w/g. katalogu żaden nie pasował. Już na koniec zdejmowałem tylko koło ( bez demontażu starego wahacza) , kładłem się pod samochód i przymiarka . Poległem na polu bitwy.

Nie znalazłem wahacza pasującego do mojego modelu poniżej 300 zł.

Dzisiaj zakupiłem tulejki i mam nadzieję, że będą pasowały.(kupowałem w sklepie z częściami do japończyków) . Koszta zdecydowanie niższe , jednak w ,,duszy " nie to samo. Zobaczę jutro jak sprawa się potoczy.


  • 0

#5 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 22.09.2015

Koszta zdecydowanie niższe , jednak w ,,duszy " nie to samo. Zobaczę jutro jak sprawa się potoczy.

 

Ja z wieloletniego doświadczenia wiem, że częściej lepiej wychodzi się na przeprasowaniu tulejek niż na nowym zamienniku wahacza. Zamienniki mają często taką tandetną jakość metalu, że po 2 latach są tak skorodowane, że wyglądają gorzej niż 15 letni oryginał. Najwyższa półka, czyli np. 555 jest lepszej jakości niż cała masa Febi, TRW itp. ale cenę też ma zaporową. Lepiej kupić tulejki z wyższej półki i dać do przeprasowania, warsztat za samą usługę na prasie weźmie może z 20 - 30zł a ogarną to bez problemu.


  • 0

#6 omega74

omega74
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 24.09.2015

Dzięki za poradę. I tak właśnie uczyniłem. Zakup tulejek (ale i tak sklep raz się pomylił) , samodzielny demontaż , wprasowanie w warsztacie - 30zł. i samodzielny montaż . Tanio , szybko i sprawnie . Dzięki i pozdrawiam wszystkich Hondomaniaków.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wahacz, dolny, długość

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq