Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

silnikD16B6 na jaki mozna zamienic?

VI silnik 1.6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 mariusz86

mariusz86
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:radomsko
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:hu
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 13.09.2015

witam. mam accorda VI generacji z silnikiem 1,6 o symbolu d16b6 i niestety rozwaliło blok. szukam takiego silnika juz kilka tygodni ale z tym symbolem nie ma nigdzie takze prosze o pomoc czy jakis inny silnik bedzie pasowal do skrzyni,osprzetu,komputera itp ewentualnie co trzeba zmienic?

 


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:58, 16.09.2015

W Civicach 5D / Aerodeck był montowany bliźniaczy silnik D16B2 i spokojnie możesz założyć taki słupek do posiadanego osprzętu.

 

A jeżeli chciałbyś przy okazji zwiększyć moc to można się pokusić o montaż kompletnego silnika D16Y8 VTEC 128KM z końca produkcji CRX Del Sol 99-00 (ma elektrykę OBD2B a z komputera usuwasz immo).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 mariusz86

mariusz86
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:radomsko
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:hu
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 16.09.2015

ma ktos moze jeden z takich silnikow lub cos wie?


  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:52, 17.09.2015

Lepiej będzie jak zapytasz na forum www.civicklub.pl i na Allegro też coś pewnie znajdziesz ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 jasiek09

jasiek09
  • Nowy
  • 21 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.6
  • Wersja:CG
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 22.09.2015

D16w3 też się nada, od biedy d16y3 też


  • 0

#6 seenten

seenten
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:rawicz
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 24.01.2016

witam Was ;)

nie będe zakładał nowego tematu, więc chociaż ten odkopie ;)
Mam accorda 6 generacji, silnik d16b6 i tak samo jak koledze, który założył temat padł blok.

oraz też mam problemy ze znalezieniem rzadko spotykanego 1.6 115 z tym nr silnika

mam do kupienia silnik d16z6 i pytanie czy będzie pasował


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:29, 24.01.2016

Tak oczywiście D16Z6 będzie pasować i auto będzie też wyraźnie lepiej jeździć (tylko komputer musisz założyć z Civic'a + podciągnąć dwa przewody do VTEC'a dla zaworu i czujnika ciśnienia oleju).

 

http://www.ff-squad....iring.92-95.jpg


Użytkownik Pejot edytował ten post 17:30, 24.01.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 Rad_Ek

Rad_Ek
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 24.01.2016

Tak oczywiście D16Z6 będzie pasować i auto będzie też wyraźnie lepiej jeździć (tylko komputer musisz założyć z Civic'a + podciągnąć dwa przewody do VTEC'a dla zaworu i czujnika ciśnienia oleju).

 

http://www.ff-squad....iring.92-95.jpg

Tak tylko że dość często te silniki są już zajechane i lubi odezwać się w nich paneweczka. Sam miałem taki w civicu


  • 0

#9 seenten

seenten
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:rawicz
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 24.01.2016

Okej rozumiem, a cos ciekawszego, bez dokupywania podzespołów. Bardziej mi chodzi p&p
  • 0

#10 yotomeczek86

yotomeczek86
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:CM7
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:13, 25.01.2016

Każdy silnik D16 SOHC bez Vteca podejdzie - oczywiście na Twoim osprzęcie


  • 0

#11 seenten

seenten
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:rawicz
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 03.04.2016

witam ponownie. temat dalej wałkuje, jestem już w posiadaniu d16y3 . Słupek w miare pasuje. Do przerzucenia miałem; miskę olejową wraz z pompą, dolne koło zębate rozrządu z czytnikiem położenia wału, łape silnika (od rozrządu) i rzeźba przy osłonie. Mocowanie łapy po środku z przodu niestety na jedną śrubę nie gra, ale mniejsza o to. Koń wrzucony, kwestia odpalenia. odpalić odpali, ale telepie jak by chodził na 2 garki, świece czarne, temat złej mieszanki. Ciśnienie pompuje na zegarku ok 12bar.
Teraz jeszcze jedna opcja, rozrząd. wszystkie koła zębate są takie same, tyle samo zębów. Różni się pasek, d16b6 - 104 z.   . d16y3 107 z.
D16y3 ma większą średnice napinacza oraz wzrokowo można powiedzieć ze umiejscowienie tego napinacza jest w "ciut" innym miejscu.

Teoretycznie można powiedzieć, że pasek niema znaczenia, ponieważ odległość zębów między wałkiem rozrządu a wałem jest taka sama, jak przy d16b6

a zmienia się odległość napinania paska.  Co o tym sądzicie ?


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:29, 03.04.2016

Policzyłeś czy dolne koło zębate w B6 ma tyle samo zębów co w Y3 ?

 

D16Y3 jest OBD1 i czujnik położenia wału miał w aparacie zapłonowym, zamiast tej rzeźby wystarczyło założyć aparat zapłonowy z Civic'a i odpowiednio podłączyć kostkę OBD1 do wiązki Accorda.


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:29, 03.04.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 seenten

seenten
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:rawicz
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 17.04.2016

tak, koła zębate wału mają tą samą ilość zębów. Mógłbyś rozwinąć temat podłączenia obd1 ?
czyli cewke zamienić na aparat zapłonowy, plus do tego, ogarnąć kabel od czujnika położenia wału, aby starczył do aparatu. teraz jeszcze pytanie czy ilość kabli będzie się zgadzała i jak z połączeniem...


  • 0

#14 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:44, 17.04.2016

Jak już zamontowałeś pompę oleju i czujnik położenia wału i silnik odpalił to już nie musisz się w tym dłubać (wymień tylko na próbę cewkę bo masz chyba uszkodzoną) ale wystarczyło założyć cały aparat zapłonowy OBD1 z Civic'a  razem z wtyczką OBD1 od strony wiązki i podciągnąć 4 przewody od wtyczki czujnika przy wale.

 

Podobne przeróbki są np. tutaj:

 

https://98luder.word...th-obd1-engine/

 

http://www.ff-squad....dizzywiring.jpg


Użytkownik Pejot edytował ten post 16:47, 17.04.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#15 seenten

seenten
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:rawicz
  • Silnik:1.6
  • Wersja:s
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 15.11.2016

Temat zakończył się tak, że po długim czasie, cewka dostała wilgoci i zaśnieżyła się na wtykach gdzie przychodzą kable zapłonowe. Po wyczyszczeniu wszystko zagadało, tak jak powinno ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, silnik, 1.6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq