.
Jak w temacie wszystko o Polerowaniu Lakieru
.
Polerka lakieru to nie wymiana koła dlatego trzeba do tego podchodzić z głową i przygotowaniem.
Cały ten post stworzony jest z waszych wypowiedzi i opinii w temacie polerki.
Wszystkim autorom zacytowanych wypowiedzi dziękuję za dzielenie się opiniami.
WAŻNE!!
JAK MYŚLISZ O UŻYCIU ZWYKŁEJ WIERTARKI LUB ZWYKŁEJ SZLIFIERKI KĄTOWEJ TO POLERUJ TYM CHODNIK PRZED DOMEM A NIE SAMOCHÓD!
Koszty w warsztacie
Zdania są podzielone dlatego zacytuję kilka z nich z wcześniej powstałych tematów:
kardas,200-500kszaczu,Spotkałem się tutaj z opiniami, że i nawet koło 1k. W Łodzi, nie pamietam juz nazwy zakładu, przez telefon powiedzieli mi, że od 800zł...tomazi78,ja przy okazji stłuczki, jak robiłem u lakiernika to zażyczyłem sobie polerke całości - 200 zł. Autko nabrało głębi, połysku i świeżości i większość rys mniej głębokich zniknęła. Super - polecamotis,Lakiernicy owszem robią polerki za 200 - 300 PLN ale to jest bardzo kiepska robota. Pojada futrem 1 - 2 przejazdy taką Fareclą G3, podpolerują na sucho albo mleczkiem z jakimś filerem i po sprawie. Średnio głębokie rysy rzecz jasna zejdą, bo na prawdę głębokich żadna polerka nie usunie. Po miesiącu dwóch okaże się, że swirli jest prawie tyle co było i owa polerka była chwilowa, taka "na sprzedaż".Dobra, czyli wieloetapowa KOREKTA LAKIERU w zakładzie auto detailingu kosztuje 750 - 1000 PLN za auto wielkości Acco, a jak zażyczymy sobie Zymole lub inne Swisswaxy, to może być jeszcze więcej. Niektóre zakłady proponują jeszcze opcję podstawowej korekty ograniczonej do 2 etapów cut & finish, lub polish & finish w zależności od stanu lakieru. Tu ceny oscylują ok 500 PLN przy czym nawet taka opcja jest kilka klas wyżej niż "polerka" zrobiona przez lakiernika.Wala,Korekta lakieru Accorda w trzech stopniach z woskowaniem zajmuje mi około 3 dni. To nie może kosztować 200 pln PanowieOkoło 750-800 pln sama korekta w zależności od stanu lakieru, użytych środków itp. Zabezpieczenie dobrej klasy woskiem jest w cenie. Wosk na takim lakierze przy odpowiednim myciu leży około 3 miesięcy.kubik,Ja jestem po polerce mechanicznej właśnie Efekt - auto wygląda jakby wyjechało z fabryki. Polerka w 3 etapach - ścieranie lakieru, polerowanie pasta a następnie mleczkiem. Zabieg całego samochodu po znajomości 300 zł - normalnie 500. Naprawde warto, lakier przed polerką 100 mikronów, po polerce średnio 80-90. Zniknęły wszystkie białe rysy z lakieru.Piekielny,Szczerze mówiąc to Hondy mają straszny lakier do polerowania. Nie wiem co kolega wcześniej mówił że jest cienki i łatwo przetrzeć, chyba że miał na myśli VII i w góre. Jeżeli chodzi o Civic i Accord VI i ponizej to jest bardzo twardy i pasta nie lubie sie na nich rozprowadzać. Chodzi oczywiscie o lakier oryginalny, nie malowany.Co do ceny - 500 zł minimum za PEŁNĄ renowacje lakieru, polerka poniżej tej kwoty to tylko przez kolege, po kosztach pracy, roboczogodzin na osobe to minimum 10-12 H na auto, zależy od koloru i wielkości.Ja sprzęt dla siebie kupiłem za 800 zł, a jest z bardzo dolnej półki więc co kto lubi.
Ubytek lakieru
kubik,Hey panowie,czy lakier o grubości 95-105 mikronów nadaje się jeszcze do polerki?Wala,powinien się nadawać, takie wartości mają nowe auta. Często nawet mniej. Ale wszystko zależy od konkretnego egzemplarza - zaznaczam.Wala,10-20 mikronów zdarte? ? ?Przepraszam, ale chyba jakiś rzeźnik wykonał tą usługę..........Panowie - nie zachęcam do korzystania z usług takich ludzi, nic dobrego dla Waszych aut z tego nie wynika, oprócz chwilowego błyszczenia. I nie mówię tu w domyśle "nie idźcie do niego - przyjdźcie do mnie".Nikt kto zna się na robocie nie zajmie się profesjonalną korektą lakieru auta wielkości Accorda za 300 pln. Jak już nieraz pisałem na tym forum - takie coś zajmuje często 3-4 dni z przygotowaniem auta.Zachęcam do zakupienia sprzętu i delikatnego nawet polerowania samemu. Sprzęt zawsze się przyda, jak nie do tego, to do kolejnego auta.Pokaż mi swoje auto po roku, a nawet po kilku miesiącach.LukasOK, widać ze jest po polerce (przynajmniej na foto)ale tak jak Wala napisał, zdarcie tylu mikronów to jakieś szaleństwo!Jeszcze trochę i nie będzie warstwy bezbarwnego.Ja u siebie zrobiłem bardzo delikatną korektę lakieru (ok 30%) + polerowanie,i miernik tylko w dwóch miejscach pokazał mi ok 1-2 mikronów mniej niż było. (czujnik nie był z najwyższej polki)P.s. polecam zabawę we własnym zakresie, naprawdę fajna sprawa majówka_2014
Produkty do polerki
Tutaj podam tylko kilka przykładów które polecaliście na forum, ze względu na bardzo dużą ilość jakie polecacie i nie polecacie proszę w tym temacie was o uzupełnienie informacji, dyskusję na temat jakości i spostrzeżeń wybranych produktów.
Zachęcam do zaglądania do strefy partnerskiej gdzie możecie zakupić zdecydowaną większość dobrej jakości produktów.
PKO,MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND MLECZKO POLERSKIE około 55 złPASTA POLERSKA MENZERNA FF3000 albo 4000 około 50 złMEGUIARS Gold Class Carnauba Wax około 80 złTURTLE WAX ICE WOSK SYNTETYCZNY około 45złMam jeszcze kilka, ale te pasują mi najbardziej i cała moja filozofia. Tak jak pisałem wcześniej 1 x na miesiąc poprawiam tylko syntetykiem i spokój jak jadę na myjnie to czasem maja problem z umyciem tak natłuszczony jest lakierI u mnie jest ciemny lakier tak zwana wędzona śliwka - albo ciemny bakłażanotis,Jedną gruboziarnistą G3 nie zrobisz tego dobrze. Jeśli chcesz robić to samemu, to lepiej zainwestuj w taki zestaw http://allegro.pl/ze...4063779557.html
Zestaw Menzerna Urban FG500 PF2500 FF3000
blaszczu,Tak jak już poprzednicy pisali również poleciłbym set od Menzerny - FG400 + PF2500 + SF4000. Jeżeli chodzi o dobór padów to tak naprawdę nie ma przepisu na sukces w tym temacie, trzeba użyć wielu kombinacji aby zobaczyć efekty i wybrać odpowiednie. Osobiście polecam Scholla oraz Urbana. Prowadzę firmę Auto Detailingową więc zajmuję się tym na co dzień i tak jak napisał wcześniej kolega kolargol - lakier Accorda jest bardzo ciężkim lakierem w wykończeniu więc trzeba się mega przy nim napracować. Oczywiście nie zapomnij o odpowiednim przygotowaniu samochodu poprzez dekontaminację, deironizację, glinkowanie itp. bo to podstawaWala,Politura jednocześnie usuwa utlenioną warstwę lakieru i jednocześnie nabłyszcza. To taki środek AIO - all in one.Jeśli chodzi o wosk to polecam taką mniej znaną firmę:lub środek niedrogi, ale bardzo dobry - Finish Kare 1000 High Temp (tester na około 10 samochodów średniej klasy - 19,90pln), ewentualnie produkt tej firmy - Finish Kare Pink Paste WaxP.S nie współpracuję i nie reklamuję firmy z linków, po prostu jest w Warszawie i czasem coś tam kupięfeniks,Przed świętami testowałem zestaw który zakupiłem sobie z myslą o zrobieniu accorda. Pacjent Audi A4 2007.Środki:Szampon megaGlinka ValletPasta Poor boys 2.5 potem propolisch 2 tez poor boysNastępnie mycie, inspekcja środkiem menzernyNastępnie politura black hole z poorboysNa koniec wosk Finischkare 1000Uwagi: Do większych rys past były za słabe i trzeba było użyć farecli G3 potem już normalnie pastami poorboysa . Lakier w audi 180 mikronów i twardy jak cholera. Najgorsza sprawa to czyszczenie auta z pasty. Myślałem że mnie szlak trafi, po kilka razy z kumplem czyściliśmy i myliśmy auto. Niestety nie posiadałem IPa i może dlatego tak się męczyłem. Ogólnie w jeden dzień od rana do wieczora z pomocą drugiej osoby ogarnęliśmy temat (jeden dzień to minimum i jeśli ktoś chce zrobić super dokładnie to będzie za mało czasu). Pracowałem na polerce Eurotec (allegro) i padach pomarańczowym i żółtym z flexipads. Zestaw past i wszystkiego innego kosztował mnie około 500zł ale starcza na kilka aut.P.s. Przepraszam jeśli poprzekręcałem nazwy firm bądź są jakieś literówki.Wala,Poorboys jest ok. SSR 3 daje radę, ale na Hondzie trzeba uważać. Kolejność:SSR3 - SSR 2.5 - SSR 2 - SSR1 lub ProPolishNa Accordzie nie polecam twardego pada początkującym - więcej szkód niż pożytku.Pad średni (SSR 3,SSR 2.5), pad miękki SSR2 i wykończeniowy - SSR1 lub ProPolishblaszczu,Zielony korek jest tnącą pastą, żółty to polish czyli średnia a niebieski korek to finish czyli antyhologram. Wg mnie jednak amatorowi lepiej się będzie działało z systemem Menzerny.micky,CześćMam za sobą korektę lakieru mojej Hondy. Do tematu podszedłem następującymi pastami:-cutting Menzerna FG400-polishing KochChemie AntiHologramDo cięcia użyłem średniego pada od flexipadsDo polishing użyłem wykańczającego (chyba czarnego) pada od flexipadsDo ścierania resztek pasty po ostygdnięciu lakieru używać należy bardzo miękkiego ręcznika z mikrofibry.Polecam szczególnie pastę AntiHologram gdyż świetnie wyprowadza lakier po cuttingu i usuwa doskonale hologramy.No i można załatwić temat w dwóch krokach. Ja obleciałem całe auto w 8 godzin razem z oklejaniem więc całkiem sprawnie.I polecam nie przekraczać 2000 obr/min!
Przykładowy sposób na usunięcie dość pokaźnej rysy przesłany przez jednego z użytkowników:
Witam, chciałbym zrobić taki temat w którym moglibyśmy podzielić się doświadczeniem w maskowaniu rys których nie da sie wypolerować.
Wiadomo że usunąć taką rysę można tylko przez malowanie całego elementu, ale może ktoś ma jakiś sposób na ich maskowanie? żeby nie rzucały się tak w oczy? (np. jak jest na progu pojedyncza rysa no to szkoda wywalać 200 zł za malowanie skoro można ją jakoś zamaskować)
Ja ze swojej strony mogę powiedzieć tyle że próbowałem taki własny sposób (w celach testowo-naukowych )
a więc mamy rysę:
Oczyszczamy powierzchnie (glinkowanie i odtłuszczanie)
Oklejamy rysę najdokładniej jak możemy taśma tak żeby była widoczna sama rysa
wypełniamy rysę jedną warstwą lakieru bazowego
następnie lekko szlifujemy papierem 1200 żeby pousuwać ewentualne resztki farby która dostała się poza rysę
Niestety nie posiadam dalej zdjęć.
Później zdejmujemy taśmę i oklejamy jeszcze raz.
Po dokładnym oklejeniu w sposób opisany powyżej (z tym że musimy okleić większą powierzchnie) nakładamy na rysę klika warstw lakieru bezbarwnego w sprayu (pozwoli to nam na dokładne wypełnienie rysy lakierem bezbarwnym).
Po wyschnięciu szlifujemy raz jeszcze nie odklejając taśmy aż do wyrównania powierzchni.
Później zrywamy taśmę. Szlifujemy na mokro papierem 1200, później 2500 i korzystając z mocniejszej pasty ściernej (np Meguiars Ultimate Compound) - ręcznie polerujemy to miejsce.
Niestety nie posiadam zdjęć ale jeżeli zrobimy wszystko starannie to można uzyskać na prawdę zadowalający efekt.
Może ktoś ma inne sposoby? lub rady dotyczące wyżej opisanej metody?
Dodatkowo zapraszam do tematu który jest bardzo obszerną lekturą i tutaj chylić czoła dla osób które temat mocno rozwinęły i podzieliły się wiedzą i doświadczeniem.
http://www.accordklu...bacie-o-lakier/