Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Polerowanie Lakieru

all_gen polerka polerowanie polerowanie lakieru odnowa lakieru renowacja lakieru lakier

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:29, 06.09.2015

.

 

Jak w temacie wszystko o Polerowaniu Lakieru 

 

.

 

 

 

 

Polerka lakieru to nie wymiana koła dlatego trzeba do tego podchodzić z głową i przygotowaniem. 

Cały ten post stworzony jest z waszych wypowiedzi i opinii w temacie polerki.

Wszystkim autorom zacytowanych wypowiedzi dziękuję za dzielenie się opiniami.

WAŻNE!! 

JAK MYŚLISZ O UŻYCIU ZWYKŁEJ WIERTARKI LUB ZWYKŁEJ SZLIFIERKI KĄTOWEJ TO POLERUJ TYM CHODNIK PRZED DOMEM A NIE SAMOCHÓD!!!

 

 

Koszty w warsztacie

Zdania są podzielone dlatego zacytuję kilka z nich z wcześniej powstałych tematów:

 

 
 
kardas
200-500
 
kszaczu
Spotkałem się tutaj z opiniami, że i nawet koło 1k. W Łodzi, nie pamietam juz nazwy zakładu, przez telefon powiedzieli mi, że od 800zł...
 
tomazi78,
ja przy okazji stłuczki, jak robiłem u lakiernika to zażyczyłem sobie polerke całości - 200 zł. Autko nabrało głębi, połysku i świeżości i większość rys mniej głębokich zniknęła. Super - polecam
 
otis
Lakiernicy owszem robią polerki za 200 - 300 PLN ale to jest bardzo kiepska robota. Pojada futrem 1 - 2 przejazdy taką Fareclą G3, podpolerują na sucho albo mleczkiem z jakimś filerem i po sprawie. Średnio głębokie rysy rzecz jasna zejdą, bo na prawdę głębokich żadna polerka nie usunie. Po miesiącu dwóch okaże się, że swirli jest prawie tyle co było i owa polerka była chwilowa, taka "na sprzedaż".
Dobra, czyli wieloetapowa KOREKTA LAKIERU w zakładzie auto detailingu kosztuje 750 - 1000 PLN za auto wielkości Acco, a jak zażyczymy sobie Zymole lub inne Swisswaxy, to może być jeszcze więcej. Niektóre zakłady proponują jeszcze opcję podstawowej korekty ograniczonej do 2 etapów cut & finish, lub polish & finish w zależności od stanu lakieru. Tu ceny oscylują ok 500 PLN przy czym nawet taka opcja jest kilka klas wyżej niż "polerka" zrobiona przez lakiernika.
 
Wala
Korekta lakieru Accorda w trzech stopniach z woskowaniem zajmuje mi około 3 dni. To nie może kosztować 200 pln Panowie :)
 
Około 750-800 pln sama korekta w zależności od stanu lakieru, użytych środków itp. Zabezpieczenie dobrej klasy woskiem jest w cenie. Wosk na takim lakierze przy odpowiednim myciu leży około 3 miesięcy.
 
kubik
Ja jestem po polerce mechanicznej właśnie :) Efekt - auto wygląda jakby wyjechało z fabryki. Polerka w 3 etapach - ścieranie lakieru, polerowanie pasta a następnie mleczkiem. Zabieg całego samochodu po znajomości 300 zł - normalnie 500. Naprawde warto, lakier przed polerką 100 mikronów, po polerce średnio 80-90. Zniknęły wszystkie białe rysy z lakieru.
 
Piekielny,
Szczerze mówiąc to Hondy mają straszny lakier do polerowania. Nie wiem co kolega wcześniej mówił że jest cienki i łatwo przetrzeć, chyba że miał na myśli VII i w góre. Jeżeli chodzi o Civic i Accord VI i ponizej to jest bardzo twardy i pasta nie lubie sie na nich rozprowadzać. Chodzi oczywiscie o lakier oryginalny, nie malowany.
 
Co do ceny - 500 zł minimum za PEŁNĄ renowacje lakieru, polerka poniżej tej kwoty to tylko przez kolege, po kosztach pracy, roboczogodzin na osobe to minimum 10-12 H na auto, zależy od koloru i wielkości.
 
Ja sprzęt dla siebie kupiłem za 800 zł, a jest z bardzo dolnej półki więc co kto lubi.
 

 

 

Ubytek lakieru

 

 
kubik, 
Hey panowie,
czy lakier o grubości 95-105 mikronów nadaje się jeszcze do polerki?
 
Wala, 
powinien się nadawać, takie wartości mają nowe auta. Często nawet mniej. Ale wszystko zależy od konkretnego egzemplarza - zaznaczam.
 
Wala,
10-20 mikronów zdarte? ??? ???
 
Przepraszam, ale chyba jakiś rzeźnik wykonał tą usługę..........
 
Panowie - nie zachęcam do korzystania z usług takich ludzi, nic dobrego dla Waszych aut z tego nie wynika, oprócz chwilowego błyszczenia. I nie mówię tu w domyśle "nie idźcie do niego - przyjdźcie do mnie".
 
Nikt kto zna się na robocie nie zajmie się profesjonalną korektą lakieru auta wielkości Accorda za 300 pln. Jak już nieraz pisałem na tym forum - takie coś zajmuje często 3-4 dni z przygotowaniem auta.
 
Zachęcam do zakupienia sprzętu i delikatnego nawet polerowania samemu. Sprzęt zawsze się przyda, jak nie do tego, to do kolejnego auta.
 
Pokaż mi swoje auto po roku, a nawet po kilku miesiącach.
 
Lukas
OK, widać ze jest po polerce (przynajmniej na foto)
ale tak jak Wala napisał, zdarcie tylu mikronów to jakieś szaleństwo! 
Jeszcze trochę i nie będzie warstwy bezbarwnego.
 
Ja u siebie zrobiłem bardzo delikatną korektę lakieru (ok 30%) + polerowanie,
i miernik tylko w dwóch miejscach pokazał mi ok 1-2 mikronów mniej niż było. (czujnik nie był z najwyższej polki)
 
P.s. polecam zabawę we własnym zakresie, naprawdę fajna sprawa   :cwaniak:  majówka_2014

 

 

 

Produkty do polerki

Tutaj podam tylko kilka przykładów które polecaliście na forum, ze względu na bardzo dużą ilość jakie polecacie i nie polecacie proszę w tym temacie was o uzupełnienie informacji, dyskusję na temat jakości i spostrzeżeń wybranych produktów. 

Zachęcam do zaglądania do strefy partnerskiej gdzie możecie zakupić zdecydowaną większość dobrej jakości produktów.

 

 
PKO, 
MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND MLECZKO POLERSKIE  około 55 zł
PASTA POLERSKA MENZERNA FF3000 albo 4000 około 50 zł
MEGUIARS Gold Class Carnauba Wax około 80 zł
TURTLE WAX ICE WOSK SYNTETYCZNY około 45zł
Mam jeszcze kilka, ale te pasują mi najbardziej i cała moja filozofia. Tak jak pisałem wcześniej 1 x na miesiąc poprawiam tylko syntetykiem i spokój jak jadę na myjnie to czasem maja problem z umyciem tak natłuszczony jest lakier   
:ckm:
 
I u mnie jest ciemny lakier tak zwana wędzona śliwka - albo ciemny bakłażan :)
 
otis
Jedną gruboziarnistą G3 nie zrobisz tego dobrze. Jeśli chcesz robić to samemu, to lepiej zainwestuj w taki zestaw  http://allegro.pl/ze...4063779557.html

Zestaw Menzerna Urban FG500 PF2500 FF3000
blaszczu, 
Tak jak już poprzednicy pisali również poleciłbym set od Menzerny - FG400 + PF2500 + SF4000. Jeżeli chodzi o dobór padów to tak naprawdę nie ma przepisu na sukces w tym temacie, trzeba użyć wielu kombinacji aby zobaczyć efekty i wybrać odpowiednie. Osobiście polecam Scholla oraz Urbana. Prowadzę firmę Auto Detailingową więc zajmuję się tym na co dzień i tak jak napisał wcześniej kolega kolargol - lakier Accorda jest bardzo ciężkim lakierem w wykończeniu więc trzeba się mega przy nim napracować. Oczywiście nie zapomnij o odpowiednim przygotowaniu samochodu poprzez dekontaminację, deironizację, glinkowanie itp. bo to podstawa ;)
 
Wala, 
Politura jednocześnie usuwa utlenioną warstwę lakieru i jednocześnie nabłyszcza. To taki środek AIO - all in one.
 
Jeśli chodzi o wosk to polecam taką mniej znaną firmę:
 
 
 
 
lub środek niedrogi, ale bardzo dobry - Finish Kare 1000 High Temp (tester na około 10 samochodów średniej klasy - 19,90pln)
 
, ewentualnie produkt tej firmy - Finish Kare Pink Paste Wax
 
P.S nie współpracuję i nie reklamuję firmy z linków, po prostu jest w Warszawie i czasem coś tam kupię :)
 
feniks
Przed świętami testowałem zestaw który zakupiłem sobie z myslą o zrobieniu accorda. Pacjent Audi A4 2007.
Środki:
Szampon mega
Glinka Vallet
Pasta Poor boys 2.5 potem propolisch 2 tez poor boys
Następnie mycie, inspekcja środkiem menzerny
Następnie politura black hole z poorboys
Na koniec wosk Finischkare 1000
 
Uwagi: Do większych rys past były za słabe i trzeba było użyć farecli G3 potem już normalnie pastami poorboysa . Lakier w audi 180 mikronów i twardy jak cholera. Najgorsza sprawa to czyszczenie auta z pasty. Myślałem że mnie szlak trafi, po kilka razy z kumplem czyściliśmy i myliśmy auto. Niestety nie posiadałem IPa i może dlatego tak się męczyłem. Ogólnie w jeden dzień od rana do wieczora z pomocą drugiej osoby ogarnęliśmy temat (jeden dzień to minimum i jeśli ktoś chce zrobić super dokładnie to będzie za mało czasu). Pracowałem na polerce Eurotec (allegro) i padach pomarańczowym i żółtym z flexipads. Zestaw past i wszystkiego innego kosztował mnie około 500zł ale starcza na kilka aut.
P.s. Przepraszam jeśli poprzekręcałem nazwy firm bądź są jakieś literówki.
 
Wala
Poorboys jest ok. SSR 3 daje radę, ale na Hondzie trzeba uważać. Kolejność:
 
SSR3 - SSR 2.5 - SSR 2 - SSR1 lub ProPolish
 
Na Accordzie nie polecam twardego pada początkującym - więcej szkód niż pożytku.
 
Pad średni (SSR 3,SSR 2.5), pad miękki SSR2 i wykończeniowy - SSR1 lub ProPolish
 
blaszczu, 
Zielony korek jest tnącą pastą, żółty to polish czyli średnia a niebieski korek to finish czyli antyhologram. Wg mnie jednak amatorowi lepiej się będzie działało z systemem Menzerny. 
micky, 
Cześć
Mam za sobą korektę lakieru mojej Hondy. Do tematu podszedłem następującymi pastami:
-cutting Menzerna FG400
-polishing KochChemie AntiHologram
 
Do cięcia użyłem średniego pada od flexipads
Do polishing użyłem wykańczającego (chyba czarnego) pada od flexipads
 
Do ścierania resztek pasty po ostygdnięciu lakieru używać należy bardzo miękkiego ręcznika z mikrofibry.
Polecam szczególnie pastę AntiHologram gdyż świetnie wyprowadza lakier po cuttingu i usuwa doskonale hologramy.
No i można załatwić temat w dwóch krokach. Ja obleciałem całe auto w 8 godzin razem z oklejaniem więc całkiem sprawnie.
I polecam nie przekraczać 2000 obr/min!

 

 

Przykładowy sposób na usunięcie dość pokaźnej rysy przesłany przez jednego z użytkowników:

 

Witam, chciałbym zrobić taki temat w którym moglibyśmy podzielić się doświadczeniem w maskowaniu rys których nie da sie wypolerować.
Wiadomo że usunąć taką rysę można tylko przez malowanie całego elementu, ale może ktoś ma jakiś sposób na ich maskowanie? żeby nie rzucały się tak w oczy? (np. jak jest na progu pojedyncza rysa no to szkoda wywalać 200 zł za malowanie skoro można ją jakoś zamaskować)

Ja ze swojej strony mogę powiedzieć tyle że próbowałem taki własny sposób (w celach testowo-naukowych  :mrgreen: )
a więc mamy rysę:
X_D6M1Aw8nU.jpg

Oczyszczamy powierzchnie (glinkowanie i odtłuszczanie)
Oklejamy rysę najdokładniej jak możemy taśma tak żeby była widoczna sama rysa
qSlFdTbQW6g.jpg
wypełniamy rysę jedną warstwą lakieru bazowego
TJhoSSX3BJM.jpg
następnie lekko szlifujemy papierem 1200 żeby pousuwać ewentualne resztki farby która dostała się poza rysę
EhAn72o5h_c.jpg
Niestety nie posiadam dalej zdjęć.

Później zdejmujemy taśmę i oklejamy jeszcze raz.
Po dokładnym oklejeniu w sposób opisany powyżej (z tym że musimy okleić większą powierzchnie) nakładamy na rysę klika warstw lakieru bezbarwnego w sprayu (pozwoli to nam na dokładne wypełnienie rysy lakierem bezbarwnym).
Po wyschnięciu szlifujemy raz jeszcze nie odklejając taśmy aż do wyrównania powierzchni.
Później zrywamy taśmę. Szlifujemy na mokro papierem 1200, później 2500 i korzystając z mocniejszej pasty ściernej (np Meguiars Ultimate Compound) - ręcznie polerujemy to miejsce.

Niestety nie posiadam zdjęć ale jeżeli zrobimy wszystko starannie to można uzyskać na prawdę zadowalający efekt.

Może ktoś ma inne sposoby? lub rady dotyczące wyżej opisanej metody?

 

 

 

 

Dodatkowo zapraszam do tematu który jest bardzo obszerną lekturą i tutaj chylić czoła dla osób które temat mocno rozwinęły i podzieliły się wiedzą i doświadczeniem. 

http://www.accordklu...bacie-o-lakier/

 

 

 


  • 0

#2 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 09.06.2017

Cześć, możecie kogoś polecić kto zrobi polerkę lakieru ? Nie potrzebuję takiej zaawansowanej jak tu opisali forumowicze, raczej dopasowanie odcieni. Lakiernik w paru miejscach nie do końca dobrze zrobił mi "odcięcie" przy lakierowaniu i chcę to naprawić...

 

Kontakt najlepiej z mazowieckiego poproszę.


  • 0

#3 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:22, 16.06.2017

O miejscowych fachowców najlepiej pytać w regionalnych :)


  • 0

#4 Dlugi77

Dlugi77
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Orzysz
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:09, 08.07.2017

Z racji tego iż mieszkam w małej miejscowości i jest problem z dostępem do fachowców z dziedziny detailingu, to chciałbym sam odświeżyć lakier. Niestety czeka mnie żmudna praca, bo muszę to zrobić ręcznie. Czy pasta Rupes big foot keramic fine z linku poniżej nada się do ręcznej polerki?
https://mrcleaner.pl...UlXmRoCbZbw_wcB
Pytam akurat o tą bo mogę mieć taką za darmo

Użytkownik Dlugi77 edytował ten post 09:10, 08.07.2017

  • 0

#5 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:09, 12.07.2017

Nadała by się ale powalającego efektu nie będzie, to jest 1 stopień ścieralności do tego niestety nie wiem jaki. Z opisu wynika że stosowana jest po papierze gradacji 3000 więc można założyć że ona będzie miała 3500, a co za tym idzie jest to tzw. Final Finish. Więc zbierze tylko najmniejsze i płytkie rysy i odświeży lakier, dokładając do tego twardy wosk uzyskasz "ładny efekt". 


  • 0

#6 Burzowy

Burzowy
  • Klubowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:13, 26.11.2018

Czy pasta menzerna 400 nie będzie za mocna do lakieru naszych hond czy lepiej zacząć od 1100 ?
  • 0

#7 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:22, 27.01.2019

Ja za profesjonalną polerkę  zapłaciłem 1000 pln. W pakiecie miałem jeszcze:

 

Zakres prac:
✅wieloetapowa korekta lakieru
✅zabezpieczenie lakieru: Zymol Titanium
✅syntetyczne zabezpieczenie felg
✅perfekcyjne sprzątanie wnętrza
✅pranie tapicerki
✅pielęgnacja plastików: Shiny Garage Jet Black
✅zabezpieczenie opon: Back2Black ShinyGarage
✅odświeżenie i zabezpieczenie lamp
 
Zdjęcia przed i po:
 

  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:09, 08.02.2019

Czy pasta menzerna 400 nie będzie za mocna do lakieru naszych hond czy lepiej zacząć od 1100 ?

 

Jak dla mnie Manzerna 400 jest za mocna dla większości aut nie tylko dla hondy, już maznerna 1100 zbiera sporo nawet w vw. Na swoim VI genie jak robiłem polerkę manzerną to mogę stwierdzić, że 2500 wystarczy z tym że trzeba wtedy przynajmniej 2 razy dłużej polerować zanim przejdzie się do kolejnego etapu *(oczywiście wszystko zależy od kondycji oraz grubości lakieru z góry zakładam iż zabierając się za polerowanie maszyną mamy na wyposażeniu miernik grubości lakieru).

 

 

Ja za profesjonalną polerkę  zapłaciłem 1000 pln. W pakiecie miałem jeszcze:

 

Zakres prac:
✅wieloetapowa korekta lakieru
✅zabezpieczenie lakieru: Zymol Titanium
✅syntetyczne zabezpieczenie felg
✅perfekcyjne sprzątanie wnętrza
✅pranie tapicerki
✅pielęgnacja plastików: Shiny Garage Jet Black
✅zabezpieczenie opon: Back2Black ShinyGarage
✅odświeżenie i zabezpieczenie lamp
 
Zdjęcia przed i po:
 

 

 

Pakiet fajny choć szkoda że na koniec wjechał wosk a nie jakaś ceramika (ale wiadomo iż cena by wtedy skoczyła). Cena za kompleksową usługę o ile wnętrze lśniło nawet w zakamarkach i na podsufitce jak dla mnie uczciwa. 

Odnośnie prania tapicerki zapytam dodatkowo czy obejmowała usługa pranie dywanu/wykładziny oraz wykładziny bagażnika?

Daj później znać jak długo utrzyma się wosk na lakierze, jaki będzie efekt po spłukiwaniu auta na bezdotykowej jak obsiądzie brud.

Fajnie by było jak byś zrobił później fotki auta przed myjnią i po spłukaniu (oczywiście bez programów myjących).

Dało by to ciekawy obraz trwałości Zymol Titanium, bo w sumie jest droższy od np. soft 99 ale czy na pewno lepszy?


  • 0

#9 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:28, 08.02.2019

Pranie kompletne z bokami, podsufitka, wykładziny, bagażnik itp. metodą ekstrakcyjną. Na ceramikę nie stać chwilowo, Wosk ma ponoć bez problemu wytrzymać 4 miesiące. Obecnie po miesiącu spływa jak po kaczce. Jak nie zapomnę to za 2 miesiące zrobię zdjęcia z myjni.


  • 0

#10 Michal21071984

Michal21071984
  • Klubowicz
  • 507 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:10, 08.02.2019

Jak dla mnie Manzerna 400 jest za mocna dla większości aut nie tylko dla hondy, już maznerna 1100 zbiera sporo nawet w vw. Na swoim VI genie jak robiłem polerkę manzerną to mogę stwierdzić, że 2500 wystarczy z tym że trzeba wtedy przynajmniej 2 razy dłużej polerować zanim przejdzie się do kolejnego etapu *(oczywiście wszystko zależy od kondycji oraz grubości lakieru z góry zakładam iż zabierając się za polerowanie maszyną mamy na wyposażeniu miernik grubości lakieru).

 

 

Pakiet fajny choć szkoda że na koniec wjechał wosk a nie jakaś ceramika (ale wiadomo iż cena by wtedy skoczyła). Cena za kompleksową usługę o ile wnętrze lśniło nawet w zakamarkach i na podsufitce jak dla mnie uczciwa. 

Odnośnie prania tapicerki zapytam dodatkowo czy obejmowała usługa pranie dywanu/wykładziny oraz wykładziny bagażnika?

Daj później znać jak długo utrzyma się wosk na lakierze, jaki będzie efekt po spłukiwaniu auta na bezdotykowej jak obsiądzie brud.

Fajnie by było jak byś zrobił później fotki auta przed myjnią i po spłukaniu (oczywiście bez programów myjących).

Dało by to ciekawy obraz trwałości Zymol Titanium, bo w sumie jest droższy od np. soft 99 ale czy na pewno lepszy?

 

polerowanie 2 razy dłużej nie sądze aby jakos pomogło przy tej pascie.

Menzerna ma ziarno rozpadające i im dłużej polerujesz tym słabsza siła cięcia. 

Np Megs 105 ma ziarno stałe 

 

co do wosku to zymol a soft to troche inna półka wosków


  • 0

#11 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:04, 11.02.2019

polerowanie 2 razy dłużej nie sądze aby jakos pomogło przy tej pascie.

Menzerna ma ziarno rozpadające i im dłużej polerujesz tym słabsza siła cięcia. 

Np Megs 105 ma ziarno stałe 

 

co do wosku to zymol a soft to troche inna półka wosków

 

Przez polerowanie 2 razy dłużej nie miałem na myśli 1 nałożenia pasty na pada, a co do wosków to z doświadczenia wiem, że różnie bywa, jeden wosk premium chwali inny na niego się żali, ja mam u siebie więcej osób zadowolonych z wosków z rodziny soft (choć może też trochę przez cenę) ale przerabiałem już kilka od collinite przez  zymol, soft, a nawet pokusiłem się sprawdzić hi-temp który był całkiem miłym zaskoczeniem. Z moich odczuć zymol niby premium ale na moim VI genie nie zauważyłem różnicy w trwałości powłoki względem soft (jasny). 

Dlatego też poprosiłem kolegę o opinię i ew. zdjęcia na przestrzeni czasu jak to wygląda u niego :)


  • 0

#12 mochnacki78

mochnacki78
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:26, 15.02.2019

 

Dało by to ciekawy obraz trwałości Zymol Titanium, bo w sumie jest droższy od np. soft 99 ale czy na pewno lepszy?

 

Po 10 tygodniach pojechałem na myjnie po trasie i powiem że hydrofobowość znikoma, ale za to brud jeszcze ładnie schodził z lakieru. Nie wiem czy lepszy efekt by nie dało położenie magicznej wycieraczki na lakier, bo na szybach po tym czasie jeszcze się trzyma :)


  • 0

#13 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1806 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 16.02.2019

Pytanie o jakiej myjni piszesz? Jeśli bezdotykowa to wszystko wyjasnia. One są dobre do oplukania. Umyj porządnie szamponem to zobaczysz wtedy czy wosk siedzi. U mnie soft podbijany ssw siedzi od maja i nie ma jeszcze wielkiej tragedii(fakt że i opadów w tym roku mniej)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, polerka, polerowanie, polerowanie lakieru, odnowa lakieru, renowacja lakieru, lakier

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq