XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Accord 2.4 Executive automat
#1
Napisano 12:02, 05.01.2010
Chcialbym zapytać, czy Waszym zdaniem warto tankowac 98Pb do Accorda 2.4 w automacie ? Podobno mniej pali. Czy ktos to może potwierdzić. Ja jezdżę od początku na 98 i mi spala srednio 11,5 L/100 km.
#2
Napisano 12:23, 05.01.2010
- Nie synku, to diesel...
#3
Napisano 12:51, 05.01.2010
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:54, 05.01.2010
#5
Napisano 21:42, 05.01.2010
czy Waszym zdaniem warto tankowac 98Pb do Accorda 2.4 w automacie ? Podobno mniej pali.
Tankowałem 2 lata 95Pb. Trzy razy próbowałem z pełnym bakiem 98. Za każdym razem spalił więcej. Ale jestem prawie pewny, że to dlatego, że spodziewałem się lepszych osiągów i mocniej go deptałem.
Potem przeczytałem gdzieś, że efekt można zauważyć dopiero po kilku przejechanych bakach, więc od dwóch miesięcy leje 98. Nie widzę różnicy w spalaniu.
Wydaje mi się, że nie będzie realnej różnicy jedynie może Ci się polepszyć samopoczucie.
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:13, 07.01.2010
To tak samo jak z jedzeniem proste.
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:23, 07.01.2010
kto Ci coś takiego powiedział? Podpinałeś się pod szerokopasmową sonde i wyszło Ci w czasie rzeczywistym, że AFR jest ubogi? Nie wierz w takie bzdury, silniki seryjne, szczególnie tak wysilone jak 78 z litra pojemności mają taki zapas dawek, że przy 10.000 by paliwa nie brakowało - prędzej korba wyjdzie bokiem niż będziesz miał spalanie detonacyjne w wolnossącej niewysilonej benzynieslyier, w 8 gen. i w manualnej skrzyni biegów przy dokręcaniu do czerwonego pola na PB95 czasami zdarza się spalanie stukowe. Ja tankuję PB98 z Neste i jest wszystko ok.
#8
Napisano 23:00, 07.01.2010
bo paliwo zbyt dobre?
- Nie synku, to diesel...
#9 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:35, 08.01.2010
Jakość paliwa bywa u nas średnia ale twierdzenie, że jest spalanie stukowe bo słyszysz zawory ( swoją drogą gratuluję słuchu absolutnego jak w nienajcichszym silniku 2.4 przy 7.000 rpm + byłeś w stanie akurat to usłyszeć ) jest tak kompletną bzdurą. W silnikach fabrycznych są takie zapasy dawek paliwa, że możesz akurat o to być spokojny. Wiesz z jakiego rzędu kosztami dla producenta wiązało by się wypuszczenie auta które w serii już jeździ "ubogo" i te silniki zaczęły by płynąc?
Od mierzenia składu mieszanki są szerokopasmowe sondy które badają AFR ( Air Fuel Ratio - stosunek dawek powietrza do paliwa ) - ocena na słuch z kabiny to jakieś nowum i powinieneś udać się do wszystkich firm strojących auta wyczynowe, że Ty je bez komputera/sondy/hamowni wystroisz na słuch
Nie bierz tego do siebie ale ktoś Ci niezłych bzdur nagadał.
To jest taka sama teoria jak kolegi Kolba - Leon że większa ilość oktanowa zwiększy moc bez ruszania elektroniki - skąd Wy te teorie bierzecie?
#10
Napisano 11:21, 08.01.2010
To jest taka sama teoria jak kolegi Kolba - Leon że większa ilość oktanowa zwiększy moc bez ruszania elektroniki - skąd Wy te teorie bierzecie?
Adaptacja. (być może) program rozpoznaje liczbę oktanowa paliwa i odpowiednio dostraja... coś tam. Sam piszesz, że czujników tam jak mruwków.
#11
Napisano 11:23, 08.01.2010
- Nie synku, to diesel...
#12
Napisano 11:29, 08.01.2010
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:38, 08.01.2010
gucior, nie sprzeczam się - ujmę to inaczej: na PB95 przy wyższych obrotach dźwięk jest bardzo metaliczny. Na PB98 nie jest metaliczny. Ok?
Amen nie chciałem się sprzeczać, może zbyt mocno akcentowałem swoje racje.
Prawda jest taka, że przy normalnym paliwie komputer w aucie jest dostrojony pod konkretną ilość oktanową podaną przez producenta - stąd auto dostosowane do 95pB będzie bądz zachowywało się niezmiennie ( pod kontem spalania i osiagów ) bądz podwyższenie liości oktanów do np 100 vpr może przynieść spadek osiągów ze względu na korekcję zapłonu.
#14
Napisano 18:40, 08.01.2010
Przy PB 98 Ecu przyspieszy lekko kąt wyprzedzenia zapłonu i spalanie przy takim samym stylu jazdy może być lekko mniejsze i autko lekko zywsze.
stąd auto dostosowane do 95pB będzie bądz zachowywało się niezmiennie ( pod kontem spalania i osiagów ) bądz podwyższenie liości oktanów do np 100 vpr może przynieść spadek osiągów ze względu na korekcję zapłonu.
#15
Napisano 19:07, 04.01.2015
Liczba oktanowa nie oznacza większej kaloryczności paliwa. Oznacza zaś miarę odporności paliwa na spalanie detonacyjne - im wyżej tym mniejsza szansa. Paliwo o większej liczbie oktanowej się spala nieco wolniej - stąd też wyższa kultura pracy silnika. Ponadto te paliwa są chrzczone ulepszaczami - mającymi na celu dokładniejsze oczyszczanie silnika, poprawienie kultury pracy silnika. Ale nie dajmy się zwieść liczbie oktanowej - tu nie ma więcej mocy, po prostu silnik będzie lepiej zadbany bo paliwo jest wyższej jakości - co spowoduje wzrost 0,5-2% mocy.
PS> Dopiero teraz zauważyłem, że wątek jest z 2010 xD
Użytkownik TheRifler edytował ten post 19:08, 04.01.2015
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych