Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord 2.4 Executive automat


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 slyier

slyier
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Połchowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 05.01.2010

Witam,
Chcialbym zapytać, czy Waszym zdaniem warto tankowac 98Pb do Accorda 2.4 w automacie ? Podobno mniej pali. Czy ktos to może potwierdzić. Ja jezdżę od początku na 98 i mi spala srednio 11,5 L/100 km.
  • 0

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:23, 05.01.2010

slyier, w 8 gen. i w manualnej skrzyni biegów przy dokręcaniu do czerwonego pola na PB95 czasami zdarza się spalanie stukowe. Ja tankuję PB98 z Neste i jest wszystko ok.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 slyier

slyier
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Połchowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 05.01.2010

Dzieki, w takim razie pozostanę przy PB98 :-)
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:54, 05.01.2010

W jaki sposób rozróżniasz stukowe od prawidłowego spalania?
  • 0

#5 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 05.01.2010

czy Waszym zdaniem warto tankowac 98Pb do Accorda 2.4 w automacie ? Podobno mniej pali.


Tankowałem 2 lata 95Pb. Trzy razy próbowałem z pełnym bakiem 98. Za każdym razem spalił więcej. Ale jestem prawie pewny, że to dlatego, że spodziewałem się lepszych osiągów i mocniej go deptałem.
Potem przeczytałem gdzieś, że efekt można zauważyć dopiero po kilku przejechanych bakach, więc od dwóch miesięcy leje 98. Nie widzę różnicy w spalaniu.

Wydaje mi się, że nie będzie realnej różnicy jedynie może Ci się polepszyć samopoczucie.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:13, 07.01.2010

lepsze paliwo więcej oktanów lepsze osiągi silnika proste.

To tak samo jak z jedzeniem proste.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:23, 07.01.2010

slyier, w 8 gen. i w manualnej skrzyni biegów przy dokręcaniu do czerwonego pola na PB95 czasami zdarza się spalanie stukowe. Ja tankuję PB98 z Neste i jest wszystko ok.

:k :shock: :roll: :k kto Ci coś takiego powiedział? :k Podpinałeś się pod szerokopasmową sonde i wyszło Ci w czasie rzeczywistym, że AFR jest ubogi? Nie wierz w takie bzdury, silniki seryjne, szczególnie tak wysilone jak 78 z litra pojemności mają taki zapas dawek, że przy 10.000 by paliwa nie brakowało - prędzej korba wyjdzie bokiem niż będziesz miał spalanie detonacyjne w wolnossącej niewysilonej benzynie :)
  • 0

#8 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:00, 07.01.2010

to czemu słychać zawory? :roll:
bo paliwo zbyt dobre? :k
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:35, 08.01.2010

Czy Ty w ogóle wiesz co to jest spalanie detonacyjne i jak się je diagnozuje?


Jakość paliwa bywa u nas średnia ale twierdzenie, że jest spalanie stukowe bo słyszysz zawory ( swoją drogą gratuluję słuchu absolutnego jak w nienajcichszym silniku 2.4 przy 7.000 rpm + byłeś w stanie akurat to usłyszeć :!: ) jest tak kompletną bzdurą. W silnikach fabrycznych są takie zapasy dawek paliwa, że możesz akurat o to być spokojny. Wiesz z jakiego rzędu kosztami dla producenta wiązało by się wypuszczenie auta które w serii już jeździ "ubogo" i te silniki zaczęły by płynąc?

Od mierzenia składu mieszanki są szerokopasmowe sondy które badają AFR ( Air Fuel Ratio - stosunek dawek powietrza do paliwa ) - ocena na słuch z kabiny to jakieś nowum i powinieneś udać się do wszystkich firm strojących auta wyczynowe, że Ty je bez komputera/sondy/hamowni wystroisz na słuch :)

Nie bierz tego do siebie ale ktoś Ci niezłych bzdur nagadał.
To jest taka sama teoria jak kolegi Kolba - Leon że większa ilość oktanowa zwiększy moc bez ruszania elektroniki - skąd Wy te teorie bierzecie?
  • 0

#10 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:21, 08.01.2010

To jest taka sama teoria jak kolegi Kolba - Leon że większa ilość oktanowa zwiększy moc bez ruszania elektroniki - skąd Wy te teorie bierzecie?


Adaptacja. (być może) program rozpoznaje liczbę oktanowa paliwa i odpowiednio dostraja... coś tam. Sam piszesz, że czujników tam jak mruwków.
  • 0

#11 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:23, 08.01.2010

gucior, nie sprzeczam się - ujmę to inaczej: na PB95 przy wyższych obrotach dźwięk jest bardzo metaliczny. Na PB98 nie jest metaliczny. Ok?
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#12 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:NY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 08.01.2010

Przy PB 98 Ecu przyspieszy lekko kąt wyprzedzenia zapłonu i spalanie przy takim samym stylu jazdy może być lekko mniejsze i autko lekko zywsze. Ale to nie ma co patrzec na etykiete na stacji bo jakosc paliwa na róznych stacjach jest jaka jest Np mi na PB95 z orlenu w Krasnymstawie Lepiej się smiga niz na 98 z NEstle w lublinie.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:38, 08.01.2010

gucior, nie sprzeczam się - ujmę to inaczej: na PB95 przy wyższych obrotach dźwięk jest bardzo metaliczny. Na PB98 nie jest metaliczny. Ok?


Amen :) nie chciałem się sprzeczać, może zbyt mocno akcentowałem swoje racje.
Prawda jest taka, że przy normalnym paliwie komputer w aucie jest dostrojony pod konkretną ilość oktanową podaną przez producenta - stąd auto dostosowane do 95pB będzie bądz zachowywało się niezmiennie ( pod kontem spalania i osiagów ) bądz podwyższenie liości oktanów do np 100 vpr może przynieść spadek osiągów ze względu na korekcję zapłonu.
  • 0

#14 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 08.01.2010

Coś różne rzeczy piszecie :roll: :

Przy PB 98 Ecu przyspieszy lekko kąt wyprzedzenia zapłonu i spalanie przy takim samym stylu jazdy może być lekko mniejsze i autko lekko zywsze.


stąd auto dostosowane do 95pB będzie bądz zachowywało się niezmiennie ( pod kontem spalania i osiagów ) bądz podwyższenie liości oktanów do np 100 vpr może przynieść spadek osiągów ze względu na korekcję zapłonu.


  • 0

#15 TheRifler

TheRifler
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 04.01.2015

Liczba oktanowa nie oznacza większej kaloryczności paliwa. Oznacza zaś miarę odporności paliwa na spalanie detonacyjne - im wyżej tym mniejsza szansa. Paliwo o większej liczbie oktanowej się spala nieco wolniej - stąd też wyższa kultura pracy silnika. Ponadto te paliwa są chrzczone ulepszaczami - mającymi na celu dokładniejsze oczyszczanie silnika, poprawienie kultury pracy silnika. Ale nie dajmy się zwieść liczbie oktanowej - tu nie ma więcej mocy, po prostu silnik będzie lepiej zadbany bo paliwo jest wyższej jakości - co spowoduje wzrost 0,5-2% mocy.

 

PS> Dopiero teraz zauważyłem, że wątek jest z 2010 xD


Użytkownik TheRifler edytował ten post 19:08, 04.01.2015

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq