Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Opony na zimę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 04.01.2010

Chyba będę nudny jak linia horyzontu na morzu, ale muszę zaczepić Forumowiczów i zapytać: jakie opony ja mam założyć , bo już dłużej nie mogę na letnich, a na narty chciałem się wybrać.

Dla ułatwienia podam że myślałem o:
- Michelin Pilot Alpin PA3 (tu nie wiem czy PA3 czy PA2; i czy Premacy, o co to chodzi?)
- Pirelli Soto Zero
- Dunlop D3
- Goodyear UG Performance 2
czy jakoś tak , a może jakieś inne , wszystko w rozmiarze 225/50/17 ? (odpadają eksperymenty typu Toyo czy cóś tak)

Chciałbym żeby były ciche, dobre na suchym i mokrym, ale na śniegu żeby też dały radę - czyli chciałbym być zdrowy, piękny i bogaty :mrgreen:

Wiem, że temat był wałkowany, ale może macie jakieś nowe doświadczenia - w końcu zima już trwa.Pozdrawiam
  • 0

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:34, 04.01.2010

Sajmon, nie ma takich opon.
jak na śniegu dobre to będą głośne i kiepskie na mokrym i suchym.

tego się nie da pogodzić.
ja mam w Clio Yokohama W.Drive - są dobre ale głośne.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:49, 04.01.2010

To biorąc pod uwagę, że zima w większości to drogi czarne - suche lub mokre, to jaka byłaby najlepsza na suchym i mokrym a na śniegu przyzwoita, no i nie za głośna?
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:50, 04.01.2010

jezeli GY UG Performace jest podobna do UG7+, to wlasnie GY.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 04.01.2010

Mikolaj - a jak GY wygląda jeśli chodzi o hałas? Jakie masz porównanie?
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:05, 04.01.2010

No glownie chodzi mi o "halas", a konkretnie jego brak, ciche sa te opony.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:49, 06.01.2010

Cześć
Hamowanie na suchym: we wszystkich testach na suchym lepiej hamuje opona letnia.
A czy również tak jest jeśli jest sucho, ale temperatura jest np. minus 10? Pozdrawiam
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:57, 06.01.2010

Nie, opona letnia przy -10 twardnieje i traci swoje wlasciwosci.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:01, 06.01.2010

Mikolaj, chyba, że wcześniej przejedzie parę km a opory toczenia gumę rozgrzeją...
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#10 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:02, 06.01.2010

jeżeli myślisz o hamowaniu oponą letnią w temp -10 st teoretycznie przyczepność takiej opony jest bardzo mała - wynika to z konstrukcji opony i składu mieszanki zastosowanej do jej propdukcji letnie opony w temp poniżej 7st twardnieją.
Jeżeli hodzi o hamowanie opona zimowa na suchym to lepiej zahamuje niz na lodzie i teoretycznie powinna duzo lepiej zahamować niz opona letnia w minusowych temperaturach
  • 0

#11 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:12, 06.01.2010

Jarek, teoretycznie masz rację, praktyka wg mnie trochę inaczej wygląda ;-)
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#12 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 12:09, 06.01.2010

dlatego zaznaczyłem teoretycznie przy hamowaniu na suchym - dobrze rozgrzane opony, droga o dużym natężeniu ruchy/ciepła nawierzchnia/ i droga hamowania może być lepsza przy oponach letnich niż zimowych.
Pokuszę się jednak o stwierdzenie że opony zimowe na zimę, a letnie na lato.
Wystarczy spróbować przycisnąć bieżnik opony zimowej i letniej w temperaturach minusowych i można się przekonać samemu ze bieżnik będzie miękki przy zimowej oponie a twardy przy letniej.
  • 0

#13 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 06.01.2010

Wróciłbym do mojego pytania początkowego.

- Mikolaj poleca GY , a Drive3r wręcz przeciwnie, ma coś na przeciwko (w
którymś z poprzednich tematów czytałem o dramacie w 3 aktach) - to jak to jest?

- czy jest dostępny jakiś test opon zimowych w rozmiarze 225/50/17 ?
  • 0

#14 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:34, 06.01.2010

Sajmon, dramat w 3 aktach dotyczył opon Continental ;)
Z GY znam Eagle F1 letnie a tak to się nie wypowiadam bo dłużej na zimowych GY nie jeździłem.

Znam z zimowych Yokohame W.Drive i na pewno tam gdzie GY nie wjedzie Yokohama bez problemu, ale... jest to opona mniej uniwersalna, bardzo głośna i na pewno gorzej się prowadzi na suchym i mokrym.

Testu opon zimowych w tym rozmiarze nie znajdziesz (a przynajmniej mi się nie udało).
Ty masz motor 2.0 - może warto by było kupić koła 16"? Będzie taniej i zdrowiej dla felg.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:38, 06.01.2010

dlatego zaznaczyłem teoretycznie przy hamowaniu na suchym - dobrze rozgrzane opony, droga o dużym natężeniu ruchy/ciepła nawierzchnia/ i droga hamowania może być lepsza przy oponach letnich niż zimowych.
Pokuszę się jednak o stwierdzenie że opony zimowe na zimę, a letnie na lato.
Wystarczy spróbować przycisnąć bieżnik opony zimowej i letniej w temperaturach minusowych i można się przekonać samemu ze bieżnik będzie miękki przy zimowej oponie a twardy przy letniej.

Jakiś czas temu ADAC to sprawdzał. Porównali właśnie właściwości opon zimowych i letnich przy hamowaniu na suchej nawierzchni w niskich temperaturach. Jeśli dobrze pamiętam, wszystkie (nawet badziewne) opony letnie były lepsze niż zimowe. W teście na mokrej nawierzchni (ale bez śniegu i błota pośniegowego) większość letnich była lepsza od zimówek.

To, że mieszanka zimowa jest bardziej miękka, ma minimalny wpływ. Jak wcześniej pisał kolega Driv3r, opony dość szybko się rozgrzewają. A poza tym naciśnięcie ręką na oponę a naciśnięcie autem ważącym 1500kg to zupełnie inne sprawy (nawet mimo różnicy w powierzchni nacisku) :-)

Nie zmienia to faktu, że na warunki z minimalną nawet ilością śniegu czy błota pośniegowego, zimowe opony są znacznie lepsze. Mają szersze rowki, z których śnieg wypada łatwo, a letnie zapychają się szybko i jazda jest jak na slickach. Dodatkowo zimówki mają te swoje "zadziorki", które wgryzają się w ubity śnieg i dodatkowo pomagają (ale też dodatkowo hałasują).

Jeśli chodzi o moje opony (żeby odpowiedzieć wątkotwórcy) - ja kupiłem Uniroyal MS Plus 66. Co prawda w rozmiarze 205/60R16, ale są też 225/50R17. Parę lat temu zajeździłem ze dwa komplety letnich Uniroyali i były rewelacyjne. Te spisują się też dobrze, nie hałasują za bardzo, a różnica na śniegu ogromna :-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq