Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błędy po czyszczeniu przpeustnicy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:06, 31.08.2015

Cześć,

 

Generalnie zauważyłem, że silnik jakoś tak ostatnio niechętnie reaguje na przepustnicę, z opóźnieniem, jakby nierówno przyspiesza więc wyczyściłem przepustnicę (była baaardzo brudna) i zauważyłem też że mam już bardzo brudny filtr powietrza (K&N więc jest do czyszczenia a nie do wymiany). Czyszczenie przepustnicy robiłem starą metodą tj. włączony zapłon, żona trzyma pedał do dechy i nie puszcza a ja czyszczę szmatką. Tyle, że na ten czas zupełnie zapomniałem podłączyć tymczasowo czujnik temperatury powietrza (wąż dolotu był cały zdjęty). Więc komputer mógł się "zdenerwować".

 

Chciałem też sprawdzić czujnik pedału przepustnicy, ale jak zobaczyłem pięć styków to się poddałem bez wcześniejszego obejrzenia instrukcji/schematu - ale wtyczkę zdążyłem rozłączyć/podłączyć.

 

Efekt na koniec jest taki, że po dodaniu gazu i puszczeniu silnik robi obrotami piłeczkę ale taki objaw znam z czyszczenia przepustnicy 4 lata temu - po dniu jeżdżenia sterownik nauczy się nowego położenia spoczynkowego przepustnicy i problem stopniowo zniknie.

 

Ale też niestety świeci mi się cały czas Check Engine... I teraz nie wiem co to jest... Test spinaczem wykazuje kody lampką ABS: 12, 15, 61, 83 (tj. jeden długi, dwa krótkie, jeden długi, pięć krótkich itp.). Lampka Check Engine wolno zapala się i gaśnie. Wykrzyknik i VSA świecą się non-stop. Po odczytaniu i wyjęciu spinacza Check Engine nie gaśnie.

 

Ale podejrzewam że to mogą być kody ABS z czasu jak miałem uszkodzony czujnik ABS, nie pamiętam już co wtedy migało i jakie kody wychodziły... Choć 12, 15, 61 wydają mi się znajome ale już 83 nie.

 

 

Pomocy :)


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:43, 31.08.2015

Trzeba bylo po tych akcjach odlaczyc na chwile aku, co by sie bledy zdematerializowaly. W przypadku modulu ABS bledy zapisywane sa w pamieci nieulotnej. Mozna je wykasowac za pomaca spinacza i specjalnej procedury (do znalezienia na forum), tutaj odlaczanie aku nie skutkuje, ze wzgledu na to ze uklad ten, ma bezposredni wplyw na bezpieczenstwo.

 

Do czujnika przepustnicy warto sie dobrac, jesli masz takie poszarpywania. Trzeba na spokojnie odkrecic go razem z podstawa, nadciac i podwazyc ten dekielek, odchylic plytke z biezniami i zastosowac odpowiednia chemie. Po czym zlozyc na silikon. Zauwazylem, ze dekielek ten jest wsisniety na zatrzaski, wiec sam w sobie sie juz trzyma. A chemia to preparat do potencjometrow, do dostania w sklepach elektronicznych lub aledrogo.


  • 0

#3 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:53, 31.08.2015

Trzeba bylo po tych akcjach odlaczyc na chwile aku, co by sie bledy zdematerializowaly. W przypadku modulu ABS bledy zapisywane sa w pamieci nieulotnej. Mozna je wykasowac za pomaca spinacza i specjalnej procedury (do znalezienia na forum), tutaj odlaczanie aku nie skutkuje, ze wzgledu na to ze uklad ten, ma bezposredni wplyw na bezpieczenstwo.

 

Do czujnika przepustnicy warto sie dobrac, jesli masz takie poszarpywania. Trzeba na spokojnie odkrecic go razem z podstawa, nadciac i podwazyc ten dekielek, odchylic plytke z biezniami i zastosowac odpowiednia chemie. Po czym zlozyc na silikon. Zauwazylem, ze dekielek ten jest wsisniety na zatrzaski, wiec sam w sobie sie juz trzyma. A chemia to preparat do potencjometrow, do dostania w sklepach elektronicznych lub aledrogo.

 

No tak właśnie pomyślałem, że być może zapamiętał się błąd, że był odłączony czujnik temperatury powietrza (zawsze pamiętałem go tymczasowo podpiąć na czas czyszczenia przepustnicy, tym razem nie).

 

Ciekawe, że test nie wykazuje już błędów silnika a lampka jest. Auto jeździ bez problemu, pomijając wariujące obroty na jałowym ale to jak mówiłem dzień-dwa i przejdzie.

 

Totalnie usyfiony filtr powietrza (wkład do standardowej obudowy - nie stożek - ale K&N czyli do czyszczenia) myślę jest większą przyczyną problemu, muszę doczytać jak go czyścić. Bez bicia przyznaje się że po założeniu 5 lat temu nie był czyszczony...

 

Potencjometr chciałem dla spokoju sprawdzić omomierzem ale jak odpiąłem wtyczkę i zobaczyłem 5 styków to zrobię to jednak po obejrzeniu schematu :-) Wszelkie nierównomierności styku do ścieżki oporowej by wyszły. Do potencjometrów najlepszy jest Kontakt 20 ale właśnie się zastanawiałem czy gdyby wyszło, że coś jest nie tak to da się do niego dobrać nie rozwalając go i nie unieruchamiając auta.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:05, 31.08.2015

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:08, 31.08.2015

Nie kombinuj, odlacz aku na chwile zamiast rozkminiac tyle. Zwyklym miernikiem, zwlaszcza elektronicznym nie sprawdzisz tego dobrze. Trzeba dobrac sie do srodka i zaaplikowac kontakt. Jak zrobisz to z glowa to auta nie unieruchomisz na pewno. Najwazniejsze to delikatnie sciagnac ten dekielek (z reszta na forum jest chyba nawet manual jak sie do niego dobrac).

 

A co do filtra powietrza, no to w koncu wez sie za niego hehe. Chociaz on na malych obrotach ma nie tak duzy wplyw jak podczas przyspieszania (wtedy silnik zasysa duzo atmosfery). To na pewno nie ma wplywu na szarpanie, ale na przymulenie juz tak.


  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:38, 31.08.2015

Nie kombinuj, odlacz aku na chwile zamiast rozkminiac tyle. Zwyklym miernikiem, zwlaszcza elektronicznym nie sprawdzisz tego dobrze. Trzeba dobrac sie do srodka i zaaplikowac kontakt. Jak zrobisz to z glowa to auta nie unieruchomisz na pewno. Najwazniejsze to delikatnie sciagnac ten dekielek (z reszta na forum jest chyba nawet manual jak sie do niego dobrac).

 

A co do filtra powietrza, no to w koncu wez sie za niego hehe. Chociaz on na malych obrotach ma nie tak duzy wplyw jak podczas przyspieszania (wtedy silnik zasysa duzo atmosfery). To na pewno nie ma wplywu na szarpanie, ale na przymulenie juz tak.

Już zamówiłem zestaw czyszczący K&N.

 

Co do ABS to znalazłem już procedurę czyszczenia starych błędów, dzięki za podpowiedź, jutro spróbuję.

 

Ale co do czujnika położenia pedału to coś nie mogę, byłbym wdzięczny za linka :-)

 

Jutro odepnę akumulator.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:53, 31.08.2015

Daj info jak to wyszlo wszystko. Taka uwaga a propos ABS, po usunieciu bledow trzeba jeszcze przeprowadzic procedure kalibracji czujnika VSA, tam tez gdzies to powinno byc opisane.

 

Z tym czujnikiem to tak naprawde manuala nie trzeba. Wazne zeby odkrecic z podstawa, a nie sam czujnik. Wtedy juz spokojnie, na stole, przy herbatce czy tam piwku, mozna sie z tym bawic.

 

A ja znalazlem, sa tam piekne zdjecia tegoz czujnika, co prawda watek dotyczy ropniaka, ale czujniki sa takie same. Na fotach jest odkrecony sam czujnik, ale lepiej odkrecic z caloscia. Ustawiony jest w polozeniu fabrycznym i przykrecony zrywalnymi srubami, wiec lepiej wyjac jako calosc z mechanizmem linki.

 

http://www.accordklu...zie-do-2000rpm/


Użytkownik chrishonda edytował ten post 21:59, 31.08.2015

  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:33, 31.08.2015

Daj info jak to wyszlo wszystko. Taka uwaga a propos ABS, po usunieciu bledow trzeba jeszcze przeprowadzic procedure kalibracji czujnika VSA, tam tez gdzies to powinno byc opisane.

 

Z tym czujnikiem to tak naprawde manuala nie trzeba. Wazne zeby odkrecic z podstawa, a nie sam czujnik. Wtedy juz spokojnie, na stole, przy herbatce czy tam piwku, mozna sie z tym bawic.

 

A ja znalazlem, sa tam piekne zdjecia tegoz czujnika, co prawda watek dotyczy ropniaka, ale czujniki sa takie same. Na fotach jest odkrecony sam czujnik, ale lepiej odkrecic z caloscia. Ustawiony jest w polozeniu fabrycznym i przykrecony zrywalnymi srubami, wiec lepiej wyjac jako calosc z mechanizmem linki.

 

http://www.accordklu...zie-do-2000rpm/

 

Cały problem to w ogóle wygląda tak jakbym miał turbo laga. Tj. wciskam gaz i auto zaczyna jechać po chwilowej zwłoce. Ew. w ogóle gorzej się zbiera, wtedy trzeba puścić gaz i jeszcze raz nacisnąć i jest od razu lepiej. Mam wrażenie że tak to było od zawsze ale ledwo wyczuwalnie a ostatnio się pogorszyło na tyle, że zaczęło denerwować.

 

Może być że to ten czujnik położenia pedału. Popatrzyłem do schematu - tam jest 6 styków a nie 5 - bo to są dwa równolegle pracujące potencjometry. Zresztą widać to na zdjęciu (dzięki za linka !). Zapewne w ten sposób ECU jest w stanie wykryć niesprawność czujnika - mała szansa, że problem/usterka będzie identyczna w obu potencjometrach więc nadmierna rozbieżność wskazań obu potencjometrów oznacza problem z czujnikiem.

 

Nie wiem czy te problemy to nie może być też sonda lambda...

 

Brudny filtr to chyba też poczułem swego czasu w postaci niemożności osiągnięcia oczekiwanej prędkości maksymalnej - w takich warunkach (duży przepływ powietrza) to widać chyba najbardziej.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:47, 31.08.2015

Czujnik to w poczatkowej fazie takie poszarpywania silnika, a pozniej wali check i trub awaryjny. Jak juz zobaczyles foto to wiesz, ze tam czarow nie ma, ot podwojny potencjometr. Ja ogarnalem go profilaktycznie, bo tez wydawalo mi sie ze sa poszarpywania silnika. Z filtrem powietrza to wiadomo.

A co do sondy to jak najbardziej moze powodowac takie zachowania. Mozna by jeszcze podejrze,c jak zachowuja sie korekty, ale to trzeba by chociaz jakiegos Lma podlacyc.


  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:56, 01.09.2015

Czujnik to w poczatkowej fazie takie poszarpywania silnika, a pozniej wali check i trub awaryjny. Jak juz zobaczyles foto to wiesz, ze tam czarow nie ma, ot podwojny potencjometr. Ja ogarnalem go profilaktycznie, bo tez wydawalo mi sie ze sa poszarpywania silnika. Z filtrem powietrza to wiadomo.

A co do sondy to jak najbardziej moze powodowac takie zachowania. Mozna by jeszcze podejrze,c jak zachowuja sie korekty, ale to trzeba by chociaz jakiegos Lma podlacyc.

 

Więc tak:

 

Błędy ABS wykasowałem - dzięki jeszcze raz za podpowiedź. Znalazłem stare zapiski, t obyły te same co 2 lata temu jak padł tylny czujnik.

 

Czy trzeba było kalibrować czujnik VSA ? - nie jestem przekonany ale zrobiłem, zadziałało zgodnie z instrukcją tj. nic się nie zmieniło :-)

 

Check Engine sam zniknął w czasie jazdy :-o Tryb diagnostyczny żadnych błędów nie zgłaszał i nie zgłasza. Ciekawe, że to z takim dużym opóźnieniem zniknęło.

 

W tej sytuacji akumulatora nie odłączałem gdyż pamiętam, że po takim dużym czyszczeniu przepustnicy parę lat temu nic to nie pomagało - obroty po dodaniu i puszczeniu gazu skakały i tak i tak jak piłeczka. Pozycja spoczynkowa musi być zapamiętana w jakiejś pamięci "mniej ulotnej". Zresztą instrukcja serwisowa nie pozostawia złudzeń - żeby zrobić kalibrację pozycji spoczynkowej od nowa i od ręki potrzebny jest HDS i nie po to żeby zewrzeć styk 4 i 9 :-) Więc albo HDS albo trzeba się przemęczyć aż się ECU samo nauczy na nowo ;-) Dziś po jednym dniu jeżdżenia jest już dużo lepiej.

 

Za czujnik położenia pedału się zabiorę przy najbliższej okazji, pewnie razem z czyszczeniem filtra powietrza (zamówiłem już zestaw).

 

Co do sondy - nie pamiętam nazwy (coś mi dzwoni ELM327 ?) ale mówisz o takim interfejsie wpinanym w złącze serwisowe który gada np. bo Bluetooth, do kupienia na allegrogo za kilkadziesiąt złotych ? Mam gdzieś coś takiego... Zamieniam się w słuch co robić dalej :-) Nie wyszedłem poza stadium podglądania parametrów w czasie jazdy (typu temperatura silnika itp.) za pomocą tabletu Nexus 7 i programu o nazwie bodajże Torque.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:00, 01.09.2015

..no akurat temp silnika to sobie sprawdzisz przez przytrzymanie przycisków przy zapłonie :-)
  • 0
                       

#11 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:10, 01.09.2015

Tak Elm327 bluetooth i programik Torque.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq