Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Elpigaz II generacji - gaśnie przy hamowaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 04.01.2010

:B

Witam panowie

W swoim Accordeonie posiadam instalację II-giej generacji - ELPIGAZ. W lecie jeździ się super, gaz działa sprawnie.

Od momentu śniegów, a również i wcześniej -- deszczów, gdy hamuję, auto gaśnie. Obroty podczas hamowania spadają do 600-500, następnie do 200 i do 0 = silnik gaśnie.

23-ego grudnia byłem z tym problemem w tym serwisie - http://www.agaz.pl/

Mechanik podpiął się pod jednostkę sterującą i posprawdzał ustawienia. Zmienił wartości dla attetora (nie pamiętam dobrze... :oops:) oraz emulatora sondy lambda, dodatkowo poinformował mnie o konieczności stworzenia lepszego dolotu zimnego powietrza do całego układu dolotowego. Wymieniony został filtr gazu + przeczyszczony filtr powietrza (prawie nowy). Po tych zabiegach zrobiłem już ponad 1300km - auto jeździło bez żadnego zająknięcia na gazie, jak na benzynie.

Dzisiaj odpaliłem auto na benzynie, po czym zabrałem się za walkę z lodem, a następnie pojechałem do pracy. Przy którymś z kolei hamowaniu na światłach auto zgasło :/. Szybko przełączyłem na benzyne i pojechalem dalej.

Co moze byc przyczyna gasniecia silnika na gazie? Peknieta membrana w reduktorze, zepsuty zawor dlawiacy, zle ustawiony emulator sondy lambda?

Pozdrawiam!
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:51, 04.01.2010

Ile ma "w nogach" reduktor gazu? Byc może membrany są już zużyte, nieelastyczne i potrafią "zalać" silnik gazem? Chociaż powinien przeciwdziałać temu silnik krokowy i odpowiednie ustawienie sterownika. Tylko, że niestety regulacja w II generacji ma swoją bezwładność i może nie zdążyć zareagować na dużą dawke gazu wpuszczoną przez przepustnicę. Ja mam sterownik BINGO S4 i reduktor z przebiegiem 115 tys. km i na razie zero problemów.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:27, 05.01.2010

Ja mam sterownik BINGO S4 i reduktor z przebiegiem 115 tys. km i na razie zero problemów.

Chociaż Bingo S4 to KME ale ta intala II generacji działa spoko. W lagunie mam na niej najechane już 130 tyś i nic sie nie dzieje....
Kiedyś jak miałem ten problem w Felicji ze gasł czasem typo powiedział żebym właśnie ograniczył dolot zimnego powietrza i to pomogło.... skończyło się gaśniecie... Albo tak jak pisze Pegal skończył sie reduktor
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:38, 05.01.2010

Sprawdź czy gaśnie przy pełnym zbiorniku czy w momencie kiedy gazu jest mniej niż pół zbiornika
  • 0

#5 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 05.01.2010

Dzięki panowie za odpowiedzi :)

Ile ma "w nogach" reduktor gazu?

Nie zrozumiałem pytania ;-)?

typo powiedział żebym właśnie ograniczył dolot zimnego powietrza

Heh, u mnie właśnie odwrotnie - aby doprowadził większą ilość

Sprawdź czy gaśnie przy pełnym zbiorniku czy w momencie kiedy gazu jest mniej niż pół zbiornika


Gaśnie przy pełnym, przy 3/4, przy połowie, prawie przy zerze...
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:20, 05.01.2010

pegal napisał/a:
Ile ma "w nogach" reduktor gazu?

Nie zrozumiałem pytania ;-) ?

Ile masz przejechane na tym reduktorze km.Jeżeli dużo to polecam wymianę reduktora,bo regeneracja tzn.wymiana wkładu nie zawsze się sprawdza.
  • 0

#7 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 05.01.2010

pegal napisał/a:
Ile ma "w nogach" reduktor gazu?

Nie zrozumiałem pytania ;-) ?

Ile masz przejechane na tym reduktorze km.Jeżeli dużo to polecam wymianę reduktora,bo regeneracja tzn.wymiana wkładu nie zawsze się sprawdza.


Paniatna :)

Za mojej kadencji (tj. od sierpnia 2009) będzie ok. 4-5 tyś. km - ile wcześniej, nie mam pojęcia - musiałbym zajrzeć w papiery.
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#8 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:06, 05.01.2010

Jeżeli na reduktorze i gumowym wężu jest jeszcze możliwa regulacja tzn.obroty silnika można regulować to jest dobrze,a jeżeli reakcja jest znikoma to stawiam na reduktor.
  • 0

#9 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:49, 05.01.2010

Ok, posprawdzam.

Dodatkowo muszę zobaczyć na płyn chłodniczy - czy nie jest go za mało. On może być tutaj winowajcom - dodatkowo w korku wskaźnik temperatury wody leci mi za górną kreskę...
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:15, 06.01.2010

Gdybyś miał za mało płynu wariowały by Ci obroty
  • 0

#11 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 06.01.2010

No i tak w sumie jest - przy hamowaniu spada do 1100, sekundę później do 900, do 200 i gaśnie.

Obroty i tak wariują, nawet na benzynie, ale winny jest silniczek krokowy, który muszę przeczyścić :)
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#12 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:08, 06.01.2010

Oprócz tego płynu wyczyść przepustnicę (sam to możesz zrobić płynem w sprayu do np.gaźników) odepnij akumulator na parę minut-zresetuj kompa i odpal auto niech pochodzi do włączenia wiatraków.
  • 0

#13 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 14.01.2010

Bump :)

Umówiłem się na jutro na całkowitą wymianę płynu chłodniczego (z przepłukaniem głowicy) + przeczyszczenie silnika krokowego.

Zobaczymy, czy to usunie problem gaśnięcia przy hamowaniu - trzymajcie kciuki! :)
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq