Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Geometria kół - czy oby na pewno dobrze zrobiona? Prośba o sprawdzenie

VII geometria zbieżność

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#1 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:43, 29.08.2015

Prośba do tych co wiedzą o co kaman w ustawieniach geometrii.

Felgi 17'' z CTR + 4 nowe gumy 225/45 R17

Dziś byłem na sprawdzeniu i ustawieniu zbieżności i tak:

 

Przed                                                                                            i                                                                                                  Po:

20150829_145201_zpsvxp9xage.jpg20150829_145209_zpsw8fya6vr.jpg

 

Wydaje mi się, że raczej wszystko powinno być na zielono (spory czas temu jak robiłem geometrię to dostałem wydruk cały na zielono)

 

Najbardziej mnie martwi ustawienie przodu (różnica stopni między kołami).

 

I jeszcze jedno pytanie ile stopni powinno być z tyłu (chodzi o negatyw)


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:46, 29.08.2015

  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:24, 29.08.2015

Jest w normie i nie masz się czym przejmować. Tył będzie na czerwono bo tak fabryka dała.


  • 0

#3 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:54, 30.08.2015

No z przodu masz trochę większy kąt wyprzedzenia z prawej, niby na zielono ale może trochę ściągać czasami.

 

Z tył cambery są ok, ale zbieżność to jakiś ciaptak ustawiał bo acco ma tył zbieżny i powinieneś mieć po 5' na każdej stronie, total 10' (oczywiście jeśli śruby ruszyły ;) )


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:35, 30.08.2015

Radio podal sluszne uwagi. Kat wyprzedzenia z przodu sworznia troche ucieka, ale tragedii nie ma. Zbieznosc z tylu lepiej jak by byla lekko na plusie, bo jak na zero, to nasila sie zabkowanie. Natomiast pochylenie tyl jest mniej wiecej w porzadku, pomimo zaznaczenia na czerwono, honda juz tak ma. Dodam od siebie, ze u mnie z tylu po lekkim obnizeniu, jest z tylu w okolicach 3 stopni na minusie i tak jezdze juz dwa lata. Ogolnie to mozna jezdzic i sie nie przejmowac.


  • 0

#5 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:18, 30.08.2015

Czyli najlepiej by bylo poprawic przod prawe kolo?
Bo tył z tego co koledzy piszecie jest w miare ok? Czy jechac na poprawke zeby ustawili tył na plus?
Ma ktos ustawienia fabryczne jakie powinny byc? Wolałbym być bliżej serii niż jeździć na 'może być'

Użytkownik TaryfiX edytował ten post 14:21, 30.08.2015

  • 0

#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:27, 30.08.2015

Z przodu nic nie wyregulujesz oprocz zbieznosci wiec dlatego piszemy "moze byc". Zbyt duza roznica katow swiadczyla by o zuzyciu lub skrzywieniu jakiegos elementu. Ale tym sie nie przejmoj, masz to na zielono. Z tylu mozna by lekko ta zbieznosc podciagnac ale sa to takie male wartosci ze ja bym to zostawil tak jak jest, az do nastepnego razu.


  • 0

#7 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:48, 30.08.2015

Przód nic nie zrobisz. Możesz jechać do ogarniętego mechanika co widział inne samochody niż VW w życiu i sprawdzić tuleje oraz sworznie - ale trzeba umieć to robić - właściwie to powinno być sprawdzone przed geometrią. Jak są jakieś luzy (lub ewentualnie pokrzywione wahacze) to mogą być później dziwne kąty chwilowe (zależnie jak się zawiecha ustawi) ale tutaj tragedii nie ma.

 

Tył do poprawy, chyba  że następnym razem robisz geometrie za pół roku i nie śmigasz szybko po zakrętach. W ogóle w tych maszynkach zauważyłem że mają dziwne wartości dla Hond w ogólności. ESM podaje Total Toe Rear +2mm (+-2mm). Jeden mm to w zależności od średnicy felgi 7-8' więc teoretycznie optymalną wartością dla stron lewej lub prawej powinno być właśnie te 7-8' a nie 5' - ale to już szczegół.


  • 0

#8 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:36, 31.08.2015

No właśnie szybko śmigam autkiem (szczególnie na zakrętach) i dlatego pojechałem na zbierznosc bo przy skręcie na rondzie w prawo czułem jak mi tył auta ucieka (2 razy sie ślizgnął), przy skrecie w lewo tego objawu nie miałem.

Gadałem z kolesiem co ustawiał zbierzność informując go o tym. I ustawił tak jak widzicie.

 

Radio czyli Total Toe (z tyłu) powinno wynosić 7-8' czy Toe dla każdego koła powinno tyle wynosić?

 

Znalazłem w ESM wartości prawidłowe:

Przód:

 

Kąt wyprzedzenia:   3 ° 12 ' ±45 '                            czyli od 2 ° 27' do 3° 57'  jest ok                      - Caster przód

Kąt pochylenia przedniego koła:  0 ° 00 ' ±45 '     czyli od -0° 45' do 0° 45  jest ok                       - Camber przód

Kąt pochylenia tylnego koła: -1 ° 00 ±30 '          czyli od -0° 30' do -1° 30' jest ok                      - Camber tył

Zbieżność kół przednich:  0±2 mm 

 

Tył:

Zbieżność kół tylnych:  2±2 mm                                                                                                         - Toe

Kąt skrętu:

Wewnętrzny:  38 ° 50 ' ±2 °

Zewnętrzny:   31 ° 40 ' (wartość referencyjna)


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 10:27, 31.08.2015

  • 0

#9 82piotr

82piotr
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 30.10.2015

Witam

Właśnie jestem po zbieżności i zastanawia mnie tył bo Pan powiedział ze kątów nie da sie ustawić w acco 7 no i są na czerwono i powiedział ze coś jest nie tak z zawieszeniem. Co o tych pomiarach sądzicie

TYŁ

pochylenie koła  -1 04` L  -1 55` R

pochylenie koła maks. różnica  +0 51`

zbieżność jednostronna  -0 09`L -0 07`R

zbieżność całkowita -0 16`


  • 0

#10 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:46, 30.10.2015

W hondzie katow pochylenia z tylu nie da sie ustawic. Czesto juz nowe auta ledwo miescily sie w normie. U mnie po lekkim obnizeniu jest ponad 3 stopnie na minusie. w Twoim przypadku jest ponad pol stopnia roznicy miedzy stronami, mozna z tym jezdzic, pewnie guma na prawym wahaczu sie juz wytlukla. Najlepiej to wrzucic cambery (regulowane wahacze) i wtedy mozna juz dowolnie korygowac. Poszukaj na forum, jest wiecej info o camberach.


  • 0

#11 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:08, 20.08.2016

W hondzie katow pochylenia z tylu nie da sie ustawic. Czesto juz nowe auta ledwo miescily sie w normie. U mnie po lekkim obnizeniu jest ponad 3 stopnie na minusie. w Twoim przypadku jest ponad pol stopnia roznicy miedzy stronami, mozna z tym jezdzic, pewnie guma na prawym wahaczu sie juz wytlukla. Najlepiej to wrzucic cambery (regulowane wahacze) i wtedy mozna juz dowolnie korygowac. Poszukaj na forum, jest wiecej info o camberach.


Jak ci te 3 stopnie wpływają na cięciu tylnich opon?
  • 0

#12 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:30, 20.08.2016

Ciac to nie cielo, przynajmniej w zauwazalny sposob. Jesli tnie, to zbieznosc do poprawki. Ale mocne pochylenie mocno wplywalo na zabkowanie opon. Teraz zamontowalem cambery i mam po klopocie.


  • 0

#13 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:23, 30.03.2017

 

 

Znalazłem w ESM wartości prawidłowe:

Przód:

 

Kąt wyprzedzenia:   3 ° 12 ' ±45 '                            czyli od 2 ° 27' do 3° 57'  jest ok                      - Caster przód

Kąt pochylenia przedniego koła:  0 ° 00 ' ±45 '     czyli od -0° 45' do 0° 45  jest ok                       - Camber przód

Kąt pochylenia tylnego koła: -1 ° 00 ±30 '          czyli od -0° 30' do -1° 30' jest ok                      - Camber tył

Zbieżność kół przednich:  0±2 mm 

 

Tył:

Zbieżność kół tylnych:  2±2 mm                                                                                                         - Toe

Kąt skrętu:

Wewnętrzny:  38 ° 50 ' ±2 °

Zewnętrzny:   31 ° 40 ' (wartość referencyjna)

 

 

 

Poprawiłem czcionkę kolegi:

 

 Przód:

Kąt wyprzedzenia:   3 ° 12 ' ±45 '                            czyli od 2 ° 27' do 3° 57'  jest ok

Kąt pochylenia przedniego koła:  0 ° 00 ' ±45 '     czyli od -0° 45' do 0° 45  jest ok

 

                      - Camber przód

Kąt pochylenia tylnego koła: -1 ° 00  ±30 '          czyli od -0° 30' do -1° 30' jest ok                      - Camber tył

Zbieżność kół przednich:  0±2 mm 

 

 

Tył:

Zbieżność kół tylnych:  2±2 mm                                                                                                         - Toe

Kąt skrętu:

Wewnętrzny:  38 ° 50 ' ±2 °

Zewnętrzny:   31 ° 40 ' (wartość referencyjna)

 

 

Zapewne masz sedana i są to wartości dla sedana. Czy  Tourer powinien mieć tak samo?

Jadę dzisiaj na zbieżność Tourerem i potrzebuję wartości "fabrycznych"-czy podane przez TaryfiX są prawidłowe?


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 06:37, 30.03.2017

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#14 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:15, 30.03.2017

Proszę.
Załączony plik  Geometria 02 09 2016.jpg   66,53 KB   68 Ilość pobrań

by HUAWEI 😎
  • 0

#15 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:36, 31.03.2017

Proszę.
attachicon.gifGeometria 02 09 2016.jpg

by HUAWEI

Dzięki :)

To co podałeś to dla sedana czy kombi, bo różnice są, np. w zbieżności kół tylnych. W ESM (5D -czy to oznacza kombi?) jest 2 +/-2mm a u ciebie w tabeli 0.

 

Na stacji diagnostycznej na ścieżce, zbieżność przód: -1

zbieżność tył: +7

 

Chłop twierdził, że tył do +6  jest ok. A ja nadal nie wiem ile powinno być w kombi. Ktoś wie? ;)


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 08:51, 31.03.2017

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, geometria, zbieżność

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq