Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nierówne obroty biegu jałowego p0420; p0171

VII p0420; p0171; nierówna praca

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:56, 27.08.2015

Witam . Panowie jak w temacie . Silnik na jałowym biegu wyraźnie kuleje . Obroty spadają do 450. Wyraźny wpływ ma na nie praca AC. Jakieś sugestie ? Zastanawiam się czy : filtr powietrza? słaby/ konający akumulator ? Świece nowe irydowe, obsługi robione na czas. Jakimś badziewnym skanerem odczytałem takie oto parametry:

Potwierdzone kody błędów
-P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)
-P0171: System Too Lean (Bank 1) (Powertrain, Generic)
 
Oczekuję na kod błędów
-P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) (Powertrain, Generic)
-P0171: System Too Lean (Bank 1) (Powertrain, Generic)
 
Kody usterki
-none
 
Zamrożone ramki
-DTC: Niedostępne w procesie
-Fuel system status: W badaniu nie
-Calculated engine load: W badaniu nie
-Engine Coolant Temperature: 71 °C
-Short Term Fuel Trim - Bank 1: W badaniu nie
-Long Term Fuel Trim - Bank 1: W badaniu nie
-Intake Manifold Absolute Pressure: W badaniu nie
-Engine RPM: 742 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 4 km/h
-Ignition Timing Advance for #1 Cylinder: W badaniu nie
-Intake Air Temperature: W badaniu nie
-Absolute Throttle Position: W badaniu nie
-Relative Throttle Position: W badaniu nie

  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:26, 27.08.2015

Przepustnica w jakim stanie? Adaptacja robiona?
Zawory ustawione?

Błąd złej mieszanki jest, lpg masz? Może lewe powietrze łapie?

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:04, 27.08.2015

Błąd P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości. Najtańsze wyjście to wymiana samego wkładu katalizatora lub używka, ale tej nigdy nie będziesz pewien. Chyba że kupisz nowy ale to koszt ok 4000zł

 

http://www.lingshond...0&block_03=2756


Użytkownik Wilu edytował ten post 18:06, 27.08.2015

  • 0

#4 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:45, 27.08.2015

Hej :-)
U mnie błąd P0420 pojawił się zimą podczas powrotu z ferii w górach. Samochód stał w śniegu kilka dni nie ruszany i podczas (dosyć dynamicznego) powrotu zapalił się Check. Na szybko sprawdziłem ELM'em błąd (był tylko właśnie ten). Skasowałem go i dotychczas nie wrócił (odpukać).

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#5 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:55, 30.08.2015

Gaz jest. Objawy takie same na gazie i na pb, Adaptacji nie robiłem (chyba). Zawory jakieś 3000 temu regulowana. Przepustnica ... stan nie znany .. Kolega mechanik , też mi podpowiedział , żeby zacząć od czyszczenia przepustnicy . Lewe powietrze sprawdzone .. jest ok szczelne wszystko .

 

ps. Dziękuję za zainteresowanie tematem :D


Użytkownik Jarod32 edytował ten post 14:56, 30.08.2015

  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:06, 30.08.2015

Gaz cos musi mieszac, odlacz instalke, zresetuj ecu poprzez np odlaczenie aku i pojezdzij troche na benie. Zobacz czy wtedy wyrzuci bledy, jesli nie, to gaz do przegladu.


  • 0

#7 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:37, 30.08.2015

chris .. gaz jest ok . Sprawdzone. Test na pb też został przeprowadzony . Jutro zabiorę się za przepustnicę ... Od czegoś trzeba zacząć :D


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:01, 30.08.2015

Masz tu kilka mozliwych przyczyn do sprawdzenia, zakladam ze gaz wykluczony i luzy zaworowe prawidlowo ustawione:

-lewe powietrze

-niesprawne wtryskiwacze benzyny

-nieszczelny wydech przed sada lambda

-niewlasciwe cisnienie benzyny

-brak benzyny

-niewlasciwie dzialajacy map sensor

-pierwsza sonda lambda

 

Osobiscie to stawialbym na ta pierwszasonde sonde. Podejrzyj jej prace za pomoca jakiegos np LM-a. A najlepiej zalatw jakas na podmianke. Blad sugeruje zbyt uboga mieszanke, prawdopodobnie sada juz nie daje zadnego sygnalu.


  • 0

#9 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:03, 30.08.2015

Dzięki :D Tak uczynię ;) 


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#10 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:35, 18.02.2016

Mógłbym prosić autora tematu o odświeżenie informacji co było przyczyną?

 

U mnie przypadek analogiczny, 0171, po skasowaniu i ok 2 tyg 0242, po paru dniach znowu 0242. Wolne obroty niekiedy nierówne.


  • 0

#11 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 22.02.2017

Mógłbym prosić autora tematu o odświeżenie informacji co było przyczyną?

U mnie przypadek analogiczny, 0171, po skasowaniu i ok 2 tyg 0242, po paru dniach znowu 0242. Wolne obroty niekiedy nierówne.


Rownież mam podobny problem. 1500 km temu robiona adaptacja przepustnicy i było w porządku lecz P0171 ponownie wrócił. Mechanik powiedział że coś chyba z sonda jest gdyż nie pasują mu wartosci(chodzi o napięcie "V"- kręci się cały czas koło 1V i spada max do 0.8). Zawory ustawione w ASO w Gliwicach 2 miesiące temu. Gazownik polecany na tym forum powiedział że to nie wina gazu gdyż STFT i LTFT na gazie były lepsze niż na benie lecz powyżej 15%. Po adaptacji przepustnicy spadły w okolice 0, lecz zaś sie martwię że podskoczyły

Użytkownik bartox88 edytował ten post 21:21, 22.02.2017

  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:20, 22.02.2017

Mhmmm... w ASO powiadasz.
Czyżby potierdziło się znowu ,że ASO to nienajlepsza opcja ?
Choć w tym przypadku sonda jest prawdopodobna....co nie zmienia faktu ,że osobiście i tak skontrolowałbym zawory
  • 0
                       

#13 bartox88

bartox88
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Knurów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 22.02.2017

Mam to auto od sierpnia i po regulacji zaworów u jednego mechanika wyskoczył CE lecz go nie sprawdziłem. Znikł na drugi dzień i auto śmigało. Założyłem gaz i od tej pory problemy. Więc pojechałem do ASO lecz bez poprawy
  • 0

#14 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:30, 08.06.2020

Odkopie trochę temat.

 

Mam podobny problem jak w tematcie. Błąd od katalizatora i za uboga mieszanka.

Co do katalizatora to błąd pojawij sie rok temu. Kasowałem i pojawiał sie check po kilku dniach. Miałem kupić emulator ale defacto zamówiłem go dopiero wczoraj :P Generalnie słychac że w katalizatorze już coś brzęczy.

 

Bardziej mnie marti błąd P0171.

Pojawia sie od ponad miesiaca i tak kasuje go średnio raz dziennie. Generalnie po skasowaniu błędu, po kilku kilometrach silnik ustawia sobie obroty jałowe i auto jedzie elegancko. Nie ma problemów z obrotami ani z płynna jazdą, aż do momentu kolego wyskoczenia błędu. Najcześciej sie to dzieje jak stoje na światłach albo jak parkuje/zawracam.

 

Regulacja zawór nie pomogła.

 

Wczoraj kupiłem 1 sonde od Wołka na podmiankę i juz myslełem że jest dobrze, ale najpierw wyskoczył błąd od katalizatora (nie pojawiał sie od miesiąca, ale to pewnie przez częste kasowanie błędów) a dzisiaj rano jak zawracałem na parkingu to znowu P0171.

 

Przed wymianą sondy byłem u gazowników i korekty są rozjechane na gazie i na benzynie. Co ciekawe bład wyskoczył u nich, jak akurat działał na benzynie i w momencie kiedy przygazowywałem.

 

 

Pytanie 

czy jest sens jechać na regulacje LPG skoro błąd pojawia sie również na PB ?

czy niesprawny/przytkany katalizator może mięc wpływ mieszankę paliwową ? tzn czy może zakłucać prace 1 sondy ?

czy "słabe" świece albo cewki mogą powodować taki błąd ?


  • 0

#15 konojack

konojack
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL96403C206815
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 21.03.2021

Odkopie trochę temat.

 

Mam podobny problem jak w tematcie. Błąd od katalizatora i za uboga mieszanka.

Co do katalizatora to błąd pojawij sie rok temu. Kasowałem i pojawiał sie check po kilku dniach. Miałem kupić emulator ale defacto zamówiłem go dopiero wczoraj :P Generalnie słychac że w katalizatorze już coś brzęczy.

 

Bardziej mnie marti błąd P0171.

Pojawia sie od ponad miesiaca i tak kasuje go średnio raz dziennie. Generalnie po skasowaniu błędu, po kilku kilometrach silnik ustawia sobie obroty jałowe i auto jedzie elegancko. Nie ma problemów z obrotami ani z płynna jazdą, aż do momentu kolego wyskoczenia błędu. Najcześciej sie to dzieje jak stoje na światłach albo jak parkuje/zawracam.

 

Regulacja zawór nie pomogła.

 

Wczoraj kupiłem 1 sonde od Wołka na podmiankę i juz myslełem że jest dobrze, ale najpierw wyskoczył błąd od katalizatora (nie pojawiał sie od miesiąca, ale to pewnie przez częste kasowanie błędów) a dzisiaj rano jak zawracałem na parkingu to znowu P0171.

 

Przed wymianą sondy byłem u gazowników i korekty są rozjechane na gazie i na benzynie. Co ciekawe bład wyskoczył u nich, jak akurat działał na benzynie i w momencie kiedy przygazowywałem.

 

 

Pytanie 

czy jest sens jechać na regulacje LPG skoro błąd pojawia sie również na PB ?

czy niesprawny/przytkany katalizator może mięc wpływ mieszankę paliwową ? tzn czy może zakłucać prace 1 sondy ?

czy "słabe" świece albo cewki mogą powodować taki błąd ?

 Czy rozwiązałeś może problem ? Mam dokładnie to samo, szukam już pół roku i nie mogę znaleźć przyczyny


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, p0420; p0171; nierówna praca

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq