Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Wymiana F20B3 na F20Z1

V f20b3 f20z1 swap

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:46, 21.08.2015

Hej

 

wygląda na to, że poszła mi jedna albo więcej panewek w silniku F20B3. Byłem u 3 mechaników i jeden powiedział co można zrobić, a dwóch powiedziało, że nie warto / nie podemuje się. W związku z tym zacząłem się rozglądać za samym słupkiem.

 

Dostałem przed chwilą propozycję silnika F20Z1. Czy pasuje on P&P czy R&P(rzeźba and płacz). Ewentualnie jakie silniki pasują bez podmiany osprzętu i kompa.

 

Dzięki


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:01, 21.08.2015

Do F20Z1 nie będą pasować kolektory od F20B3 musiałbyś kupić komplet z kolektorami i zrobić drobne korekty elektryki pod maską.

 

Kupno kolejnego F20B3 bez "na dzień dobry" profilaktycznej wymiany panewek też raczej nie ma sensu gdyż silniki produkowane w USA (F20B3/F22B5/F22B1 itd.) miały montowane kiepskie panewki i szybko może znowu zastukać.

 

Mógłbyś się pokusić o montaż słupka F22Z2 VTEC 150KM, które często można dorwać z aut ze skrzyniami AT, pasują kolektory F20B3/F22B5 + komputer F22Z2 (wylutowujesz immo) + podciągnięcie kabelka do zaworu VTEC.

 

Więcej masz tutaj - http://www.accordklu...f18a3-na-f22z2/


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:35, 21.08.2015

Kurcze kupienie innego silnika i robienie panewek całkowicie odpada. Mogę przecież tak samo zrobić w swoim. Chodzi mi głównie o zachowanie ekonomii. F22Z12 jest już opcją droższą, podczas gdy na allegro F20B3 jest za 500 zł (jest gość z wrocławia ale chce 1000 :-D )

 

Skoro kupując jakiś silnik trzeba zajrzeć do panewek, oznacza to, że można je robić także w moim. Na jakie koszta musiałbym się nastawić przy założeniu, że muszę robić wszystkie tj. korbowodu i główne? W manualu hondy czytałem, że są różne wymiary panewek (kolory i cyferki) i montuje się tak, aby przerwa była zgodna z normami. Wątpię żeby aż takie części były dostępne poza ASO, a ci to wezmą 1500 zł za komplet :P Pragnę zaznaczyć, że mojego złomka kupiłem za 3000 zł. W sklepach z częściami sprzedają panewki po 200-250 zł, ale jest to pewnie STD (standard size)

 

Kupno fajniejszego silnika wiąże się z kosztem swapa, a jest to pewnie ze 2000 zł znając speców we wrocku.

 

O jakie drobne korekty elektryki chodzi? Poza tym, bardzo podoba mi siÄ™ obecny kolektor 4-2-1 z nierdzewki albo innego badziewia ^^


  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:22, 23.08.2015

Jeżeli Twój aktualny F20B3 nie pił oleju to można się zastanowić nad opłacalnością wyciągnięcia wału i zawiezienia do szlifierza + zakup panewek nadwymiarowych.

 

Te silniki mają już po 20 lat i jeżeli po zakupie nie sprawdzisz stanu panewek to stracisz tylko czas i pieniądze bo za chwilę zastuka a na zdrowy wał można jeszcze łatwo założyć panewki zamienniki opisane jako "STD" czyli w uśrednionym rozmiarze (obejdzie się bez demontażu wału).

 

F20Z1 ma inny kolektor ssący i w innym miejscu jest np. krokowiec czyli trzeba przedłużyć kable itp.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:47, 23.08.2015

kto we wrocku sprzedaje silnik - knuttek czy Hawo??


  • 0

#6 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:54, 23.08.2015

Kurdę za mało przejeździłem, żeby stwierdzić czy pije czy nie... Pewnie zrobię tak - ściągną miskę olejową i zobaczą jak to wygląda. Jak masakra, to poszukam wału / silnika. Wał pasuje z dużej ilości accordów tak?


kto we wrocku sprzedaje silnik - knuttek czy Hawo??

Na allegro jest f20b3 za 1000 zł z wrocławia

 

http://allegro.pl/ho...5521195543.html

 

To jest cena bez osprzętu. Nie za dużo czasem?


Użytkownik bystszak edytował ten post 18:54, 23.08.2015

  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:33, 23.08.2015

Odpuść ten silnik.

Cały zakurzony a brak korka oleju. Czyli masz pełno syfu - pytanie czy to kurz, opiłki ze szlifowania np kątówką.

Do tego najprawdopodobniej urwana szpilka pokrywy zaworów czyli dodatkowa robota.


  • 0

#8 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:30, 23.08.2015

Nawet mi przez myśl nie przeszło kupować coś takiego za 1000zł. Jak kupowałem d15b2 do civic'a to zapłaciłem 500 zł, a i tak po czasie uważam, że przepłaciłem ze 200... Na razie poczekam, niestety jeździć muszę więc jak ktoś będzie się wk****iał na accorda jadącego max 80km/h to będę ja :-P


  • 0

#9 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 15:36, 31.08.2015

Tak mi przyszło do głowy - w aerodeck'ach montowano także F22B5. Czy też jest taka wielka rzeźba przy dopasowaniu, czy osprzęt pasuje i pozostaje ewentualnie komp?


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:28, 01.09.2015

Pasuje zamiast F20B3 i ma takie same kiepskie panewki ;)

 

Komputer oczywiście musisz założyć od F22B5.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:49, 01.09.2015

Wiązka i cały osprzęt dokładnie tak jak w f20b3? No to bajka :-) Może uda mi się coś znaleźć i przy okazji będzie parę kucy więcej - akurat na klimę :-P

 

Co do panewek - jeśli kupuję silnik, w którym nic nie dzwoni, to mogę profilaktycznie wsadzić panewki "ulepszone" w rozmiarze std bez specjalnych obserwacji i wyjmowania korby?


  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:53, 01.09.2015

Sam sÅ‚upek F22B5 możesz przeÅ‚ożyć a kolektory zostawić te co masz  ;)

 

Tak, dopiero po "awarii" panewki trzeba zazwyczaj szlifować wał i zakładać panewki nadwymiarowe.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 bystszak

bystszak
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 18:29, 11.09.2015

Jeszcze jedno mam pytanie. Jak wymieniam sam słupek, to jakie uszczelki/pierdoły trzeba koniecznie kupić i założyć / wymienić? Na pewno uszczelka dolotu i wydechu, ale co jeszcze? Chętnie usłyszę jeszcze co warto wymienić. Wiem, że olej ciekł mi spod wybieraka i to pewnie też będzie trzeba ogarnąć. Zajrzę też pewnie pod miskę i jak będzie lepiej z $$ to może panewki od razu na STD pójdą.


  • 0

#14 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:24, 11.09.2015

Napisałeś co trzeba wymienić a jeżeli będziesz robić rozrząd to pasuje też wymienić simmeringi wałków/wału.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, f20b3, f20z1, swap

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq